بررسی اجمالی مادربرد گیگابایت مدل GA-A320M-S2H

یکی دیگر از محصولات گیگابایت که امروز قصد معرفی آن را داریم مادربرد GA-A320M-S2H است که از پردازنده های رایزن AMD پشتیبانی می کند و دارای دو اسلات DIMM است و به شما امکان نصب حداکثر 32 گیگابایت حافظه DDR4 دو کاناله بافر نشده Non-ECC با باس 2133 تا 3200 مگاهرتز را می دهد. در این مادربرد از پردازنده های Athlon X4 استفاده می شود و از PCIe Gen3 x4 M.2 فوق العاده سریع با مدهای PCIe NVMe  و ساتا پشتیبانی می کند.

اما در مورد کانکتورها باید بگوییم که این مادربرد گیگابایت از 1 کانکتور 24 پین پاور، 1 کانکتور 8 پین 12 ولت برای پردازنده، 4 پورت ساتا، یک کانکتور M.2، 4 عدد کانکتور فن، 1 کانکتور USB 3.1، دو کانکتور پورت USB 2.0 و 1 کانکتور فن پشتیبانی می کند. در قسمت پشت مادربرد GA-A320M-S2H دو عدد پورت PS22 برای اتصال کیبورد و ماوس، یک عدد پورت DVI-D، VGA، HDMI برای خروجی تصویر، یک پورت شبکه با سرعت 10/100/1000 مگابیت در ثانیه، چهار پورت USB 3.1 و دو پورت USB 2.0 وجود دارد. در ادامه شما با قابلیت های مادربرد GA-A320M-S2H آشنا خواهید شد.

برای استفاده از پردازنده های AMD RYZEN 3000 آماده شوید

مادربردهای گیگابایت AM4 از جدیدترین پردازنده های AMR REZEN 3000 پشتیبانی می کند و با پردازنده های AMD Ryzen 2000و 1000 سازگاری دارد. با داشتن لیست گسترده ای از قابلیت های مادربرد گیگابایت AM4 مانند Ultra Durable™ Armor برای اسلات های حافظه یا PCIe، رابط های USB Type-C در بردهای انتخابی، کیفیت صوتی، اترنت سرعت بالا و جدیدترین طراحی استاندارد وای فای، مادربردهای AM4 گیگابایت برای کاربرانی که به دنبال ساخت بهترین سیسیتم های پلت فرم AMD هستند مناسب می باشد.

امکان ذخیره سازی آنبرد سریع با NVMe PCIe Gen3 x4 M.2

راه حل M.2 گیگابایت عملکرد و پشتیبانی قابل ملاحظه ای را برای دستگاه های M.2 SSD و هر دوی رابط های PCIe و SATA ارائه می دهد.

خروجی های دیجیتال با کیفیت بالا

مادربرد GA-A320M-S2H به شما اجازه می دهد تا از قابلیت نمایشگرهای واقعی HD (با استفاده از رایج ترین فناوری های خروجی دیجیتال در نمایشگرهای HD و تلویزیون های امروزی) لذت ببرید. البته توجه داشته باشید که پشتیبانی واقعی به پردازنده شما بستگی دارد.

پشتیبانی از 4K Ultra HD

رزولوشن 4K فناوری است که برای تحویل محتوای با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرد و با بکارگیری تقریبا 4000 پیکسل در محور افقی، بیش از 4 برابر چگالی پیکسل استاندارد HD را ارائه می دهد. مادربردهای گیگابایت از طریق HDMI و کارت گرافیک آنبرد AMD Radeon از فناوری 4K پشتیبانی می کند.

HDMI نسل بعدی رابط های مالتی مدیا

HDMI یک رابط مالتی مدیا با کیفیت بالا است که حداکثر پهنای باند انتقال ویدیوی 5 گیگابیت در ثانیه و کیفیت صدای بالای 8 کاناله را از طریق یک کابل واحد فراهم می آورد. این مادربرد قادر به پخش ویدیو و صدای دیجیتال فوق العاده و بدون فشرده سازی است که واضح ترین محتوای دیجیتال 1080p را بدون پایین آوردن کیفیت با مبدل های دیجیتال به آنالوگ فراهم می آورد. علاوه بر این، HDMI با HDCP سازگار است و امکان پلی بک کردن بلوری یا HD DVD و سایر محتوای رسانه محافظت شده را فراهم می آورد.

Smart Fan 5

با استفاده از Smart Fan 5 کاربران می توانند مطمئن شوند که کامپیوتر گیمینگ آنها می تواند عملکرد خوبی را ارائه دهد، این در حالی است که سیستم شما خنک می ماند. Smart Fan 5 به کاربران این امکان را می دهد تا هدرهای فن خود را تعویض کنند تا سنسورهای حرارتی مختلف در مکان های مختلف مادربرد را بازتاب دهد. Smart Fan 5 از هدرهای فن هیبریدی بیشتر پشتیبانی می کند که از هر دو فن های مد Voltage و PWM حمایت می کند تا مادربرد خنک تر باقی بماند.

هدرهای پین فن هیبریدی GA-A320M-S2H

همه هدرهای فن هیبریدی می توانند به طور خودکار نوع دستگاه خنک کننده را تشخیص دهند و مدهای Voltage یا PWM مختلف را شناسایی کنند.

نرم افزار جدید Smart Fan 5

هر مد مختلف را مطابق با سناریوی استفاده از سیستم خود انتخاب کنید. برای هر فن یا پمپ شما می توانید از منحنی فن بصری برای تعیین حد آستانه ها و سرعت فن استفاده کنید. هر فن می تواند عملیات خود را با توجه به سرعت متناظر با حرارت سفارشی سازی کنند.

رابط کاربری بایوس پیشرفته مادربرد گیگابایت GA-A320M-S2H

رابط بایوس پیشرفته هم دارای قابلیت های پیشرفته ای است که بر اساس سنسورهای حرارتی مختلف در برد، دما و منحنی های نمایش داده شده تنظیم می شود و می تواند از ایجاد سر و صدای چرخش فن، تغییر ناگهانی دما (بدون نیاز به بارگیری ویندوز) جلوگیری کند.

Realtek GbE LAN با cFosSpeed

Realtek Gigabit LAN با قابلیت cFosSpeed یک برنامه مدیریت ترافیک شبکه است که به بهبود تاخیر شبکه و حفظ زمان پینگ کردن کم برای ارائه پاسخگویی بهتر در محیط های LAN شلوغ کمک می کند.

طراحی مقاومت های آنتی سولفور

ترکیبات سولفور (گوگرد) موجود در هوا می تواند به مقاومت های آنبرد کوچک نفوذ کنند و باعث ایجاد تغییرات شیمیایی شوند که باعث می شود این مقاومت ها باز یا کوتاه شوند. در صورت بروز هر یک از این موارد، مادربرد قادر به کار نخواهد بود. گیگابایت با تجهیز کردن مقاومت های خود به یک طراحی انتی سولفور، مادربردهای فوق العاده بادوام را ایجاد می کند.

طراحی صوتی آنبرد با کیفیت بالای مادربرد GA-A320M-S2H

این مادربرد گیگابایت وضوح صدای با کیفیت بالا و گسترش صدا را ایجاد می کند تا به طور واقع بینانه تری جلوه های صوتی را برای گیمرهای حرفه ای ایجاد کند.

مادربرد GA-A320M-S2H با PCB محافظت شده در برابر رطوبت

برای سیستم شما هیچ چیز بدتر از رطوبت نیست و متاسفانه در بیشتر نقاط جهان رطوبت وجود دارد و در برخی نقاط در طول سال رطوبت تجربه می شود. مادربردهای گیگابایت با طراحی ضد رطوبتی ساخته شده اند و از یک فناوری جدید به نام Glass Fabric PCB استفاده می کند که رطوبت ناشی از هوا و محیط های مرطوب را دفع می کند. این فناوری باعث کاهش فضای بین الیاف می شود و نسبت به PCB های سنتی نفوذ رطوبت در آنها دسوارتر است. این امر محافظت بهتری را برای خرابی های ناشی از اتصال کوتاه و شرایط مرطوب فراهم می آورد.

طراحی MOSFET محافظت شده در برابر درجه حرارت بالا

مادربرد گیگابایت از Low RDS MOSFET استفاده می کند که باعث کاهش هدر رفتن انرژی از طریق گرما می شود. این طراحی لاعث صرفه جویی در انرژی برای کاربران نهایی می شود و روی عملکرد و محیط زیست تاثیر مخربی ایجاد نمی کند.

بایوس ساده و کاربرپسند مادربرد GA-A320M-S2H

تنظیمات اولیه بایوس برای هر کاربری ضروری است تا بهینه ترین تنظیمات را انجام دهد. گیگابایت با یک رابط کاربری گرافیکی جدید استفاده از قابلیت ها را راحت تر کرده است و تضمین می کند که تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد.