چاپگرها

چهار ویژگی چاپگر که بیشترین توجه را به کاربران دارند عبارتند از:

1-      رنگ :

رنگ برای کاربرانی که نیاز به چاپ صفحات برای ارائه ها یا نقشه ها است، مهم است. چاپگرهای رنگی نیز می توانند برای چاپ سیاه و سفید تنظیم شوند. چاپگرهای رنگی برای کار گرانتر هستند زیرا آنها از دو کارتریج جوهر (یک رنگی و یک جوهر سیاه) استفاده می کنند که بعد از تعدادی از صفحات باید جایگزین شوند. کاربران که نیاز خاصی به رنگ ندارند و تعداد صفحات زیادی را چاپ می کنند، از چاپگر سیاه و سفید که ارزان تر است استفاده می کنند.

2-      رزولوشن:

رزولوشن چاپگر (وضوح متن و تصاویر بر روی کاغذ) معمولا یک نقطه در اینچ (dpi) اندازه گیری می شود. اکثر چاپگرهای ارزان قیمت برای مقاصد با 600 نقطه در اینچ، را ارائه می دهند.

3-      سرعت:

اگر شما چاپ زیادی انجام دهید، سرعت چاپگر اهمیت پیدا می کند. چاپگرهای ارزان قیمت تنها در حدود 3 تا 6 ورق در دقیقه چاپ می کنند. چاپ رنگ آهسته تر است. چاپگرهای گران قیمت بسیار سریعتر هستند.

4-      حافظه:

اکثر چاپگرها دارای مقدار کمی حافظه (به عنوان مثال یک مگابایت) هستند که می توانند توسط کاربر گسترش یابد. داشتن بیش از حداقل مقدار حافظه مفید است و در هنگام چاپ صفحات با تصاویر بزرگ یا جداول با خطوط اطراف آنها سریعتر است.

I / O رابط چاپگر :

شایع ترین رابط I / O برای پرینترها رابط اینترنشنال Centronics با پین 36 بوده است.

 

زبان های چاپگر :

زبان های چاپگر، دستورات را از کامپیوتر به پرینتر انتقال می دهند تا نحوه فرمت کردن سند چاپ شوند. این فرمان ها اندازه فونت، گرافیک، فشرده سازی داده های ارسال شده به چاپگر، رنگ و غیره را مدیریت می کنند. دو زبان PostScript و PCL Printer محبوب ترین زبان پرینتراست.

فونت ها

یک فونت مجموعه ای از شخصیت های یک سبک و اندازه خاص در طراحی یک کلیپ کلی است. چاپگرها از فونت های ساکن و فونت های نرم برای چاپ اسناد استفاده می کنند. فونت های Resident در سخت افزار یک چاپگر ساخته می شوند. آنها همچنین فونت های داخلی یا فونت های ساخته شده اند. تمام چاپگرها با یک یا چند فونت رسمی همراه هستند. فونت های اضافی را می توان با قرار دادن یک کارتریج فونت در چاپگر یا نصب فونت نرم به هارد دیسک اضافه کرد. فونت Resident را نمی توان بر خلاف فونت های نرم پاک کرد. فونت های نرم افزاری بر روی دیسک سخت نصب می شوند و پس از آنکه یک سند چاپ