بهترین ساعت های هوشمند با قابلیت مکالمه

یک ساعت هوشمند که علاوه بر نمایش زمان، قابلیت‌های متعددی مانند امکانات سلامتی و پزشکی، ارتفاع‌سنج، دماسنج، قطب‌نما و... داشته باشد، با توجه به مفید و کاربردی بودنش طبیعتا در بین مردم پراستفاده، رایج و محبوب خواهد بود و با کاربردهای گسترده‌اش بسیاری از امور روزانه و کاری را آسان‌تر خواهد کرد؛ حال فرض کنید این ساعت هوشمند با قابلیت برقراری تماس هم باشد.
چنین امکانی بسیار موردنیاز مردم در جامعه مدرن امروزی است چرا که شما با داشتن آن قادر خواهید بود تا بدون درآوردن گوشی خود از جیبتان، نام تماس‌گیرنده را مشاهده نموده و با استفاده از همان ساعت، به تماس‌هایتان پاسخ دهید. به همین ترتیب شما می‌توانید با داشتن یک ساعت سبک روی مچ خود، بسیاری از کارهای مهم‌تان را بدون مراجعه به گوشی موبایل انجام دهید که هم راحت‌تر و هم سریع‌تر است. در این مطلب از بروزکالا، مفصلا به معرفی بهترین ساعت های هوشمند با قابلیت مکالمه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

سرفصل‌های مقاله

  • مزایای استفاده از ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه
  • چه ساعت‌هایی دارای امکان مکالمه هستند؟
  • مزایای دیگر ساعت‌های هوشمند
  • ساعت‌های هوشمند با قابلیت مکالمه برای چه افرادی مناسب هستند؟
  • کدام ساعت‌های هوشمند از تماس تصویری پشتیبانی می‌کنند؟
  • چگونه با ساعت هوشمند تماس بگیریم؟
  • معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند با قابلیت مکالمه

چه ساعت‌هایی دارای امکان مکالمه هستند؟

ساعت‌های هوشمند در دو حالت مختلف، دارای امکان مکالمه می‌باشند؛ برخی از آن‌ها از طریق Esim یا همان سیم‌کارت الکترونیکی و برخی دیگر، با استفاده از اتصال بلوتوث به کاربر امکان تماس می‌دهند. مدل‌های مطرح این وسیله، معمولا از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند و به همین علت، شما بدون احتیاج به گوشی و وای‌فای هم می‌توانید به اتصال اینترنت دسترسی پیدا کرده و مکالمه نمایید یا به مخاطبین خود پیامک بفرستید و به همین علت، استفاده از آن‌ها استقلال بیشتری ایجاد می‌کند. متاسفانه این قابلیت در ایران در دسترس نمی‌باشد چون استفاده از Esim فاقد پشتیبانی در کشورمان است. لذا هموطنان ما از اسمارت واچ‌هایی با قابلیت اتصال بلوتوث یا وای‌فای بهره می‌برند تا با استفاده از آن، به برقراری تماس یا پیامک دادن به مخاطبان خود بپردازند.

مزایای استفاده از ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه

تعداد ساعت هوشمند با قابلیت پاسخ به تماس زیاد نیست اما چنین امکانی یکی از جدیدترین و ارزشمندترین ثمرات پیشرفت فناوری است. با داشتن چنین ساعت هوشمندی شما قادرید به سرعت به تمامی اعلان‌های موبایل خود اعم از پیامک‌ها و تماس‌ها دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را مدیریت نمایید. اگر از آن دسته افرادی هستید که مایلید دائما به اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی خود اشراف داشته باشید، استفاده از چنین ساعت‌هایی مناسب شماست. وقتی کسی به شما پیام دهد یا زنگ بزند، اسمارت واچ روی مچ شما یک لرزش ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که حتی در مکان‌های شلوغ و پر سر و صدا که ممکن است صدای اعلان تماس را نشنوید هم به سرعت متوجه این که کسی در حال تماس با شماست، بشوید و اقدام به پاسخ کنید.
نکته‌ی قابل توجه دیگر این است که برای حفظ امنیت گوشی تلفن خود نیز بهتر از از اسمارت واچ با امکان مکالمه استفاد کنید. چرا که در این صورت، در مکان‌های عمومی و شلوغ، شما کمتر اقدام به بیرون آوردن موبایل خود از جیب یا کیفتان می‌کنید و درصد دزدیده شدن یا ضربه دیدن و زمین خوردن احتمالی آن را به حداقل می‌رسانید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین ساعت هوشمند ورزشی و کوهنوردی

مزایای دیگر ساعت‌های هوشمند

از مهم‌ترین امکانات پرکاربرد اسمارت واچ، به غیر از امکان تماس گرفتن، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بررسی فعالیت‌های ورزشی و سلامتی: یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ساعت هوشمند این است که شما می‌توانید توسط آن، سلامت جسمانی خود را کنترل کرده و اهداف ورزشی خود را مدیریت نمایید. این نوع از ساعت‌ها تعداد قدم‌های شما هنگام راه رفتن را می‌شمارد و مقدار کالری مصرفی‌تان را نشان می‌دهد. حتی برخی از آن‌ها ضربان قلب و فشار خون شما را نیز نمایش می‌دهند و میزان خواب شما را کنترل می‌نمایند.
  • تماشای فیلم یا گوش کردن به موسیقی: از دلایل مهم افزایش محبوبیت ساعت‌های هوشمند، این است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بسیار راحت به تماشای فیلم یا گوش دادن آهنگ بپردازید. علی‌رغم اندازه صفحه نمایش کوچکی که این محصولات دارند، بسیاری از مردم آن را به عنوان سینمای کوچک خود برگزیده‌اند. همچنین شما می‌توانید هدفون خود را به آن‌ها وصل نموده و از گوش کردن به موسیقی لذت ببرید.
  • جهت‌یابی: جهت‌یابی در موقعیت‌هایی مانند رانندگی بسیار دشوار می‌شود. برای برطرف کردن این معضل، شما قادرید تا با روشن کردن GPS اسمارت واچ خود، نقشه مسیر خود را داشته باشید و به راحتی در جاده مسیریابی کنید.
  • پیدا کردن گوشی و یا سوئیچ ماشین: ساعت‌های هوشمند این امکان را در اختیار شما می‌گذارند تا در صورت گم شدن گوشی موبایل خود، گزینه تماس را فعال کرده و به سرعت آن را پیدا کنید. چنین موضوعی برای کلیدهای خانه یا بقیه وسیله‌های تکنولوژی نیز کارساز می‌باشد.
  • کنترل بقیه وسایل هوشمند خانه یا محل کار: یکی از ویژگی‌های بی‌نظیر این محصول، امکان کنترل وسایل الکترونیکی دیگر است. مثلا با استفاده از آن‌ها می‌توانید شبکه‌های تلویزیون را عوض کنید یا درجه کولر را بالا و پایین ببرید. با استفاده از این امکان، ساعت هوشمند جای بسیاری از لوازم الکترونیکی را پر می‌کند.
  • امکان ارائه دستورات صوتی: برخی از اسمارت واچ‌ها، قابلیت انتقال دستور صوتی را نیز دارند و این موضوع کار با آن‌ها را علی‌رغم صفحه نمایش کوچکشان، آسان می‌کند. مثلا شما برای ارتباط با یکی از مخاطبانتان یا چک کردن ایمیل‌ها، می‌توانید آن را به صورت شفاهی بگویید تا ساعت به دستور صوتی شما عمل نماید.
  • نمایش ساعت هر منطقه جغرافیایی: برای مطابقت دادن ساعت خود با منطقه جغرافیایی یا سرزمینی که در آن قرار دارید، دیگر نیازی نیست به صورت دستی آن را تنظیم کنید. با وجود GPS تطابق هوشمند ساعت با ناحیه جغرافیایی اتفاق می‌افتد.
  • تقویم: از دیگر مزایای یک اسمارت واچ نسبت به یک ساعت عادی، داشتن تقویم است که با استفاده از آن می‌توانید از تاریخ باخبر شده و قرارها و کارهای خود را تنظیم کنید.
  • دامنه قیمت گسترده: بر خلاف تصور، تمام ساعت‌های هوشمند قیمت‌های هنگفتی ندارند. دامنه قیمت آن‌ها از مقدار بسیار کمی آغاز می‌شود تا شما بتوانید با توجه به بودجه خود، محصولی مناسب را تهیه نموده و از آن استفاده نمایید.
  • طراحی شیک و زیبا: این ساعت‌ها دارای دسته‌بندی‌های گسترده ظاهری مطابق با تمام سلایق، جنسیت‌ها، سنین و مشاغل هستند. بندهای آن را می‌توانید تعویض کنید و از رنگ‌های مختلفی برای آن استفاده کنید.

ساعت‌های هوشمند با قابلیت مکالمه برای چه افرادی مناسب هستند؟

ساعت هوشمند با قابلیت تماس بیشتر مناسب افرادی است که زندگی پرمشغله‌ای دارند و دائم درگیر کارهای مختلف هستند و یا به سبب شغل خاص خود، به صورت دائمی باید در حال پیام دادن یا برقراری تماس تلفنی باشند. این موضوع به صرفه‌جویی در زمان آن‌ها کمک بسیاری خواهد کرد و به ارتباطات تلفنی آن‌ها انسجام خواهد بخشید. این محصول برای تماس‌های مهم و اضطراری بهترین گزینه می‌باشد و افراد بیمار و مسن که در شرایط حساسی قرار دارند نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. گرچه تمام بانوان و آقایان می‌توانند از این محصول استفاده کنند و از قابلیت‌های شگفت‌انگیز آن در زندگی و شغل خود بهره‌مند شوند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین ساعت هوشمند شیائومی مردانه و زنانه 2023

کدام ساعت‌های هوشمند از تماس تصویری پشتیبانی می‌کنند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که قابلیت تماس تصویری متعلق به آن دسته از اسمارت واچ‌هایی است که دارای دوربین بوده و سیم‌کارت الکترونیکی یا همان eSIM را نیز پشتیبانی کنند. زیرا برقراری تماس تصویری به داشتن دوربین و متصل شدن به اینترنت نیازمند است. پس با توجه به خصوصیات مورد نیاز، ساعت هوشمندی که از تماس تصویری پشتیبانی کند را در ایران نمی‌توان استفاده نمود چون Esim در کشورمان قابل استفاده نیست.

چگونه با ساعت هوشمند تماس بگیریم؟

تنها آن دسته از اسمارت واچ‌ها دارای قابلیت تماس گرفتن هستند که از میکروفون و اسپیکر برخوردار باشند. اول از همه باید مطمئن شوید که ساعت هوشمند شما از طریق بلوتوث یا وای‌فای به گوشی موبایل شما متصل است. در این صورت تماس‌های دریافتی را به راحتی می‌توانید در صفحه نمایش ساعت ببینید و با لمس آیکون وصل کردن یا رد کردن، تماس‌های دریافت‌شده خود را به آسانی مدیریت نمایید. اما برای تماس گرفتن شما بایستی وارد بخش شماره‌گیر ساعت خود شده، شماره مورد نظر خود را از لیست مخاطبین انتخاب نموده و با ایشان تماس حاصل فرمایید. البته لازم به ذکر است که طرز تماس گرفتن در برندهای مختلف اسمارت واچ متفاوت است اما طرز کار با تمام آن‌ها آسان و سریع خواهد بود.

معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند با قابلیت مکالمه

اسمارت واچ‌های متنوعی در بازار موجود هستند اما همه آن‌ها از کیفیت، اصالت و طول عمر بالا برخوردار نیستند و در برخی موارد وسیله تقلبی و نامعتبر عرضه می‌شود. در این قسمت چند ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه که از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردارند را معرفی می‌کنیم.

 ساعت هوشمند آمازفیت مدل Amazfit Bip 5

 ساعت هوشمند آمازفیت مدل Amazfit Bip 5  یک ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه ارزان قیمت که دارای 300 میلی آمپر ظرفیت باتری می باشد.

ساعت هوشمند آمازفیت مدل Amazfit Bip 5

 

ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit GTR 2

اگر اسمارت واچی می‌خواهید که اندازه صفحه نمایش آن از ساعت‌های مشابه خود بزرگتر بوده و با اکثر سیستم عامل‌ها سازگاری داشته باشد، ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit GTR 2 گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود.

ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit GTR 2

ساعت هوشمند شیائومی مدل Xiaomi Watch S1

چنان‌چه در جستجوی یک ساعت هوشمند با رزولوشن صفحه نمایش فوق‌العاده و سازگار با به‌روزترین نسخه‌های اندروید و IOS هستید، ساعت هوشمند شیائومی مدل Xiaomi Watch S1 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ساعت هوشمند شیائومی مدل Xiaomi Watch S1

ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit GTR 3 Pro

اگر به دنبال یک اسمارت واچ به‌روز و مدرن هستید که هم بلوتوث و هم وای‌فای را پشتیبانی کند و دارای بند اورجینال و شارژر مگنتی نیز باشد، ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit GTR 3 Pro اولین پیشنهاد ما به شما می‌باشد.

ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit GTR 3 Pro

ساعت هوشمند کیسلکت مدل calling watch Kr Pro

در صورتی که به دنبال یک ساعت هوشمند می‌گردید که ظاهری امروزی، جذاب و متفاوت داشته باشد و از بالاترین تراکم پیکسلی صفحه نمایش برخوردار باشد، بهتر است ساعت هوشمند کیسلکت مدل calling watch Kr Pro را تهیه نمایید.

ساعت هوشمند کیسلکت مدل calling watch Kr Pro

ساعت هوشمند میبرو لایت مدل Mibro Lite 2

چنان‌چه در جستجوی یک اسمارت واچ مقرون به صرفه هستید که نسبت به قیمت نازل خود، امکانات فراوان، ظاهر شیک و کیفیت مناسبی دارد، می‌توانید ساعت هوشمند میبرو لایت مدل Mibro Lite 2 را خریداری نمایید.

ساعت هوشمند میبرو لایت مدل 2 Mibro Lite

ساعت هوشمند گرین لاین مدل Moon

ارزان ترین ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه که با تعداد زیادی از سیستم عامل‌ها سازگار بوده و از طریق اتصال بلوتوث کار می‌کند، ما به شما ساعت هوشمند گرین لاین مدل Moon را پیشنهاد می‌نماییم.

ساعت هوشمند گرین لاین مدل Moon

ساعت هوشمند کیسلکت مدل KR

اگر به دنبال یک اسمارت واچ هستید که مدت زمان شارژ باتری آن کم بوده و عمر باتری بالایی داشته باشد و از قیمت مناسبی نیز برخوردارد باشد، بهتر است به سراغ خرید ساعت هوشمند کیسلکت مدل KR بروید.

ساعت هوشمند کیسلکت مدل KR

سخن پایانی

اگرچه ساعت‌های هوشمند از امکانات مفید و نوین زیادی برخوردار هستند و کاربرد زیادی در زندگی تمامی مردم دارند، اما تمامی آن‌ها دارای قابلیت مکالمه نیستند و فقط برخی از آن‌ها این امکان به خصوص را دارند. با استفاده از این ویژگی منحصر به فرد شما قادر خواهید بود تا بدون مراجعه به گوشی تلفنتان، از اعلان‌های مختلف آن آگاهی پیدا کرده و نسبت به پاسخ تماس‌ها و یا پیام‌ها اقدام نمایید. با داشتن یک اسمارت واچ که امکان تماس گرفتن را فراهم می‌آورد، هیچ تماسی بی‌پاسخ نمی‌ماند و حتی در مکان‌های شلوغ یا زمان‌های مشغله نیز اسن ساعت‌ها با لرزش کوچکی تماس را به اطلاع شما می‌رسانند و شما در کمترین زمان ممکن و به راحتی می‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید. اکنون به مزایای استفاده از چنین وسیله مفیدی پی بردیم و شما با دانستن قابلیت‌های متنوع این اسمارت واچ‌ها، با آگاهی و اطلاعات بیشتری به خرید آن‌ها اقدام خواهید نمود.

سوالات متداول

1) مزایای استفاده از ساعت‌های هوشمند با قابلیت مکالمه چیست؟

با استفاده از چنین ساعت‌هایی شما می‌توانید بدون درآوردن گوشی تلفن از جیب یا کیف خود، به مدیریت تماس‌ها و پیام‌های روزمره یا کاری‌تان بپردازید که چنین روشی هم راحت‌تر و هم سریع‌تر است.

2) چند نوع ساعت هوشمند با امکان تماس داریم؟

دو نوع اسمارت واچ داریم که قابلیت مکالمه کردن را دارا هستند؛ آن دسته که با اتصال بلوتوث کار می‌کنند و آن دسته که از سیم‌کارت الکترونیکی استفاده می‌کنند.

3) اسمارت واچ با قابلیت تماس مناسب چه افرادی است؟

افراد پرمشغله، مسن و بیمار، کسانی که تماس‌ها و پیام‌های زیادی را در طول روز باید مدیریت کنند و حتی بقیه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.