نقد و بررسی تبلت گلکسی سامسونگ مدل Tab A 10.1 2016

تبلت های سری Tab A 10.1 2016 در واقع مابین تبلیت های سری Tab E و Tab S2 قرار گرفته اند. تبلت های سامسونگ گلکسی Tab A در واقع دارای دو ورژن 10.1 اینچی و 7 اینج می باشد و از شبکه اینترنتی 4G پشتیبانی می کند ( و یا نمی کند). در این مقاله ما به نقد و بررسی تبلت گلکسی سامسونگ مدل Tab A 10.1 2016 سامسونگ همراه با شبکه اینترنتی 4G می پردازیم.

 

طراحی و صفحه نمایش تبلت Tab A 10.1 2016 سامسونگ

همانطور که از نام Tab A 10.1 می توانید متوجه شوید این تبلت سامسونگ دارای صفحه نمایش فول اچ دی با اندازه 10.1 اینچ می باشد و از رزولوشن 1920×1200 بهره می برد و آخرین نسخه اندروید ( مارشمالو یا اندروید 6.0) را استفاده می کند. نسخه قبلی این تبلت هنوز در دسترس است اما از رزولوشن پایین تر (1024×768)، صفحه نمایش کوچکتر (9.7 اینچ) و نسخه اندروید پایین تر ( اندروید 5.0) استفاده می کند.

برداشت اولیه ای که می توان از این تبلت گلکسی سامسونگ داشت این است که کیفیت ساخت مناسب است و صفحه نمایش وضوح خوبی دارد. با وجود اینکه بدنه این تبلت پلاستیکی می باشد اما به نظر نمی رسد که از مواد ارزانی ساخته شده باشد. راه اندازی تبلت سریع و ساده است و با پردازنده 8 هسته ای که دارد به عملیات بسیار سریع پاسخ می دهد. مانند اکثر تبلت های موجود در بازار این تبلت همراه با برنامه های گوگل ساخته نشده است و خود تبلت دارای اکانت ایمیل و مرورگر مختص به خود می باشد.

این تبلت تنها دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی (که 10.5 گیگابایت آن قابل استفاده است) می باشد بنابراین اگر به فضای بیشتری نیاز دارید می توانید از کارت حافظه microSD استفاده کنید. توصیه می شود قبل از استفاده از تبلت Tab A 10.1 2016 سامسونگ کارت حافظه اضافه را نصب کنید چونکه دیگر برای انتقال فایل ها از حافظه داخلی به کارت حافظه نیازی به صرف کردن زمان نیست. Tab A 10.1 2016 از کارت حافظه microSD تا حداکثر ظرفیت 200 گیگابایت پشتیبانی می کند.

این تبلت سامسونگ از آخرین نسخه اندروید و همچنین فضای ذخیره سازی قابل قبول پشتیبانی می کند و این بدان معناست که شما می توانید حافظه داخلی خود را با یک کارت microSD گسترش دهید که ویژگی عالی است. هنگام خرید کارت حافظه مطمئن شوید که یک نسخه سریع مانند Sandisk Extreme 64GB را خریداری کرده اید تا انتقال فایل های حجیم شما به راحتی صورت بگیرد.

عملکرد تبلت گلکسی سامسونگ مدل Tab A 10.1 2016

تبلت گلکسی سامسونگ مدل Tab A 10.1 2016 یک تبلت میان رده می باشد که کارهای روزمره شما را به خوبی انجام می دهد. در این تبلت اکثر برنامه ها بارگذاری سریعی دارند و سوئیچ کردن بین برنامه ها و صفحات سریع و بدون تاخیر است. کاربرانی که تمایل به اجرای بازی دارند باید بدانند که بازی هایی مانند Colin McCrae Rally در این تبلت به خوبی نصب و اجرا می شوند و در حین اجرای چنین بازی هایی شاهد لگ نخواهند بود اما ممکن است برای بازی های حرفه ای که دارای گرافیک بسیار بالایی هستند و به اصلاح جزو بازی های سنگین محسوب می شوند شما شاهد تاخیر و لگ باشید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید شما می توانید عملکرد این تبلت گلکسی را در حالت تک هسته ای و چند هسته ای با هم مقایسه کنید. همانطور که می بینید در حالت چند هسته ای عملکرد تبلت بسیار عالی است  اما متاسفانه اکثر برنامه ها قادر به استفاده از حالت چند هسته ای نمی باشند بنابراین نتیجه تک هسته ای احتمالا شاخص بهتری برای عملکرد کلی تبلت باشد.

گزینه های اتصال تبلت Tab A 10.1 2016

تبلت 10.1 اینچ Tab A از استاندارد وای فای دو بانده، بلوتوث نسخه 4.2 استفاده می کند و حتی برای اتصال گجت های تناسب اندام از ANT Plus پشتیبانی می کند که قابلیتی غیره منتظره و عالی می باشد. علاوه بر این، این تبلت به GPS و GLONASS (ماهواره های روسی) مجهز شده است و شما می توانید از شبکه و اینترنت 4G در آن استفاده کنید (قابلیتی که در تبلت های اپل می توانستید استفاده کنید). قابلیت WiFi Direct به شما اجازه می دهد تا با نزدیک کردن تبلت خود به یک دستگاه سازگار فایل های خود را رد و بدل کنید.

نرم افزار و حالت Kids Mode سامسونگ

تبلت Tab A 10.1 2016 از اندروید 6.0 استفاده می کند و یکی از قابلت های عالی که دارد حالت تقسیم صفحه نمایش می باشد که به شما اجازه می دهد همزمان با تماشای فیلم با دوستان خود هم چت کنید و یا همزمان با تماشای فیلم های یوتیوب در مرورگر کروم خود به مرور اینترنت بپردازید. ویژگی split-screen یا تقسیم صفحه نمایش یکی از قابلیت های قابل توجه در تبلتی با چنین اندازه صفحه نمایشی می باشد.

حالت Kids Mode به شما اجازه می دهد تا مشخص کنید که کودک یا فرزند نوجوانتان چگونه از تبلت استفاده کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که تبلت را باز کنید و روی برنامه Kids Mode تپ کنید. تا وقتی که در برنامه هستید شما نمی توانید بدون وارد کردن پین کد خود از این مد خارج شوید و یا آن را تغییر دهید. شما می توانید 6 اکانت راه اندازی کنید و برنامه هایی که می خواهید در هر کدام در دسترس باشند را پیکربندی کنید و زمان استفاده را محدود کنید و وضعیت فعالیت فرزندانتان را کنترل کنید.

دوربین

این تبلت در قسمت پشت خود دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی می باشد و در قسمت جلو یک دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی دارد و از قابلیت فیلمبردازی فول اچ دی ( رزولوشن 1920×1080 پیکسل) با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند. در موقع عکسبرداری یک فلش LED می تواند به شما کمک کند تا در مناطق تاریک عکس های با کیفیتی به ثبت برسانید که خوشبختانه در این تبلت وجود دارد.

مزایا

  • صفحه نمایش روشن و واضح با رزولوشن خوب
  • حافظه قابل ارتقاء تا 200 گیگابایت
  • عمر باتری عالی
  • کیفیت ساخت مناسب
  • امکان ضبط فیلم HD
  •  دارای گزینه های GPS (+ GLONASS) و ANT +
  • دارای حالت کودک برای کنترل فعالیت کودکان و نوجوانان

معایب

  • حافظه داخلی 16 گیگابایتی
  • بدنه پلاستیکی
  • صفحه نمایش دارای پنل TFT است ( نه IPS گرچه مدل 4G دارای پنل PLS) می باشد.
  • آیکن Switcher و Back واضح نیست
  • فاقد NFC است
  • کیفیت عکس و فیلم متوسط است