مقایسه PS4 و PS4 اسلیم + بررسی کنسول بازی پلی استیشن 4 اسلیم سونی

در PS4 اسلیم چقدر اطلاعات دارید؟ مورد کنسول بازی پلی استیشن 4 اسلیم یا همان PS4 Slim یکی از نسخه های جدید کنسول بازی پلی استیشن 4 است که از لحاظ سخت افزاری بازسازی هایی را داشته است. از نظر فیزیکی تغییر زیادی انجام شده است اما از لحاظ عملکردی این کنسول دقیقا مانند آن چیزی است که در کنسول های قبلی سراغ داشت. برخلاف کنسول بازی ایکس باکس وان اس هیچ پلیر بلوری 4K وجود ندارد اما نسبت به دیگر کنسول های خانواده خود PS4 Slim باریکتر و بدون سر و صدا تر شده است. با این حال خریداران کنسول بازی گزینه دیگری برای خرید دارند که شامل پی اس فور پرو می باشد که دارای عملکرد بالاتری را ارائه می دهد. این کنسول در حال حاضر در دو ظرفیت ذخیره سازی 500 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه می شود.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز کنسول بازی و لوازم جانبی آن کلیک کنید

سونی پرتوی نوری که در بالای کنسول قرار داشت را برداشته و آرم کوچک سیاه و مات PS4 را در بالای کنسول بازی قرار داده است. روی دکمه پاور یک نور ساده و ظریف (دلپذیر و کم نور) قرار گرفته است. دکمه اجکت و پاور عمودی برداشته شده است و جای خود را به دکمه های کوچکی در پایین کنسول داده اند. طراحی زاویه دار در مدل های قدیمی تر حفظ شده اند، گرچه این عامل در طراحی کوچکتر و باریکتر PS4 Slim برجسته نیست. جالب ترین تغییر در قسمت پایین بوجود آمده است که طراحی بسیار جالبی را ایجاد کرده است.

بررسی پلی استیشن 4 اسلیم

از پورت های ps4 اسلیم اطلاعاتی دارید؟ در قسمت جلوی کنسول دو پورت USB 3.0 با فاصله قرار گرفته اند که یکی در سمت راست و دیگری در کنار سینی دیسک قرار گرفته است. متاسفانه هیچ پورتی در پشت ps4 slim وجود ندارد. در سمت راست کنسول آیکن های مربعی، دایره ای، مثلثی و صلیبی را می توانید مشاهده کند اما آیکن دایره ای تو خالی است و شما می توانید کنسول را روی استند به صورت عمودی قرار دهید. در این مقاله به نقد و بررسی ps4 slim می پردازیم.

PS4 اسلیم

در هر دو طرف دستگاه، تهویه بسیار کمتری نسبت به PS4 وجود دارد که امیدواریم به معنای ورود گرد و غبار کمتر به دستگاه باشد. در پشت دستگاه شما همان پورت های HDMI، پاور، AUX را در اختیار دارید اما خروجی اپتیکال برداشته شده است. احتمالا این بدان معناست که سونی سونی بیشتر تلویزیون های میان رده به بالاتر را در نظر دارد که دارای پورت های اپتیکال داخلی هستند.

در پشت کنسول یک اسلات جدید در سمت راست قرار گرفته است که امکان دسترسی ساده تر به هارددیسک را برای افرادی که مایل به ارتقاء هستند را فراهم می آورد. تاچ پد در حال حاضر شفاف است و نور را از طریق نوار به پشت کنترلر می تاباند. PS4 Slim مشخصات دقیقی دارد و عملکرد مشابه به پلی استیشن 4 اصلی را ارائه می دهد با این حال به طرز قایل ملاحظه ای آرامتر شده است. وقتی که در حال بازی هستید اگر صدای بازی را مات کتید تنها صدایی که شاید بتوانید بشنوید صدای چرخش دیسک ها است که نسبت به دستگاه های دیگر بسیار کمتر شده است. خوشبختانه Ps4 Slime از بازی های HDR پشتیبانی می کند این در حالی است که فاقد درایو بلو ری 4K می باشد.

کنسول بازی پلی استیشن 4 اسلیم نه تنها کوچکتر و باریکتر شده است بلکه مصرف برق بسیار کمی دارد. این کنسول در هنگام بازی PES 2017 حدود 81 وات، در هنگام بازی The Witcher 3 حدود 88.9 وات، در هنگام بازی Paragon حدود 85 وات برق را مصرف می کند این در حالی است که در کنسول بازی پلی استیشن 4 این مصرف برق به ترتیب 146.6 وات، 146.2 وات، 155.7 وات می باشد. در ادامه بررسی پی اس فور اسلیم با ما همراه باشید تا انواع آن را با هم مقایسه کنیم.

PS4 اسلیم

آیا بهتر است PS4  خود را به PS4 اسلیم ارتقا دهم یا نه؟

اگر تلویزیونی مناسب  PS4 Pro ندارید، دو تا از کنسول های خیلی خوب سال ۲۰۱۶ هستند که می توانید خریدن آنها را مد نظر قرار دهید. اولین نسخه PS4  سونی هنوز هم خیلی مورد استفاده است و جالب این است که قیمت آن نیز نسبتا پایین می باشد، اما لازم است ویژگی های جدید  PS4 اسلیم را نیز در نظر بگیرید.

چیزهای زیادی وجود دارد که قبل از خرید پلی استیشن باید در نظر بگیرید، اما اینجا می خواهیم با بررسی ویژگی های PS4  در مقایسه با برادر کوچک، باریک تر و جدیدش کار شما را راحت کنیم. فراموش نکنید که ویژگی ها و مشخصات  PS4 اسلیم را در مقایسه با  PS4 Pro هم بررسی کنید تا بفهمید آیا ارزشش را دارد که صبر کنید و کلی پول بابت یک کنسول جدید خرج کنید.

مقایسه PS4 و  PS4 اسلیم از نظر تاریخ انتشار

اکنون نزدیک به سه سال است که PS4  به بازار آمده است و نسخه جدید و باریک تر  PS4 یعنی  PS4 اسلیم در حال گرفتن جای آن است. PS4  اسلیم از ۱۵ سپتامبر در بازار موجود بوده است.

مقایسه  PS4 و PS4 اسلیم از نظر قیمت

قیمت  PS4 اسلیم از زمان انتشار آن یعنی یک سال پیش، سیری نسبتا نزولی داشته است. درحال حاضر می توان یک پلی استیشن اسلیم ۵۰۰ گیگا بایتی را با قیمتی مناسب خرید. حتما برای چک کردن قیمت های این محصول به فروشگاه بروز کالا مراجعه کنید.

مقایسه PS4 و PS4  اسلیم از نظر مشخصات

بزرگترین فرق بین  PS4 و PS4  اسلیم به مشخصات و ویژگی های آنها مربوط نمی شود. PS4  اسلیم قرار است با همان مشخصات داخلی PS4  روانه بازار شود و فقط کمی در طراحی آن اصلاح و دستکاری صورت خواهد گرفت.

به عنوان یادآوری، مشخصات PS4  به شرح زیر می باشد:

پردازنده ۸ هسته ای با  فرکانس 6/1 گیگا هرتز، حافظه رم ۸ گیگا بایتی  GDDR5 با سرعت ۱۷۶ گیگ در ثانیه، حافظه ذخیره سازی ۵۰۰ گیگا بایتی، پردازنده گرافیکی AMD Radeon  با فرکانس کاری ۸۰۰ مگا هرتز و توان پردازشی 84/1 ترافلاپس. در حال حاضر، هم PS4  و هم PS4  اسلیم هر دو به واسطه ارتقا به نسخه ۴، از گرافیک HDR  برای گیمینگ پشتیبانی می کنند، پس اگر یک تلویزیون خوب و با کیفیت هم داشته باشید می توانید حداکثر استفاده را از آن ببرید.

بررسی کنسول PS4 و PS4  اسلیم از نظر طراحی

طراحی  PS4 اسلیم به صورتی است که متوجه بزرگترین تغییرات از PS4  تا  PS4 اسلیم خواهید شد. پلی استیشن 4 اسلیم به لحاظ مساحت رویه، آنقدرها از  PS4 معمولی کوچکتر نیست، اما نسبت به آن خیلی باریک تر است.

همچنین در  PS4 اسلیم، آن پوشش دو رنگ مات / براق PS4  کنار گذاشته شده و به جای آن یک پنل کاملا مات استفاده شده که فقط لوگوی PlayStaion  با جلوه ای براق بر روی آن خودنمایی می کند. همچنین  PS4 اسلیم نسبت به  PS4 اصلی، گوشه های گردتری دارد که باعث می شود طراحی آن در ترکیب با رنگ جدید و ماتی که دارد خیلی ظریف تر به چشم بیاید.

اما نکته اصلی که متوجه آن خواهید شد این است که لایت باری که در PS4  نشان دهنده حالت روشن، استند بای یا خاموش دستگاه بود، در این مدل تقریبا به طور کامل حذف شده است. تنها چیزی که در این مدل به جای لایت بار دارید، یک نوار LED  کوچک تغییر رنگ دهنده است که در داخل دکمه پاور قرار داده شده است. این نوار همان کارکرد لایت بار را در  PS4 اصلی دارد با این تفاوت که خیلی بیرون زده و مشخص نیست.

ما عاشق نمادهای کوچک پلاستیکی  PlayStaion در قسمت زیرین کنسول هستیم که آن را کاملا بی حرکت و ثابت نگه می دارد، حتی وقتی که فن ها با تمام قوا کار می کنند. چیزی که ممکن است بعضی ها را اذیت کند (که ما را هم قطعا اذیت کرده) این است که PS4  اسلیم فاقد خروجی صوتی اپتیکال است، بنابراین آنهایی که سیستم صوتی اختصاصی دارند در کار با این PS4  باریک تر دچار مشکل می شوند.

PS4 اسلیم

بررسی پلی استیشن 4  با  PS4 اسلیم از نظر کنترلر

خیلی امید واهی نداشته باشید که  PS4 اسلیم یک کنترلر کاملا جدید داشته باشد، زیرا بیشتر از اینکه باز طراحی شده باشد، فقط کمی اصلاح و تغییرات جزئی روی آن صورت گرفته است. بزرگترین تفاوت بین کنترلر  PS4 و  PS4 اسلیم، اضافه شدن یک نوار لایت بار در بالای تاچ پد است. این نوار رنگی به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به چرخاندن کنترلر یا نشستن در یک اتاق تاریک، اعمال کاربر، اتفاقات داخل گیم و نور کنترلر را ببینید.

همچنین  PS4 اسلیم یک مقداری تم پلی استیشن های کلاسیک را دارد، با دی پد خاکستری، استیک دسته و دکمه های تصویردار در مقایسه با دکمه های ساده و مشکی پلی استیشن های سابق. وگرنه از این نظر فرق دیگری با PS4  اصلی ندارد..

مقایسه PS4  با  PS4 اسلیم از نظر گیم ها

بهترین نکته در مورد  PS4 اسلیم این است که آرشیو گیم هایی که اجرا می کند دقیقا مشابه آرشیو PS4  است. چون  PS4 اسلیم و     PS4  تقریبا یک کنسول هستند البته رقابت تنگاتنگی بین آنها وجود دارد. کاربران PS4  گیم های ویژه  PS4 اسلیم را از دست نخواهند داد و هر کسی که  PS4 اسلیم داشته باشد می تواند کاتالوگ عناوین گیم های  PS4 را جستجو کند. به علاوه هم  PS4 و هم  PS4 اسلیم به لطف آخرین به روز رسانی عمده  PS4 از گرافیک HDR  پشتیبانی می کنند.

PS4 اسلیم

حرف آخر

اگر شما در حال حاضر، صاحب یک PS4  هستید، دلایل زیادی برای خرید PS4  اسلیم ندارید. مگر اینکه PS4 شما دیگر کهنه شده باشد و نفس های آخرش را بکشد. در این صورت هم بهتر است PS4 Pro  را نوامبر یعنی وقتی این دستگاه به بازار می آید خریداری کنید. با این وجود ، اگر شما هنوز یک PS4 را نخریده اید و به هیچ وجه با K4 مشکلی ندارید(و به خروجی صوتی نوری نیازی ندارید) ، پس PS4  اسلیم همان چیزی است که باید آنرا تهیه کنید. در سایت بروز کالا می توانید کنسول پی اس 4 اسلیم – ظرفیت 500 گیگابایت و کنسول پی اس فور اسلیم  ظرفیت 1 ترابایت را با هم مقایسه کنید.