نقد و بررسی تبلت Yoga Tab 3 Pro (یوگا تب 3 پرو) لنوو

چرا باید تبلت Yoga Tab 3 Pro لنوو را خریداری کنیم؟ اکثر تبلت های با کیفیت بالا تجربه مشاهده رسانه عالی را برای کاربر ایجاد می کند اما زمانی که بخواهید یک فیلم را با خانواده تماشا کنید و یا یک پروژه را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید چه کاری باید انجام دهید؟ اینجاست که تبلت Lenovo Yoga Tab 3 وارد ماجرا می شود. تبلت لنوو یوگا تب 3 پرو یک تبلت اندرویدی قدرتمند است که دارای یک پروژکتور کوچک قابل چرخش می باشد و به شما اجازه می دهد تا محتوای خود را روی دیوار، سقف و یا در یک صفحه نمایش به اجرا بگذارید.

علاوه بر پروژکتور قابل چرخش این تبلت لنوو دارای یک سری قابلیت های قابل توجه مانند پایه نگهدارنده، شاسی چرمی، صفحه نمایش رنگی و بیش از 10 ساعت عمر باتری است. Yoga Tab 3 Pro یکی از تبلت های اندرویدی 10 اینچی است که امروز قصد داریم برخی از قابلیت های آن را به شما معرفی کنیم.

مزایا

  • دارای پروژکتور با لنزهای چرخشی
  • عمر باتری طولانی
  • صفحه نمایش روشن
  • اسپیکر عالی
  • شاسی چرمی

معایب

  • کمی سنگین است
  • پروژکتور می توانست بهتر باشد
  • برخی از برنامه های پیش فرض نیاز به فضای ذخیره سازی زیادی دارند.

طراحی تبلت Yoga Tab 3 Pro

به محض اینکه شما تبلت Lenovo Yoga Tab 3 Pro را در دست خود می گیرید متوجه کیفیت ساخت عالی آن خواهید شد. تبلت یوگا تب 3 پرو از فلز و آلومنیوم ساخته شده است و باعث شده است این تبلت ساختاری مقاوم داشته باشد، پنل پشتی از چرم ساخته شده است و باعث می شود که وقتی آن را در دست می گیرید احساس راحتی کنید. ظاهر خوب تنها قابلیت این تبلت نیست، Lenovo Yoga Tab 3 Pro دارای گواهینامه P21 است. هنگامی که تبلت را در کنار سینک آشپزخانه نصب کرده اید این گواهی کمک می کند تا از تبلت شما محافظت شود.

وزن این تبلت حدودا 667 گرم است و دارای ابعاد 4.57×179.07×246.89 میلی متری است که مقداری از تبلت Samsung Galaxy Tab S2، تبلت Apple iPad Air 2 و Google Pixel C بزرگتر است. در واقع تبلت 12.9 اینچی iPad Pro زیاد سنگین نیست. بیشتر سنگینی تبلت Tab 3 Pro در سمت چپ واقع شده است . تبلت لنوو دارای پایه نگهدارنده، پروژکتور و ظرفیت باتری بالا است که باعث می شود بدون پوشاندن صفحه نمایش به راحتی با آن کار کنید.

بعد از اینکه دکمه Release موجود در پشت دستگاه را فشار می دهید یک لولا باز می شود و به شما اجازه داده می شود تا پایه تبلت Yoga Tab 3 Pro را در زاویه خود قرار دهید و تبلت را روی میز قرار دهید، شما می توانید تبلت را در حالت افقی قرار دهید و یا به دیوار وصل کنید. فقط باید هنگام وصل کردن تبلت به دیوار مراقب باشید که صفحه نمایش خیلی زیاد به جلو خم نشود چون امکان افتادن آن وجود دارد. در بالای تبلت شما می توانید یک پورت micro-USB، در قسمت پایین می توانید یک جک هدفون و در پایه نگهدارنده یک اسلات کارت microSD پیدا کنید.

صفحه نمایش تبلت لنوو Tab 3 Pro

صفحه نمایش تبلت Yoga Tab 3 Pro تقریبا 10.1 اینچی بوده و دارای رزولوشن 2560×1600 است که برای استفاده از فایل های رسانه ای بسیار عالی است. این صفحه نمایش 439.6 nits روشنایی را ارائه می دهد  که نسبت به iPad Air 2 روشنایی بیشتری دارد اما روشنایی کمتری نسبت به تبلت Galaxy Tab S2 ارائه می دهد. تبلت Yoga Tab 3 Pro تقریبا 99.4 درصد از طیف رنگی sRGB را ارائه می دهد (100 درصد یا بالاتر ایده آل است) و دقت رنگ Delta-E حدودا 1.4 را ارائه می دهد ( که مقدار 0 بهتر است).

پروژکتور تبلت لنوو یوگا تب 3 پرو

اگر شما می خواهید فیلم تماشا کنید یا مطلبی را ارائه دهید یوگا تب 3 پرو یک پروژکتور 50 lumen DLP داخلی را ارائه می دهد. لنوو ادعا می کند که این تبلت می تواند یک تصوری 70 اینچی تولید کند که آزمایش های ما این گفته را تایید کرد. اگر شما از یک پروژکتور اختصاصی برای تماشای فیلم یا پخش بازی های ویدیویی استفاده می کنید شاید نتوانید این پروژکتور موجود در لنوو را جایگزین آن کنید. پروژکتور Yoga Tab 3 Pro در استفاده در حال جابجایی کاربردی است و به یک محیط نسبتا تاریک نیاز دارد.

وقتی شما به یک اتاق کنفرانس وارد می شوید و چراغ ها را خاموش می کنید و پرده ها را می کشید و بازی خود را روی دیوار می ندازید ممکن است متوجه روشن بودن تصویر شوید و دوست داشته باشید که یک اتاق تاریکتر در اختیار داشته باشید تا تصاویر را کمی تیره تر مشاهده کنید. اما باید حال هنوز هم یک تجربه خوب را برای مشاهده فیلم ها و عکس ها در اختیار شما قرار می دهد.

صدای تبلت Yoga Tab 3 Pro

لنوو از دسته ای از فناوری های صدا در تبلت Yoga Tab 3 Pro استفاده کرده است و یک صدای فوق العاده عالی را به کاربران ارائه می دهد. وکال ها و کیفیت صدای موسیقی ها (به ویژه زمانی که تنظیمات با استفاده از نرم افزار Dolby Atmos انجام شده باشد) بسیار عالی است به طوری که شما فکر می کنید گروه ارکستر در اتاق شما حضور دارند.

نرم افزار و اپلیکیشن ها تبلت یوگا Tab 3 پرو

Yoga Tab 3 Pro سیستم عامل استوک Android 5.1 Lollipop را اجرا می کند. در کشوی برنامه ها شما می توانید به اپلیکیشن هایی مانند Evernote, Netflix و McAfee Security دسترسی پیدا کنید و مد چند پنجره ای به شما اجازه می دهد تا به صورت همزمان چند برنامه را اجرا کنید که این عالیست. لنوو بعضی از برنامه ها را از قبل روی تبلت نصب کرده است که برخی از آنها کاربردی و برخی دیگر غیر ضروری هستند.

Sketchpad به شما اجازه می دهد روی صفحات وب یا هر برنامه دیگر بتوانید ترسیماتی انجام دهید که کاملا کاربردی است. SHAREit و SYNCit به شما کمک می کنید تا از طریق وای فای فایل های خود را بین چند دستگاه انتقال دهید. هر برنامه دیگری که لازم دارید را می توانید از گوگل پلی استور دانلود کنید که می تواند شامل برنامه های شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام و اسنپ چت و غیره و بازی هایی مانند Threes باشد.

گرما

Yoga Tab 3 Pro کاملا برای استفاده راحت بود. در تست گرمای ما زمانی که 15 دقیقه فیلم یوتیوب 1080p را تماشا کردیم حرارت قسمت پایین دستگاه به 87 درجه رسید. قسمت وسط دستگاه به گرمای 90.5 درجه رسید که زیر حد آستانه 95 درجه است.

دوربین ها و عمر باتری تبلت Yoga Tab 3 Pro

Yoga Tab 3 Pro در قسمت پشت خود یک دوربین 13 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار دارد و در قسمت جلو هم یک دوربین 5 مگاپیکسلی وجود دارد. با استفاده از این دوربین شما می توانید حتی جزئیات را هم  با رنگ دقیق مشاهده کنید. تست باتری انجام شده به ما عمر باتری 10 ساعت و 35 دقیقه ای را نشان دارد این در حالی است که تبلت هایی مانند Apple iPad Air 2 دارای عمر باتری 9 ساعت و 20 دقیقه و تبلت Samsung Galaxy Tab S2 عمر باتری 7 ساعت و 32 دقیقه ای را در اختیار شما قرار می دهد.