عملکرد موس کامپیوتر

عملکرد موس کامپیوتر: یک موس کامپیوتر اجازه می دهد تا کاربر آن را در یک مکان نما به طور مساوی و به طور مستقیم در یک فضای دو بعدی به حرکت دربیاورد. بنابراین، یک دستگاه ورودی ضروری برای انتخاب، کشیدن، چرخش و کلیک کردن است. این موس به کاربران اجازه می دهد تا بین برنامه ها را تغییر دهد، گزینه ها و دکمه ها را انتخاب کرده و در اطراف صفحه با دقت بسیار زیاد و سیالیت حرکت کند. موس برای حرکت بین صفحه ها و انتخاب لینک ها در یک وب سایت، دکمه گزینه ها در یک صفحه ، ورودی در منو ها ، و بسیاری از وظایف می باشد که در صورت نبود موس ، با استفاده از یک صفحه کلید به تنهایی بسیار سخت باشد.

عملکرد موس کامپیوتر

اکثر موس ها با یک دکمه سمت چپ، یک دکمه سمت راست و یک چرخ اسکرول می آیند که نه تنها موس را قادر به حرکت و انتخاب با دکمه سمت چپ موس می کند، بلکه همچنین می توانید منوهای جایگزین را با کلیک کردن بر روی دکمه سمت راست در هنگام حرکت روی یک صفحه مورد استفاده قرار دهید. این موس به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت زوم کنند و از آن استفاده کنند و با استفاده از چرخ اسکرول بین دو دکمه به بالا و پایین حرکت می کنند. موس های پیشرفته دارای دکمه های اضافی در اطراف پوشش هستند که می توانند وظایف و توابع اختصاصی به سیستم عامل یا یک برنامه خاص اختصاص داده شوند.

هنگامی که یک درجه بالایی از دقت مهم است، یک موس کامپیوتر به خودی خود واقعا به کمک شمامی آید. برنامه های ویرایش تصویر که نیاز به انتخاب دقیق دارند و بازی هایی که حرکات خوب روی صفحه نمایش لازم است دو حالت هستند که یک موس می تواند بسیار مفید باشد.

موس یک کلید کلیدی در هر برنامه و سیستم عامل است، اما برای برنامه های کاربردی خلاق مانند ویرایش تصویر، ویدئو و موسیقی ضروری است؛ این نیز تجهیزات استاندارد برای بسیاری از عناوین بازی و نرم افزار ارائه است.

آَشنایی با عملکرد موس

اکثر موس ها از یک کابل USB یا یک دیتای USB بی سیم به یک کامپیوتر متصل می شوند. بسیاری با دکمه های اضافی که برای حرفه ای ها و بازیگران خلاق مفید هستند، می آیند. تکنولوژی لیزر نوری از روش سنتی و توپ اندازه گیری حرکت جنبش موس گرفته شده است. مدل های گران قیمت تر به میزان حساسیت بیشتری (در نقطه در اینچ) برای ردیابی تغییرات بسیار کمی در موقعیت ارائه می شوند. در حالی که طراحی موس استاندارد تا سالها تغییر نکرده است، مدل های ارگونومیک بیشتری در دسترس هستند که به راحتی در دست طراحی می شوند

.