نقد و بررسی گوشی با کیفیت بالای اپل آیفون ایکس اس مکس

آیفون ایکس مکس یا iPhone XS Max ( که Ten S Max تلفظ می شود) بزرگترین گوشی هوشمند بود که اپل در دسامبر ۲۰۱۸ به بازار عرضه کرد. اپل آیفون ایکس اس مکس دارای صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی است. مطمئنا این گوشی جدیدترین محصول Max اپل نیست، بعد از تولید این گوشی شرکت اپل سه گوشی جدیدتر آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را به بازار عرضه کرد و در حال حاضر این سه گوشی جزء جدیدترین محصولات این شرکت می باشند.

گوشی آیفون ایکس اس مکس چیست؟

iPhone XS Max یکی از گوشی های ۶٫۵ اینچی اپل است که نسبت به گوشی آیفون ۸ پلاس که دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی بود بدنه جمع و جور تر و باریک تر دارد. بدنه آن از ترکسیب شیشه و فلز ساخته شده است و زیبایی ظاهری فوق العاده ای دارد، این در حالی است که گوشی از گواهیننامه IP68 پشتیبانی می کند و این بدان معناست که ایکس اس مکس در مقابل گرد و غیار و آب مقاوم است. این گوشی به راحتی به مدت ۳۰ دقیقه در حداکثر عمق ۲ متری از خود مقاومت نشان می دهد. اپل ادعا می کند که مقاومت این دستگاه را در آب نمک، آب کلر، شیر و آبجو آزمایش کرده است.

متاسفانه در iPhone XS Max هیچ جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری وجود ندارد و این بدان معناست که شما یک پورت لایتنینگ در در کنار اسپیکر قرار گرفته را در اختیار دارید. یک جفت ایرپاد اپل با کانکتور لایتنینگ در جعبه iPhone XS Max قرار دارد اما وقتی از آن استفاده می کنید دیگر نمی توانید به طور همزمان از شارژر استفاده کنید. خوشبختانه آیفون ایکس اس مکس از شارژ بی سیم هم پشتیبانی می کند بنابراین در صورت داشتن یک پد شارژ می توانید در هنگام استفاده از ایرپاد دستگاه خود را هم شارژ کنید.

 

کلید پاور در سمت راست XS Max قرار دارد و به راحتی می توانید با انگشتان خود بدان دسترسی پیدا کنید، کلیدهای ولوم در سمت چپ گوشی واقع شده اند. با استفاده از دکمه پاور می توانید به Siri دسترسی پیدا کنید، این بدان معناست که برای خاموش کردن گوشی iPhone XS Max شما باید دکمه پاور و دکمه افزایش صدا را با هم نگه دارید. سینی سیم کارت هم در زیر این کلید قرار گرفته است و می تواند از دو سیم کارت پشتیبانی کند. به طور کلی طراحی این دستگاه مانند نسخه قبلی خود است با این تفاوت که حالا نسخه طلایی را هم در اختیار دارید.

iPhone XS Max با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت، رم ۴ گیگابایتی، پردازنده ۱۶ هسته ای که در دل تراشه Apple A12 Bionic قرار گرفته است عرضه می شود. در پشت دستگاه دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است که دوربین اول دارای دیافراگم  f/1.8، فاصله کانونی لنز ۲۸ میلی‌متر  و دوربین دوم دارای دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی لنز ۵۲ میلی‌ متر است، هر دو دوربین مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization)، مجهز به زوم اپتیکال تا ۲ برابر (۲x Optical Zoom)، قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)، قابلیت تشخیص چهره و لبخند (Face and Smile Detection)، قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) قابلیت عکاسی HDR می باشند. در قسمت لوی گوشی هم یک دوربین ۷ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی لنز ۳۲ میلی‌متر قرار گرفته است.

برای خرید گوشی اپل آیفون ایکس اس مکس کلیک کنید.