بررسی جدال سامسونگ با رقبا در CES2019

هوآوی، دومین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، این مساله را در نمایشگاه CES2019 به رخ کشید. سامسونگ نمی‌تواند تنها به موفقیت‌هایش اکتفا کند.
 
ممکن است سامسونگ با اعلام تاریخ عرضه نسخه گلکسی اس 10 (20 فوریه) برنده نمایشگاه CES2019 باشد، اما این دومین شرکت تولید کننده گوشی‌های هوشمند یعنی هوآوی بود که عنوان بهترین گوشی را به خود اختصاص داد. ممکن است این موضوع با در نظر گرفتن اینکه گوشی‌های کمی موجود بودند که بتوان در مورد آن صحبت کرد تهدید چندانی به حساب نیاید. با این حال، هوآوی آنر ویو 20 (Huawei Honor View 20) به اندازه کافی دارای خصوصیات منحصر به فردی است که بتوان آن را به عنوان دستگاهی رقیب سامسونگ در گوشی‌های میانرده بحساب آورد.
در حال حاضر سامسونگ بزرگترین برند تلفن همراه از لحاظ حجم فروش روی کره خاکی است، اما به سختی جایگاه خود را حفظ کرده است. فروش گوشی در حال کاهش است، حتی شرکت تریلیون دلاری اپل به سرمایه‌گذاران خود هشداری داده است مبنی بر اینکه به میزان مورد انتظار آیفون نفروخته است. سامسونگ اگر می‌خواهد جایگاه خود در بالای جدول را حفظ کند نیاز به آن دارد که گوشی گلکسی اس 10 در دهمین سالگرد عرضه همه را تحت تاثیر قرار دهد.
 
آیا سامسونگ باید بترسد؟
هوآوی، که با پشت سر گذاشتن اپل در جایگاه دوم است در شرایط سختی قرار دارد. این شرکت، که یکی از بزرگترین نام‌ها در عرصه تجهیزات مخابراتی هم می‌باشد، از ترس جاسوسی برای دولتمردان چینی توسط سایر دولت‌ها ممنوع شده است، با وجود اینکه اصرار دارد در هر منطقه‌ای که فعالیت می‌کند به قوانین آنجا پایبند است. از پارسال، شغل‌ها و خرده‌فروشی‌های بزرگی از بین رفت و دو نفر از کارمندان شرکت بازداشت شده‌اند.
با وجود اینکه کسب و کار هوآوی در خطر است، گوشی‌های این شرکت رو به ترقی است. گوشی‌های هوآوی که از نمایشگاه CES قبلی به یاد داریم از مدل‌های پرچمدار سامسونگ به کمک سه دوربین پشتی، مثل هوآوی پی 20 و میت 20 پرو، و حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش و رنگ‌های فلش مانند، مثل آنر ویو 20 که هفته قبل در CES دیدیم، پیشی گرفته‌اند.
 
sAMSUNG A9
 
گوشی میانرده تابستانه سامسونگ گلکسی A9 سه دوربین پشتی دارد، اما سامسونگ همچنان به دنبال معرفی تلفن همراهی با همان تکنولوژی است. همچنین گوشی پرچمدار پیکسل 3 گوگل یک دوربین پشتی خود را حفظ کرده است.
همچنین هوآوی از دوربین AI سامسونگ پیشی گرفته، و نرم‌افزار عکسبرداری معرفی کرده است که فاصله را به کمک بعضی از ویژگی‌های آیفون، مثل نورپردازی دراماتیک برای عکس‌های سلفی، و نسخه اپل «انیموجی» برای هوآوی که ایراد ایموجی AR سامسونگ را ندارد پر کرده است.
 
سامسونگ با بهره‌گیری از فروش خوب محصولات پرچمدار خود وارد سال 2019 شده است. بعد از اتمام سه ماهه سوم در اکتبر، سامسونگ در کنفرانسی مطبوعاتی بیان کرد «مدل‌های پرچمدار آن به فروش موفقیت‌آمیزی دست یافته‌اند» و اینکه «کل تلفن‌های هوشمند بارگیری شده به دلیل کاهش فروش محصولات میانرده و پایینرده روی دست شرکت مانده است». با این حال سامسونگ انتظار افزایش فروش در سال 2019 را دارد، مساله‌ای که نشان از اعتماد به نفس بالای آنها دارد.
 
در همین حال، فروش هوآوی با وجود ممانعت ایالات متحده از ورود آنها (ایالات متحده دومین بازار بزرگ گوشی برای چین است) افزایش یافته است و محصولات آن با سرعت بیشتری پیشرفت می‌کنند. چند روز قبل از CES، هوآوی اعلام کرد در حدود دویست میلیون واحد در تمام قسمت‌های خود، شامل خط میانرده هوآوی، فروش داشته است.
 
در این میان است که گلکسی اس 10 باید به این سوال پاسخ دهد آیا قفسه‌ها را به تسخیر خود در می‌آورد یا خیر. همچنین اپل را هم باید مد نظر قرار داد. زمانی که مدیر شرکت تیم کوک آیفون ایکس را در سال 2017 معرفی کرد، این گوشی وسیله‌ای با بازطراحی ریشه‌ای بود که از تکنولوژی به روز و پیشرفته‌ای مثل سیستم شناسایی چهره، دوربین سه بعدی در جلو که صورت شما را برای کنترل حرکات و بازکردن قفل ترسیم می‌کند، بهره می‌برد.
 
به شکل گسترده‌ای از سامسونگ انتظار می‌رود که گوشی‌های گلکسی اس 10 خود را به دوربین تشخیص چهره‌ای مشابه، اولین حسگر اثر انگشت «التراسونیک» در صفحه و حالت «شب روشن» برای دوربین جهت عکسبرداری با نور کم (مشابه آنچه که در گوشی‌های هوآوی و پیکسل 3 دارند) مجهز سازد. مشکل اینجاست در حالی که حالت تشخیص چهره اپل ویژگی را معرفی کرد که هیچ سازنده گوشی همراهی نداشت، نسخه‌هایی از قابلیت‌های اس 10 که در حد شایعه است مدت زمانی مدیدی است که در سایر گوشی‌های اندرویدی وجود دارد.
 
SAMSUNGS S10
 
سامسونگ می‌بایست بر تمام آنها غلبه کند تا فروشی بزرگ برای اس 10 به ارمغان آورد، یا چیزی جدید و جالب رو کند.
 
 
 
گلکسی ایکس تاشو: ورق آس در آستین سامسونگ
«آن» چیز جدیدی که انتظار می‌رود سامسونگ در سال 2019 رو کند احتمالا شبیه به همه تلفن‌ها با هم است. سامسونگ متعهد به معرفی گوشی تاشو در نیمه اول سال، که شایعه شده نام آن گلکسی ایکس یا گلکسی اف است، شده است. طراحی آن به عنوان آینده در نظر گرفته شده است. گوشی‌های همراه تاشو بر پایه تجهیزات صاف و مستطیل شکل باعث تحولی شگرف در صنعت تلفن‌های همراه خواهند شد. در حالی که تنها یک گوشی همراه تاشو وجود دارد، رویول فلکس پای (Royole FlexPai)، که در حال حاضر ناموجود است، طرح‌های نو به پشتوانه راه‌های جدید برای استفاده به عنوان شخصی‌ترین وسیله شما طراحی شده‌اند.