نقد و بررسی تبلت Tab A 7.0 2016 سامسونگ

سامسونگ طراحی تبلت Tab A 7.0 2016 را مانند نسخه قبلی اش انجام داده است و در حال حاضر این تبلت به اتصالات 4G/LTE مجهز شده است.

مزایا

  • اتصال 4G/LTE
  • دارای ابعادی مناسب برای گرفتن در یک دست
  • دارای حالت Kid’s mod

معایب

  • عملکرد ضعیف
  • دوربین ضعیف

طراحی تبلت سامسونگ گلکسی تب A 7.0

 از لحاظ طراحی باید بگوییم که Tab A 7.0 2016 یک تبلت نسبتا ساده است که لبه های منحنی آن ظاهری مدرن را ایجاد می کند. ضخامت 8.7 میلیمتری  و وزن 289 گرمی این تبلت را به دستگاهی قبل حمل تبدیل کرده است و شما می توانید به راحتی آن را با خود حمل کنید. در قسمت جلو یک دکمه نسبتا بزرگ فیزیکی (برای Home) و دو دکمه لمسی (برای برگشت و رفتن به برنامه هایی که اخیرا باز شده است) وجود دارد. این در حالی است که قسمت بدنه از مواد پلاستیکی ساخته شده است. در سمت راست دکمه پاور و ولوم صدا وجود دارد در حالی که در سمت چپ یک اسلات سیم کارت و یک اسلات microSD وجود دارد. در قسمت بالای تبلت یک پورت micro USB در کنار پورت جک هدفون 3.5 میلیمتری قرار دارد.

صفحه نمایش تبلت Tab A 7.0 2016

تبلت Tab A 7.0 2016 سامسونگ دارای یک صفحه نمایش 7 اینچی با پنل IPS است و از قابلیت مالتی تاچ بهره می برد. وضوح و رزولوشنی که این تبلت سامسونگ ارائه می دهد معادل 1024×600 پیکسل است و از تراکم حدودا 216 پیکسلی بهره مند است و در هنگام بازی صفحه نمایش بسیار شفاف و روشن است. قابلیت دریافت چند لمس همزمان یا مالتی تاچ، قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و نسبت تصویر 16 به 10 از قابلیت های دیگر صفحه نمایش است و نسبت نمایشگر به بدنه 70.1 درصد می باشد.

رابط کاربری تبلت ای 7

سیستم عامل مورد استفاده در این تبلت Android Lollipop 5.1.1 است و سامسونگ از رابط کاربری TouchWiz UI در آن استفاده کرده است. با رفتن به صفحه تنظیمات قفل صفحه می توانید روش بازکردن Tab A7 (2016) را انتخاب کنید. وقتی که در صفحه اصلی تبلت قرار دارید شما می توانید ویجت های هواشناسی و میانبرهای مختلف برای رفتن به دوربین، SMS، مخاطبین و غیره را مشاهده کنید. در گوشه سمت چپ پایین برنامه مدیریت فایل وجود دارد در حالی که در گوشه سمت راست می توانید به برنامه ها (Apps) دسترسی پیدا کنید.

با وارد شدن به منو شما یک صفحه منو که با فرمت گرید افقی تنظیم شده است را مشاهده می کنید. شما می توانید برنامه ها را بر اساس حروف الفبا مرتب کنید. قابلیت چند پنجره ای که جزو اصلی ترین قابلیت های سامسونگ می باشد در اینجا هم وجود دارد. برخلاف محصولات دیگر سامسونگ، تبلت Tab A 7.0 2016 تنها با چند برنامه از قبل نصب شده ارائه می شود.

ویژگی جالبی که در این تبلت گلکسی شاهد آن خواهید بود حالت Kid’s mod است که از تبلت در مقابل دسترسی کودکان و نوجوانان محافظت می کند. این قابلیت به والدین اجازه می دهد تا برنامه های کاربردی و قابلیت هایی که در اختیار کودکان و یا نوجوانان قرار می گیرد را کنترل کنند. همچنین یک برنامه ویرایشگر عکس در تبلت تعبیه شده است که به کاربران اجازه می دهد که خلاقیت خود را روی عکس هایی که گرفته اند اعمال کنند.

عملکرد تبلت Tab A 7.0 2016 سامسونگ

برای حمایت از عملکرد سامسونگ تبلت Tab A 7.0 2016 خود را به پردازنده چهار هسته ای و 32 بیتی Spreadtrum SC7731 و با فرکانس 1.5 گیگاهرتز تجهیز می کند. پردازنده گرافیکی مورد استفاده Mali-400MP GPU است و برای افزایش عملکرد در هنگام اجرای برنامه های چندگانه این تبلت به رم 1.5 گیگابایتی و 8 گیگابایت حافظه داخلی تجهیز شده است. گرچه ظرفیت حافظه داخلی کم است اما کاربران می توانند از طریق کارت حافظه اکسترنال حافظه را به 200 گیگابایت برسانند. استفاده از پردازنده Spreadtrum منجر به ایجاد عملکرد بسیار متفاوت خواهد شد به طوری که در بنچمارک ها امتیازات متفاوتی را نشان می دهد. شما در هنگام انجام فعالیت هایی همچون مرور اینترنت، بازی کردن، استفاده همزمان از چند برنامه هیچ مانعی نخواهید داشت.

قابلیت اتصال 4G/LTE  و چند رسانه ای

یکی از نقاط قوت تبلت Samsung Galaxy Tab A7 2016 وجود شبکه 4G/LTE است. با وجود چنین شبکه و اندازه صفحه نمایشی این دستگاه بیشتر شبیه یک گوشی هوشمند است. با این حال این دستگاه قابلیت استفاده از تنها یک سیم کارت را دارد. چنین شبکه ای می تواند نیازهای کاربران را در برقراری ارتباط یا انجام فعالیت هایی مانند تماشای ویدیو را فراهم آورد. پشتیبانی از وای فای، بلوتوث، پورت microUSB از قابلیت های دیگر این تبلت است.

یکی از تجهیزات سخت افزاری امیدوار کننده، پشتیبانی از باتری غیر قابل تعویض لتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت است که انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزمره ( مانند چت، مرور اینترنت، مطالعه کتاب الکترونیکی، استفاده از شبکه های اجتماعی و غیره) را فراهم می آورد. پلیر نصب شده در این تبلت قادر به پخش انواع فرمت های صوتی رایج را همراه با اکولایزر می باشد و شما می توانید از تنظیمات از قبل تعیین شده استفاده کنید و یا به صورت تنظیمات را انجام دهید. برای ارائه صداهایی که متناسب با سلیقه شما است می توانید قابلیت Tube Amp را فعال کنید. بر خلافه نسخه قبلی، در تبلت Tab A7 2016 شما می توانید به برنامه های رادیویی دسترسی پیدا کنید. استفاده از رادیو FM تعبیه شده می تواند خستگی کاربر را هنگام انجام بسیاری از فعالیت ها از بین ببرد.

دوربین Tab A 7.0 2016 سامسونگ

سامسونگ در این دستگاه تبلتی خود حداقل امکانات عکسبرداری را فراهم آورده است و تنها از یک دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی استفاده کرده است و هیچگونه چراغ فلشی را برای پشتیبانی از فعالیت های این دوربین فراهم نیاورده است.  کیفیت دوربین بسیار نامید کننده است و حتی در شرایطی که نور فراوان وجود دارد باز هم کیفیت عکس واضحی را تولید نمی کند.

این دوربین ها توانایی ضبط فیلم با رزولوشن 720 × 1280 و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارند و قابلیت نمایش زیرنویس ها و تنظیم میزان روشنایی صفحه نمایش وجود دارد. این دوربین مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک (Autofocus)، قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)، قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)، قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) می باشد. قابلیت فوکوس خودکار و افکت های گوناگون مانند Gif های متحرک و پانوراما به شما اجازه می دهد تا عکس های طبیعی تری بگیرید.