نقد و بررسی پردازنده مرکزی اینتل سری Intel Skylake Pentium G4400

پردازنده Intel Skylake Pentium G4400 جزو پردازنده های خوش قیمتی است که اینتل برای کاربرانی که به دنبال یک پردازنده گران قیمت نیستند طراحی کرده است. پردازنده هایی مانند i5-6600K و i7-6700K جزو پردازنده های گران قیمت هستند و همه کاربران به چنین پردازنده های گران و همچنین قابلیت ها و قدرت اضافه شده به این پردازنده ها نیاز ندارند. به همین دلیل اینتل طیف وسیعی از پردازنده ها را با رنج متفاوت قیمت تولید کرد.

پردازنده مرکزی اینتل سری Intel Skylake Pentium G4400

Intel Skylake Pentium G4400 دارای مشخصات فنی و هزینه بسیار مناسب است. این پردازنده اینتل ۲ هسته ای می باشد و به طور همزمان می تواند از ۲ نخ پشتیبانی کند، سرعت اجرایی آن ۳٫۳ گیگاهرتز و توان مصرفی ۵۴ وات می باشد. علاوه بر این پردازنده مرکزی Intel Skylake Pentium G4400 بسیاری از قابلیت های سایر پردازنده های Skylake را دارد که از این بین می توان به ۶۴ گیگابایت حافظه DDR4 یا DDR3L با دو کانال اشاره کرد.

گرافیک ادغام شده با پردازنده Intel HD Graphics 510 است و حداکثر ۱٫۷ گیگابایت حافظه را پشتیبانی می کند. این پردازنده گرافیکی از دستورالعمل های SSE4.0 و AVX 2.0 و دستورالعمل های AES پشتیبانی می کند. علاوه بر این با استفاده از Display Port از حداکثر ۳ مانیتور با حداکثر وضوح ۴۰۹۶×۲۳۰۴ پیکسل و سرعت رفرش ۶۰ هرتز پشتیبانی می کند.

فناوری های پیشرفته ای که در پردازنده G4400 ارائه می شوند عبارتند از virtualization, AES N-I و Secure Key و فناوری هایی که در این پردازنده مرکزی پشتیبانی نمی شود عبارتند از Turbo Boost, vPro, Hyper-Threading و چند فناوری دیگر اینتل که بسیاری از کاربران خانگی از آن استفاده کمی خواهند داشت. با بررسی قسمت پایین پردازنده متوجه می شوید که ظاهری یکسان با سایر پردازنده های Skylake دارد و این بدان علت است که از چیپست مادربرد یکسانی استفاده می کند.

Intel Skylake Pentium G4400

پردازنده مرکزی Intel Skylake Pentium G4400 یک پردازنده سوکت LGA 1151 است و مانند سایر پردازنده های جدید اینتل دارای خازن هایی در وسط است که پین ها به طور معمول در اطراف آن چیده شده اند. Intel Pentium G4400 دارای یک خنک کننده پردازنده است که برای حفظ عملکرد پردازنده و تحمل حرارت طراحی شده است.

پردازنده های پنتیوم اینتل سابقه ای طولانی دارند و جزو بهترین پردازنده های موجود در بازار هستند. امروزه بسیاری از افراد با عجله به شما می گویند که برای بازی و نیازهای خانگی خود نیاز به پردازنده های Intel i5 یا i7 دارید اما این درست نیست، شما باید بر حسب عملکرد مورد نیاز خود هزینه کنید. به طور کلی پردازنده Pentium G4400 به طور متوسط کاربران خانگی را مورد هدف قرار داده است در حالی که پردازنده هایی مانند i5-6600K مناسب افراد حرفه ای تر می باشد به طوری که اگر از محاسبات سنگین استفاده می کنید به این پردازنده گرایش پیدا می کنید. متوسط کاربران خانگی به احتمال زیاد پردازش های سنگین ندارند و حتی به صورت منظم کاری برای انجام ندارند. با این حال پردازنده مرکزی Pentium G4400 قادر است قدرت مورد نیاز این کاربران را فراهم آورد.

برای خرید پردازنده مرکزی اینتل سری Intel Skylake Pentium G4400 کلیک کنید.