برنامه پیام رسانی سیگنال

برنامه سیگنال

سیگنال یک برنامه پیام رسان رمزگذاری شده متمرکز بر روی پلت فرم است که توسط بنیاد سیگنال برای اندروید ، آی‌اواس و دسکتاپ ساخته شده است. این برنامه دارای قابلیت ارسال پیام های متنی ، صوتی ، ویدئویی ،  پرونده ها ، تصاویر و GIF از طریق Wi-Fi یا اتصال داده به سایر کاربران سیگنال در iOS  ، اندروید و دسک تاپ است.
سیگنال از شماره موبایل استاندارد به عنوان شناسه استفاده کرده و همه ارتباطات  با دیگر کاربران سیگنال را با رمزگذاری end to end ایمن می کند. 
نرم افزار  سیگنال علاوه بر رایگان بودن ، منبع باز می باشد و در حالی که کد سرور تحت مجوز AGPLv 3 منتشر می شود ، سرویس گیرندگان آن تحت مجوز GPLv 3 منتشر می شوند. 
سیگنال دارای یک برنامه سرویس گیرنده رسمی برای iOS و برنامه های دسک تاپ برای ویندوز ، MacOS و Linux است. 
در فوریه 2018 ، بنیاد غیرانتفاعی سیگنال با بودجه اولیه 50 میلیون دلار از برایان اکتون ایجاد شد. از ژوئن سال 2020 ، بارگیری های کلی این برنامه بیش از 32.4 میلیون بود و از دسامبر سال 2020 تقریباً 20 میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است.  
واتساپ و سیگنال از رمزگذاری end to end  استفاده می کنند ، به این معنی که شرکت ها (و مجری قانون) نمی توانند پیام های شما را بخوانند. 
همچنین برخلاف فیس بوک که از استخراج داده های افراد برای تبلیغات هدفمند ، میلیارد ها دلار درآمد کسب می کند ، سیگنال توسط یک سازمان غیر انتفاعی اداره می شود.
سیگنال به کاربران این امکان را می دهد که بتوانند تماس صوتی و تصویری را با یک نفر یا به صورت گروهی با حداکثر 8 نفر در iOS  ، اندروید و دسک تاپ انجام دهند. همه تماس ها از طریق Wi-Fi یا اتصال داده برقرار می شوند و (به استثنای هزینه داده) رایگان هستند. 
سیگنال همچنین این امکان را به کاربران خود میدهد که تایمرها را روی پیام‌ها تنظیم کنند تا پس از گذشت بازه زمانی مشخص شده ، پیام‌ها به صورت خودکار هم از دستگاه گیرنده و هم از دستگاه فرستنده حذف ‌شوند. این بازه زمانی می‌تواند بین پنج ثانیه تا یک هفته باشد و درست از لحظه خوانده شدن پیام توسط گیرنده شروع می‌شود. 
همچنین به صورت پیش فرض ، سیگنال پیام‌های کاربران را از قسمت پشتیبان‌گیری ابری غیر رمزگذاری شده حذف می‌کند. 
این برنامه از رسیدهای خواندن و نشانگرهای تایپ که هر دو می‌توانند غیرفعال شوند ، پشتیبانی می‌کند. 
سیگنال این امکان را به کاربران می‌دهد که بتوانند به طور خودکار چهره افراد را در عکس‌ها تار کرده و از هویت آنها محافظت کنند.
در واقع تنها داده‌ای که ما در اختیار توسعه‌دهندگان سیگنال قرار می‌دهیم ، شماره تلفن می باشد.


آخرین اخبار برنامه سیگنال

اگر در ارسال پیامک به مخاطبین خود در سیگنال  دچار مشکل شده اید باید بدانید که این برنامه پیام رسان صبح جمعه دچار اختلال شده است. 
پیام برنامه سیگنال : "سیگنال دارای مشکلات فنی است. ما سخت در تلاش هستیم تا خدمات را در اسرع وقت بازیابی کنیم. ”
طبق سایت ردیابی وقفه Downdetector.com ، مشکل و اختلال این برنامه در 6:48 صبح جمعه برای بسیاری از کاربران در سراسر ایالات متحده و اروپا که با خطاهای اتصال یا تأخیر در متن مواجه شده اند ، آغاز شد.
این قطع نادر در حالی رخ داده است که سیگنال شاهد هجوم گسترده کاربران جدید بوده است. براساس Google Play ، تعداد نصب ها در دستگاه های اندرویدی در این هفته از 10 میلیون به بیش از 50 میلیون افزایش یافت. به گفته شرکت تجزیه و تحلیل بازار App Annie ، در فروشگاه App iOS محبوبیت Signal نیز از یک برنامه شبکه اجتماعی سطح پایین به رتبه یک در لیست افزایش یافته است.
برنامه سیگنال که در سال 2014 منتشر شده ، پس از آنکه واتساپ  یک سیاست حفظ حریم خصوصی به روز شده منتشر کرد که نشان می داد داده های کاربر با شرکت فیس بوک به اشتراک گذاشته خواهد شد ، شاهد افزایش ناگهانی بارگیری شد. البته به اشتراک گذاری داده ها چیز جدیدی نیست ، اما این خبر باعث شد که در هفته گذشته مدیر عامل تسلا ، ایلان ماسک ، به دنبال کنندگان توییتر خود بگوید که به جای واتساپ از سیگنال استفاده کنند و همین علت اصلی افزایش بارگیری برنامه سیگنال شد.