واتساپ در تلاش است شما را متقاعد کند قوانین حریم خصوصی را بپذیرید

در ژانویه همین سال برنامه پیام رسان واتساپ به کاربران اعلام نمود که سیاست حریم خصوصی جدیدی که تحت آن اطلاعات کاربران را به صورت محدود با فیس بوک و زیر مجموعه این شرکت به اشتراک خواهد گذاشت را ارائه میدهد. این تصمیم واتساپ برای متقاعد کردن کاربران جهت پذیرش سیاست حریم خصوصی به روز شده به طرز وحشتناکی اشتباه انجام شد و به این معنی بود که کاربران چاره ای جز اینکه داده های خود را با شرکت فیس بوک به اشتراک بگذارند، ندارند و در غیر این صورت حساب آنها مسدود می شود.

این تصمیم واتساپ منجر به برانگیخته شدن اعتراضات جهانی شد و بسیاری از کاربران آن به سمت برنامه های پیام رسان رقیب مانند سیگنال و تلگرام رفتند.  بنابراین واتساپ ناچار به تاخیر در اجرای سیاست جدید تا ماه مه شد و در این میان تلاش کرد توضیح دهد این بروزرسانی بر روی اشتراک گذاری پیامهای کاربران با شرکتها و مشاغل متمرکز شده و شامل پیامهای خصوصی آنها نمی شود. 

واتساپ


طبق گزارش رویترز، تصمیمات اخیر واتساپ درحالتی صورت گرفت که اقدام شرکت مادر این پیام‌رسان یعنی فیس‌بوک جهت مسدود کردن تمامی محتواهای خبری در استرالیا، با انتقاد گسترده ناشران جهانی و سیاستمداران روبه‌ رو شد.

پس از اینکه اولین اقدام واتساپ منجر به ترس مردم شد، هم اکنون واتساپ در تلاش است تا کار دیگری را برای متقاعد کردن کاربران و موافقت آن ها با سیاست حفظ حریم خصوصی به روز شده اش انجام دهد. 

برنامه پیام رسان واتساپ بنری را به داخل برنامه خود اضافه می کند تا توضیح دهد که سیاست حفظ حریم خصوصی جدید آن هیچ گونه تاثیری در چت های خصوصی با خانواده و دوستان ندارد. این برنامه همچنین تأکید می کند که رمزگذاری  end-to-end واتساپ برای چت های شما با دوستان و خانواده بدون تغییر خواهد ماند. 

به گفته ویل کاتکارت، رئیس واتساپ، حریم خصوصی مکالمات شخصی شما به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد. وی در یک ویدئو گفت: " اولین و مهمترین موردی که باید بدانید، این است که واتساپ نمی تواند پیام های شخصی شما را بخواند و ما نمی توانیم تماس های شخصی شما را بشنویم."

شرکت واتساپ در پست وبلاگ خود نوشت که به کاربران برای بررسی و موافقت با آپدیت حریم خصوصی جهت ادامه امکان استفاده آنها از این پیام رسان مجددا یادآوری خواهد کرد و از طرفی اطلاعات بیشتری را برای پاسخگویی به نگرانی‌هایی که از سوی کاربران مطرح می شود، قرار داده است.

واتساپ

این بار، واتساپ سعی خواهد کرد بهتر توضیح دهد که چرا سیاست حفظ حریم خصوصی آن به معنای عدم تغییر در چت های شخصی کاربران است. همانطور که گفته شده، این سیاست می تواند فیس بوک را به مدیریت چت های شما در واتساپ قادر سازد. شرکت واتساپ در جواب یک سوال متداول در مورد سیاست حفظ حریم خصوصی به روز شده توضیح می دهد که چت های شما با مشاغل و شرکتها، به طور کامل خصوصی نیست.

اگر با یک کسب و کار از طریق تلفن، ایمیل یا واتساپ ارتباط برقرار کنید، این برنامه می تواند صحبت های شما را ببیند و ممکن است از این اطلاعات برای اهداف بازاریابی خود استفاده کند که می تواند شامل تبلیغات در فیس بوک باشد. در هر صورت کنترل دست کاربران بوده و می توانند انتخاب کنند که هیچوقت در واتساپ با مشاغل ارتباط برقرار نکنند و همچنین این به کاربران بستگی دارد که شماره خود را با یک مشاغل به اشتراک بگذارند یا خیر و می توانند هر زمان که بخواهند مشاغل را مسدود نمایند.

در هر صورت، این بحث ها به علت عدم اعتماد به برنامه فیس بوک و احتمالا به طور کلی شرکت های فناوری می باشد. در نتیجه اطمینان خاطر از واتساپ برای قانع کردن بعضی کاربران کفایت نمی کند.
چند روز بعد از اینکه وزارت فناوری هندوستان که بزرگترین پایگاه کاربران واتساپ به حساب می آید درخواست حذف این بروزرسانی را نمود، مدیران فیسبوک به پاسخگویی در مقابل یک هیئت پارلمانی در رابطه با لازمه انجام این تغییرات پرداختند.

واتساپ فرصتی برای زمان توافق کاربران با سیاست حفظ حریم خصوصی به روزرسانی شده ارائه نکرد ولی در یک پست وبلاگی گفت: "در نهایت، ما به مردم یادآوری می کنیم که برای ادامه استفاده از واتساپ، لازم است که این به روزرسانی ها را بررسی و قبول کنند."

برای بررسی قیمت انواع تبلت و جدیدترین مدل موبایل می توانید با کارشناسان بروز کالا تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.