نقد و بررسی پردازنده مرکزی اینتل مدل Core 2 Duo E8500

در این پست قصد داریم در مورد پردازنده مرکزی اینتل مدل Core 2 Duo E8500 صحبت کنیم.همانطور که می دانید شرکت اینتل از مشهورترین تولید کننده های پردازنده است. هر پردازنده ای که توسط این شرکت تولید می شود دارای مشخصات خاص به خود است و امروز ما قصد داریم در مورد مشخصات پردازنده Core 2 Duo E8500 صحبت کنیم.

اینتل از سال 1968 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1978 پردازنده هایی که از معماری X86 استفاده می کردند را اختراع کرد و از آن زمان تا به کنون این معماری جزو رایج ترین معماری پردازنده کامپوترهای شخصی در دنیا می باشد. اینتل همیشه فعالیت و نوآوری های خود را متوقف نمی کند و همیشه سعی در بهبود پردازنده های خود دارد، به همین دلیل از سال 2008 پردازنده های سری Core i خود را معرفی کرد، این پردازنده ها جایگزینی برای پردازنده های سری Core 2 به شمار می رفتند.

اکثر کاربران تصور می کنند که رقم بعد از عبارت Core i به تعداد هسته های پردازنده اشاره می کند، اما به طور کلی اینتل پردازنده های خود را در سه دسته به بازار عرضه می کند که پردازنده های Core i3 پردازنده های رده پایین، Core i5 پردازنده های میان رده و پردازنده های Core i7 پردازنده های رده بالا هستند. هر نسل نسبت به نسل دیگر در انرژی مصرفی و تهداد هسته ها و رشته ها با هم متفاوت هستند و هر چه پردازنده جدیدتر باشد بهره وری انرژی بهتر و قدرت پردازنده بیشتر می شود. علاوه بر این اینتل همیشه سعی دارد از فناوری 7 و حتی 5 نانومتری برای کاهش ابعاد استفاده کند و در آینده هم باز شاهد نسل های جدیدی از پردازنده در بازار خواهیم بود.

 پردازنده مرکزی اینتل مدل Core 2 Duo E8500

پردازنده مرکزی اینتل Core 2 Duo E8500 جزو پردازنده های قدرتمند شرکت اینتل می باشد که نسبت به پردازنده های Celeron از قدرت و دقت بالایی برخوردار است. این پردازنده از قابلیت های عالی مانند فاجرای پویا و پیشرفته دستورات/پردازنده 3.16 گیگاهرتزی با فرکانس 1333 مگاهرتز، ردیابی اجرا/هسته سریع اجرایی /حافظه نهان 6 مگابایتی و غیره برخوردار است.

پردازنده Core 2 Duo E8500 از سوکت LGA 775 اینتل پشتیبانی می کند و به عنوان یک پردازنده دو هسته ای که توان مصرفی 65 وات و فرکانس کاری 3.6 گیگاهرتز را ارائه می دهد عرضه می شود. این تراشه دارای ابعاد 37×37 میلیمتر بوده و از 410 میلیون ترانزیستور ساخته شده است. شرکت اینتل این پردازنده را تحت فناوری 45 نانومتری ساخته است.

نتیجه گیری

پردازنده دو هسته ای Core 2 Duo E8500 اینتل یک پردازنده جدید نیست بلکه اینتل سال های قبل آن را تولید و روانه بازار کرده استو این پردازنده مناسب سیستم های میان رده می باشد و در مقایسه با پردازنده های رقیب خود می تواند عملکرد خوبی را ارائه دهد. پردازنده Core 2 Duo E8500 یک پردازنده اینتل است که بر اساس معماری Wolfdale ساخته شده است و از مشخصاتی همچون 2 هسته ای بودن، لیتوگرافی 45 نانو متری، سازگار با سوکت LGA 775، فرکانس پایه 3.16 گیگاهرتز، حافظه کش سطح دو 6 مگابایت برخوردار است.

برای خرید پردازنده مرکزی اینتل مدل Core 2 Duo E8500 کلیک کنید.