نقد و بررسی اجمالی گوشی میان رده سامسونگ گلکسی A40

اگر دقیقا نمی توانید گوشی گلکسی A40 را تشخیص دهید ما را سرزنش نمی کنیم. سامسونگ در سال ۲۰۱۹ تعداد زیادی از دستگاه های Galaxy A را روانه بازار کرد و A40 را در اویل آوریل معرفی کرد. گوشی گلکسی A40 یکی از ارزانترین گوشی های سری A 2019 است که طراحی آن دقیقا متناسب با گوشی گلکسی A50 یا گلکسی A70 سامسونگ است، در نمای جلو شما یک صفحه نمایش بزرگ با ناچ قطره ای دارید که دوربین سلفی در آن تعبیه شده است و در قسمت پشت هم یک سنسور اثر انگشت بیضی شکل و دوربین دو گانه در سمت راست بالا و برند سامسونگ را دارید.

گوشی سامسونگ گلکسی A40

قسمت پشت این دستگاه از glasstic ساخته شده است. glasstic در واقع ترکیبی از پلاستیک و شیشه است که بسیار صاف و بسیار لغزنده جلوه می کند. بنابراین شما در هنگام استفاده از گوشی A40 باید از یک محافظ استفاده کنید. هنگامی که نور از زاویه های مختلف به پنل پشت پوشی برخورد می کند افکت های رنگی رنگین کمانی را به نمایش می گذارد.

صفحه نمایش گوشی از نوع Super AMOLED و دارای اندازه ۵٫۹ اینچ است است. شما از رنگ های واضح، رنگ مشکی عمیق، زاویه گسترده و میزان روشنایی بالا برخوردار هستند. وضوح صفحه نمایش معادل Full HD Plus است که باعث می شود صفحه نمایش کاملا شارپ باشد. در واقح صفحه نمایش این گوشی واضح تر از A50 است چونکه A50 دارای صفحه نمایشی است که ۰٫۵ اینچ بزرگتر است. به لطف ناچ قطره ای حاشیه ها بسیار باریک هستند و در هنگام روشن بودن صفحه ظاهر زیبایی به گوشی می دهد.

گوشی گلکسی سامسونگ A40 حسگر اثر انگشت را در پنل پشت خود دارد در حالی که برخی از دستگاه ها این اسکنر اثر انگشت را در زیر صفحه نمایش دارد. شما همچنین می توانید از فناوری تشخیص چهره استفاده کنید که با نورپردازی مناسب به خوبی کار می کند. تشخیص چهره خیلی سریع نیست اما بدتر از گوشی های گرانتر سری A یا گلکسی A70 نیست.

گوشی گلکسی A40

در حالی که گوشی A50 کمی گرانتر دارای ۳ دوربین در قسمت پشت خود است گلکسی A40 دارای دو دوربین است که دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و دیگری لنز فوق العاده گسترده ۵ مگاپیکسلی است. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی برای عکس های معمولی کافیست. تراکم پیکسل زیاد نیست اما دیافراگم که مهمتر از تعداد پیکسل است معادل f/1.7 است، A40 در شرایط کم نور عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهد. با دوربین فوق العاده گسترده می توانید زاویه دید خود را تا ۱۲۳ درجه گسترش دهید که برای عکس گرفتن از مناظر و یا تعداد زیادی از افراد بسیار مناسب است.

A40 از دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی استفاده می کند که در ناچ قطره ای جا خوش کرده است، تراکم پیکسلی این دوربین بیشتر از تراکم دوربین پشتی است و A40 را به گزینه ای مناسب برای علاقمندان سلفی تبدیل می کند. با دیافراگم f/2.0 دوربین سلفی در شرایط کم نور چندان عالی نیست اما در نور پردازی طبیعی عکس های سلفی بسیار خوبی را به ثبت می رساند.

دوربین سلفی از زاویه دید گسترده برخوردار نیست. گلکس آ ۴۰ از چیپست Exynos 7885 استفاده می کند و دارای دو هسته Cortex-A73 و شش هسته Cortex-A53 می باشد و با پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 همراه است. این دستگاه بر مبنای سیستم عامل اندروید پای و رابط کاربری One UI 1.1 کار می کند و فاقد قابلیت هایی مانند Bixby Routines و Bixby Voice است. گلکسی A40 به باتری ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که برای استفاده های سبک تا متوسط کافی است.