نقد و بررسی اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال مدل Charge 4

JBL Charge 4 یک اسپیکر بلوتوثی همه کاره و ضد آب است که قدرت و صدای بسیار خوبی را ارائه می دهد. وقتی که اسپیکر JBL Charge 4 را از جعبه بیرون می آورید متوجه ظاهر با کیفیت آن خواهید شد. شما می توانید این دستگاه را به جاهایی ببرید که دیگر اسپیکرها از ماندن در آنجا عاجز هستند، به دلیل طراحی ضد آب JBL Charge 4 شما می توانید آن را به حمام، استخر و یا کنار ساحل ببرید. ما متوجه شدیم که اسپیکر بلوتوثی جی بی ال دارای کیفیت صدای بسیار خوبی است و باتری هایی دارد که در تمام طول روز می توانید از آن استفاده کنید و علاوه بر این می تواند با چند دستگاه JBL دیگر شبکه شود و از همه مهتر قیمت بسیار مناسبی است که دارد. بزرگترین تفاوت ها فقط برای یک درصد افراد مفید است.

مرور کلی JBL Charge 4

تاریخ انتشار: ۲۸ آگوست ۲۰۱۸

قیمت: بررسی قیمت در بروز کالا

ابعاد: ۲۲ * ۹/۵ * ۹/۳ سانتی متر

وزن: ۹۶۵ گرم

شماره مدل: JBLCHARGE4BLKAM

واترپروف: IPX7

مزایا

  • صدای قدرتمند و واضح
  • بسیار مقاوم و بادوام
  • عمر باتری طولانی
  • قابلیت شارژ دستگاه های دیگر
  • ضد آب
  • خوش ساخت

  • صدای بلند

  • باتری با طول عمر بالا

  • قابلیت شارژ کردن دیوایس های پرتابل

  • شارژر USB-C

  • امکان انتخاب این اسپیکر در رنگ های بسیار زیاد

معایب

  • عدم نصب روی دیوار
  • در اصل، کیفیت صدای آن، همان کیفیت صدای مدل  charge 3 است.
  • نسبت به مدل قبلی، کمی بزرگتر و سنگین تر است.
  • دکمه هایی که روشن نمی شوند را به سختی می توان در تاریکی دید.
  • صداهای محدوده فرکانس متوسط ممکن است توسط صداهای باس پوشانده شود.
  • فاقد میکروفن برای تلفن های همراه

هم از نظر شکل و هم از نظر اندازه این اسپیکر قابلیت حمل و کارایی بالا را برای شما به ارمغان می آورد. باتری موجود در اسپیکر می تواند در برابر استفاده های سنگین روزانه مقاومت کند و انرژی تمام روز شما را تامین کند. سطح دستگاه از پوست پارچه ای بادوام ساخته شده است که برای محافظت در برابر ذرات و مقاومت در برابر آسیب ها طراحی شده است. وزن JBL Charge 4 تنها 965 گرم است و حتی با افتادن اسپیکر روی زمین به خوبی کار می کند.

برای بررسی اسپیکرهای موجود در فروشگاه ما کلیک کنید

رتبه بندی

رتبه

رتبه بندی مشتری

 

8.5

7.2

کیفیت صدا

9.0

7.9

کیفیت ساختار/دوام

8.0

7.8

قیمت

9.0

7.9

طراحی

7.0

6.6

میکروفن

8.5

7.7

قابل حمل بودن

8.5

8.3

عمر باتری

 

اگر دنبال اسپیکر بلوتوثی در بازار باشید، یک برند هست که احتمالا بیش از سایرین به چشم می خورد. برند  JBL اساسا در هر قیمتی آپشن هایی برای فروش دارد، اما اسپیکرهای سری  Charge همیشه جزو بهترین اسپیکرهای این برند بوده اند. جدیدترین اسپیکر برند JBL، مدل Charge 4  است اما میزان موفقیت آن از زمان انتشار چقدر بوده است. خب باید ببینیم.

 اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال مدل Charge 4

می توانید میزان صدای اسپیکر را کنترل کنید و موسیقی های خود را جستجو کنید. متاسفانه هیچ راهی برای جستجوی آهنگ هایی که قبلا پخش شده اند وجود ندارد. JBL ادعا می کند Charge 4 دارای عمر باتری 20 ساعته است که قطعا در مقایسه با محصولات مشابه عمر باتری بیشتری را ارائه می دهد. بعد از تخلیه باتری حدود 4 ساعت طول می کشد تا باتری به طور کامل شارژ شود، شاید این مدت زمانی برای شارژ شدن باتری زیاد به نظر برسد اما شما باید به ظرفیت باتری Charge 4 هم توجه داشته باشید.

اسپیکر بلوتوثی Charge 4 از فناوری نسبتا جدید USB-C بهره می برد. پنل پشت اسپیکر دارای یک پورت USB است که می توانید از آن برای شارژ کردن گوشی های هوشمند و یا سایر دستگاه ها استفاده کنید و این قابلیتی بسیار عالی است.

شبکه کردن JBL Charge 4 Speaker

اگر شما بیش از یک اسپیکر Charge 4 دارید می توانید از اپلیکیشن JBL Connect استفاده کنید و اسپیکرها را به هم شبکه کنید. اسپیکرهای مشابه مانند Ultimate Ears WONDERBOOM و Polk BOOM Swimmer Duo از قابلیت های مشابهی برخوردار هستند، اما فقط JBL دارای برنامه ای است که می تواند بیش از 100 دستگاه را شبکه کند. علاوه بر این برنامه شما می توانید از برنامه JBL Music و JBL Tools استفاده کنید.

این برنامه ها کنترل بیشتری روی رسانه ها و عملکرد اسپیکر ایجاد می کنند. در حالی که Charge 4 یک اسپیکر قابل حمل است اما نسبت به رقبای خود مانند Swimmer Duo بسیار حجیم تر است. چیزی که در Charge 4 یافت نمی شود بلندگو است. بسیاری از اسپیکرهای مشابه به شما این امکان را می دهد تا با یک میکروفن داخلی از طریق گوشی هوشمند خود صحبت کنید اما متاسفانه این قابلیت در Charge 4 وجود ندارد چونکه واقعا برای این کاربرد طراحی نشده است.

برای خرید اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال مدل Charge 4 کلیک کنید.

 

 

نقد اسپیکر JBL  مدل charge 4

 

 

 

کیفیت ساخت اسپیکر JBL  مدل Charge 4

در نگاه اول، به نظر نمی رسد اسپیکر  JBL مدل Charge 4  هیچ تفاوتی با مدل قبلی یعنی  Charge 3 داشته باشد. اما با دقت بیشتر، متوجه کمی تفاوت در ساخت، یا شاید در اندازه آن ها می شویم. مدل جدید  Charge 4 تقریبا یک سانتی متر از هر طرف بزرگتر است، اما حدود ۱۶۵ گرم یا 05/7 اونس سنگین تر می باشد. با اینکه این مقدار واقعا خیلی هم زیاد نیست ولی اگر روی قابلیت حمل اسپیکر حساب کرده باشید، مورد زیاد خوبی برای شما نخواهد بود. اگر پیاده راه می روید، یک اونس در صبح برای شما برابر با یک پوند در شب است. در نتیجه، نباید تفاوت خیلی زیادی در فعالیت های روزانه شما ایجاد کند. می توانید اسپیکر خود را به راحتی و بدون هیچ مشکلی در کوله پشتی خود انداخته و به امور روزمره خود بپردازید.

همچنین باتری  JBL از ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت در مدل  Charge 3 به حدود ۷۵۰۰ میلی آمپر ساعت در Charge 4  ارتقا یافته است. علاوه بر آن، Charge 4  بیشتر ویژگی های خوب Charge 3  را کماکان حفظ کرده است.

آیا اسپیکر  JBL مدل  Charge 4 ضد آب است؟

بله، ساختار ضد آب و مقاوم این اسپیکر به همراه گواهینامه IPX7  به شما این امکان را می دهد که بتوانید آن را به مدت ۳۰ دقیقه در آبی به عمق یک متر فرو ببرید. همچنین اگر آن را در آب بیندازید، تا مدتی روی آب شناور می ماند، بنابراین اگر اسپیکر شما از قایق یا عرشه کشتی داخل آب افتاد، لازم نیست نگران گم شدن آن باشید. همچنین اسپیکرهای مدل Charge 4  دارای دو تا رادیاتور (بلندگو) غیر فعال ویژه در هر یک از دو انتهای اسپیکر هستند، درست مثل اکثر اسپیکرهای جدید JBL  در طول چند سال گذشته.

یادداشت ویرایشگر: سارا یک اسپیکر JBL  مدل Flip 4  دارای گواهینامه  IPX7 را با با فرو بردن آن در استخر به مدت ۱۰ ثانیه تست کرد که نتیجه، خراب شدن اسپیکر بود. اسپیکر هنوز هم صدا تولید می کرد، اما صدای آن پر از خش خش  بود. بخش پشتیبانی مشتریان JBL  در جواب به ما اظهار داشت که ضمانت یک ساله آن گذشته و این شرکت، محصولات معیوب خارج از گارانتی را به طور رایگان تعویض نمی کند. با در نظر گرفتن این نکته که JBL  شرکتی است که افراد بیشتر به خاطر تولید محصولات ضد آب آن، از آن خرید می کنند، این موضوع مایوس کننده به نظر می رسد.

دکمه های پخش اسپیکر در قسمت بالای آن قرار دارند که نسبت به سطح اسپیکر کمی برجسته تر بوده و هم ردیف دکمه پاور و بلوتوث قرار می گیرند. قسمت زیری اسپیکر دارای یک پایه داخلی کوچک با ۵ لامپ بسیار کوچک  LED است، این لامپ ها به شما این امکان را می دهند که وقتی روی دکمه پاور می زنید، بفهمید چه مقدار از شارژ باتری باقی مانده است. دور تا دور قسمت پشتی اسپیکر از یک فلپ لاستیکی تشکیل شده است که از تمام روزنه ها در برابر نفوذ آب محافظت می کند. اگر بخواهید اسپیکر خود را به ساحل یا کنار استخر برده و از شنیدن موسیقی لذت ببرید، قطعا می خواهید مطمئن باشید که اسپیکر شما کاملا در برابر آب محافظت می شود.

نحوه اتصال به اسپیکر JBL مدل Charge 4

اتصال به اسپیکر شاید به راحتی اتصال به ایرپادتان نباشد، اما باز هم خیلی ساده است. به محض روشن کردن اسپیکر، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه بلوتوث را برای ورود به حالت جفت شدن فشار دهید. این دکمه کنار دکمه پاور قرار گرفته است. در ادامه، خیلی ساده دیوایس را در تنظیمات بلوتوث قرار دهید تا به اسپیکر متصل شود. شاید هنوز نتوانید این را بگویید، اما اسپیکر  JBL مدل Charge 4  فرق زیادی با مدل قبلی ندارد. مدل  Charge 4 قدرت اتصال بالایی تا فاصله حدود ۳۰ پایی دارد، درست مثل اکثر اسپیکرهای بلوتوثی. دکمه های کنترل پخش عملکرد خیلی خوبی دارند و بسیار خوش دست هستند و کار کردن با آنها راحت است. با این حال من بیشتر علاقه دارم که دکمه ها از پلاستیک سفید ساخته شوند یا اینکه همه آنها مثل دکمه پاور روشن شوند، چون وقتی تاریک است به سختی می توان دکمه ها را از هم تشخیص داد. همچنین  Charge 4 میکروفن داخلی ندارد، پس اگر فردی هستید که از اسپیکر برای تماس های تلفنی خود استفاده می کنید، در استفاده از این اسپیکر مشکل خواهید داشت. من شخصا هرگز اسپیکر دارای میکروفن را ترجیح نمی دهم و قبلا که اسپیکرهای میکروفن دار داشتم، همیشه در هنگام دریافت تماس تلفنی، کورمال کورمال دنبال دکمه اسپیکر می گشتم تا تماس خود را قطع کنم. بنابراین، واقعیت این است که این برای من یک ویژگی مثبت است، اما می دانم همین موضوع باعث می شود برخی افراد از خرید این اسپیکر منصرف شوند.

با توجه به مشخصات مندرج، این موضوع را می دانیم که اسپیکر  JBL مدل Charge 4  به جای بلوتوث 1/4مدل قدیمی تر، دارای بلوتوث 2/4  است که خب این خوب است، اما فرق واقعی این دو مدل به قابلیت Connect  در این اسپیکرها مربوط می شود. قابلیت Connect، به شما این امکان را می دهد که چند تا اسپیکر را با هم هماهنگ و همگام کنید تا همگی با هم یک آهنگ را پلی کنند. این، حقیقتا معادل کار سیستم سونوس نیست، اما اگر مهمانی داشته باشید، قطعا می تواند همان کار را برای شما انجام دهد. +Connect نسخه بهتر و پیشرفته تر  Connect است، که به شما این امکان را می دهد که بتوانید به جای یک یا دو اسپیکر، تا ۱۰۰ تا اسپیکر را به هم متصل کنید. اگر خانه و عمارت بزرگی داشته باشید، می توانید از این قابلیت به عنوان یک ترفند خیلی خوب در مهمانی خود استفاده کنید.

متاسفانه، اگر از قبل یک اسپیکر قدیمی تر دارای قابلیت معمولی Connect  خریده باشید (مثلا مدل Charge 3) این اسپیکر با نسخه جدید Connect  یعنی + Connect سازگار نخواهد بود. پس اگر شما و دوستانتان بخواهید با ۱۰۰ تا از این اسپیکرها خوش گذرانی کرده و مهمانی به سبک فیلم "پروژه X" راه بیندازید، احتمالا دوست دارید از این قابلیت استفاده کنید، اما برای آدم های معمولی و استفاده معمولی از این اسپیکرها، شک دارم که این موضوع یعنی قابلیت اتصال ۱۰۰ تا اسپیکر به هم چندان مهم باشد.

نحوه ریست کردن اسپیکر  JBL مدل Charge 4

اگر در اتصال به مدل  Charge 4 با اشکال رو به رو شدید، پس شاید بهتر باشد فقط آن را ریست کرده و از اول شروع کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. به تنظیمات بلوتوث دیوایس مبدا رفته و Charge 4  را از دیوایس های جفت شده پاک کنید.

۲. اسپیکر را روشن کنید.

۳. وقتی اسپیکر روشن شد، دکمه بلوتوث و دکمه افزایش ولوم را به طور همزمان و به مدت چند ثانیه پایین نگه دارید تا LED  حلقه ای بالای اسپیکر روشن شود. بعد از آن، اسپیکر باید به طور اتوماتیک خاموش شود.

۴. دوباره اسپیکر را روشن کنید. اسپیکر به طور اتوماتیک به حالت جفت سازی وارد می شود تا بتوانید آن را در تنظیمات بلوتوث خود مکان یابی نمایید.

عمر شارژ باتری Charge 4 چقدر است؟

با اینکه ظرفیت باتری اسپیکرهای JBL  مدل  Charge 4 خیلی بیشتر از مدل  Charge 3 است، اما هنوز هم هر دوی این مدل ها به خاطر داشتن ۲۰ ساعت پخش مداوم است که توجه مشتری ها را به خود جلب می کنند. در طی آزمایش های انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که اسپیکر Charge 4  می تواند به مدت ۱۳ ساعت و ۴۶ دقیقه بی وقفه موزیک تولید کند. این همان ۲۰ دقیقه ای نیست که  JBL قولش را داده، اما با این حال باز هم بد نیست. هر چند اگر بخواهید از آن برای شارژ کردن دیوایس های خود از طریق خروجی   USB-A  که در پشت اسپیکر قرار دارد هم استفاده کنید، از مدت این ۱۳ ساعت و ۴۶ دقیقه کاسته می شود. در پشت این اسپیکر یک ورودی ۳ و نیم میلی متری و یک ورودی  USB نوع  C نیز وجود دارد، اما از ورودی USB-C  فقط می توان برای شارژ کردن استفاده کرد. پس اگر یک کابل نوع C  به نوع  C دارید و امیدوارید که موبایل جدید اندروید یا آیپد پروی خود را از طریق آن پورت شارژ کنید، شانس با شما یار نیست. باید برای هر چیزی که مربوط به شارژ کردن است از پورت  USB-A استفاده کنید.

کیفیت صدای اسپیکر  JBL مدل Charge 4  چطور است؟

این قسمتی بود که از همه بیشتر مرا متعجب کرد، زیرا انتظار داشتم که کیفیت صدا نسبت به  Charge 3 پیشرفت کرده باشد، اما به نظر می رسد دقیقا همان کیفیت صدای  Charge 3 باشد. شرکت  JBL در حال حاضر در اسپیکرهای خود، به جای یک درایور از دو درایور استفاده می کند. اما در کنار وجود چند گلایه جزئی، فکر نمی کنم بیشتر افرادی که این اسپیکر را می خرند بخواهند به این موضوع توجه کنند. درست مثل مدل قبلی، اسپیکر جدید JBL، فرکانس پایین قدرتمندی دارد که شکی نیست رادیاتورهای غیر فعال این اسپیکر در داشتن این فرکانس باس قوی موثر هستند.

مدل  Charge 4 نیز مثل مدل قدیمی تر یعنی  Charge 3 برای اتاق های بزرگتر و مکان های باز مناسب تر است، عمدتا به خاطر این واقعیت که معمولا فرکانس باس نسبت به صداهای زیرتر با افزایش فاصله، سریع تر دچار افت توان می شود. اگر از Charge 4  در اصطبل، حیاط یا گاراژ استفاده می کنید: کمی از تکیه فرکانس باس کاسته شده و صدا کمی دلپذیرتر به گوش می رسد.

امضای صوتی و کیفیت اسپیکر  JBL مدل  Charge 4 تقریبا با مدل  Charge 3 یکسان است.

نت های باس در سرتاسر آهنگ  Tearing at the Seams از ناتانیل راتلیف و گروه Night Sweats  واضح و متمایز هستند و به راحتی می توان با آنها همراهی کرد. اما این اسپیکر نیز همان عدم شفافیتی که مدل قدیمی در فرکانس های میانی داشت را دارد. آواها هنوز قابل تشخیص هستند اما به نظر می رسد نسبت به تنظیم و ترتیب بندی آهنگ در مرتبه دوم اهمیت قرار می گیرد.

این مورد به خصوص در مورد آهنگ Lost on you  از  LP صدق می کند، آنجا که به نظر می رسد آواها با سازها و ملودی های پس زمینه در سراسر ترجیع بند در رقابت هستند. اگر به فرکانس های بالا علاقه دارید، لازم نیست نگران باشید. زیرا با این اسپیکر، صدا اصلا در ولوم های بالا دیستورت نشده و زننده و نازیبا به نظر نمی رسد. به طور کلی، به نظر می رسد که  JBL دقیقا طوری روی تنظیم اسپیکر تمرکز کرده که صدای آن تا حد امکان به صدای Charge 3  نزدیک باشد. اما اگر نحوه تولید صدای  Charge 3 را دوست داشته اید، از صدای مدل  Charge 4 هم خوشتان خواهد آمد.

آیا خرید اسپیکر مدل  Charge 4 را به شما توصیه می کنم؟

عقیده من در این مورد ظرف چندین ماه گذشته تغییر کرده است. در ابتدا من فکر می کردم که ارتقای کیفیت صدای  Charge 4 نسبت به Charge 3  آنقدری نیست که این اختلاف قیمت زیاد را توجیه کند. اما با گذشت زمان، وقتی قیمت مدل Charge 3  بنا به دلایلی شروع به افزایش کرد، متقابلا باعث شد به این نکته پی ببرم که اصلا منطقی نیست خرید Charge 3  را نسبت به مدل جدیدتر پیشنهاد بدهم، آن هم در شرایطی که در هر صورت نمی توان پول زیادی صرفه جویی کرد. با این حال، در حال حاضر قیمت ها دوباره شروع به بالا و پایین شدن کرده اند، به این صورت که Charge 3  در حال ارزان تر شدن است و  Charge 4 در حال گران تر شدن. به امید به درد به خور بودن این قسمت از نقد برای هر زمان که شاید شما بخواهید این متن را بخوانید، می خواهم بگویم که اگر نتوانستید یک Charge 3  قیمت مناسب به صورت آنلاین یا در مغازه پیدا کنید، فقط مدل  Charge 4 است که ارزش پول خرج کردن را دارد. تفاوت های بین این دو مدل، جزئی هستند و اگر بتوانید با خرید مدل قدیمی تر، پول خوبی صرفه جویی کنید، در آن صورت، مدل قدیمی تر را بخرید.

اسپیکر  JBL مدل Charge 4

 قیمت ها ممکن است در طول زمان تغییر کنند و بنا به منطقه متغیر باشند. متاسفانه، ما نمی توانیم قیمت های آمازون را روی سایت لیست کنیم، چون قیمت های این سایت بر اساس واحد رایج پولی بوده و بسیار متغیر هستند. اگر دنبال جایگزینی برای آن هستید، اسپیکر سونی مدل  SRS - XB32 را بررسی کنید. اسپیکر سونی مدل SRS - XB32  صدای قدرتمندی مشابه Charge 4  و لامپ های  LED جالبی دارد. این اسپیکر نیز دارای رتبه بندی IPX7  است. اگر می خواهید اسپیکری از همین حیطه برند JBL  داشته باشید اما می خواهید کمی قابل حمل تر باشد، اسپیکر JBL  مدل  Flip 4 یکی از بهترین اسپیکرهای بلوتوثی ضد آب موجود در بازار است.

سوالات پرتکرار

آیا دو تا اسپیکر جفت شده  JBL مدل  Charge 4 می تواند یک اسپیکر وایرلس استریوی مناسب برای یک گاراژ اتومبیل تبدیل شده به یک خانه مجردی باشد؟ با موسیقی دانلود شده از اپ هایی مثل SXM، پاندورا و غیره؟

صرفا به خاطر تفاوت اندازه، صدای آن به بلندی و قدرت اسپیکرهای کتابخانه ای نیست. اما برای آهنگ گذاشتن های خودمانی و گاه به گاه خوب است. آپشن دیگری که پیشنهاد می کنیم به آن فکر کنید، خرید ساندبار است، مخصوصا اگر بخواهید در اتاق خود تلویزیون هم داشته باشید.

این اسپیکر را از کجا بخرم؟

مهم نیست که اسپیکر  JBL مدل  Charge 4 را از کجا بخرید، شرکت  JBL یک سال ضمانت تعویض محصول معیوب دارد. اگر بخواهید یک اسپیکر ریفربیشد یا مرجوع شده را بخرید، می توانید وبسایت  JBL را چک کنید. گاهی هم آمازون محصولات JBL  را حراج می گذارد.

آیا افراد از این اسپیکرها به عنوان اسپیکر خانگی استفاده می کنند؟

برای این اسپیکر اختصاصا به عنوان یک اسپیکر خانگی تبلیغ نمی شود، چون قابل حمل بودن یکی از اصلی ترین قابلیت های آن است. با این حال، این بدان معنی نیست که نتوانید آن را در خانه استفاده کنید. در واقع، یکی از اسپیکرهای محبوب  Lily برای استفاده در آپارتمان، اسپیکر قابل حمل Bose SoundLink Micro  می باشد.

کلام آخر

اگر می خواهید اسپیکری داشته باشید که با پیشرفت تکنولوژی فعلا به روز باشد، می توانید اسپیکر جدید JBL  را خریداری کنید که دارای قابلیت + Connect است. در غیر این صورت، بین این مدل و مدل قبلی یعنی Charge 3، فرق چندانی نیست. هر چند قطعا قابلیت شارژ USB-C، آپشن خیلی خوبی است که مدل  Charge 4 دارد.