بهترین ساعت‌های هوشمند ورزشی

ساعت هوشمند ابزاری بسیار کارآمد برای دریافت اعلان ضروری از موبایل، فرستادن پیغام و البته دنبال کردن فعالیت‌های بدنی شما است. درواقع، چنانچه شما اهل ورزش یا کوهنوردی هستید یا صرفا می‌خواهید سالم تر باشید، ساعت هوشمند یکی از اکسسوری‌های ضروری است که باید داشته باشید. برای مثال در حال حاضر تقریبا تمام ساعت‌های هوشمند مانیتور رصد ضربان قلب دارند و از جی پی اس ترکر استفاده می‌کنند که می‌تواند فعالیت شما را حین رکاب زدن یا دویدن رصد کند. 

اما بین این همه ساعت هوشمندی که برای ورزش و کوهنوردی استفاده می‌شود، ما دقیقاً باید کدام یک را انتخاب کنیم و چرا؟ در این مقاله از بروزکالا می‌خواهیم به این پرسش پاسخ بدهیم. بنابراین همراه ما باشید تا  بهترین اسمارت واچ ورزشی برندهای اپل، سامسونگ و شیائومی را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین ساعت هوشمند برای شنا

ابتدا به بررسی ویژگی‌ها و خصوصیات یک مچ بند یا ساعت هوشمند خوب برای ورزش کردن می‌پردازیم. با مطالعه این قسمت شما می‌توانید خودتان تصمیم بگیرید که چه ساعت‌های هوشمندی برای فعالیت‌های ورزشی مثل دویدن، شنا یا کوهنوردی مناسب هستند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای کامل خرید ساعت هوشمند

خصوصیات ساعت هوشمند مناسب برای ورزشکاران

بهترین ساعت های هوشمند ورزشی دارای امکاناتی هستند که به شما در انجام فعالیت مورد نظرتان کمک می‌کند. این امکانات معمولا شامل موارد زیر می‌باشند:

۱. مجهز بودن GPS

مجهز بودن به GPS یکی از قابلیت‌های مهم ساعت هوشمند ورزشی است. وقتی ساعت شما دارای GPS باشد، می‌توانید مسافتی که طی کرده‌اید را مشاهد کنید. حالا تصور کنید که دانستن این موضوع برای یک دونده چقدر مهم است. همچنین اشخاصی که پیاده روی می‌کنند هم می‌خواهند این مقدار این مسافت را بدانند. پس مجهز بودن به GPS یک ویژگی مهم و ضروری است.

ساعت‌های هوشمند می‌توانند GPS داخلی و GPS متصل داشته باشند. نکته اینجاست که اگر ساعت شما دارای GPS متصل باشد، هنگام فعالیت ورزشی باید گوشی خود را به همراه داشته باشید؛ اما اگر محصولی که تهیه می‌کنید دارای GPS داخلی باشد، لزومی به همراه داشتن گوشی هوشمند خود هنگام پیاده روی، کوهنوردی، دویدن و سایر ورزش‌ها نخواهد بود.

۲. اندازه گیری سرعت با سنسور شتاب سنج

بیشتر ساعت‌هایی که برای ورزش طراحی می‌شوند، این قابلیت را دارند که سرعت شما را اندازه گیری کنند. ورزشکار سرعت هدف خود را مشخص می‌کنند و وقتی به آن سرعت رسید، پیامی را از ساعت هوشمند ورزشی خود دریافت خواهد کرد. سنسوری که به اندازه گیری میزان سرعت ورزشکار کمک می‌کند، شتاب سنج است.

۳. اندازه گیری ضربان قلب

گاهی افراد در حالت عادی هم نیاز به کنترل و اندازه گیری ضربان قلب خود دارند. وقتی که شما ورزش می‌کنید، این نیاز را بیش از پیش حس می‌کنید. مشاهده میزان ضربان قلب هنگام فعالیت‌های ورزشی تا حدی شرایط جسمانی شما را نشان می‌دهد و می‌تواند روی شدت فعالیت شما موثر باشد.

۴. پخش موسیقی هنگام ورزش

یکی از عواملی که روی فعالیت‌های ورزشی شما تاثیر گذار است، موسیقی می‌باشد. اینکه ساعت شما حافظه برای پخش موسیقی داشته باشد، یک ویژگی بسیار خوب است. گوش دادن به موسیقی در هنگام فعالیت‌ها و اجرای حرکات ورزشی، شما را پر انرژی خواهد کرد و انگیزه‌تان را بالاتر می‌برد.

۵. اجرای برنامه‌های ورزشی

برخی از بهترین ساعت‌های هوشمند که برای ورزش کردن طراحی شده‌اند، برنامه‌های مختلف ورزشی از پیش تعیین شده دارند. کاربران با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانند فعالیت‌های ورزشی مطلوبی را انجام دهند؛ زیرا این برنامه‌ها برای فعالیت‌های خاص طراحی شده‌اند و استاندارد هستند.

بهترین ساعت هوشمند برای کوهنوردی

در ادامه به معرفی ۳ مدل از بهترین ساعت های هوشمند برای ورزش و کوهنوردی می‌پردازیم.

1. اپل واچ سری ۷ مدل Aluminum Case 45mm

برند اپل علاوه بر اینکه محصولات کاربردی تولید می‌کند، به زیبایی و شیک بودن آن‌ها نیز اهمیت زیادی می‌دهد. اپل واچ سری ۷ مدل Aluminum Case 45mm نیز از هر دو ویژگی برخوردار است. این محصول دارای صفحه نمایش خمیده، لمسی و رنگی مستطیل شکلی است که 1.78 اینچی می‌باشد. از این ساعت 38.8 گرمی می‌توانیم به‌عنوان ساعت هوشمند برای ورزش کردن یا برای استفاده معمولی و روزمره بهره ببریم. جنس بدنه این محصول آلومینیوم است و بند آن سیلیکونی می‌باشد.

از حسگرهای اپل واچ سری ۷ می‌توان به ژیروسکوپ، شتاب سنج، سنجش ضربان قلب، فشار سنج، قطب نما، ارتفاع سنج، میزان اکسیژن خون و... نام برد. این ساعت هوشمند دارای GPS نیز می‌باشد و در برابر آب تا عمق ۵۰ متری مقاوم است؛ بنابراین یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند برای شنا و ورزش‌های آبی نیز به شمار می‌رود.

این دستگاه از حالت‌های مختلف ورزشی پشتیبانی می‌کند و از قابلیت‌های تماس اضطراری، SOS، پایش وضعیت خواب، برنامه سلامت ECG، نمایش اعلان‌های گوشی موبایل، دستیار صوتی سیری، آلارم، تقویم، تایمر و... برخوردار است. باتری لیتیوم یونی آن نیز ۳۰۹ میلی آمپر ساعتی است. این ساعت هوشمند برای کوهنوردی بسیار مناسب است؛ زیرا از مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و شکستن برخوردار می‌باشد.

ساعت هوشمند ورزشی اپل سری ۷

2. شیائومی Redmi Watch 2 Lite

ردمی واچ ۲ لایت مستطیل شکل یکی دیگر از بهترین ساعت‌های هوشمند برای ورزش به شمار می‌آید که جنس بدنه آن از آلومینیوم است و بند سیلیکونی دارد. صفحه نمایش لمسی و رنگی آن 1.55 اینچی است. این محصول قابلیت کنترل پخش موسیقی و سنجش سطح اکسیژن خون را دارد. همچنین می‌تواند وضعیت خواب، استرس و ضربان قلب را بررسی کند. ساعت شیائومی Redmi Watch 2 Lite ماژول GPS اختصاصی دارد و از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به زمان سنج، نمایش اعلان‌ها، آلارم، یافتن گوشی موبایل، هشدار نشستن زیاد و پیش بینی وضعیت آب و هوا اشاره کرد.

Redmi 2 Lite به بیشتر از ۱۰۰ فعالیت ورزشی هم دسترسی دارد که ۱۷ مورد از آن‌ها برای ورزشکاران حرفه‌ای در نظر گرفته شده است. پیاده روی، دوچرخه سواری، کوهنوردی، دو، دویدن در طبیعت، تردمیل، دوچرخه ثابت، یوگا و شنا تنها برخی از فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در این ساعت انتخاب کنید. این محصول دارای باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۶۲ میلی آمپر ساعت است و در حالت عادی حدود ۱۰ روز شارژدهی دارد.

البته قبلا در مقاله بهترین ساعت هوشمند شیائومی به معرفی بهترین ساعت ورزشی پرداخته‌ایم که در صورت تمایل می‌توانید مطالعه کنید.

شیائومی Redmi Watch 2 Lite

3. سامسونگ Galaxy Watch 5 40mm

در بین ساعت‌های هوشمند سامسونگ، Galaxy Watch 5 40mm مشخصاتی بسیار عالی برای ورزشکاران دارد. این محصول با صفحه نمایش گرد و طراحی زیبا، با جنس بدنه آلومینیوم و بند سیلیکونی وارد بازار شد. همچنین مجهز به GPS بوده و در برابر نفوذ گرد و خاک و البته ضربه خوردن تا حد زیادی مقاوم است. در برابر نفوذ آب نیز تا عمق ۵۰ متری دوام می‌آورد. وزن این ساعت سامسونگ فقط 28.7 گرم و بنابراین بسیار سبک است و صفحه نمایش گرد آن 1.2 اینچی است.

ساعت سامسونگ Galaxy Watch 5 40 mm از حسگرهایی برای کنترل سلامت و نظارت دقیق تحرکات کاربر برخوردار است. علاوه بر این، برنامه‌های متنوع ورزشی نیز دارد که شما می‌توانید در هر زمینه‌ای فعالیت‌های ورزشی خود را با همراهی این دستگاه انجام دهید. با پوشیدن این ساعت می‌توانید میزان اکسیژن خون، فشار خون، ضربان قلب، میزان استرس، کالری سوزانده شده، میزان خواب، دمای بدن و... را مشاهده کنید. این ساعت ظرفیت باتری ۲۸۴ میلی آمپر ساعتی دارد.

ساعت هوشمند ورزشی Galaxy Watch 5

جمع بندی

در مقاله بهترین ساعت هوشمند برای ورزش از مجله بروز کالا، ابتدا به بحث درباره مهمترین خصوصیاتی پرداختیم که یک ساعت هوشمند ورزشی به آن‌ها نیاز دارد. بعد از مشخص کردن این خصوصیات، به معرفی بهترین ساعت هوشمند برای ورزش از برندهای اپل، شیائومی و سامسونگ در سال 2023 پرداختیم. البته در حال حاضر نسخه‌های جدیدتری نیز از این محصولات به بازارعرضه شده است؛ با این همه، اگر بحث کارامدی و هزینه در کنار هم برایتان مهم هست، سه ساعت بالا جزو بهترین انتخاب‌های شما خواهند بود. زیرا هم از نظر نرم‌افزاری/سخت‌افزاری به روز و تمام نیازهای شما را پاسخگوهستند و هم از نظر هزینه، نسبت به آخرین مدل‌های بازار، بسیار صرفه اقتصادی بیشتری دارند.

 برای دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان بروز کالا در تماس باشید.