بررسی گوشی نوکیا 5.1 پلاس - یک گوشی هوشمند با طراحی زیبا و مستحکم

گوشی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus) در واقع یکی از محصولات HMD Global است که به عنوان جایگزینی برای گوشی نوکیا 5.1 (اما با قیمتی ارزانتر) عرضه شده است. از بین تمام قابلیت هایی که گوشی نوکیا 5.1 پلاس ارائه می دهد، طراحی قطعا یکی از نقاط قوت دستگاه است. این گوشی دارای بدنه شیشه ای است که باعث می شود از نظر ظاهری بسیار بهتر از سایر دستگاه های موجود در این رنج قیمت باشد. ناچ صفحه نمایش نسبت به گوشی نوکیا 6.1 پلاس بزرگتر است و اسپیکر و دوربین سلفی در آن واقع شده است.

دستگاه را بچرخانید تا آرایه دوربین دوگانه که به صورت عمودی در مرکز دستگاه تعبیه شده است را ببینید، این دوربین ها کمی بیرون آمده اند و حسگر اثر انگشت هم در زیر آن قرار گرفته است. مانند سایر گوشی های نوکیا، در قسمت پایین دستگاه برند Android One را پیدا خواهید کرد. سینی سیم کارت در سمت چپ و دکمه های صدا و پاور در سمت راست گوشی تعبیه شده اندو در بالای گوشی می تواند جک هدفون 3.5 میلیمتری را پیدا کنید و در سمت پایین هم اسپیکر و پورت USB Type-C واقع شده است.

گوشی نوکیا 5.1 پلاس

برخلاف نوکیا 6.1 پلاس، گوشه های گوشی از زیبایی و درخشندگی خاصی برخوردار هستندو در کل، طراحی دستگاه به صورت باکیفیتی ساخته شده است و نوکیا 5.1 پلاس یک گوشی بسیار زیبا می باشد. Nokia 5.1 Plus دارای یک صفحه نمایش 5.86 اینچی با نسبت تصویر 19:9 اما وضوح HD+ می باشد. گوشی هایی مانند Asus Zenfone Max Pro M1  و Xiaomi Redmi 6 Pro دارای صفحه نمایش های Full HD+ می باشند که می توانند رقیبی برای نوکیا 5.1 پلاس باشند.

از نظر سخت افزاری، نوکیا 5.1 پلاس دارای پردازنده 8 هسته ای MediaTek Helio P60، 3 گیگابایت رم، حافظه داخلی 32 گیگابایتی است که قابلیت ارتقاء تا 400 گیگابایت را دارد. این همان پردازنده ای است که شرکت Oppo (اوپو) در گوشی های گرانتر از نوکیا 5.1 پلاس خود بکار می برد. ممکن است تصویر کنید که چنین پردازنده و رمی می تواند موجب کند شدن عملکرد دستگاه شود اما ما هیچ گونه تاخیری را هنگام استفاده از گوشی شاهد نبود. با این حال گرمای بسیار کمی به وجود می آورد. کارهای روزانه مانند تعویض برتامه ها، تماشای ساعت های طولانی فیلم به راحتی انجام می شود.

مانند سایر گوشی های نوکیا، نوکیا 5.1 پلاس سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو را اجرا می کند. گوشی Nokia 5.1 Plus دارای دو دوربین پشتی می باشد که سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و دارای دیافراگم f/2.0 بوده و دوربین دوم یک سنسور 5 مگاپیکسلی است که از آن برای تشخیص عمق و گرفتن عکس ها با افکت بوکه استفاده می شود. در قسمت جلو هم یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی وجود دارد که از دیافراگم f/2.2 استفاده می کند. مانند سایر گوشی ها نوکیا 5.1 پلاس در مکان هایی که دارای نور مناسبی است عکس های مناسبی را به ثبت می رساند اما عکس های گرفته شده در نور کم جزئیات را به خوبی نمایش نمی دهند. با باتری 3060 میلی آمپر ساعتی گوشی Nokia 5.1 Plus می تواند انرژی مورد نیاز شما را برای میانگین استفاده های روزانه تامین کند.