اخبار زمان عرضه و قیمت آیفون 11 جدید

به نظر میرسد که ایفون 11 در ماه سپتامبر عرضه شود. اما شرکت اپل اعلام کرده است که چند ماه قبل این تاریخ چند نمونه از از ایفون 2019 را امتحان کنند. همانطور که در ادامه خواهید دید. 
تعداد زیادی آیفون های11 تازه طراحی شده و همه شان نسبت به طراحی فزاینده آیفون XS سال گذشته امکانات قابل توجه زیادی دارند. با درنظر گرفتن طراحی جدید ایفون X که اواخر سال 2017 عرضه شدمیتوان گفت ممکن است این تغییرات کلی نباشند، ولی با توجه به اخباری که از ایفون های 11جدید دریافت کرده ایم احتمالا دوربین عقب بطورقابل توجهی ارتقا می یابد. 
 
این خبر خبر خوبی ست از آنجا که شرکت اپل قرار نیست به اندازه ای که قبلا پیش بینی میشد ایفون بفروشد. بنابراین محصول بعدی شان یا باید به گونه ای باشد که همه را شگفت زده کند یا قیمت ها را پایین بیاورند تا بتوانند در رقابت باقی بمانند. 
 

آخرین اخبار آیفون 11 جدید

مشاهده میکنیم که آیفون11 چند ماه قبل از زمانی که اپل انتظار داشت عرضه خواهد شد و همه توجهات مثل قبل شده است. تصاویر نشان می دهد که در قسمت مرکزی پشت گوشی که طبق انتظارات از شیشه ساخته شده است سه دوربین وجود دارد، در حالی که جلوی گوشی ناچ ایفون XS را حفظ کرده است. این دومین باری ست که اخباراین طراحی شایع شده است پس میتواند درست باشد.  گرچه این تنها طراحی این  سری از ایفون ها نیست در تصویر دیگری یک دوربین سه گانه در گوشه چپ دوربین قرار دارد. این طراحی همخوانی بیشتری با جایی که اپل اخیرا دوربین هایش را قرار میدهد دارد.   به علاوه این تصویر همان طراحی شیشه ای در پشت و و طراحی دکمه های آیفون XS را نشان می دهد. و خیلی از افشا کنندگان اخبار این  طلاعات را تصدیق کردند. منبع این اخبار اعلام کرد که سه مدل جدید آیفون نسل جدید آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR خواهند بود. 
بالاخره کدام یک از طراحی ها درست است؟ منبع خبری می گوید که هردو طراحی در حال ارزیابی اند ممکن است یکی از آنها کنار گذاشته شوند یا هردو استفاده شوند و یا ممکن است هیچ کدام استفاده نشوند. 
گرچه منبعی دیگر اعلام کرده است اخرین سری آیفون( که فعلا آیفون 11Max می نامیم) سه دوربین عقب خواهد داشت، پس حداقل تعدادی از این تصاویر درست خواهند بود. همین منبع اظهار داشت که دو گوشی دیگر دوربین دوگانه خواهند داشت جایگزین آیفون XR همان صفحه LCD را خواهد داشت.
 
 
در واقع این اخبار را از نشریه ها میشنویم. به گزارش بلومبرگ آیفون 11Max احتمالا مدلی خواهد بود که دوربین 3گانه دارد درحالی که سرانجام آیفون11 یا آیفون 11R احتمالا با این دوربین عرضه خواهد شد.
جالب است که دوربین با لیزر سه بعدی که برای ایفون11 طراحی شده بود قرار است روی آیفون 12( یا هرانچه که اپل مدل2020خود را خواهد نامید) اجرا شود. طرح این آیفون نشان میدهد که اپل در تکنولوژی واقعیت افزوده(AR) قدم خواهد گذاشت.
 
همچنین به گوش می رسد که آیفون XI صفحه نمایشی به اندازه 5-8اینچ خواهد داشت، درست مثل آیفونXS ولی با قاب کوچکتر و بدون قابلیت G5 و بطور شگفت انگیزی باتری آن mAH 4000 بوده و دارای پورت USB-C است. به گفته همین منبع این گوشی با رنگ های خاکستری، طلایی، نقره ای و آبی عرضه خواهد شد. اگرچه منبع دیگری اظهار کرده که این مدل مجهز به USBنخواهد بود و اضافه کرد که دوربین جلوه یه MP10 ارتقا خواهد یافت( با توجه به دوربین MP7 در مدل های اخیر) و دوربین پشت دارای لنز های MP14و 10MP خواهد بود.
 
اخبار دیگر اشاره به ظرفیت حسگرهای سه بعدی سونی در ایفون جدید اشاره دارد. این، قابلیت بازگشایی قفل تصویری سریع تر، سنجش عمق حالت پرتره بهتر و ویزگی های مدل سازی سه بعدی و اجرای واقعیت افزوده را ارائه میکند. اخیرا شاهد نمونه از واقعیت افزوده در  قابلیت های دوربین سونی بودیم.  علاوه بر دوربین جلو بهتر آیفون 11 همچنین میتواند اسنپر و حسگرهای مربوطه را به ناچ کوچکتری تبدیل کند، از آنج که تکنولوژی جدید را یکی از تولید کنندگان اجزای دوربین اپل به وجود آورده به برخی حس گر ها امکان میدهد تا زیر صفحه نمایش قرار گیرند. هیچ تاییدیه ای وجود ندارد که اپل از این تکنولوژی استفاده کند ولی انتظار میرود که این شرکت به دنبال کوچک کردن ناچ باشد. با این حال اخبار دیگری مدعی اند که گوشی اپل جدید میتواند از قلم اپل پشتیبانی کند. استفاده از قلم اخیرا فقط با ای پد ها ممکن بود. اپل معمولا با عرضه گوشی های جدید چیپ ست های جدید را معرفی میکند و به گفته انالیزگرهایی که ادعا میکنند شرکت از قبل ترتیب تولید چیپست A13 را داده است، چیپست A13 قرار است با ایفون 11 معرفی شود. گفته میشود که دستگاه شامل پشتیبانی از استانداردهای جدید اتصال به وای فای 6 میشود- این در حالی است باید منتظر ایفون2020 باشیم تا قابلیت پشتیبانی از G5 را ببینیم.
 

اطلاعات عرضه آیفون11

تاریخ رونمایی آیفون 11: 10 سپتامبر 2019  - ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
تاریخ پیش فروش آیفون11: 13 سپتامبر2019 -  ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
تاریخ پخش آیفون11: 20 سپتامبر 2019 - ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
 
 

قیمت آیفون11 جدید

احتمالا قیمت آیفون11 از حدود 999دلار شروع شود.(999 یورو و 1579 دلار استرالیایی) ممکن است استراتژی قیمت جدیدی هم وجود داشته باشد.
 بااینکه قیمت رسمی ایفون11 اعلام نشده است ولی می دانیم که قیمت زیادی خواهد  داشت. هرچه نباشد اپل قیمت شروع ایفون های XS و X را 999دلار تعیین کرده بود. (999یورو و 1579 دلار استرالیایی) می توانیم همان قیمت را برای آیفون11ذدر نظر بگیریم. با شنیدن این اخبار که اپل به تعداد پیش بینی شده گوشی نخواهد فروخت این احتمال به وجود می آید که قیمت آیفون11 قابل پرداخت باشد. هرچند ما انتظار داریم که قیمت ثابت بماند بجای اینکه کاهشی در آن ببینیم و شرکت اپل همین کار را انجام دهد. این میتواند خبر خوبی برای نسل آیفونXR باشد. اصلی ترین شکایت علیه این دستگاه این بود که این دستگاه اولین دستگاهی ست که هنوز قیمت آن شیب دار و بدون ثبات است. اگر اپل برچسب قیمت بالای آیفون R11 را کاهش دهد میتواند برچسب قیمت آیفون11 را ملایم تر کند.  به محض ورود آیفون 11 به بازار ایران شما میتوانید این موبایل را از بروزکالا خریداری نمایید
 
 

آیفون جدید؟ آیفون11؟ یا آیفون XI؟ 

اپل آیفون 11 11 جدید را چه خواهد نامید؟ این مسئله معمایی پیچیده ست و اپل انتخابات زیادی در دست دارد تا یکی را برگزیند. 
 
به نظر میرسد که اپل با نام گذاری های اخیر XS، XS Max،XR خود به گیر انداخته است. خب پس از این به کچا خواهد رفت؟ 
آیا اعداد رومانی را خواهد نگه داش؟ به اعداد قبلی برخواهد گشت؟ یا همه را خواهد پیچاند؟ در این مرحله باتوجه به اخبار پراکنده راجع به آیفون جدید هیچ نامی بطور رسمی اعلام نشده است.
 
در این برهه زمانی شاهد آنیم که بیشتر شما در جستجوی آیفون جدید هستید و این چالش قوی ست. اپل تا کنون افزایش تعداد برای مک،مک بوکس،تلوزیون و ای پد را کنار گذاشته است، انتظار میرود که قدم بعدی آیفون جدید باشد. گرچه ارقام راه خوبی برای تمایز دادن دستگاه های جدید از قدیم ند،پس هم آیفون11 و XI استفاده خواهند شد.  هرچند که اپل هرگز آیفون9 را عرضه نکرد- با عرضه آیفون8 به عنوان آخرین آیفون با اعداد قبل از انقلاب ایفونX- بازگشت به آیفون11 کمی عجیب به نظر میرسد.
 
 

آیفون11 جدید: آنچه که می خواهیم ببینیم

آیفونXS و آیفونXS Max گوشی های هوشمند فوق العاده ای بودند ولی همیشه برای پیشرفت جا هست و طبیعت انسان به دنبال چیزهای بیشتر است –این یعنی اپل باید برخی چیزها را باید تغییر دهد. اینجا در تک رادار ما مایلیم که اجتماع تکنلوژی را یک خانواده بزرگ تصور کنیم که به یک دیگر کمک می کنند، بنابراین با ارتقاهایی در آیفون جدید رو به رو شده ایم که علاقه مندان زیادی خواهد یافت. 
 
1. بدون ناچ( یا حداقل با ناچ کوچک تر)
خوشتان بیاید یا نیاید ناچ در دنیای گوشی های اندریود طوفانی به پا کرد با هجوم شدید آن در طراحی ظریف پس از عرضه آیفونX – گرچه تعدادی از رقابت ها در اجرا از اپل بهتر بوده اند. ناچ اپل نسبت به اندازه اش ممتاز است ولی پاشنه آشیل آن نیز است. ناچ بخش زیادی از بالای صفحه را میگیرد در حالی که سازندگان اندروید صفحه هایی به ما عرضه میدهند به اندازه دوربین جلو است. آن چیزی که اپل را از کنار گذاشتن ناچ باز میدارد تکن.ل.ژی هایی ست که وابسته به آن است و حذف ناچ به معنی حذف این ویژگی ها ست مثل شناسایی صورت. ممکن است اپل جای حسگر نزدیکی میکروفون و اسپیکر را تغییر دهد که در کوچک کردن اندازه ناچ موثر است- این میتواند قدمی درست در راستا کوچک کردن اندازه ناچ باشد. اما بدون ناچ ظاهری بسیار زیبا خواهد داشت- با طراحی تمییز و زیبا که توجهات زیادی جلب خواهد کرد.
 
2. طراحی جدید
طراحی اخیر آیفون XS و XSMax خارق العاده است- سخت، ثابت و شفاف، یکی از بهترین شکل هایی ست که میتوان در مارکت ها به چشم می آید. آیا از پررویی ماست اگر طراحی جدیدی بخواهیم؟ اینطور فکر نمیکنیم.
اپل در دو نسل گذشته از یک طراحی استفاده کرده است. برای جلوگیری از اینکه آیفون11 را به روز رسانی دیگر بنامند ظاهری جدید میتواند کمک کند. اگر اپل ناچ را حذف کند، همانطور که بالا خواسته بودیم، قدمی در طراحی جدید خواهد بود ولی باید منتظر بمانیم که پیش رود.تاکنون اپل جک هدفون و دکمه خانه را حذف کرده است و حالا تمرکز ما روی دکمه صدا و دکمه خاموش و الرت اسلایدر است. مشاهده کرده ایم که HTCو گوگل از کنارهای فشردنی در گوشی های خود استفاده می کنند، و اگر ال بتواند این تکنولوژی را صاف تر کند تا آن را با مصرف کنندگان سازگارتر کند این پایانی خواهد بود بر دکمه های فیزیکی یا روشن دستگاه خواهد بود.
 
3. عمر باتری بهتر
ما هر ساله این را مطرح میکنیم ولی این واقعیت که اپل از نظر عمر باتری بهترین عملکرد را ندارد باقی مانده است.  آیفونXS نسبت به آیفونX ارتقا یافته ولی همانطور که گفتیم راه زیادی دارد تا بهترین شود. زمان آن فرا رسیده است که اپل عمر باتری را جدی بگیرد و با ارائه ک قدرت با آیفون11 خواهد دید که این گوشی بدون نگرانی پیدا کردن شارژر در طول شب میتواند دو روز شارژ نگه دارد. تکنولوژی باتری عمر باتری چند روزه به ما ارائه نخواهد کرد همانطور که در گوشی های اوایل 2000 دیدیم ولی گوشی آیفونی که بتواند با یک بار آن را تا دو روز افزایش دهد توجه مردم را جلب خواهد کرد.
 
4. تنها ایی سیم
نسخه جدید آیفون ها( XSو CO) قابلیت دوسیمکارته را ارائه میدادند ولی فقط می توانستند یک سیمکارت فیزیکی را نگه دارند. به این خاطر که دیگری ایی سیم است که در دستگاه ساخته شده و با فعالسازی به شبکه وصل میشود.  مجبور بودن برای وارد کردن سیم کارت در گوشی جدید در 2019 قدیمی به نظر میرسد. پس مایلیم ببینیم که سیم کارت فیزیکی بخاطر ساختار ایی سیم در آیفون11 کنار گذاشته شود.
ما به دستگاهی نیاز داریم اجازه دهد به آسانی وارد شبکه ای از انتخابات ما در تعرفه انتخاب ما بدهد شویم و مهم تر اینکه هنگامی که انقضای قرارداد اخیرمان تمام میشود به راحتی به شبکه جدیدی وصل شود. 
به علاوه میتواند به معنای حذف جای سیم کارت شود که به طراحی شفاف تر کمک میکند و برای ویژگی های جدید درون دستگاه فضا باز میکند.( یا باتری بیشتر)
گرچه این تا حدی روی اپل است همه حاملان دنیا بهتر است از این تکنولوژی استفاده کنند در حالی که تعداد انگشت شماری در حال حاضر از تکنولوژی ایی سیم استفاده میکنند.
هرچند که با معرفی G5 در سال 2019 و حضور ایی سیم در نسلی از آیفون این خواسته زیاد هم غیر ممکن نیست.