تونر

این مخلوط پودری به وسیله گرما به کاغذ متصل می شوند، زمانی که گرما به بیش از ۴۰۰ fuser برسد در واقع به نقطه ذوب پودر نزدیک می شویم و همین دما باعث چسبیدن تونر یا همان مخلوط پودری به کاغذ می شود و به وسیله یک دستگاه الکتروستاتیکی توسط یک غلطک فرآیند چاپ صورت می گیرد. تونر بیش تر از پلی استر ساخته شده است که نوعی از پلاستیک می باشد.

پرینتر لیزری چندین دهه است که از آن ها به عنوان یک گزینه محبوب برای کسب و کار استفاده می شود و این تونر ها در پرینتر های لیزری و دستگاه های فتوکپی برای متن و تصاویر چاپ شده روی کاغذ استفاده می شود. معمولا پرینتر های لیزری با سرعت بالا و کیفیتی که دارند در مکان های اداری و محیط های شلوغ استفاده می شوند.

در ابتدا تونر ، ترکیبی از پودر کربن و اکسید آهن بود که هزینه کمی داشت و توسط کاربر مخزن از پودر کربن و اکسید آهن پر می شد. بعدها برای بهبود بخشیدن به کیفیت چاپ از کربن ذوب شده که با پلیمر مخلوط می شد استفاده کردند.

هر ساله تعداد زیادی از کارتریج های تونر به سطل زباله برده می شود در صورتی که می شود با استفاده مجدد از این کارتریج های تونر کمک سازنده و مفیدی برای محیط زیست انجام داد. اکثر کارتریج های تونر را می توان تا ۶ بار، مجددا استفاده کرد تا اینکه Farra Tech دیگر قابل استفاده نباشد.

تونر ها به دو دسته تقسیم می شود : سیاه و سفید و دیگری رنگی!

تونر های رنگی شامل مجموعه ای از رنگ ها برای استفاده می باشند.

برای کارتریج های تونر لیزری سه نوع وجود دارد.

 

کارتریج تونر نصب شده

بعضی از کارتریج ها به عنوان یکی از اجزای اصلی در تجهیزات نصب شده اند.

به عنوان مثال کارتریج های تونر HP که برای پرینتر های لیزری استفاده می شوند.

کارتریج تونر سازگار

این نوع توسط اشخاص ثالث تولید می شوند.

 

کارتریج تونر تعمیر شده

این نوع کارتریج ها متفاوت هستند در واقع قطعات از دست رفته یا معیوب با قطعات جدید جایگزین می شوند که قابل تعمیر و بازسازی هستند.

بهترین کارتریج های معرفی شده در بازار

 JETSIR cartridge

کارتریج پرینتر مشکی اچ پی مدل 63