آیفون 13: چه انتظاری از تلفن هوشمند بعدی اپل داریم؟!

دوست دارید محصولات جدید آیفون چه ویژگی هایی داشته باشند؟ فکر می کنید در آینده با چه محصولی روبه رو خواهیم شد؟ دستاورد جدیدی که می خوایم در این مقاله به بررسی اون بپردازیم ممکن است از سطح انتظار شما فراتر باشد. عرضه آیفون12 تا به امروز یکی از بزرگترین معارفه های تلفن های هوشمند به شمار می رود، که شامل4 مدل مجزا 5G و طراحی قابل توجهی هستند، که حتی می تواند دارای شارژبی سیم نیز باشد. پس چگونه این شرکت موفقیت خود را با آیفون 13ادامه خواهد داد.

با بررسی کردن کادرهای تایید که از گذشته توسط مشتریان و طرفداران خالی مانده است، پیدا کردن جواب میتونه ساده باشه. شایعات نشان می دهد که آیفون13 از یک پیشرفت قابل ملاحظه ای پرده برداری خواهد کرد که با نقص های بسیار کمی که در مدل آیفون 12 شناخته شده است مقابله می کند. حتی این امکان وجود دارد که در برخی زمینه ها از محصولات اندروید سبقت بگیرد یا حداقل عقب ماندگی خود را جبران کند.

در زیر برخی از ویژگی هایی که ما دوست داریم درمحصولات جدید اپل مشاهده کنیم و همچنین مواردی که جزو لیست درخواستی کاربران است، آورده شده است. این ویژگی ها براساس شایعات فاش شده مطرح شده است.

آیفون 13ممکن است روی یک صفحه نمایش همیشه روشن متمرکز شود

آیفون 13ممکن است روی یک صفحه نمایش همیشه روشن متمرکز شود

اگر از طرفداران آیفون سوال شود دوست دارند چه ویژگی ای جدیدی در آیفون 13 وجود داشته باشه ، احتمالا به یک صفحه نمایش پیشرفته تر اشاره خواهند کرد.

اگر چه آیفون اغلب سریع بوده و از عکس العمل بالایی برخوردار می باشد، اما دارای نرخ تازه سازی صفحه نمایش 60 هرتز است. درصورتیکه موارد مشابه اندروید به90هرتز، 120هرتز و حتی بالاترارتقا یافته اند. مدل های پیشرفته اندروید یک صفحه نمایش همیشه روشن دارند. ممکن است قبلا اپل یک دلیل قانع کننده برای رد کردن این تکنولوژی داشته باشد که صفحه نمایش همیشه روشن اغلب به عمر باتری آسیب می رساند. اما با گذشت زمان مثل این کاستی ها و کمبودها بیشتر و بیشتر به چشم می خورد.

خوشبختانه این احتمال وجود داره که اپل این مشکلات را حداقل در برخی از مدل ها برطرف کند. تحلیلگر مینگ چی کو، لیکرمکس منابعی را ذکر کردند که ادعا می کند، آیفون 13 شامل صفحه نمایش 120 هرتز با باتری کارآمد خواهد بود، که در تلفن های همراه گلکسی نوت 20 زیاد استفاده می شود. این ویژگی ارتقا یافته می تواند یک نمایشگر همیشه روشن را برایتان به ارمغان بیاورد. مانند برخی از دستگاه های اندروید، صفحه نمایش همیشه روشن آیفون 13 بدون نیاز به لمس کردن صفحه یا فشار دادن دکمه تلفن، ساعت، باتری و اعلان ها را نشان می دهد. این ویژگی برای تشخیص یک ایمیل یا پیام مهم بسیار مفید واقع می شود.

حذف شکاف بزرگ و ایجاد شیار برجسته روی سطح خارجی گوشی

انتظار نمی رود که آیفون 13 طرح خارجی محصولات خود را تغییر دهد. کوو و دیگران هنوز معتقدند چهار مدل اصلی وجود دارد: از جمله آیفون 13 مینی 5. 4 اینچی ، مدل استاندارد 6. 1 اینچی ، نسخهPRO 6. 1اینچ و پرو مکس 6. 7 اینچی

ممکن است محصول جدید کمی سنگین تر و ضخیم تر ازآیفون 12 باشد که علت آن بکار بردن باتری های سنگین تر و دوربین های پیشرفته تر می باشد. با این وجود شکل ظاهری و مسطح سری آیفون 12 یکسان و دست نخورده باقی خواهد ماند.

با این حال ممکن است یک تغییر برجسته و مشهود وجود خواهد داشت: یک شکاف کوچکتر.

مک اتاکارا وایریپیرو دیگر منابع ادعا کردند که اپل در حال بهینه سازی اجزا داخلی برای کاهش فضای گرفته شده درجلوی گوشی های هوشمند، هستند. از جمله این تغییرات می توان به جابه جا کردن اسپیکر به بالا و کوچک کردن منطقه مورد نیاز برای دوربین ها و سنسور ها اشاره کرد. هنوز یک شیار برجسته در جلو گوشی دیده می شود اما این تغییرات باعث می شود صفحه نمایش بیشتر آزاد شود و شکل مدرن تری به ظاهر گوشی می دهد.

این طرح ممکن است به دلیل تغییر نکردن شکل ظاهری آن قابل توجه قرارگیرد. آپشن شارژ بی سیم گران وکند است و این موضوع تعجب آور نیست. حتی با این وجود، اگر نگران خاموش شدن گوشی خود باشید و تنها برای روشن نگه داشتن آن مجبور شوید به پد مگ سیف روی بیاورد، ارزشش را دارد و خیال شما راحت خواهد بود.

دوربین پیشرفته مطابق سیلقه ی مصرف کنندگان مختلف:

دوربین پیشرفته مطابق سیلقه ی مصرف کنندگان مختلف:

 ارتقا دوربین های مدل آیفون 12 ، دموکراتیک نیستند. شما برای بهره بردن از لنز تله فوتو و لایتر نیاز به داشتن حداقل PRO 12 دارید و برای تهیه بهترین و پیشرفته ترین تثبیت کننده باید پرو مکس 12 خریداری کنید.

آیفون 13 می تواند یک پدیده متفاوت تری باشد. تحلیل گران معتقدند که حداقل مدل های پرو دارای دوربین های فوق العاده پیچیده و پیشرفته خواهند بود. همچنین ممکن است حالت اخترگرافی خودکار داشته باشند.

عکاسان علاقه مند مجبور هستند پرو مکس را با بهترین کیفیت خریداری کنند. اما داشتن تصویر باکیفیت باید یک موضوع مشترک در حیطه ی تولید آیفون13 باشد.

کوو بر این باوراست که ضبط فیلم 8Kبا وضوح بالا به آیفون 13 احتیاج ندارد  شاید باید تا سال 2022 منتظرباشیم. وقتی صفحه نمایش8K هنوزنادر وکمیاب است، شرکت اپل عجله ای برای تولید آن ندارد. اما این آپشن چیزیست که رقیبان مثل شرکت سامسونگ در رسیدن به آن عجله دارند.

عملکرد بیشتر و با سرعت هیئت مدیره:

عرضه ی اصلی آیفون بدون تراشه های جدید میسر نخواهد بود. حتی آیفون13 از این قاعده مستثنی نیست. تقریبا همه شرکت ها و افراد منتظرند که اپل تراشه یA15  را ارائه دهد. این تراشه باعث بهبود سرعت و عمر باتری می شود. میزان عملکرد مفید 15A مشخص نیست اما A14 نسبت به همتایان خود مثل اندروید سریع تر بوده است.

این میزان پیشرفت به محاسبات ذهنی محدود نمی شود، اپل در حال حاضر از مودم

 با کیفیت snapdragon x55 در آیفون 12 استفاده کرده است و احتمالا از مودم Snapdragon x60 در آیفون13 استفاده خواهد کرد. محققان بارکلیز نیزwifi.6E پشتیبان را پیش بینی کرده اند که عملکرد wifi 6 راسریعترکرده و تاخیر انتقال را کاهش می دهد.

برخی از خواسته های طرفداران:USB. C، IOS15، سنسور اثر انگشت

برخی از خواسته های طرفداران:USB. C، IOS15، سنسور اثر انگشت

همه این شایعات تصویری از آیفون13 را برای ما تداعی می کند. اما موارد کمی وجود دارند که مطلوب بوده و امکان دسترسی به آن وجود دارد. اگر چه ما این موارد جایگزین شونده را در نظر می گیریم اما لازم به ذکر است که احتمال وقوع برخی از آنها صفر است.

بدون شک متوجه شده اید که احتمال چشم پوشی کردن از تولید آیفون 13 وجود دارد. به نظر می رسد که شرکت اپل می خواهد تکنیک تولید 9 ساله خود را حفظ کند و تغییر چندانی در آیفون 13 ایجاد نکند. ما خیلی دوست داریم که اپل استاندارد های گسترده USB. C را بپذیرد و نمی توانیم از این خواسته خود صرف نظر کنیم، ولی انتظار تغییر پورت را به زودی و طی چند سال اخیر نداریم.

شایعات منتشر شده در بولومبرگ و وال استریت نشان می دهد که اپل در حال آزمایش یک سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر است، که می تواند مکمل و پشتیبان FACE ID در آیفون 13 به شمار برود. اما بهتر است به خود امیدواری ندهیم زیرا تست کردن به معنای تضمینی تولید و استفاده نیست. لازم به ذکر است که اپل تاکنون انرژی زیادی برای بهبود و ارتقا FACE ID مصرف کرده است.

به روز رسانی جدید IOS14 اجازه می دهد FACE ID با یک پوشش و الگو کار کند، اگر یکAPPIE WATCH داشته باشید. داشتن یک پشتیبان TOUCH ID زیر نمایشگر بسیار عالی است، اما یک موضوع قابل توجه وجود دارد، یک سیستم FACE ID بهبود یافته می تواند سریع تر کار کند و یک زاویه واضح و روشن برای شما سازماندهی کند.

موضوع دیگرIOS است. ما انتظار نداریم که آیفون13 وIOS15 بسیاری از این کمبود ها و خواسته ها را برطرف کند. منابع بلومبرگ اغلب انتظار دارندIOS15 اعلان های آیفون وقفل صفحه را بهبود بخشند. قصد ندارید امکان استفاده از برنامه های شخص ثالث، تغییر در پیش فرض های خود و یا نصب راه اندازی سفارشی را داشته باشید.

اگر چه محصولات اپل شگفت انگیز است ولی این امکان وجود دارد که کمی خوش بینانه تر به محصولات جدید نگاه کنیم. به یاد داشته باشید که IOS14 ابزارک های صفحه اصلی و برنامه تغییرات پیش فرض را به صورت محدود در اختیار ما قرار داده است،که حتی برخی افراد هرگز انتظار چنین موفقیتی را نداشتند.

 اگر IOS15 بتواند تغییرات بیشتری به وجود آورد، به احتمال زیاد آیفون 13 این توانایی را بدست خواهد آورد که بیشتر طرفداران اندروید را وسوسه کند و به سمت خود بکشاند حتی اگر بتواند سخت افزار خود را یک نسخه ارتقا دهد، شانس موفقیت آن افزایش می یابد.