مایکروسافت و معرفی کنسول ایکس باکس سری اس

پس از مدت‌ها انتظار، در نهایت کنسول اقتصادی و خوش قیمت Xbox Series S به همراه قیمت و تصاویر کامل، لو رفت. این شما و این هم کنسول Xbox Series S به همراه قیمت و دیگر مشخصات.

شرکت «مایکروسافت» کنسول Xbox Series X را با قدرت بسیار بالا، یعنی 12 ترافلاپ در ثانیه معرفی کرده است. این کنسول نسل نهمی از HDR، فناوری Ray Tracing و اجرای بازی‌ها در رزولوشن UHD/4K پشتیبانی خواهد کرد. با این وجود بسیاری از کاربران، خصوصاً در کشورهایی نظیر ایران، به دنبال یک کنسول ارزان‌تر هستند که پشتیبانی آن در کنار XBX ادامه یابد.

کنسول بازی Xbox Series S یک گزینه ارزان قیمت و اقتصادی است که با قدرت 4 ترافلاپ در ثانیه، از Xbox One S قدرتمندتر بوده اما از Xbox One X مقداری ضعیف‌تر خواهد بود. با این وجود این کنسول برای بازی‌های FHD طراحی شده و با هدف کاهش قیمت، فاقد درایو نوری خواهد بود.

اینک مشخص شده است که Xbox Series S با قیمت 299 دلار وارد بازارهای جهانی خواهد شد. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود که Xbox Series X با قیمتی در محدوده 500 دلار وارد بازار خواهد شد. Xbox Series S که پیش از این با نام رمز Lockhart شناخته می‌شد، به زودی توسط مایکروسافت و در مراسم رسمی این شرکت رونمایی خواهد شد. این کنسول در بخش ظاهر، ترکیبی از Xbox One و Xbox Series X است. سیستم تهویه اصلی در بالای آن قرار گرفته و دریچه ورودی/خروجی هوای بزرگی برای آن در نظر گرفته شده است.

آیا این کنسول می‌تواند بازی‌ها را با جزئیات، دقت و وضوح کنسول Xbox Series X اجرا کند؟ بدون شک خیر؛ با این وجود یک کنسول FHD مدرن با قیمت اقتصادی، می‌تواند محبوبیت مایکروسافت در زمینه کنسول‌های بازی به شدت افزایش دهد. ایکس باکس سری اس، جایگزین کنسول‌های Xbox One X و Xbox One S خواهد بود.