لیست بهترین گوشی‌های موبایل 5G

به چه گوشی‌هایی 5G گفته می‌شود؟ گوشی‌های 5G از چه سالی وارد بازار شد؟ قیمت گوشی‌های 5G چقدر می‌باشد؟ برای خرید این نوع گوشی‌ها به چه مواردی باید توجه شود؟ بهترین گوشی‌های موبایل 5G چه قابلیت‌هایی دارند؟ برای پاسخ به این سؤالات باید اطلاعات زیادی در رابطه با تلفن‌های همراه 5G داشته باشید و به طور کامل با ویژگی‌های آن‌ها آشنا باشید. ما در این قسمت می‌خواهیم شما را با جدیدترین انواع گوشی‌های عرضه شده در بازار آشنا کنیم تا در حین خرید بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

خرید انواع گوشی با قیمت مناسب


گوشی‌هایی که دارای قابلیت 5G می‌باشند سرعت اتصال آن‌ها بسیار بالا بوده و دارای پایداری بسیار زیاد در اتصال هستند در حقیقت تمامی اختلالاتی که در 4G بود در این سری بهبود یافته اند. در حالت کلی می‌توان گفت در اینترنت نسل پنجم سرعت دانلود و آپلود بسیار بالا می‌باشد و همچنین اینترنت پایداری بالایی دارد به همین دلیل با 5G افراد با خیال راحت‌تری می‌توانند کارهای خود را با استفاده از اینترنت انجام دهند. همه گوشی‌های موبایل دارای این قابلیت نیستند بلکه فقط بیشتر گوشی‌هایی که اخیراً وارد بازار شده‌اند دارای این امکانات می‌باشند. ما در این قسمت می‌خواهیم به بررسی کامل اینترنت نسل پنجم و معرفی بهترین گوشی‌های موبایل 5G بپردازیم.

لیست بهترین گوشی‌های موبایل 5G

مزایای استفاده از تلفن‌های همراهی که دارای اینترنت 5G می‌باشند:


مهم‌ترین مزیت این نوع گوشی‌ها دارا بودن اینترنت پرسرعت می‌باشد که انجام کارهای مختلفی را راحت‌تر از قبل کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به دانلود اطلاعات صوتی و تصویری باکیفیت بالا اشاره کرد. همچنین با استفاده از این نوع اینترنت شما در کمترین زمان ممکن می‌توانید اطلاعات خود را بدون این که کیفیت آن‌ها کاهش یابد آپلود کنید. برخی از بازی‌ها دارای گرافیت بالایی می‌باشند که به راحتی نمی‌توان به صورت آنلاین آن‌ها را انجام داد ولی با بهره گیری از اینترنت 5G می‌توانید به صورت آنلاین این گیم ها را انجام دهید. علاوه بر این موارد می‌توان برای کنترل پهپاد ها و همچنین ماشین‌های خودران که برای کنترل نیاز به اینترنت پرسرعت دارند، از اینترنت نسل پنجم استفاده کرد.

چگونه باید از اینترنت نسل پنجم بهره مند شویم؟


برای بهره مندی از این فناوری شما به یک گوشی هوشمند نیاز خواهید داشت که قابلیت استفاده از اینترنت 5G را داشته باشد. در سال 2019 بیشتر شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند از جمله سامسونگ گوشی‌هایی تولید کردند که 5G می‌باشند و افراد می‌توانند به راحتی با استفاده از آن‌ها از تمامی امکانات اینترنت نسل پنجم استفاده کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی بهترین گوشی‌های موبایل 5G وارد بازار شده اند که افراد می‌توانند با خرید آن‌ها از امکانات زیادی از جمله استفاده از اینترنت پرسرعت بهره مند شوند. توجه کنید که اگر می خواهید از امکانات اینترنت 5G استفاده کنید حتما باید گوشی موبایلی تهیه کنید که دارای این قابلیت باشد. در ادامه به جدیدترین مدل موبایل‌هایی که توسط شرکت‌های مختلف وارد بازار شده اند اشاره می‌کنیم.

اینترنت نسل پنجم

در حین خرید گوشی‌های هوشمند 5G باید به چه مواردی توجه کنیم؟


مهم‌ترین موردی که باید در حین خرید هر نوع موبایلی توجه کنیم نیازهای ما می‌باشد و حتماً باید طبق نیازهای خود گوشی موبایل تهیه کنیم. امروزه با توجه به افزایش کاربرد اینترنت و به وجود آمدن اپلیکیشن های مختلف بهتر است گوشی خریداری شده 5G باشد تا با سرعت زیاد بتوانید به اینترنت وصل شوید و با ثبات زیاد کارهای خود را با استفاده از اینترنت پرسرعت انجام دهید. از دیگر مواردی که باید توجه کنید میزان بودجه شما می‌باشد و باید طبق آن گوشی تصمیم گیری کند. امروزه گوشی‌ها در برندهای مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام قیمت‌های مختلفی دارند. در سال‌های اخیر بیشتر گوشی‌های پرچم دار و میان رده 5G می‌باشند و شما می‌توانید به راحتی طبق سلیقه و بودجه خود برند مدنظر خود را تهیه کنید.

معرفی بهترین گوشی‌های موبایل 5G


گوشی‌های 5G از سال 2019 وارد بازار شده اند ولی بیشتر آن‌ها در سال 2020 در سراسر جهان قابل خرید می‌باشند. در یک سال اخیر شرکت‌های اپل، هواوی، سامسونگ و ... از گوشی‌های 5G خود رونمایی کرده اند که این تکنولوژی می‌تواند تغییرات عظیمی در سرعت اینترنت و استفاده از بازی‌ها و اپلیکیشن های مختلف که نیاز به اینترنت پرسرعت دارند، ایجاد کنند. پرفروش ترین و مشهورترین کمپانی که از گوشی‌های 5G خود رونمایی کرده است شرکت سامسونگ می‌باشد. از جمله بهترین گوشی‌های موبایل 5G می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سامسونگ Galaxy S21 Ultra


این مدل گوشی جز جدیدترین مدل موبایل تولیدی شرکت سامسونگ می‌باشد که یک گوشی پرچم دار به حساب می‌آید. سامسونگ Galaxy S21 Ultra، 5G می‌باشد که قیمت نسبتاً بالایی دارد و بیشتر افراد توانایی خرید آن را ندارند. این مدل گوشی 5G مانند سایز گوشی‌های موبایل سری S سامسونگ قابلیت‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان که کیفیت بالای دوربین، دارا بودن چیپست رده بالا، بزرگنمایی نوری تا 10 برابر، داشتن رم 16 گیگابایت و ... اشاره کرد. در حالت کلی ویژگی‌های فوق العاده این گوشی عبارت اند از:

  •  دارا بودن باتری قوی
  •  دارا بودن سریع‌ترین چیپست اندروید
  • داشتن دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی
  • داشتن قابلیت اسکنر اثر انگشت با عملکرد فوق العاده
  • دارا بودن اسپیکرهای استریو
  • پشتیبانی از قلم S-Pen
  • داشتن صفحه نمایش OLED
  • عکاسی و فیلم برداری بسیار باکیفیت

البته توجه کنید که در کنار داشتن چنین امکاناتی نقطه ضعف‌هایی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  اندازه نسبتاً بزرگ
  • دارا نبودن شارژر و هدفون

سامسونگ Galaxy S20 FE 5G


یکی از ویژگی‌های مثبت شرکت سامسونگ تولید گوشی‌های میان رده با ویژگی‌های نسبتاً مشابه گوشی‌های پرچم دار می‌باشد. از آنجایی که گوشی‌های 5G سری S سامسونگ قیمت‌های نسبتاً بالایی دارند گوشی سامسونگ Galaxy S20 FE 5G می‌تواند جز بهترین گوشی‌های موبایل 5G با قیمت مناسب باشد. این نوع گوشی مانند بیشتر گوشی‌های سامسونگ در دو نوع پردازنده اگزینوس و کوالکوم تولید شده است که نوع آن‌ها در بازار بستگی به موقعیت جغرافیایی دارد. بهتر است بدانید فقط نسخه Snapdragon سامسونگ Galaxy S20 FE قابلیت پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم را دارد.
داشتن ویژگی‌های مثبت و قابلیت‌های زیادی در این نوع گوشی باعث متمایز شدن آن با سایز گوشی‌ها شده است که از جمله آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این گوشی بسیار خوش دست می‌باشد.
  • دارای گواهینامه IP68 می‌باشد.
  • دارای باتری قوی می‌باشد.
  • دوربین‌های بسیار باکیفیتی دارد.
  • با توجه به قابلیت‌هایی که دارد قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد.

این مدل گوشی در کنار قابلیت‌ها و امکانات زیادی که دارد نقطه ضعیف‌هایی نیز دارد که می‌توان گفت زیاد قابل اهمیت نیستد. از جمله این نقطه ضعف‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس بدنه پلاستیک می‌باشد.
  • شارژر آن بسیار قوی نمی‌باشد.
  • نسبت به گوشی‌های دیگر کمی زودتر داغ می‌کند.

سامسونگ Galaxy S21 Ultra

اپل آیفون 12 پرو مکس


گوشی اپل آیفون 12 پرو مکس جز بهترین گوشی‌های موبایل 5G می‌باشد که در سراسر جهان طرفدار بسیار زیادی دارد و جز پرفروش‌ترین گوشی‌ها می‌باشد. این گوشی 5G قیمت بالایی دارند ولی افراد زیادی تمایل به خرید آن را دارند. تمامی گوشی‌های اپل دارای ویژگی‌هایی منحصر به فردی می‌باشند که این مورد باعث شده همیشه جز برترین گوشی‌ها به حساب بیایند. جدیدترین انواع گوشی تولید شده توسط کمپانی اپل گوشی آیفون 12 پرو مکس می‌باشد که مانند سایر گوشی‌های اپل قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت اند از:

  • کیفیت عکاسی و فیلم برداری بسیار بالا
  • چیپست بسیار پیشرفته
  • سیستم عامل IOS بسیار روان
  • دارای اسپیکرهای استریو
  • صفحه نمایش و طراحی بسیار جذاب و باکیفیت

در کنار چنین قابلیت‌های فوق العاده نقص‌هایی نیز دارد که البته این نقص‌ها نمی‌توانند مانع خرید این گوشی 5G شوند. از جمله این نقطه ضعف‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اپل آیفون 12 پرو مکس

شیائومی Mi 11


یکی دیگر از بهترین گوشی‌های موبایل 5G گوشی شیائومی Mi 11 هست که می‌توان گفت یک گوشی پرچم دار و فوق العاده باکیفیت هم از لحاظ سخت افزاری و هم نرم افزاری می‌باشد. با توجه به این که این نوع گوشی باتری بسیار قوی و چیپست فوق العاده ای دارد می‌تواند به همراه اینترنت نسل پنجم کاربرد بسیار زیادی از جمله انجام بازی‌های مختلف آنلاین و ... داشته باشد. از جمله ویژگی‌هایی که این گوشی 5G را به یک گوشی فوق العاده تبدیل کرده است عبارت اند از:

  •  دارا بودن پردازنده بسیار بالا
  •  کیفیت دوربین فوق العاده و دارا بودن دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی
  • دارا بودن اسپیکرهای استریو
  • صفحه نمایش جذاب و طراحی فوق العاده زیبا
  • دارا بودن باتری بسیار قوی
  • قیمت مقرون به صرفه

توجه کنید شیامی با تولید گوشی Mi 11 طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است زیرا ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارد که می‌توان گفت پاسخ گوی تمامی سلیقه‌ها و نیازها می‌باشند. همچنین این مدل گوشی نقطه ضعف چندانی ندارد و در کنار همه این ویژگی‌های فوق العاده قیمت نسبتاً مقرون به صرفه ای دارد.

قیمت بهترین گوشی‌های موبایل 5G


قیمت این نوع گوشی‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان هزینه حدودی برای همه آن‌ها در نظر گرفت. از جمله عواملی که در تعیین قیمت گوشی‌های موبایل 5G تأثیر گذار می‌باشند می‌توان به نوع برند و شرکت تولید کننده، کیفیت دوربین گوشی، قابلیت‌های مختلف گوشی، نوع سخت افزار آن، جنس بدنه، موقعیت جغرافیایی و ... اشاره کرد. بهترین قیمت موبایل بسته به بودجه شما دارد پس اگر قصد خرید گوشی 5G را دارید حتماً باید نیازها و بودجه خود را در نظر بگیرید.
قیمت بهترین گوشی‌های موبایل 5G

کلام آخر


امروزه با پیشرفت تکنولوژی نیاز به اینترنت پرسرعت برای انجام تمامی کارها به وضوح دیده می‌شود. اینترنت نسل پنجم با سرعت اتصال بسیار بالا و همچنین ثبات در اتصال می‌تواند پاسخ گوی بسیاری از نیازهای افراد باشد. اگر می‌خواهید از 5G بهره مند شوید باید گوشی موبایلی تهیه کنید که قابلیت پشتیبانی از 5G را داشته باشد. ما در این قسمت به بررسی اینترنت نسل پنجم و بهترین گوشی‌های موبایل 5G پرداختیم امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید.

برای بررسی قیمت موبایل و تبلت و خرید انواع لوازم جانبی موبایل و تبلت وارد صفحات لینک شده شوید

مطالب مرتبط: