نقد و بررسی لپ تاپ 13 اینچی MacBook Pro 2018 اپل

اگر قبلا لپ تاپ مک بوک پرو 2016 داشتید و حالا برای امتحان هم که شده از نزدیک با لپ تاپ 13 اینچی MacBook Pro 2018 اپل کار کرده باشید حتما متوجه افزایش سرعت لپ تاپ جدید اپل خواهید شد. لپ تاپ 13 اینچی مک بوک پرو 2018 همراه با تاچ بار عرضه می شود و دارای نسخه پردازنده 4 هسته ای و نسل هشتم Core i5 اینتل، 8 گیگابایت رم و هارد 256 گیگابایتی SSD است که شما می توانید تا 512 گیگابایت ارتقاء داشته باشد. نسخه دیگر دارای پردازنده Core i7، رم 16 گیگابایتی و هارد 512 گیگابایتی SSD است.

توجه داشته باشید که ارتقاء از پردازنده Core i5 به Core i7 و دو برابر کردن رم ( از 8 گیگابایت به 16 گیگابایت) و ارتقاء هارد از 256 گیگابایت به 512 گیگابایت می تواند تفاوت قیمت را ایجاد کند. به هر حال این مک بوک پرو 2018 یک ارتقاء ظریف را نسبت به نسخه های قبلی خود ارائه می دهد، صفحه کلید بی سر و صداتر شده است و از Hey Siri و صفحه نمایش True Tone پشتیبانی می شود. به طور کلی لپ تاپ 13 اینچی مک بوک پرو 2018 سریع است اما عمر باتری کوتاهتری را ارائه می دهد.

مزایا

  • عملکرد عالی
  • دارای سریعترین هارد SSD
  • کیبورد راحت و با دوام
  • قابلیت پشتیبانی از Hey Siri
  • صفحه نمایش مناسب با تن رنگ عالی
  • اسپیکرهای فوق العاده

معایب

  • عملکرد گرافیک نسبت به رقبا مناسب نیست
  • عمر باتری می توانست بهتر باشد
  • فاقد USB فول سایز یا اسلات کارت SD
  • گران بودن

طراحی لپ تاپ 13 اینچی MacBook Pro 2018 اپل

لپ تاپ 13 اینچی MacBook Pro 2018 اپل از لحاظ طراحی شبیه به نسخه های قبلی خود می باشد که دارای مزایا و معایبی می باشد. از جنبه نقاط قوت می توان به طراحی آلومنیومی مقاوم و دکمه Touch ID اشاره کرد که تنها با یک لمس می تواند بدون وارد کردن کلمات عبور و با استفاده از اثر انگشت از تمام رمزهای موجود در لپ تاپ عبور کرد. اسپیکرها هنوز عالی و پر صدا و بدون اعوجاج هستند.

 

اما از جنبه نقاط ضعف می توان به طراحی سنگین لپ تاپ اشاره کرد و همچنین بازل های اطراف صفحه نمایش شاید ضخیم تر از آن چیزی باشد که شما می خواهید ( مخصوصا بازل بالایی).


شاید دوست داشته باشید که اپل به غیر از خاکستری و نقره ای گزینه های رنگی بیشتری را برای مک بوک پرو ارائه دهد و مانند Dell XPS 13 یا HP Spectre 13 رنگ سفید یا تنوع رنگی دیگری را در اختیار ندارید.

 

وزن این لپ تاپ 1.37 کیلوگرم است و دارای ابعاد 14.9 × 212.4 × 304.1 میلی‌متر است که نسبت به لپ تاپ Dell XPS 13 مقداری ضخیمتر و سنگین تر است. لپ تاپ Huawei MateBook X Pro که دارای صفحه نمایشی 14 اینچی است هنوز هم از مک بوک 13 اینچی سبکتر می باشد.

پورت های مک بوک پرو 2018 اپل

اگر شما به دنبال پورت USB فول سایز یا اسلات کارت microSD هستید این لپ تاپ برای شما مناسب نیست. اپل همچنان چهار پورت تاندربولت 3 را در لپ تاپ 13 اینچی مک بوک پرو دارای تاج بار تعبیه کرده است.

این پورت ها توان عملیاتی عالی را ارائه می دهند و به شما اجازه می دهند تا همزمان از دو مانیتور 4K استفاده کنید. همانطور که اپل ادعا می کند در حال حاضر 300 ابزار جانبی تاندربولت 3 وجود دارد.

صفحه کلید MacBook Pro 2018

جنبه بحث برانگیز مک بوک پرو کیبورد آن می باشد چونکه تنها ضخامت 0.55 میلیمتر را ارائه می دهد و از مشکل گیر کردن کلید رنج نمی برد. خبر خوبی که وجود دارد این است که نه تنها صفحه کلید بدون سر و صداتر شده است بلکه در برابر  نفوذ گرد و غبار هم مقاوم بوده و نسبت به نسخه های قدیمی تر مک بوک پرو، راحت تر می باشد.

به غیر از این ما در تست سرعت تایپ 10FastFingers توانستیم 72 کلمه در دقیقه را با 97.6 درصد دقت تایپ کنیم. که بهترین امتیاز ما با مک بوک پرو 2016 حدود 75 بود (اما من اشتباهات تایپی بیشتری داشتم در نتیجه دقت من به 93.8 درصد کاهش پیدا کرد). با باز کردن صفحه کلید جدید مک بوک پرو می توانید یک لایه نازک سیلیکونی را زیر کلاهک کلید پیدا کنید که باعث می شود از ورود گرد و غبار به صفحه کلید جلوگیری شود و خطر گیر کردن و چسبندگی کلیدها را کاهش می دهد. در ماه مه اپل یک نسخه جدید از صفحه کلید پروانه ای خود را عرض کرد و وعده داده است که این صفحه کلیدها بیشتر قابل اعتماد هستند. صفحه کلید بهبود یافته در لپ تاپ 13 اینچی مک بوک پرو همراه با تاچ بار است و امیدواریم در آینده نقد و بررسی از این صفحه کلید جدید را داشته باشیم.

صفحه نمایش لپ تاپ اپل مدل 13 اینچی MacBook Pro 2018

صفحه نمایش این لپ تاپ 13 اینچی است و از رزولوشن 2560×1600 پیکسل پشتیبانی می کند و از همه مهمتر از فناوری True Tone پشتیبانی می کند. هنگامی که قابلیت True Tone فعال است شما به صورت ساده تر و بهتری می توانید صفحه نمایش را تماشا کنید و این به این دلیل است که این سیستم سنسور اختصاصی را به کار می گیرد تا به صورت پویا نقاط سفید روی صفحه نمایش را تغییر دهد تا با دمای رنگ موجود در اتاق مطابق داشته باشد. بر اساس تست رنگ انجام شده لپ تاپ 13 اینچی MacBook Pro 2018 اپل توانست 119 درصد طیف رنگی sRGB را پشتیبانی کند که این امتیاز بهتر از Spectre 13 (111 درصد) بود اما بدتر از MateBook X Pro (124 درصد) و XPS 13 (130 درصد بود).

تاچ بار لپ تاپ 13 اینچی MacBook Pro

تاج بار بالای صفحه کلید واقع شده است. این صفحه نمایش لمسی کوچک 2170×60 پیکسل است و برای کنترل موسیقی های برنامه Spotify، سوئیچ کردن بین تصاویر، انتخاب سایت مورد علاقه برای راه اندازی در مرورگر سافاری ( با تپ کردن آیکن هایشان) استفاده می شود.

تراشه T2 مک بوک پرو 2018

شما می توانید بدون لمس کردن مک بوک پرو و با استفاده از فرامین صوتی به دستیار صوتی اپل بگویید که چه کاری را انجام دهد و این بخاطر استفاده از تراشه T2 در داخل لپ تاپ است. بله در تاچ بار دکمه  Siri وجود دارد اما شما حالا نیازی به استفاده از آن ندارید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مک بوک را آموزش دهید تا از صدای شما یاد بگیرد. این ویژگی بسیار مفیدی است اما برخی از دستورات هنوز در آن اجرا نمی شود. تراشه T2 برخی از قابلیت های مهم دیگر مانند رمزگذاری کامل هارد SSD و فرآیند بوت امن را فراهم می آورد.

عمر باتری و گرما لپ تاپ 13 اینچی MacBook Pro 2018

عمر باتری لپ تاپ 13 اینچی مک بوک پرو 2018 بیشتر از عمر باتری میانگین است. در تست انجام شده روشنایی به 150 nit تنظیم شد و در اینترنت گشت و گذارهایی انجام شد و مک بوک پرو توانست عمر باتری 8 ساعت و 43 دقیقه ای را ارائه دهد که می بالاتر از مقدار میانگین 8 ساعت و 21 دقیقه بود. MateBook X Pro (9:55)، Surface Book 2 (9:10) و Core i5 XPS 13 (12:37) عمر باتری بهتری را ارائه می دهد. برای تست حرارت به مدت 15 دقیقه فیلم HD پخش شد و بعد سه منطقه مختلف از لپ تاپ اندازه گیری شد که در قسمت تاچ پد گرما 86.5 درجه بود و حرارت بین دکمه های G و H حدودا 93.5 درجه و قسمت زیرین لپ تاپ 92.5 درجه بود که همه این دماها کمتر از حدا آستانه 95 درجه فارنهایت بود.