معرفی سامسونگ گلکسیS10، S10پلاس

معرفی گلکسیS10، S10پلاس، "ارزان تر" گلکسی S10E و گلکسی S10  5G

با گلکسی S10، سامسونگ دهمین جشن سالیانه خود را بزرگ و برجسته جشن می گیرد. چقدر بزرگ؟ هر چهار مدل گلکسی S10 جدید از قبل تاثیرگذار تر است: از مدل ارزانتر وجود دارد تا اولین برند گوشی 5G:  S10E ($750)، گلکسی S10 ($900)، S10پلاس ($1000) و گلکسی S10 5G . سامسونگ به دنبال  ایجاد هیجان بیشتر، افزایش فروش و دفاع از عنوان خود به عنوان برترین برند گوشی های هوشمند در جهان است. اما گوشی گلکسی S10  نشان دهنده یک تلاش برای کمال )بی عیبی)
 است..


کمال سامسونگ در سال 2019 به چه معناست؟

یک صفحه لبه به لبه با قاب بسیار باریک و نازک . توانایی (قابل توجه) شارژ بدون سیم دستگاه های دیگر. یک نمایشگر Infinity-O بریدگی یک روزنه کوچک (یا بیضی) فضایی برای دوربین های سلفی می سازد. اولین اولتراسونیک جهان در اثرانگشت خوان صفحه نمایش، که گلکسی S10 با استفاده از امواج صوتی باز می شود. ترقی به چهار دوربین عقب. ترقی به 1ترابایت ذخیره سازی در حافظه. و One UI  کاملا جدید.  اندروید Pie . پردازنده855  Snapdragon جدید و قابلیت 5G.


سامسونگ همچنین پیشرفت صفحه نمایش را ادعا می کند که انتشار نور آبی را کم می کند، که مطالعات  نشان داده اند که می تواند تولید ملاتونین را کند یا متوقف کند، هورمونی که به ما زمان خواب را نشان می دهد.
این یک لیست تاثیر گذار از تغییرات است ، اما وقتی که آنها را در دستان خود نگه داشتم ( به جز برای مدل 5G ، که ما نمیتونیم لمس کنیم) گوشیهای گلکسی S10 احساس و ظاهر آشنایی داشت. اصلا چیز بدی نیست. این بدین معناست که فرورفتگی دوربین جلب توجه نمی کند، و صفحه نمایش لبه به لبه طبیعی به نظر می رسد. اما هنوز جک هدفون را می گیرید. آنجایی که اپل به طور چشمگیری آیفونX را با حذف دکمه خانه و اضافه کردن یک فرورفتگی صفحه نمایش تغییر داد، سامسونگ صفحه یک تکه را انتخاب کرد. گلکسی S10 همانجایی شروع شد که گلکسی S9 متوقف شده بود.


چیزی که من را شگفت زده می کند، این واقعیت است که هیچ یک از چهار گوشی جدید گلکسی S10 قفل بازشدن سه بعدی ندارد. مدل 5G با یک دوربین 3D تشخیص عمق در عقب و جلو خواهد آمد، اما فقط به عکاسی و AR کمک خواهد کرد، و مانند آیفون X به باز کردن قفل با چهره کمک نخواهد کرد. ( اطلاعات بیشتر در مورد باز کردن قفل با اثر انگشت در بخش زیر)
پیش سفارش برای همه به جز تلفن 5G در 21 فوریه آغاز شد، برای 8مارس به بازار می آید. هر پیش سفارش با یک مجموعه رایگان گلکسی بادز (Galaxy Buds) به عنوان هدیه می آید.
گلکسی S10: ارزش S10 (750$)
 گلکسی S10E را 8/5 اینچی را یک گوشی کامپکت بدانید تا کوچک. با اینکه بدنه S10 کوچکتر از S9است اما صفحه نمایش آن بزرگتر دیده می شود. سخت است که در اینجا با گوشی اپل آیفون XR مقایسه نکنیم، چون قیمتش با آیفون XS برابر است.


برای گلکسی S10، تنها اختلاف داشتن دو دوربین عقب است – حسگرهای عریض و فوق عریض، اما لنزش تله فوتو نیست. یک دوربین سلفی 10مگاپیکسلی که درست در گلکسی S10  نیز هست.همچنین صفحه نمایش منحنی و اثر انگشت خوان در صفحه نمایش را از دست می دهید، اما سامسونگ خدمتی را به شما ارائه می کند و درون دکمه پاور در سمت راست گوشی یک حسگر را قرار می دهد، که به نظر من جای خیلی مناسبی دارد.
  تد باتری کوچکتر از 3100mAh ، و گزینه های ذخیره سازی یا 128گیگ با 6 گیگ یا 256گیگ با 8گیگ رم هستند. شیشه گوریلا پشت و جلو را محافظت می کنند.
دوست دارم اشاره کنم که این ها همچنان موارد رقابتی روی کاغذ هستند مخصوصا با توجه به اینکه این گوشی از چیپست 855 اسنپ دراگون مانند سایر S10ها استفاده می کند. سامسونگ تنها از آیفون تقلید نمی کند. بلکه بازار گوشی های ارزانتر را نیز مد نظر دارد.


گلکسی S10 5G: نسخه دلوکس (قیمت TBA، اما احتما بالاتر از 1000دلار)
در اینجا چیزی که در مورد گلکسی S10 با 5G می دانیم را ارائه می کنیم: این مدل دارای صفحه 6.7 اینچی، دو دوربین در جلو و 4 دوربین در پشت دارد. بلکه، 4 چون مدل 5G  علاوه بر همه لنزهای روی S10 پلاس، دوربین سه بُعدی تشخیص عمق دارد. اما یک نکته وجود دارد. این دوربین تنها برای ترفندها و AR عکس های جذاب است و نه برای اسکن چهره شما مانند Face ID اپل. این شاخصه تنها برای برآوردن انتظارات شما است.
تفریح ادامه دارد. گلکسی S10 5G دارای باتری 4500-mAh است و با حافظه 256 گیگ به همراه 8 گیگ رم ارائه می شود. این بخش مهم است چون گوشی 5G تنها مدل گلکسی S10 است که درگاه کارت حافظه SD ندارد (بار دیگر مطابق با انتظارات).


سامسونگ هنوز قیمتی را اعلام نکرده است اما می دانیم که در ایالات متحده، ابتدا برای وریزون در Q2 ارائه می شود – یعنی حدود اوایل آوریل – و این قبل از ارائه در AT&T، اسپرینت و Xfinity Mobile است – یعنی اواخر ژوئن. سامسونگ گالکسی S10 5G را با باندهای حامل 5G تنظیم می کند.
تسهیم نیروی بیسیم: که تا کنون بسیار عالی است.


شاخصه مورد علاقه من در کلگسی S10 جدید – تا کنون – به شما اجازه می دهد که از پشت گوشی کلگسی S10 به عنوان شارژر دستگاهی استفاده کنید که قابل شارژ شدن بیسیم دارد که از استاندارد Qi استفاده می کند. هوآوی Mate 20 Pro نیز این کار را می کند. نوتیفیکیشن را کنار بزنید و روی گزینه «Wireless PowerShare» بزنید. سپس گوشی را برگردانید و پشت یک گوشی دیگر را بر روی این گلکسی جدید قرار دهید.
به اشتراک گذاشتن یعنی اهمیت دادن، درست است؟ اما اجازه دهید چندان آن را مهم جلوه ندهیم. سامسونگ یک آستانه ایجاد کرده است در نتیجه اگر شارژ گوشی به 30 درصد برسد، ارائه شارژ را متوقف می کند.
در حالی که شما یک قهرمان در دست خود دارید که به دوستان کمک می کند، مزیت اصلی این است که شما می توانید لوازم جانبی خود یا تلفن همراه دیگری را بدون نیاز به کابل شارژ کنید. به خاطر داشته باشید که چون شارژ وایرلس راحت است، اما آهسته تر از شارژ سیمی است، بهتر است گزینه استفاده از Wireless PowerShare را خاموش کنید.


تا 6 حسگر دوربین
همه گوشی های گلکسی S10 دارای حداقل دو دوربین پشت و یک دوربین جلو هستند اما هرچه بیشتر پول دهید، لنز بیشتری می گیرید.
لنزهای 12 مگاپیکسلی زاویه باز: این لنز پشتی اصلی است. پایدارساز اپتیکال تصویر (OIS) و دید میدانی 77 درجه (FOV) نیز وجود دارد. دیافراگم دوتایی آن که یعنی به صورت خودکار اجازه ورود نور بیشتر برای شات های کم نور را می دهد. دیفراگم ها عبارتند از f1.5 و f2.4.
لنز تلفوتو 12 مگاپیکسلی: زوم اپتیکال 2x، OIS، FOV 45 درجه، f2.4.
16 مگاپیکسل لنز با زاویه فوق باز: فوکوس ثابت، بدون OIS، و FOV 123 درجه (نزدیک به چشم انسان)، دیافراگم f2.2.
10 مگاپیکسل دوربین جلو: دیافراگم f1.9.
8 مگاپیکسل دوربین جلو برای تشخیص عمیق (f2.2) یا دوربین جلوی 3بُعدی
دوربین پشت سه بُعدی: حسگر زمان پرواز، aka ToF. برای تشخیص عمق و AR، نه امنیت.


ترفندهای دوربین جدید
زمانی که با گلکسی S10 پلاس سلفی می گیرید: لبه های دور دوربین جلو روشن می شوند در نتیجه شما می دانید که باید کجا را نگاه کنید. خیلی هوشمندانه است.
عکس های بهتر با AI: بسیاری از گوشی ها از AI برای شناسایی سوژه های عکس و صحنه ها استفاده می کنند و خودکار تنظیمات را برای گرفتن تصاویر بهتر از غذاها، چشم اندازها یا حیوانات خانگی تطبیق می دهند. سامسونگ AI دوربین گلکسی نوت 9 را با راحت تر کردن روشن و خاموش کردن صفحه viewfinder بهبود می بخشد.
پیشنهادات شات: حالت اپشنال را برای لاین آپ تصویر روشن کنید. زمانی که کاملا همراستا شد، دوربین به صورت خودکار عکس می گیرد. اگر دستان لرزانی دارید یا تصاویر یک دستی زیادی می گیرد، این گزینه خوبی است.
حالت Bright Night کم نور: سامسونگ می گوید این شاخصه خودکار تصاویر کم نور را شفاف تر می کند. برخلاف حالت Night Sight پیکسل 3 که فوق العاده است، این یک گزینه داخلی است که نیازی به روشن کردن آن نیست. من چیزی در مورد آن ندیدم، اما همکارانم در لندن آن را دیده اند. من منتظرم عملکرد آن را ببینم.
ویدئو: تلفن های گلکسی S10 از ویدئوی فراپایدار پشتیبانی می کنند که برای تصاویر اکشن مانند اسکیت بردینگ، بازی های بسکتبال و غیره استفاده می شوند. این گوشی ها می توانند ویدئوهای HDR10 بگیرند و هر دو دوربین اصلی جلو و عقب از فیلمبردازی UHD پشتیبانی می کنند.


رقابت شدید پیش رو:
از ارزانترین گلکسی S10E تا پیشرفته ترین گلکسی S10 5G، گوشی های سامسونگ برای 2019 با رقبایی مواجه هستند که آنها را به چالش خواهند کشید. در طرف ارزان این طیف، گلکسی S10E با گوشی های ارزانتر آیفون XR و OnePlus 6T رقابت خواهد کرد (و در نهایت OnePlus 7 آتی).
گلکسی S10 و S10 Plus نیز از نظر قیمت به هم نزدیک هستند و احتمال می دهم باهم رقابت کنند و سپس با گوشی های 1000دلاری یا مدل برچمدار 4g از LG G8 و P30 بعدی هوآوری و گوشی های Mate و آیفون های XS  و XS Max.


و سپس 5G. در حالی که ابتدائا فروش زیادی نخواهد داشت (شاید تا حدی به دلیل قیمت)، هر تولیدکننده و حامل گوشی تلاش می کند در 5G سهم داشته باشد چون اولین شبکه های 5G در ماه های آینده راه اندازی خواهند شد که در نتیجه باعث افزایش سرعت دانلود و عدم لاگ در اتصال به شبکه می شوند. سامسونگ خودش در حال برنامه ریزی برای گوشی های مختلف برای حامل های کل دنیا است.
گوشی های تاشو سامسونگ نیز به زودی به بازار خواهند آمد. بار دیگر، قیمت های بالا و ارائه محدود باعث می شوند که گوشی های تاشوی سامسونگ و سایر برندها تبدیل به محصول بتا برای توسعه دهندگان شوند که جایگاهی نمادین برای آداپتورهای جدید است. همه چشم ها بدان خواهد بود، یعنی گوشی هایی مانند گلکسی S10 plus و حتی S10 5G در مقایسه با آنها ساده به نظر می رسند.
روی هم رفته، گلکسی S10E، S10 و S10 plus بار سنگین مبارزه با رقبا و حفظ علاقه مردم را به دوش می کشند تا زمانی که گوشی های تاشو کاربرد بیشتری پیدا کنند.