بررسی گوشی سامسونگ مدل Galaxy M20 – یک تهدید جدی برای شیائومی

شرکت سامسونگ گوشی Galaxy M20 ( گلکسی ام 20) خود را در پاسخ به گوشی Redmi Note 7 شیائومی و Honor 10 Lite هواوی ساخت. این گوشی در واقع یک گوشی میان رده است که برای مخاطبان جوان طراحی شده است. در ادامه شما می توانید در مورد برخی از قابلیت های گوشی گلکسی ام 20 سامسونگ اطلاعات کسب کنید.

بررسی گوشی Samsung Galaxy M20 از نظر طراحی

بدنه گوشی M20 سامسونگ از پلاستیک آبی مات با یک لایه براق ساخته شده است و این واقعیت را بیان می کند که گوشی مستعد جذب لکه های ناشی از اثر انگشت می باشد. با این وجود حتما موقعیت قرار گیری اسکنر اثر انگشت را دوست خواهید داشت چونکه دقیقا در جایی قرار گرفته است که با انگشت اشاره می توان به آن دست پیدا کرد. گوشی گلکسی M20 از صفحه نمایش جدیدی به نام Infinity V استفاده می کند چونکه ناچ یک حالت V شکل دارد. بازل ها یا حاشیه ها نسبتا باریک هستند. دکمه افزایش و کاهش صدا و دکمه پاور در سمت راست قرار گرفته اند در حالی که در سمت چپ می توانید به سینی سیم کارت دسترسی پیدا کنید. با وجود ابعاد بزرگی (74.5 × 156.4 میلی‌متر) که این گوشی دارد شما می توانید به راحتی به دکمه ها دسترسی پیدا کنید.

برخلاف گوشی گلکسی M10، گوشی M20 از پورت USB-C در قسمت پایین برای شارژ و انتقال اطلاعات استفاده می کند. در حالی که گوشی های رقیب مانند ردمی نوت 6 و آنر 10 لایت همچنان از استاندارد قدیمی micro-USB استفاده می کنند. علاوه بر این موارد جک هدفون 3.5 میلی متری هم وجود دارد. بر خلاف ام 10، حالا اسپیکرها در امتداد لبه گوشی قرار گرفته است. وقتی که گوشی روی میز قرار می گیرد صدا بلند و واضح است و به طور کلی کیفیت صدا عالی می باشد. با این حال وقتی گوشی را در حالت افقی قرار می دهید اسپیکرها پوشانده می شوند.

به طور کلی سامسونگ در هنگام ساخت گوشی گلکسی M20 ترکیبات جالبی از طراحی مدرن و برخی از عناصر طراحی سنتی را در کنار هم قرار می دهد. علاوه بر موقعیت مناسب اسکنر اثر انگشت، پلاستیک های مورد استفاده دارای کیفیت بسیار مناسبی هستند.

بررسی گوشی گلکسی M20 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

Galaxy M20 از صفحه نمایش بزرگ 6.3 اینچی با نسبت تصویر 19.5:9 استفاده می کند. نسبت بلندی این گوشی به قدری است که بتوان گوشی را به راحتی در یک دست نگه داشت. رزولوشن صفحه نمایش در اینجا 2340×1080 پیکسل است و صفحه نمایش کاملا واضح به نظر می رسد. با وجود پنل TFT صفحه نمایش بسیار طبیعی به نظر می رسد و رنگ ها و کنتراست برای کاربردهای مالتی مدیا عالی به نظر می رسد.

این گوشی از قابلیت Widevine L1 پشتیبانی می کند بنابراین می توانید محتوای مورد نظر خود را با وضوح بالا مشاهده کنید. این صفحه نمایش در زوایا تغییر رنگ بسیار کمی را نشان می دهد اما این چیزی نیست که موجب نگرانی اکثر کاربران شود. سطح مشکی موجود در صفحه نمایش بسیار قابل توجه می باشد. پنل Infinity V صفحه نمایش روشنی را ارائه می دهد و حتی در محیط های باز هم این صفحه نمایش به اندازه کافی روشن است. سامسونگ در این گوشی از گلس Asahi Dragontrail استفاده کرده است. ناچ مورد استفاده از نوع قطره ای می باشد و از طریق تنظیمات نرم افزار نمی توان آن را پنهان کرد.

بررسی گوشی گلکسی M20 سامسونگ از نظر سخت افزاری

گوشی Galaxy M20 سامسونگ از تراشه Exynos 7904 استفاده می کند. با استفاده از پروسس 14 ننومتری، این چیپست از دو هسته Cortex A73 که در سرعت 1.8 گیگاهرتز کلاک شده و شش هسته Cortex A53 کلاک شده در سرعت 1.6 گیگاهرتز استفاده می کند. دو هسته Cortex A73 باعث تغییر در استفاده های روزانه می شود. این گوشی از حداکثر 4/3 گیگابایت رم پشتیبانی می کند که قطعا به اجرای مالتی تسکینگ کمک می کند. حافظه داخلی موجود در گوشی مورد بررسی 64 گیگابایتی است که نسخه 32 گیگابایتی هم در دسترس است. این گوشی از دو سیم کارت نانو و همچنین کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند و شما می تواند تا حداکثر 512 گیگابایت حافظه دستگاه خود را ارتقاء دهید.

بررسی گوشی M20 سامسونگ از نظر نرم افزار

گوشی Galaxy M20 از سیستم عامل اندروید 8.1.0 و رابط کاربری Samsung Experience 9.5 پشتیبانی می کند و تجربه بدون لگی و تاخیری را در اختیار شما قرار می دهد. مجموعه ای از تنظیمات سفارشی وجود دارد که در اختیار کاربران قرار داده شده است این در حالی است که از طرح بندی پیش فرض استفاده شده است و اگر شما قبلا با گوشی سامسونگ کار کرده باشید این سبک طرح بندی برای شما آشنا خواهد بود.

طرح پیش فرض دارای کشوی برنامه است اما شما می توانید به راحتی این طرح بندی را به یک استایل iOS تبدیل کنید که در آن تمام برنامه ها از الگوی شبکه ای مانند استفاده می کنند. شما ژست های حرکتی موجود در این کوشی را دوست خواهید داشت. در پایین گوشی یک ردیف از کلیدهای هدایتی وجود دارد که به شما امکان دسترسی سریع به منوی تنظیمات را می دهد.

برنامه های از پیش نصب شده در گوشی Galaxy M20 کاملا محدود شده است و تنها چند اپلیکیشن از قبل نصب شده وجود دارد. ام 20 علاوه بر اینکه در قسمت پشت خود دارای یک اسکنر اثر انگشت است از قابلیت تشخیص چهره هم پشتیبانی می کند. این قابلیت در نور مناسب به خوبی کار می کند و اسکنر اثر انگشت هم بسیار سریع به نظر می رسد.

بررسی گوشی Samsung Galaxy M20 از نظر دوربین و باتری

گوشی Galaxy M20 مانند Galaxy M10 ترکیبی از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 را به همراه یک دوربین فوق گسترده 5 مگاپیکسلی ارائه می دهد. دوربین ثانویه از زاویه دید 120 درجه ای برخوردار است که برای گرفتن عکس از ساختمان هابزرگ یا گروه بزرگی از افراد بسیار عالی است.

در محیطی که دارای نور کافی است این دوربین قادر است تصاویر با کیفیت خوب و جزئیات مناسب را ارائه دهد اما گاهی اوقات ممکن است عکس ها شامل رنگ هایی که به طور غیر طبیعی در هم تنیده شده اند باشد.

دوربین زاویه گسترده هم تصاویر مناسبی را ایجاد می کند اما متاسفانه در نور کم از کیفیت عکس ها کاسته می شود و شاید نتوان تمام جزئیات را به ثبت رساند.

علاوه بر استفاده از سخت افزارهای مناسب؛ سامسونگ عمر باتری M20 را بهینه سازی کرده است. این باتری دارای ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است و به راحتی انرژی دو روز کاری شما را تامین می کند. بعد از اتمام شدن شارژ باتری شما از طریق پورت USB-C می توانید در عرض 2 ساعت و 15 دقیقه گوشی خود را فول شارژ کنید.