موبایل قابل انعطاف

تکنولوژی جدیدی که بکار رفته اجازه می دهد صفحه نمایش هایی به اندازه تبلت به دستگاهی تقریبا اندازه موبایلهای هوشمند تبدیل شود.

در واقع دستگاهی با دو نمایشگر که یک لولا در میان آن ها قرار دارد که باعث خم شدن این موبایلها می شود.

 

از مزیت های این تکنولوژی قابل انعطاف می توان به این موضوع اشاره کرد که صفحه نمایش های بزرگ به راحتی کوچک شده و قابل حمل در جیب کت یا کیف پول می باشند. به علاوه با تنظیمات 5G  که برای این دستگاه ها منظور شده است لقب سریع ترین موبایل های انعطاف پذیر را به آن ها اختصاص داده اند.

از دیگر مزایا می توان به دوام آن ها اشاره کرد به دلیلی که ممکن است زود تحت تاثیر قرار بگیرند و خراب شوند از نمایشگرهای ضد ضربه استفاده می کنند. اما این نظر را دارند که به جای شیشه از پلاستیک استفاده کنند اما در حال حاضر اطمینانی برای عملی کردن این نظر ندارند. شرکت های سازنده ی مختلفی اقدام به استفاده از این تکنولوژی در محصولات خود دارند از جمله سامسونگ و الجی ...

اما از بزرگترین مشکلات ساخت این تکنولوژی ساخت صفحه نمایش انعطاف پذیر بوده است چون شیشه خم نمی شد.

مهندسان مواد و علوم مواد روش های مختلفی برای فشار و استحکام خمیدگی آزمایش کرده اند تا به این تکنولوژی برسند. به طور رسمی در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۸ flex pai به عنوان نخستین موبایل هوشمند قابل انعطاف در جهان عرضه شد. از ۰ تا ۱۸۰ درجه آزادانه خم می شود و بسیار مقاوم در برابر خراش می باشد.

 

بهترین موبایل قابل انعطاف

1.samsung galaxy fold

صفحه نمایش ۷.۳ اینچی و پردازنده ای با کیفیت بسیار بالا ،  ۱۲گیگ رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی + ۱۲ مگاپیکسلی و در نهایت باتری ۴۳۸۰ میلی آمپری از ویژگی های این موبایل می باشد.

۲. Huawei Mate X

وقتی باز شود با تبلت ۸ اینجی مواجه خواهید شد که با پردازنده kirin980 موجود می باشد.

این مدل ارزان تر از مدل قبل می باشد.

اما می توان فن آوری جدید دیگری از این تکنولوژی را در موبایل های قابل انعطاف ایجاد کرد، به عنوان مثال ساعت های هوشمند که اطراف مچ قرار می گیرند، موبایل هم این قابلیت را داشته باشند که به این شکل روی دست قرار گیرند.