نقد و بررسی دقیق تبلت گلکسی TAB A 10.5 2018 سامسونگ

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و تغییر نحوه زندگی استفاده از گوشی های موبایل و تبلت های مختلف افزایش پیدا کرده است از این رو شرکت های مختلفی اقدام به تولید تبلت کرده اند. در این میان بعضی از کمپانی ها به دلایل مختلفی فروش بالایی داشته اند و دارند که یکی از شرکت ها سامسونگ می باشد. سامسونگ یکی از تولیدکنندگان پیشرو در بازار تبلت است که در سال 2018 تبلت گلکسی TAB A 10.5 (2018) خود را به بازار عرضه کرد. این تبلت گلکسی دارای طراحی با کیفیت بالا است و به اندازه کافی توانسته است مشتریان را به سمت خود جذب کند. بیایید در ادامه نگاهی به تبلت گلکسی TAB A 10.5 (2018) سامسونگ داشته باشیم و با قابلیت های آن بیشتر آشنا شویم.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز تبلت سامسونگ Galaxy TAB A 10.5 2018 LTE SM-T595 کلیک کنید

نقد و بررسی تبلت گلکسی TAB A 10.5 2018 سامسونگ

مشخصات تبلت Samsung Galaxy Tab A 2018

مشخصات مهم و فنی تبلت Samsung Galaxy Tab A 2018 عبارت است از:
صفحه نمایش 10.5 اینچی با رزولوشن 1920×1200 پیکسل
پردازنده Qualcomm Snapdragon 450
3 گیگابایت رم
32 گیگابایت حافظه داخلی
دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی
دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
ظرفیت باتری 7300 میلی آمپر ساعته
سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو با رابط کاربری Experience UI 9
حسگرهای شتاب‌سنج،  قطب‌نما ، ژیروسکوپ، نور RGB
دارای اتصالات Wi-Fi a/b/g/n/ac; Bluetooth, VoLTE

چه چیزهایی در جعبه است؟

وقتی که شما تبلت Galaxy Tab A را خریداری می کنید یک جعبه زرد رنگ را دریافت می کنید که با باز کردن درب جعبه می توانید به تبلت Samsung Galaxy Tab A (2018)، آداپتور، کابل USB Type-C، دفترچه راهنما و پین اجکتور سیم کارت دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی لپ تاپ 10 اینچی Microsoft Surface Go

نقد و بررسی تبلت گلکسی سامسونگ t595

این مدل تبلت یکی از کارهای پرفروش سامسونگ می باشد که پردازنده پر قدرتی دارد از این رو برای کارهای مختلفی مناسب می باشد. این تبلت به تبلت کودکان معروف است زیادی دارای بازی های مختلفی می باشد که باعث برای کودکان و نوجوانان مناسب باشد. همان طور که گفته شد t595 در سال 2018 وارد بازار شد و از بدو ورود طرفدار زیادی پیدا کرد و شما می توانید آن را در رنگ های مشکی، سفید و آبی تهیه کنید. در ادامه برای برای آشنایی بیشتر با این تبلت به بررسی جنبه های مختلف آن می پردازیم.
طراحی و کیفیت ساخت تبلت گلکسی TAB A 10.5 (2018) سامسونگ
طراحی تبلت Galaxy Tab A بسیتر استاندارد است و نسبت به تبلت های قبلی که شرکت سامسونگ تولید کرده است بهبودهایی داشته است. شما می توانید این تبلت گلکسی را خیلی ساده با یک دست نگه دارید و خیلی زود به آن عادت می کنید و حتی نسبت به قبل کمی زیباتر شده است.

نقد و بررسی تبلت گلکسی سامسونگ t595
قسمت جلوی تبلت شاید شبیه به تبلت های دیگری که در بازار وجود دارد به نظر برسد اما قسمت پشت آن ممکن است متفاوت به نظر برسد. در قسمت پشت تبلت Tab A  10.5 2018 تنها یک دوربین قرار گرفته است و در زیر دوربین یک فلش LED وجود دارد. برند SAMSUNG درست در قسمت وسط و به طرف بالا حک شده است. با لمس تبلت شما حس بسیار خوبی پیدا خواهید کرد و حتی متوجه کیفیت ساخت بسیار خوب آن خواهید شد.

صفحه نمایش تبلت گلکسی TAB A 10.5

معمولا صفحه نمایش جزو نقاط قوت سامسونگ است اما با این حال نمی توان برای همه تبلت ها این را گفت. Galaxy Tab A دارای یک صفحه نمایش 10.5 اینچی فال اچ دی با رزولوشن 1200×1920 پیکسل می باشد و تراکم پیکسلی 215ppi آن مناسب یک تبلت اندرویدی است. چیزهای زیادی مورد صفحه نمایش گلکسی تب آی وجود دارد به طور مثال صفحه نمایش به اندازه کافی روشن است و حتی در آن مد High Brightness وجود دارد که واقعا روشنایی را تقویت می کند، بنابراین استفاده از صفحه نمایش در موقعیت هایی که نور وجود دارد واقعا مشکل ساز نیست. علاوه بر این صفحه نمایش پاسخگو است و دارای قابلیت های مالتی تسکینگ و تقسیم صفحه نمایش است.

رابط کاربری TAB A 10.5 2018 سامسونگ

تبلت گلکسی TAB A 10.5 از سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو و رابط کاربری Samsung Experience UI 9.0 استفاده می کند. به طور کلی این رابط کاربری بسیار شبیه به رابط های کاربری دیگر دستگاه های سامسونگ است و شما می توانید برخی از قابلیت های پیشرفته مانند Daily Board، Palm Swipe to capture و Multi Window را در آن پیدا کنید.
به غیر از این حالتی به نام Kid mide وجود دارد که رابط کاربری را برای فرزندان شما قفل می کند و به شما اجازه می دهد نحوه استفاده فرزندان نوجوان خود را کنترل کنید. به طور کلی Experience UI در تبلت Galaxy Tab A خوب عمل می کند و می تواند شما را راضی نگه دارد.

رابط کاربری TAB A 10.5 2018 سامسونگ

عملکرد تبلت TAB A 10.5 2018

حالا به جالبترین قسمت می رسیم. این تبلت سامسونگ مجهز به پردازنده Snapdragon 450 SoC و 3 گیگابایت رم است. این پردازنده ای است که در حال حاضر ما در گوشی های اندرویدی مانند ردمی می توانیم ببینیم و این جای سوال دارد که چرا سامسونگ از یک پردازنده رده پایین در تبلت خود استفاده کرده است و موجب عملکرد تقریبا بد این دستگاه شده است.
به طوری که برای راه اندازی برنامه ها باید چند ثانیه صبر کنید و انیمیشن ها خیلی کند هستند. این ماجرا در دنیای بازی ها ادامه پیدا می کند، چونکه به TAB A به سختی می تواند بازی هایی مانند PUBG Mobile را اجرا کند. حتی با حداقل تنظیمات از بازی عقب می مانید و فقط عملکرد بد را شاهد خواهید بود.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی تبلت Tab A 7.0 2016 سامسونگ

عمر باتری تبلت 10.5 اینچ سامسونگ

تبلت گلکسی TAB A 10.5 سامسونگ دارای یک باتری 7300 میلی آمپر ساعته است که برای اکثر کاربران عمر باتری مناسبی می باشد اما همانطور که می دانید عمر باتری به نحوه استفاده شما بستگی دارد. به عنوان مثال وقتی که تبلت را تحت بار متوسطی مانند مرور صفحات وب، تماشای فیلم های یوتیوب و استفاده از شبکه های اجتماعی قراری می دهید باتری می تواند یک روز و نیم شارژ شما را تامین کند و باز هم 21 درصد شارژ باقیمانده داشته باشید.
با این حال اگر از تبلت برای سرگرمی استفاده می کنید شارژ حدودا 9 تا 10 ساعت را خواهید داشت که این بسیار خوب است. برای شارژ کردن این تبلت به حدود 3 ساعت زمان نیاز است که برای همچنین ظرفیتی زمان ایده آلی است.

صدای تبلت سامسونگ Tab A 2018

اگر قصد دارید از تبلت گلکسی TAB A 10.5برای اهداف سرگرمی استفاده کنید صفحه نمایش به اندازه کافی برای شما مناسب است اما بلندگوها واقعا عالی هستند. به طور کلی در این دستگاه 4 بلندگو وجود دارد که 2 تا در بالا و 2 تا در پایین واقع شده است و به شما صدای استریو را ارائه می دهد. اسپیکرها صدای بلندی دارند که برای تماشای فیلم و سریال های تلویزیونی بسیار مناسب هستند.

صدای تبلت سامسونگ Tab A 2018

اتصالات گلکسی تب A 2018

تبلت Samsung Galaxy Tab A تنها از یک سیم کارت نانو و تنها یک اسلات کارت MicroSD پشتیبانی می کند. چیز جالبی که در مورد این تبلت وجود دارد این است که از VoLTE پشتیبانی می کند البته هیچ ایربادی وجود ندارد و شما باید برای برقراری تماس از هدفون استفاده کنید. کیفیت تماس بسیار عالی است و واقعا در این زمینه چیزی برای گلایه وجود ندارد.
همچنین یک پورت برای اتصال داک کیبورد در سمت چپ دستگاه وجود دارد. با این حال هیچ کیبوردی در جعبه ارائه نشده است. با این وجود خوب است بدانید که سامسونگ تمام مراقبت های لازم را انجام داده است تا به شما اطمینان دهد که این تبلت با اکثر لوازم جانبی سازگاری دارد. پورت USB Type-C در پایین همراه با جک هدفون 3.5 میلیمتری در بالا بهترین گزینه هایی هستند که می توانید داشته باشید.

بررسی تبلت گلکسی TAB A 10.5 از لحاظ دوربین

بهتر است ابتدا به این قضیه توجه کنید که اکثر تبلت ها از لحاظ دوربین بسیار قوی نیستند و حدوداً نرمال و حتی ضعیف می باشند این مدل تبلت نیز از این قاعده مستثنا نیست و عکس هایی با کیفیت معمولی ثبت می کند. t595 دارای یک دوربین پشتی با سنسور 8 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی با سنسور 2 مگاپیکسلی می باشد و قابلیت هایی مانند پاناروما نیز دارد که به شما کمک می کند عکس هایی با کیفیتی مناسب و معمولی ثبت کنید. اگر برای عکاسی و ثبت عکس های حرفه ای می خواهید از این تبلت استفاده کنید بهتر است بگوییم که این مدل مناسب عکاسی نمی باشد و پاسخ گوی نیازهای شما نخواهد بود. در ادامه به برخی از مزایا و معایب تبلت t595 اشاره می کنیم.

مزایا

طراحی و کیفیت ساخت خوب
طول عمر باتری
بلندگوهای عالی

معایب

در مقابل قیمتی که دارد عملکرد ضعیفی دارد.

نتیجه گیری

در حالت کلی بیشتر تولیدات شرکت سامسونگ از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند تبلت گلکسی TAB A 10.5 نیز جز محصولات باکیفیت و پر قدرت سامسونگ می باشد که می تواند پاسخ گوی نیازهای افراد و مخصوصا کودکان و نوجوانان باشد. این تبلت با توجه به داشتن بازی های مختلف و امکان نصب بازی هایی با گرافیک نسبتاً بالا می تواند بهترین گزینه برای نوجوانان و دانش آموزان باشد. تنها ویژگی منفی که این تبلت دارد قیمت بالای آن می باشد به طوری که کارایی آن در مقایسه با قیمت آن پایین می باشد و کسانی که بودجه محدودی دارند احتمالا نتوانند این مدل را تهیه کنند.