نقد و بررسی پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M176n

دستگاه LaserJet Pro MFP M176n  یک پرینتر لیزری با رزولوشن ۶۰۰ * ۶۰۰ می‌باشد و همانطور هم که از اسمش پیداست یک پرینتر چندکاره است که می‌تواند عملیات‌های پرینت، اسکن و کپی را انجام دهد. پرینتر MFP M176n می‌تواند متن‌های سیاه و سفید و رنگی را پشتیبانی کند، چاپ کردن اسناد سیاه و سفید در این دستگاه از کیفیت مطلوبی بهره می‌برد ولی خب متاسفانه پیشنهاد می‌دهیم عکس‌های رنگی خود را توسط پرینترهای حرفه‌ای دیگر به چاپ برسانید زیرا این پرینتر نمی‌تواند انتظاری که شما از کیفیت یک چاپ رنگی مطلوب دارید را برآورده کند. نداشتن فناوری چاپ دو رو یا نبود منبع تغذیه خودکار دو ضعف بسیار بزرگ در این پرینتر محسوب می‌شود ولی خب جای امیدواری دارد که می‌توانید توسط آن به شبکه متصل شوید و پرینتر را برای کاربران شبکه به اشتراک گذاری کنید.

طراحی و ساخت خوب

دستگاه پرینتر LaserJet Pro MFP M176n دارای ابعاد ۲۸۰ × ۴۲۵ × ۴۲۳ میلی‌متر  و وزن ۱۵ کیلوگرمی است که البته ممکن است در نگاه اول این ابعاد و وزن در نظر شما خیلی بزرگ به نظر برسد ولی زمانی که به کاربردها و امکانات آن دقت ویژه‌ای را داشته باشید متوجه این می‌شوید که اندازه آن حدودا متوسط و مناسب یک فضای اداری تهیه شده است. جنس بدنه این پرینتر از پلاستیک ساخته شده است ولی شرکت HP در برخی از قسمت‌های این دستگاه از پلاستیک برس خورده استفاده کرده که همین امر باعث زیباتر شدن طرح آن می‌شود؛ در سمت راست MFP M176n یک صفحه نمایش با کلیدهای کنترلی قرار داده شده است که می‌تواند تا ۱۶ کارکتر را به صورت دو خطی نمایش دهد.

امکانات دستگاه LaserJet Pro MFP M176n

پرینترهایی که امروزه ساخته می‌شوند همه آن‌ها باعث بهبود برخی از فرآیندهای زندگی هر انسانی می‌شود ولی کمتر شرکتی مانند HP می‌تواند این فرآیند را به خوبی درک کرده و آن را با دستگاه‌های پرینتر حرفه‌ای که می‌سازد بهبود دهد. یکی از مدل‌‌هایی که HP روانه بازار کرد و توانست علاقه‌مندان زیادی هم جذب کند پرینتر چند کاره LaserJet Pro MFP M176n است.

پرینتر

عملکرد این پرینتر در چاپ متون رنگی و سیاه و سفید خوب است ولی به شما پیشنهاد می‌کنیم که تصاویر رنگی را توسط پرینترهای دیگر به چاپ برسانید؛ اولین دستور پرینت سیاه و سفید حدود ۱۶ ثانیه و دستور رنگی نیز در ۲۷٫۵ ثانیه به چاپ می‌رسد و توان چاپ ۲۰۰۰۰ برگه را در ماه دارد ولی به گفته شرکت HP بهتر است این مقدار از ۹۵۰ برگه در ماه تجاوز نکند تا دستگاه سالم‌تر باقی بماند.

اسکنر

اسکنر MFP M176n از نوع تخت تولید شده است و دارای یک رزولوشن ۱۲۰۰ dpi می‌باشد که می‌تواند فایل‌ها را با فرمت JPG, PDF, BMP, PNG و TIF بر روی کامپیوتر ذخیره کند. متاسفانه اسکنر این دستگاه از تغذیه خودکار بهره نبرده است و همین عمل باعث کندتر شدن عملیات اسکن می‌شود.

کپی

قابلیت کپی کردن اسناد نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه به شمار می‌آید که می‌تواند اسناد را با رزولوشن ۳۰۰ * ۳۰۰ و بزرگنمایی ۲۵ تا ۴۰۰ درصد کپی کند؛ در ضمن پرینتر MFP M176n قادر است اسناد شما را به صورت متوالی تا ۹۹ بار با سرعت نسبتا خوب کپی کند.

اتصالات دستگاه

پورت‌هایی که بر روی این دستگاه قرار داده شده است شامل USB و اترنت می‌باشد که می‌توانید در محیط‌های اداری کابل شبکه را به پورت اترنت متصل کرده و از امکان شبکه کردن دستگاه بین کامپیوترهای خود بهره ببرید.

برای خرید پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M176n کلیک کنید.