بررسی لپ تاپ های 15 اینچی ایسوس مدل ASUS VivoBook R542BP

لپ تاپ ASUS VivoBook R542BP جزو لپ تاپ های سری X ایسوس است که در واقع  همان لپ تاپ X542UQ است که دوباره برندسازی شده است. این سری از لپ تاپ های ASUS عملیات روزمره و مالتی مدیای کاربران را برآورده می کند. لپ تاپ های 15 اینچی ASUS VivoBook ترکیب کاملی از زیبایی و عملکرد است.

ویووبوک از پردازنده های Core i3، Core i5  و Core i7 شرکت اینتل و Bristol Ridge شرکت AMD، کارت گرافیک AMD Radeon R5 M420  / NVIDIA GeForce 940MX و حداکثر 16 گیگابایت رم دارای طراحی ذخیره سازی دوگانه است که ترکیبی از سرعت انتقال داده SSD با ظرفیت ذخیره سازی زیاد HDD را در اختیار کاربران قرار می دهد. این لپ تاپ ایسوس برای محاسبات و سرگرمی های روزانه ایده آل است.

طراحی لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ASUS VivoBook R542BP

لپ تاپ های ASUS VivoBook R542BP دارای تنوع رنگی زیبایی هستند. این لپ تاپ با رنگ های قرمز، طلایی، خاکستری و سفید مرواریدی عرضه می شود. بدنه لپ تاپ از پلاستیک با کیفیت ساخته شده است در حالی که طراحی و استفاده از رنگ ها به گونه ای است که شما فکر می کنید از بدنه فلزی ساخته شده است. وزن لپ تاپ 2.3 کیلوگرمی است و در ابعاد 23.2 × 251 × 380 میلی متر ساخته شده است.

عملکرد شگفت انگیز ASUS VivoBook R542BP

ASUS VivoBook 15 از پردازنده های جدید نسل هشتم اینتل Core i3، Core i5  و Core i7 و Bristol Ridge استفاده می کند و از حداکثر حافظه رم 16 گیگابایتی DDR4 و کارت گرافیک AMD Radeon R5 M420 یا NVIDIA GeForce 940MX پشتیبانی می کند و تجربه بازی صاف و هموار را در اختیار شما قرار می دهد و از استاندارد وای فای دو بانده 802.11ac Wi-Fi پشتیبانی می کند و از عملکرد آنلاین فوق العاده سریعی که دارید لذت خواهید برد. لازم به ذکر است که لپ تاپ هایی که به پردازنده Core i3 مجهز هستند از صفحه نمایش HD و مدل های دیگر از صفحه نمایش Full HD استفاده می کنند. در مدل های پایه شما 4 گیگابایت رم را در اختیار دارید و در نهایت می توانید از 16 گیگابایت رم استفاده کنید.

ظرفیت ذخیره سازی بالا، سرعت انتقال اطلاعات فوق العاده سریع

طراحی ذخیره سازی دوگانه ASUS VivoBook 15 بهترین سرعت را در اختیار کاربران قرار می دهد شما می توانید از 256 گیگابایت هارد SSD و ظرفیت های بزرگ 1 ترابایتی هاردهای HDD با هم استفاده کنید. برنامه هایی که نیاز به پاسخ گویی سریعتری دارند را در SSD نصب کنید و از HDD برای ذخیره فایل های بزرگ مانند فیلم، کتابخانه موسیقی و آلبوم های عکس استفاده کنید. هارددیسک این سری از لپ تاپ ها دارای  دو مدل HDD با ظرفیت 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی هستند در حالی که هاردهای SSD در ظرفیت های 128، 256 گیگابایتی و 1 ترابایتی ارائه می شود.

فناوری Battery Health Charging ایسوس

وقتی که باتری لپ تاپ شما به طور کامل پر شده است و شما آن را به همان صورت رها می کنید ممکن است باتری خراب شود و در نتیجه عمر باتری کوتاه تر می شود. همچنین ممکن است در اثر تولید گاز ناشی از اکسیداسیون باتری متورم شود و به لپ تاپ شما آسیب برساند. فناوری Battery Health Charging ایسوس به شما این امکان را می دهد تا وضعیت شارژ را روی 60 یا 80 یا 100 درصد تنظیم کنید، طول عمر باتری را طولانی تر کرده و احتمال تورم باتری را کاهش می دهد.

شارژ سریعتر و طول عمر باتری بیشتر با ASUS VivoBook R542BP

این لپ تاپ 15 اینچی ASUS VivoBook دارای باتری لیتیوم پلیمر است که طول عمر 3 برابری را نسبت به باتری های استاندارد لیتیوم یونی ارائه می دهد. با وجود فناوری فست شارژ ایسوس، باتری در مدت کمتر از 49 دقیقه می تواند تا 60 درصد شارژ شود.

اتصالات کامل همراه با USB Type-C

یک پورت USB 3.1 با یک کانکتور USB Type-C باعث می شود که دستگاه اتصالات سریع و ساده ای داشته باشد. پورت USB 3.1 سرعت انتقال داده سریع 5 گیگابیت در ثانیه را ارائه می دهد که 10 برابر سریعتر از اتصالات USB 2.0 است. شما می توانید عکس ها، موسیقی و فایل های ویدیویی بزرگ را در کسری از زمان انتقال دهید. برای انتقال فیلم هایی که دارای اندازه 2 گیگابایتی است کمتر از 2 ثانیه زمان لازم است. این لپ تاپ ASUS VivoBook دارای پورت های HDMI و VGA و همچنین کارت خوان های سه در یک SD/SDHC/SDXC است که با طیف گسترده ای از لوازم جانبی، صفحه نمایش ها و پروژکتورها سازگاری دارد.

صفحه نمایش و فناوری ASUS Splendid

صفحه نمایش این سری از لپ تاپ های ایسوس در سه مدل ارائه شده است که دو مدل از آنها HD است و رزولوشن آن معادل 1366×768 پیکسل است ( مات و براق) است و مدل دیگر Full HD است و از رزولوشن 1920×1080 پیکسل (مات) استفاده می کند و نسبت تصویر ارائه شده 16:9 است. فناوری ASUS Splendid بهترین تصاویر را برای هر نوع محتوایی ارائه می دهد.

این قابلیت دارای چهار مد نمایشی است که می توان تنها با یک کلیک به آنها دسترسی پیدا کرد. مد Normal برای انجام کارهای روزانه ایده آل است، مد Vivid کنتراست را بهینه سازی می کند تا عکس ها و فیلم های فوق العاده شما را بهینه کند. مد Eye Care سطح نور آبی را فیلتر می کند تا فشار چشم را کاهش دهد و مد Manual امکان تنظیمات رنگی شخصی سازی شده را فراهم می آورد. فناوری ASUS Tru2Life Video باعث می شود که فیلم های ویدیویی بسیار شگفت انگیز و خارق العاده به نظر برسند. از طریق الگوریتم های هوشمند، کنتراست هر پیکسل از هر فریم 150 درصد بهینه شود و تصاویر واضح و واقعی به نظر برسند.

کیفیت صدا

لپ تاپ های 15 اینچی ایسوس مدل ASUS VivoBook R542BP  به دو اسپیکر 1.5 واتی مجهز شده اند که در قسمت زیر لپ تاپ واقع شده اند. ASUS SonicMaster ترکیبی از تنظیمات صدای سخت افزاری و نرم افزاری را ارائه می دهد تا بهترین تجربه صدا را ارائه دهند. یک کدک حرفه ای برای دیکد کردن و انکد کردن صدا وجود دارد که کیفیت صدای دقیق را تضمین می کند در حالی که آمپی فایرها و اسپیکرهای بزرگ کیفیت صدای قدرتمند و باس های عمیق تر را ارائه می دهند. پردازش و تنظیم سیگنال های اضافی به تصحیح جزئیات دقیق، فیلتر نویز و بهبود وضوح صدا کمک می کند. ASUS Audio Wizard یک مجموعه نرم افزاری قدرتمند را برای دستیابی به تعادل صوتی ایده آل ارائه می دهد.

این برنامه گزینه های تنظیمات دستی را ارائه می دهد بنابراین می توانید کنترل کاملی روی میکس صدا داشته باشید. مد Music اهنگ های مورد علاشما را به صورت زنده پخش می کند، مد Movie کیفیت صدای سینمایی را تولید می کند، مد Recording تنظیمات ضبط صدای بسیار واضح را بهینه می کند، مد Gaming صداهای همه جانبه را برای بازی های شما فراهم مب آورد و مد Speech کیفیت صدای مکالمات شما را تقویت می کند.