9 Pure View Nokia

دوربین های ۵ اینچی ۱۲ مگاپیکسلی که با هم کار می کنند و تا ۱۰ برابر نور بیشتری از سنسور های رنگی یک دوربین گوشی هوشمند جمع می کنند که نتیجه ی این فرآیند عکس هایی با محدوده دینامیکی فوق العاده است که جزئیات و بافت از هر جسم برجسته و سایه را به تصویر می کشد، به علاوه عمق باور نکردنی و رنگ هایی واقعی به رنگ زندگی را به نمایش می گذارد.

تنظیم و طراحی بسیار ظریف این دوربین ها در پشت گوشی به گونه ای صورت گرفته است که در مجموع ۷ سوراخ در پشت گوشی دیده می شود که شامل۵ دوربین ، یکی محل فلشLED و دیگری برای دوربین TOFمی باشد که با تنظیمات خاص خود یک تصویر عمیق از صفحه ایجاد می کند.

صفحه نمایش این مدل نوکیا ۵.۹۹ اینچی OLED با ابعاد 18:9 و رزولوشن بالا ۱۴۴۰×۲۸۸۰ باشد و اندازه گوشی 155×75×8 میلی متر با وزن ۱۷۲ گرم است. همچنین سه میکروفن در این مدل وجود دارد که در بالا و دیگری در پایین و یکی نیز در پشت و بالای دوربین قرار گرفته است. اما از ویژگی مثبت این مدل از نوکیا می توان به ضد آب بودن آن اشاره کرد.

عمر باتری

نوکیا ۹ با ظرفیت باتری ۳۳۲۰ میلی آمپری نسبتاً متوسط عرضه می شود و خبر خوب این است که از شارژر سیمی و بی سیم سریع پشتیبانی می کند. همچنین یک امتیاز برای نگهداری ۷۹ ساعته باتری در حالت استراحت به خود اختصاص داده است و در زمان استفاده صفحه نمایش و پخش ویدئو و مرور وب از ۱۰ تا ۱۳ ساعت قابلیت نگهداری دارد.

 

بلندگو

نوکیا ۹ دارای یک بلندگو می باشد که در پایین گوشی قرار گرفته است۰ اما متاسفانه کیفیت صوتی مطلوبی ندارد.سیستم عامل نوکیا Android one و Android 9 می باشد و توسط پردازنده ۸ هسته ای  با پردازشگر های kryo 385 طلایی ، سرعت ۴×۱.۷۷ گیگاهرتز و kryo 385 نقره ای ، سرعت ۷×۷.۷گیگاهرتز طراحی شده است.

صفحه گرافیکی به کار رفته در این مدل Adreno 630 GPU می باشد. فضای ذخیره سازی داخلی این مدل از نوکیا ۱۲۸ گیگابایت عرضه شده همراه با حافظه جانبی رم ۶ گیگابلیتی. گزینه های اتصال ۱۶ گیگابایت (LTE ۱۵۰/ ۱۰۲۴ مگابایت بر ثانیه) WIFI , NFC , GPS , USB می باشد.

مزایایView Nokia 9 Pure

طراحی مقاوم در برابر آب

پرچمدار درجه بالا OLED صفحه نمایش با پشتیبانی از ویدئو HDR

خروجی تصویر عالی از فایل های RAW

معایب 9 Pure View Nokia

تجربه کاربربا اسکنر اثر انگشت ضعیف است.

JPEG و خروجی ویدئو به طور پیش فرض جالب نیست.

پردازش طولاتی مدت تصاویر خسته کننده می باشد وطول عمر باتری را کاهش می دهد.