مادربرد گیمینگ ایسوس مدل X570-Plus ، قابلیت های عالی و قیمت مناسب

مانند مادربرد Gigabyte X570 Aorus Elite، مادربرد گیمینگ X570-Plus Wi-Fi نیز جزو مادربردهای گیمینگ مقرون به صرفه است که از قابلیت هایی همچون پشتیبانی از اسلات توسعه PCIe 4.0، اسلات های دوگانه PCIe 4.0 M.2، پورت USB 3.1 Gen 2 Type-C و غیره برخوردار است.

مادربردهای ایسوس TUF از نوع مادربردهای قدرتمندی است که از قابلیت های محافظت زیادی برخوردار است که از این بین می توان به گاردهای ESD، محافظت در مقابل شوک های الکتریکی اشاره کرد. بیایید در ادامه به بررسی قابلیت های مادربرد گیمینگ ایسوس مدل X570-Plus بپردازیم. فروشگاه بروزکالا، این مادربرد گیمینگ ایسوس را با قیمتی بسیار مناسب ارائه می دهد که در صورت تمایل می توانید برای خرید اقدام کنید.

مزایا

  • قیمت پایین
  • LED های عیب یابی
  • پورت USB 3.1 نسل دو Type-C
  • Wi-Fi تعبیه شده

معایب

  • در پنل جلو پورت USB 3.1 نسل 2 وجود ندارد.

مادربرد TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi با قیمت مقرون به صرفه ای که دارد به خریدارانی که به دنبال یک مادربرد گیمینگ هستند کمک می کند تا در هزینه های خود صرفه جویی کنند و این هزینه را برای خرید قطعات باقی مانده صرف کنند. ایسوس قابلیت های خوبی مانند استفاده از پنل I/O یکپارچه و نورپردازی RGB را ارائه می دهد. Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi مانند سایر مادربردهای X570 از پردازنده های سری Ryzen 2000 و Ryzen 3000 پشتیبانی می کند. این مادربرد شامل 8 پورت SATA و 4 اسلات DIMM است که قادر به پشتیبانی از حداکثر 128 گیگابایت رم DDR4 است. در هنگام خرید مادربرد گیمینگ ایسوس مدل X570-Plus از فروشگاه آنلاین بروزکالا شما می توانید به همراه مادربرد اقلام زیر را دریافت کنید.

  • دفترچه راهنما
  • شیلد I/O
  • DVD درایور
  • آنتن 2T2R Wi-Fi ایسوس
  • دو عدد کابل ساتا
  • پیچ برای اسلات 2
  • استیکر بازی TUF
  • کارت گواهینامه TUF

قابلیت های مادربرد گیمینگ ایسوس مدل X570-Plus

مادربرد X570-Plus Wi-Fi بخشی از مادربردهای گیمینگ TUF ایسوس اشت که برد مدار چاپی (PCB) آن به رنگ مشکی است و دارای الگوهای دودی رنگ می باشد که از گوشه پایین سمت راست به سمت چپ پنل پشتی کشسده شده است. شیلد I/O پشتی دارای برند TUF Gaming می باشد و برخی از خطوط زرد رنگ را می توان به صورت پراکنده در مادربرد مشاهده کرد.

اسلات های DIMM دارای رنگ های مشکی و خاکستری می باشد که با رنگ برد همخوانی دارد، سایر کانکتورها و اسلات ها بجز هدرهای RGB مشکی رنگ هستند. TUF Gaming از طراحی مینیمالیستی استفاده می کند، در سمت راست هیتسینک چیپست (جایی که معمولا می توان پورت های SATA را پیدا کرد) جایی است که چراغ های LED واقع شده اند. LED ها در قسمت پایین برد قرار دارد و از طریق الگوی خطی جلوه ای جذاب پیدا کرده است. کنترل روشنایی و هر نوع استریپ متصل شده به هدرها توسط نرم افزار Aura Sync ایسوس انجام می شود.

مادربرد گیمینگ ایسوس مدل X570-Plus

با تمرکز روی قسمت بالای مادربرد می توان دید بهتری از هیتسینک های VRM و برخی از هدرهای موجود مشاهده کرد. VRM ها توسط هیتسینک هایی که دارای اندازه مناسب هستند پوشانده شده است. این مادربرد دارای فرم فکتور ATX است و براساس چیپست AMD X570 ساخته شده است که از پردازنده های نسل دو و سه AMD Ryzen همراه با سوکت AM4 پشتیبانی می کند. مادربرد TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi دارای چهار اسلات حافظه است که از حافظه رم DDR4 دو کاناله 128 گیگابایای پشتیبانی می کند که در صورت اورکلاک کردن تا سرعت 4400 مگاهرتز اجرا شود.

برای ذخیره سازی، این دستگاه به هشت پورت SATA III و دو اسلات 22110 M.2 مجهز شده است. برای کارت های گرافیک دو اسلات PCIe 4.0 x16 وجود دارد که با پر شدن هر دو اسلات می توان با سرعت x16/x4 اجرا شود و دو اسلات PCIe 4.0 x1 هم برای سایر سخت افزارهای مبتنی بر PCI وجود دارد. از دیگر قابلیت های یکپارچه شده دیگر می توان به Intel AC 9260 Wi-Fi 5, Realtek L8200A Gigabit LAN و Realtek ALC S1200A اشاره کرد.

این مادربرد به هدرهای فن 4 پینه PWM/DC مجهز شده است و دارای پتانسیل خنک سازی زیادی برای کنترل سیستم شما است. همچنین یک راه حل هیتسینک چیپست فعال و هیتسینک M.2 برای خنک نگه داشتن قطعات وجود دارد. از گزینه های محافظتی می توان به SafeSlot ( اسلات های PCIe تقویت شده با فلز که باعث افزایش مقاومت و دوام می شود)، ESD Guards (که عمر قطعات را طولانی تر کرده و مادربرد را در مقابل تخلیه الکترواستاتیک محافظت می کند)، TUF Languard ( برای افزایش مقاومت مادربرد در برابر الکتریسیته ساکن)، DRAM Overvoltage Protection (با استفاده از فیوزهای قابل تنظیم از ولتاژ بیش از حد و اتصال کوتاه مادربرد جلوگیری می کند) اشاره کرد.

مورد بعدی که باید به آن اشاره کنیم چراغ های LED عیب یابی است که در طول فرایند بوت و POST روشن می شوند. چهار چراغ ال ای دی DRAM, CPU, VGA و Boot وجود داد. اگر در هنگام راه اندازی سیستم مشکلی وجود داشته باشد هر کجا که مشکل وجود داشته باشد چراغ LED روشن خواهد شد. این یک ابزار کاربردی و مفید برای عیب یابی مشکلات، قبل از ورود به ویندوز است.

مادربرد گیمینگ ایسوس مدل X570-Plus

بخش PCIe شامل دو اسلات با طول کامل و دو اسلات x1 است. اسلات اصلی GPU توسط Asus Safeslot محافظت می شود و با سرعت PCIe 4.0 x16 اجرا می شود در حالی که اسلات دوم که دارای طول کاملی است با سرعت PCIe 4.0 x4 اجرا می شود. اسلات های x1 هم با سرعت x1 اجرا می شوند. همانطور که اشاره کردیم در این مادربرد دو اسلات M.2 وجود دارد. اسلات اولی در قسمت بالای اسلات اصلی GPU قرار گرفته در حالی که اسلات دوم در زیر اسلات دوم PCIe قرار گرفته و دارای هیتسینک می باشد.

هر دوی اسلات ها از هاردهای مبتنی بر ساتا و همچنین PCIe 4.0 x4 NVM پشتیبانی می کنند و ماژول های M.2 که دارای طول حداکثر 110 میلی متر هستند را در خود جای می دهند. اگر هارد مبتنی بر NVMe یا PCIe 3.0 یا 4.0 استفاده می کند آن را زیر هیتسینک نصب کنید چونکه هاردهای سریع تمایل به گرم شدن دارند و در هنگام استفاده های سنگین می تواند داغ کند.

در سمت راست و زیر هیتسینک چیپست 8 پورت SATA3 6 Gbps وجود دارد که چهار تای آن به وسط برد نزدیک است در حالی که چهار تای دیگر در قسمت پایین برد قرار گرفته است. شما می توانید با خرید این مادربرد ایسوس کابل های خود را به سادگی مدیریت کنید.