مایکروسافت وجود باگ جستجوی دیگری را در آخرین پچ Windows 10 تایید کرد!

مایکروسافت وجود باگ جستجوی دیگری را در آخرین پچ Windows 10 1903 تایید کرد! ماه گذشته شاهد اعتراف مایکروسافت بودیم که اعلام کرد باگ هایی در بروزرسانی ماهانه  ویندوز 10 وجود دارد. گرچه قرار بود نسخه جدید این ماه (KB 4515384) این باگ ها و اشکالات را برطرف کند اما حالا مایکروسافت تایید کرده است که این باگ ها به شکلی متفاوت برخواهند گشت.

باگ نرم افزاری در سیستم عامل Windows 10 1903

اگر به ماه گذشته فکر کنید حتما به خاطر خواهید آورد که مایکروسافت اعلام کرد باگ های نرم افزاری در قسمت رابط کاربری جستجو یا Cortana وجود دارد گرچه در عرض چند ساعت اعتراضاتی مبنی بر وجود این اشکالات نرم افزاری منتشر شد اما تقریبا چهار روز طول کشید تا مایکروسافت در یک توییت اطلاع رسانی کند. حالا در اطلاع رسانی دیگری که توسط مایکروسافت منتشر شده است این شرکت اعلام می کند که در آپدیت KB 4515384 هم اشکلاتی وجود دارد.

این شرکت بیان می کند که در بروزرسانی قبلی برای اجرای SearchUI.exe مقدار زیادی پردازنده برای تعدادی از کاربران استفاده می شد. این مشکل فقط در دستگاه هایی که جستجوی وب را با Windows Desktop Search غیرفعال کرده اند رخ می دهد. که کاربران برای حل این مشکل می توانند کلیدهای ویندوز و R را با هم فشار دهند و در پنجره Run عبارت msdt.exe -ep WindowsHelp id SearchDiagnostic را تاپ و اینتر کنند و دستورالعمل های نمایش داده شده روی صفحه نمایش را دنبال کنند و در نهایت سیستم خود را راه اندازی کنند. بعد اسکریپ PowerShell موجود در صفحه پشتیبانی مایکروسافت را دانلود و اجرا کنید. مایکروسافت از کاربران می خواهد تا در صورت حل نشدن مشکلات جستجو فیدبک خود را ارسال کنند.

اما حالا در این ماه دوباره کاربران اعتراض خود را نسبت به عملکرد جستجو اعلام می کنند. جدیدترین گزارش ها حاکی از آن است که هنگامی که کاربران در کادر جستجو تایپ می کنند یک صفحه سیاه ظاهر می شود و مانع از جستجو می شود. درطی دو ساعت گذشته مایکروسافت صفحه خود را به این اطلاعات بروزرسانی کرده است:

برخی از کاربران مشکلات مربوط به Start و Windows Desktop Search را گزارش می دهند. در حال حاضر در حال تحقیق هستیم تا اطلاعات بیشتری را بدست بیاورریم.

مایکروسافت وجود باگ جستجوی دیگری را در آخرین پچ Windows 10 1903 تایید کرد!