نقد و بررسی گوشی سامسونگ مدل Galaxy S10 Plus

گوشی Samsung Galaxy S10 Plus (سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس) تقریبا هر چیزی که شما می خواهید را دارد، اگر توانایی تهیه و خرید گوشی گلسی S10 پلاس را داشته باشید می توانید از صفحه نمایش گسترده آن لذت ببرید. گوشی S10 Plus در واقع نسخه بزرگتر و بهتر گوشی گلسی S10 و نسخه ارزانتر گوشی Galaxy S10e می باشد. گوشی موبایل گلسی اس 10 پلاس در واقع دارای یک صفحه نمایش 6.4 اینچی لبه تا لبه است که دوربین آن به یک حفره کوچک در گوشه بالا منتقل شده است. نسبت صفحه نمایش به بدنه 93.1 درصد می باشد و در واقع بهترین صفحه نمایشی است که در گوشی هوشمند می توانید پیدا کنید. در زیر شیشه یک حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در قسمت جلو وجود دارد و قابلیت جدید Wireless PowerShare در پشت دستگاه به شما اجازه شارژ سریع دستگاه های دیگر را می دهد.

در پشت این گوشی یک دوربین سه لنزه وجود دارد که از قابلیت نرمال، تله فوتو و عکس های فوق العاده گسترده پشتیبانی می کند. شاید این دوربین بهترین دوربین در گوشی های هوشمند نباشد اما سامسونگ یک دوربین کاربردی که استفاده سرگرم کننده ای را دارد ارائه می دهد. این گوشی سامسونگ دارای رقبای بسیار زیادی است که از بین آنها می توان به گوشی های هواوی P30 Pro، سونی Xperia 1 و وان پلاس 7 پرو که همه مشخصات مشابه و برچسب های قیمت یکسان یا پایین تری را ارائه می دهند اشاره کرد.

صفحه نمایش گوشی گلکسی S10 Plus سامسونگ

صفحه نمایش گوشی گلکسی S10 Plus سامسونگ 6.4 اینچی و Super AMOLED می باشد و در بین گوشی های سری S سامسونگ جزو بزرگترین صفحه نمایش ها محسوب می شود ( نسبت به صفحه نمایش 5.8 اینچی گوشی Galaxy S9 Plus بزرگتر می باشد و هم اندازه صفحه نمایش گوشی Note 9 می باشد). نسبت صفحه نمایش به بدنه 93.1 درصد است و این به معنای داشتن پیکسل های بیشتر در سراسر بدنه می باشد.

صفحه نمایش Infinity-O سامسونگ باعث شده است که از استفاده از ناچ هایی که با لیزر برش داده می شوند در گوشه بالا سمت راست برای دوربین سلفی جلوگیری شود. این حفره در صفحه نمایش پانچ هول بسیار بزرگ است چونکه سامسونگ دو دوربین جلو را در آن قرار داده است تا نسبت به دوربین تک لنزی گلکسی S10 و S10e عکس های سلفی پرتره بهتری بگیرد.

وضوح پیش فرض صفحه نمایش Full HD+ است اما می توانید آن را به QHD+ تغییر دهید و با HDR10+ رنگ و کنتراست فوق العاده ای داشته باشید. اگر شما به تماشای فیلم علاقمند هستید چنین اندازه و کیفت صفحه نمایشی برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

طراحی گوشی سامسونگ مدل Galaxy S10 Plus

طراحی گوشی سامسونگ مدل Galaxy S10 Plus شما را غافلگیر خواهد کرد چونکه ترکیبی از طراحی قدیمی و جدید را به همراه دارد. فریم آلومنیومی این گوشی نازکتر از گوشی S9 Plus است و هنوز هم با وجود محافظ گوریلا گلس 6 عملکرد صاف و همواری را ارائه می دهد. شما می توانید در بین رنگ های سفید، مشکی و سبز انتخاب داشته باشید در حالی که مدل 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی به رنگ سفید یا مشکی سرامیکی هستند. قسمت پشت گوشی گلسی S10 پلاس تقریبا شفاف است و دارای دوربین سه لنزی می باشد که دارای ظاهر بسیار ظریفی می باشد و شما قادر  نیستید ماژول شارژ وایرلس معکوس را که زیر آن قرار دارد را مشاهده کنید.

Galaxy S10 Plus تقریبا هم اندازه S9 Plus است و نسبت به Note 9 بزرگتر می باشد. این گوشی قابلیت استفاده از یک دست را دارد و برای تایپ دو دستی بسیار ایده آل است. در سمت چپ کلید ولوم قرار گرفته است و یک کلید به نام  Bixby برای دسترسی به دستیار هوشمند سامسونگ در نظر گرفته شده است. با فشار دادن این دکمه، دستیار هوشمند سامسونگ راه اندازی می شود و شما می توانید از فرامین صوتی استفاده کنید. متاسفانه محل قرارگیری این کلید باعث شده است که برخی از کاربران این دکمه را با دکه کاهش صدا اشتباه بگیرند. بر خلاف برخی از گوشی هایی که امسال عرضه شدند، گوشی گلکسی S10+ سامسونگ مجهز به جک هدفون 3.5 میلیمتری می باشد.

حسگر اثر انگشت S10+

حسگر اثر انگشت یکی دیگر از قابلیت هایی است که می توان در گوشی S10+ به آن دست پیدا کرد، در اسکنر از اسکن سه بعدی استفاده شده است. این حسگر یا سنسور اثر انگشت نسبت به حسگرهای گوشی هواوی میت 20 و وان پلاس 6 تی دقیق تر است و حتی اگر انگشت شما کمی مرطوب باشد اسکن به صورت می گیرد (البته با سرعت کمتر و واقعیت این است به کمی فشار بیشتر نیاز است).

دوربین گوشی سامسونگ مدل Galaxy S10 Plus

سامسونگ S10 Plus مانند S10 (که دارای لنز نرمال 12 مگاپیکسلی، لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی و لنز فوق العاده گسترده 16 مگاپیکسلی می باشد ) یک آرایه دوربین سه لنزی قدرتمند در پشت خود دارد. در ادامه تصویری که توسط دوربین اصلی 12.3 مگاپیکسلی گوشی S10+ به ثبت رسیده است را مشاهده می فرمایید.

لنزهای دیافراگم-دوگانه سامسونگ به شما امکان ثبت عکس هایی با رنگ های طبیغی و زنده را می دهد. کیفیت همیشه فوق العاده نیست و فاقد چیزی مانند مد Night Vision گوگل پیکسل 3 می باشد. در ادامه تصویری که توسط دوربین فوق العاده گسترده 16 مگاپیکسلی به ثبت رسیده است را مشاهده می فرمایید.

لنزهای فوق العاده گسترده سامسونگ کاری انجام می دهند که گوگل قادر به انجام آن نیست و آن هم ثبت عکس ها با زاویه دید 123 درجه می باشد. دوربین های سلفی هم 10 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی می باشد که لنز دوم برای تشخیص عمق عرضه شده است و امکان گرفن عکس های پرتره بهتر را فراهم می آورد. عکس هایی که با دوربین سلفی ثبت شده اند خوب به نظر می رسند اما در نور کم کیفیت پایین می آید. در ادامه تصویری که با دوربین های جلو به ثبت رسیده است را مشاهده می فرمایید.

باتری گوشی سامسونگ مدل گلکسی S10 پلاس

باتری سامسونگ گلکسی S10 پلاس دارای ظرفیت 4100 میلی آمپر ساعت می باشد. در سال گذشته گوشی S9 پلاس که جزو گوشی های پرچمدار میان رده بود باتری 3500 میلی آمپر ساعته را ارائه داد اما حالا S10  پلاس عملکرد بهتری را ارائه می دهد. سامسونگ هنوز ادعا می کند که این باتری می تواند انرژی مورد نیاز یک روز کامل و یا کمی بیشتر را تامین کند و این عمر کوتاه شاید به دلیل وجود صفحه نمایش بزرگتری بباشد که در این دستگاه وجود دارد.

با چند ساعت پخش فیلم و استفاده از برنامه های پیام رسان و شبکه های اجتماعی شاید حدود 10 تا 30 درصد باتری کاهش پیدا کند. فعال کردن برخی از قابلیت ها مطمئنا روی میزان انرژی مصرفی تاثیر می گذارد به طور مثال اگر شما صفحه نمایش را همیشه روشن نگه دارید و یا کیفیت Full HD+ را به QHD+ تغییر دهید مسلما باتری شما زودتر مصرف می شود.