ایفون لیکس! اپل ناگهان از نسخه جدید جنجالی آیفون رونمایی کرد

شرکت اپل به‌تازگی بهترین نسخه آیفون لیکس را وارد بازار کرد که بیشتر تصادفی بود و برنامه‌ای برای این کار نداشتند؛ اما امروز با اتفاقاتی مانند توقف فروش گوشی‌های آیفون، صحبت‌هایی که درباره تخفیف‌های بیشتر می‌شود و سهام بالای ۰٫۶۲% ای ای پی ال شرکت اپل به بررسی دقیق نسخه کاملاً جدید و به‌روز شده آیفون می‌پردازیم و از نو به این تغییر (ورود ناگهانی آیفون لیکس به بازار) نگاهی می‌کنیم.
 
سایت اپل اینسایدر که به طرفداری و اطلاع‌رسانی محصولات اپل و همچنین شایعات مربوط به این شرکت می‌پردازد، به این نکته پی برده که اپل بی‌سروصدا حق انحصاری به ثبت رسانده است که به جزییات عملکرد آیفون جدید می‌پردازد، این گوشی می‌تواند به شما بگوید می‌خواهد به‌طور خودکار دوربین را روشن کند و عکس بگیرد. علاوه بر این، امسال سخت‌افزاری که برای این کار لازم است به گوشی‌های آیفون اضافه می‌شود.
 
اپل با ثبت این ویژگی در اداره ثبت اختراعات و نشان‌های تجاری آمریکا در روز پنج‌شنبه  ابزارها و روش‌هایی که به‌طور خودکار نرم‌افزارهای کاربردی دوربین‌ها را فعال می‌کردند که بر اساس کشف انگیزه برای عکس گرفتن یا فیلم‌برداری کردن طراحی‌شده بودند، از رده خارج کرد.
 
این اختراع جدید حرکت کاربری که گوشی خود را در موقعیت معمول عکاسی قرار داده است تشخیص می‌دهد، سپس میزان فاصله سوژه عکس با کادر را تخمین می‌زند. اگر هردو (موقعیت گوشی و فاصله) مناسب بود، دوربین را به کار می‌اندازد.
 
علیرغم اینکه بعضی افراد آن را جادویی و بعضی دیگر بسیار مزاحم می‌دانند (آن‌ها معتقدند با این کار اپل کاربران فقط باید عکسی را که گرفته‌اند بررسی کنند)، شرکت این فناوری را به‌زودی وارد بازار می‌کند.
اپل می‌گوید تشخیص حرکت به‌وسیله شتاب سنج‌ها (که در تمام گوشی‌های آیفون هست) عمل می‌کند، اما تشخیص سوژه عکس به حسگرهای حساس به نزدیکی یا دوری نیاز دارد. هم‌اکنون، گوشی‌های آیفون تعداد کمی حسگر حساس به فاصله نزدیک دارد (فقط برای عکس چهره و تشخیص صورت افراد) اما شرکت سونی از حسگرهای دوربین‌های سه‌بعدی بادید وسیع رونمایی کرد و بر مشارکت با اپل تأکید کرد.
این نکته واضح است که زمان‌بندی صورت گرفته قدری عجیب است نه اختراعی که شرکت اپل به ثبت رسانده. این کار همکاری‌های موجود برای فناوری‌های نو را پررنگ می‌کند، آن‌هم درزمانی که فروش گوشی‌های آیفون کاهش‌یافته و بر شرکت فشار می‌آورد که ثابت کند همچنان نوآور است.
 
اگرچه همه از گوشی‌های آیفون که خودکار دوربین را روشن می‌کند خوششان نمی‌آید، اما می‌توانند راجع به آن صحبت کنند. همچنین این موضوع در راستای جنبش «پیش به‌سوی آینده» شرکت برای منحرف کردن خریداران محصولاتش از نبود امکان اینترنت 5G و تغییرات اندک طراحی نسخه ۲۰۱۹ است.