بهترین پاوربانک های لپ تاپ در سال ۲۰۲۱ با فناوری شارژ سریع

با خرید پاوربانک استاندارد نمی توانید لپ تاپ را شارژ کنید، اما این شارژرهای قابل حمل با فناوری شارژ سریع Power Delivery، قادر به شارژ لپ تاپ هستند. پاوربانک های لپ تاپ برای زمان هایی که باید دور از پریز برق به کارتان ادامه دهید، بسیار مفید هستند. هنگام جستجوی پاوربانک برای شارژ لپ تاپ یا کنسول، باید دو نکته را در نظر داشته باشید: آیا می تواند نیروی کافی برای شارژ دستگاه تان را تامین کند و آیا ظرفیت باتری به قدری بالاست که به باتری قدرت معقولی بدهد؟

برای بررسی مشخصات و خرید پاور بانک کامپیوتر کلیک کنید

لپ تاپ ها و کنسول ها از طریق یک پورت USB استاندارد شارژ نمی شوند: بلکه به یک پورت مجهز به فناوری Power Delivery نیاز دارید. این پورت ها می توانند تا ۱۰۰ وات خروجی داشته باشند، اما این که به چه میزان توان نیاز دارید، به میزان نیروی مورد نیاز دستگاه تان بستگی دارد.

بررسی بهترین پاوربانک های لپ تاپ

۱_ Anker PowerCore+ 26,800mAh 45W: بهترین مجموعه ی نرم افزاری

پاوربانک Anker PowerCore+ دارای فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی با ظرفیت باتری ۲۶,800 میلی آمپر ساعت است. همچنین با شارژر ۶۰ واتی  PowerPort Atom III USB-C PD تامین می شود، که قابلیت فوق العاده ای را برای آن فراهم می کند.

شارژر Atom III به عنوان یک شارژر اصلی جایگزین برای لپ تاپ شما استفاده می شود. علاوه بر این برای شارژ مجدد پاوربانک مفید است و پاور بانک را تنها در ۴ ساعت شارژ می کند (این ویژگی برای پاوربانکی با این ظرفیت باورنکردنی است). البته، اگر در حال حاضر یکی از این شارژرها را دارید، دیگر نیازی نیست که یکی دیگر را خریداری کنید.

پاوربانک و پاور کامپیوتر

طراحی این پاور بانک مخصوص Anker است و اگر چه کمی ساده است، اما نمی توان ایرادی از آن گرفت. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این دستگاه طراحی مستطیلی آجری شکل فوق العاده بزرگ و سنگینی دارد (ابعاد 180×80×24 میلی متر و وزن 580 گرم) اما بدنه ی فلزی و لبه های کاملا گرد آن باعث می شوند تا بهتر به نظر برسد.

بدون شک PowerCore+ خوش ساخت است و محصولی است که از دوام بسیار بالایی برخوردار است. همچنین دارای یک کیف حمل مشبک و یک کابل USB-C است که حمل تمام لوازم جانبی لازم برای شارژ لپ تاپ را برای شما آسان تر می کند.

ما این پاوربانک را به عنوان ابزاری برای شارژ لپ تاپ می شناسیم اما مطمئنا Anker PowerCore+ توانایی شارژ همزمان لپ تاپ، تلفن و تبلت تان دارد. دو درگاه USB با اندازه ی استاندارد، از خروجی ۱۵ واتی با PowerIQ پشتیبانی می کنند که در اصل نوع دستگاه را برای ارائه ی شارژ بهینه تشخیص می دهد. در عین حال پورت USB-C، هم ورودی و هم خروجی است و می تواند تا ۴۵ وات را انتقال دهد یا دریافت کند.  خرید پاور کامپیوتر اصل و با کیفیت تاثیر بسزایی در کنترل و مدیریت شارژ باتری لپ تاپ تان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پاوربانک برای موبایل

۲_ Zendure X6: بهترین کارآیی

این پاوربانک USB با قابلیت شارژ سریع و توان ۴۵ وات ساخت برند Zendure است، X6 دارای قابلیت های بیشتری است و هنگام اتصال به لپ تاپ می تواند به عنوان هاب USB عمل کند. این پاور بانک دارای نمایشگر LCD برای بازخوانی میزان دقیق شارژ است و چهار خروجی USB با اندازه ی استاندارد دارد که یکی از آن ها با Quick Charge 3.0 سازگار است.

ظاهری که کمی متفاوت از پاوربانک های قبلی Zendure است، اما طراحی آن همچنان مثل قبل سخت و مقاوم است. برای آرامش خاطر خریداران، این پاوربانک دارای ۲۴ ماه گارانتی تولیدکننده نیز هست.

تمام پاوربانک های Zendure به طور مشترک دارای قابلیت شارژ/دشارژ همزمان (passthrough charging)، حالت استندبای باورنکردنی شش ماهه، بازده ۸۰ درصدی بالاتر از میانگین و فناوری Zen+ هستند که می تواند شارژ بهینه را برای دستگاه شما فراهم کند.

عملکرد هاب USB در دو خروجی پشتیبانی می شود و انتقال داده را با سرعت حداکثر ۴۸۰ مگابایت بر ثانیه ارائه می دهد. تمام چهار خروجی USB نیز می توانند نیرو را تامین کنند (یکی با توان ۱۸ وات و سه تای دیگر با توان ۱۲ وات) و حداکثر توان خروجی ۴۵ وات را به اشتراک بگذارند.

۳_ Chargeasap Flash 2.0: برای شارژ چندین دستگاه مناسب است

این پاوربانک از باتری های کامپوزیت گرافن پاناسونیک استفاده می کند که شرکت Chargeasap اظهار دارد که در تسلا نیز استفاده می شوند. این باتری ها شارژ سریع بدون داغ شدن را فراهم می کنند و می توانند تا ۲۰۰۰ چرخه ی شارژ را تحمل کنند، بنابراین تنها ایرادی که می توان به آن گرفت، قیمت بالایی است که دارد.

با این حال، بیایید نگاهی به آنچه دریافت می کنید بیندازیم:

  • یک درگاه USB-C با خروجی ۱۰۰ وات برای شارژ MacBook یا یک لپ تاپ USB-C دیگر
  • یک پورت USB-C دوم که توان ۶۰ وات را ارائه می دهد و دو پورت USB-A که از سوپرشارژ ۲۲.۵ واتی هواوی پشتیبانی می کنند
  • شارژ سریع (QC 3.0) با توان ۱۸ واتی، فست شارژ اپل و Oppo /OnePlus Super VOOC (۴۰ وات)

در قسمت بالایی پاوربانک، یک پد شارژ بی سیم ۱۰ واتی قرار دارد که گوشی های سازگار با Qi و همچنین هدفون هایی مانند AirPods را شارژ می کند و حتی به لطف یک کویل اختصاصی ۲.۵ واتی، Apple Watch شما را شارژ می کند.

با چهار پورت و پد بی سیم، می توانید پنج دستگاه را به طور همزمان شارژ کنید.

وقتی ظرفیت ۲۰,۰۰۰ میلی آمپر ساعتی پاوربانک تمام شود، Chargeasap Flash 2.0 تنها در ۳۵ دقیقه، ۸۰ درصد شارژ می شود و شارژ کامل آن ۷۰ دقیقه طول می کشد. البته فرض بر این است که شما یک شارژر USB-C قدرتمند با توان ۱۰۰ وات دارید: زیرا این شارژر در جعبه ی پاوربانک ارائه نمی شود.

البته شارژرهای کم مصرف همچنان آن را شارژ می کنند (اما نه خیلی به سرعت).

از این ظرفیت پاوربانک می توان در سفرهای هوایی استفاده کرد. وزن این دستگاه که دارای روکش آلومینیوم است، ۵۰۰ گرم است. این دستگاه با یک کیسه ی حمل مشبک ارائه می شود و دارای دو سال ضمانت است.

انتظار می رود که این دستگاه حدود ۷۰ درصد بازده داشته باشد، که به معنای ظرفیت قابل استفاده ی ۱۴,۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. این مقدار برای پنج بار شارژ یک iPhone یا شارژ یک لپ تاپ Huawei Matebook X Pro از خالی تا حدود ۸۵ درصد کافی است.

امیدوار بودیم که ظرفیت این پاور بانک با توجه به قیمتی که دارد کمی بالاتر بود، اما تنوع عملکردی این دستگاه چیزی است که در اینجا مد نظر است.

خرید پاوربانک و پاور کامپیوتر

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب پاوربانک های بی سیم

به چه میزان توان نیاز دارم؟

مشخصات شارژر دیواری که برای شارژ دستگاه خود در خانه استفاده می کنید را بررسی کنید. در حالت ایده آل شما به دنبال ارقامی هستید که با وات (Watts) نشان داده شده اند، اما ممکن است ارقام با مقیاس آمپر (Amps) و ولت (Volts) بیان شده باشند، که باید آن ها را با هم ضرب کنید تا رتبه بندی در وات را به دست آورید. اگر نمی توانید توان دستگاه را روی شارژر پیدا کنید، مشخصات دستگاه را در سایت شرکت یا بروشوری که همراه لپ تاپ عرضه می شود، بررسی کنید.

اگر لپ تاپ یا کنسول شما از طریق کابل اختصاصی (نه از طریق USB-C) شارژ می شود، همچنان می توانید لپ تاپ خود را با استفاده از پاوربانک شارژ کنید. اما باید پاور بانکی را انتخاب کنید که دارای پریز AC باشد و بتوانید لپ تاپ خود را با استفاده از شارژر اصلی آن به برق وصل کنید. در چنین موقعیتی، پاور بانک وارد عمل می شود تا جایگزین پریز برق دیواری شود. اگر می خواهید به  بررسی قیمت پاور کامپیوتر بپردازید و همانطور که با قیمتی مناسب خرید می کنید، کیفیت عالی را نیز تجربه کنید به فروشگاه بروز کالا سر بزنید.