از موتورولا اج (Motorola Edge 2021) چه خبر؟

موتورولا به تازگی موتورولا اج ، که پرچمدار بعدی دستگاهی با همین نام که در سال 2020 عرضه شده است، می‌باشد، را در مجموعه خانواده Moto Edge 20 به بازار معرفی کرده است. در حالی که سری Edge 20 برای بازارهای خارج از کشور در نظر گرفته شده است، Moto Edge جدید به طور خاص آمریکای شمالی را هدف گرفته است.

موتورولا گفته است که هنگام طراحی موتورولا اج برای سال 2021 به صحبت های مصرف کنندگان مدل پیشین این تلفن همراه گوش داده است. این گوشی نقاط ضعف بیان شده توسط مشتریان درباره مدل 2020 این تلفن همراه را رفع کرده است و مدلی که حاصل تجربه و ویژگی های این سری از محصولات خود است را به بازار عرضه کرده است.

موتورولا اج  یک دستگاه بزرگ با لیستی بلند و بالا از ویژگی های مطلوب است. اگرچه این محصول سبک است، اما در دست گیری آن برای کاربرانی با دست های کوچک تر کمی دشوار است. موتورولا با استفاده از پنل پشتی پلیمری که به منظور شبیه سازی شیشه است، وزن محصول جدید خود را کاهش داده است. این کامپوزیت لایه ای وقتی نور را جذب می‌کند ظاهری مشابه شیشه دارد. قاب میانی نیز از پلیمر تشکیل شده است، اگرچه شاسی مرکزی از آلومینیوم ساخته شده است. ای کاش موتورولا بیشتر از فلز و شیشه استفاده می‌کرد تا بتواند حس فوق العاده تری را به کاربر منتقل کند.

برای بررسی مشخصات و قیمت جدیدترین انواع گوشی کلیک کنید

صفحه نمایش 6.8 اینچی LCD بزرگ، به غیر از صفحه بازتاب کننده نور، دارای ویژگی های بصری دیگری نیز می‌باشد. این نمایشگر دارای رزولوشن Full HD+ با نرخ تازه سازی 144 هرتز است و در عمل بسیار خوب به نظر می‌رسد. عملکرد کلی مناسب است و و نور نمایشگر آنقدر روشن است که بتواند در مقابل آفتاب بعد از ظهر مقاومت کند. اگرچه پنل به کار رفته AMOLED نیست، اما همچنان از عملکرد صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می‌کند. موتورولا گفته است که در این محصول، تعداد پیکسل هایی که روشن می‌شوند را به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی محدود کرده است.

موتورولا اج

نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که موتورولا در این محصول از "حاشیه" نمایشگر خلاص شده است. گوشی عرضه شده در سال گذشته و همچنین موتورولا اج پلاس پرچمدار دارای صفحه نمایش منحنی متمایزی بودند. موتورولا امسال شیشه خمیده را کنار گذاشت و به جای آن از صفحه تخت استفاده کرد. این بدان معناست که حاشیه هایی در لبه های کناری صفحه وجود دارد، اما میزان آن ها بسیار کم است. این همچنین بدان معنی است که شما دیگر نباید لمس های تصادفی که تلفن های 2020 Edge مستعد آن بودند را تجربه کنید.

این تلفن دارای یک مجموعه استاندارد از پورت ها، دکمه ها و کنترل ها است. انتخاب موتورولا درباره استفاده از خواننده اثر انگشت روی حاشیه کناری دوست داشتنی است. یک ثانیه طول می‌کشد تا آن را آموزش دهید و عملکرد کلی بسیار سریع است. دکمه تنظیم صدای نزدیک به خواننده اثر انگشت کمی حالت پلاستیکی دارد. پورت USB-C و پورت بلندگو در لبه پایینی قرار گرفته است. با توجه به اینکه نسل اول سری Edge دارای پورت های 3.5 میلی متری است، نبود آن در این تلفن همراه کمی باعث ناامیدی است.

ماژول دوربین موجود در پنل پشتی قابل توجه است. این ماژول متشکل از سه لنز بزرگ-استاندارد، زاویه باز، عمق سنج- است، که کمی از شاسی بیرون زده‌اند. سنسور اصلی 108 مگاپیکسل است و برای ایجاد پیکسل های بزرگ و حساس به نور هنگام عکاسی های روزمره، به قابلیت نونا-باینینگ متکی است. در صورت تمایل همه 108 مگاپیکسل در دسترس هستند. Ultra-wide  یک لنز 8 مگاپیکسلی است که دارای میدان دید گسترده 119 درجه است. سنسور عمق سنج به ثبت تصاویر پرتره بهتر کمک می‌کند. دوربین سلفی در جلو شبیه یک سوراخ است که عکس های 32 مگاپیکسلی را ثبت می‌کند.

این تلفن همراه با اندروید 11 عرضه می‌شود و موتورولا می‌گوید که حداقل دو ارتقاء عمده سیستم عامل و همچنین دو سال به روز رسانی امنیتی دو ماهه یکبار را برای این محصول عرضه خواهد کرد. همانطور که انتظار می‌رفت، دستگاه مجهز به My UX موتورولا است، که این مجموعه ای از افزونه های عالی برای اندروید است که به منظور بهبود تجربه استفاده از دستگاه بر روی آن تعبیه شده است.  

در زمینه مشخصات سخت افزاری، این دستگاه به یک پردازنده Snapdragon 778G با 6/8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه غیرقابل توسعه، G5 با پشتیبانی از شبکه زیر 6 گیگاهرتز وmmWave ، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژر 30 وات Turbo Power مجهز است. برای بررسی قیمت تبلت، گوشی و دیگر لوازم جانبی به فروشگاه ما مراجعه کنید.