آشنایی با قطعات کامپیوتر و همکاری با بروزکالا

کامپیوتر جزئی جدایی ناپذیر در جامعه امروز هستند. گذراندن روز بدون استفاده از کامپیوتر در فعالیتهای شخصی یا شغلی عملاً غیرممکن است. کامپیوتر رومیزی نوعی خاص از کامپیوتر است که برخلاف لپ تاپ یا تبلت که هر دو قابل حمل هستند ، به طور کلی در یک مکان قرار می گیرد. سخت افزار و نرم افزار هر دو سیستم کامپیوتر را تشکیل می دهند تا شما را قادر به استفاده از آن برای تجارت یا سرگرمی کند.

  • مادربرد

مادربرد ممکن است برد اصلی نیز خوانده شود. مادربرد صفحه اصلی مدار کامپیوتر است. مادربرد منبع تغذیه واحد پردازش مرکزی و سایر موئلفه های سخت افزاری نصب شده روی کامپیوتر است. از طریق مادربرد ، این موئلفه ها برای انجام فرایندها با هم کار می کنند.

  • پردازنده

پردازنده کامپیوتر را اغلب CPU یا واحد پردازش مرکزی می نامند. پردازنده را به عنوان مغز واحد در نظر بگیرید. این قسمت داخلی کامپیوتر است که مسئول محاسبه اطلاعات است. پردازنده ممکن است جزئی جدایی ناپذیر از کامپیوتر باشد ، اما اندازه آن کاملاً کوچک است. پردازنده کاملاً در سوکت مربوط به مادربرد جای می گیرد.

  • حافظه (RAM)

RAM مخفف کلمۀ "حافظه دسترسی تصادفی" است. RAM را ممكن است حافظه كوتاه مدت نيز در نظر بگیریم. RAM کامپیوتر را قادر می سازد تا فرآیندها را انجام دهد. بنابراین ، هرچه حافظه رم یک کامپیوتر بیشتر باشد ، پردازش های بیشتری می تواند همزمان انجام دهد و سریعتر می تواند آنها را تکمیل کند. با خاموش شدن کامپیوتر ، هرگونه اطلاعات موجود در RAM از بین می رود.

  • هارد دیسک

هارد دیسک کامپیوتر مکانی است که سیستم تمام برنامه های نصب شده روی کامپیوتر و تمام داده های وارد شده در آن را در آن ذخیره می کند. برای استفاده از نرم افزار ، باید آن را بر روی هارد دیسک کامپیوتر نصب کنید. پس از حضور ، هارد دیسک تمام اطلاعات مورد نیاز برای اجرای برنامه را بازیابی می کند. ظرفیت و سرعت بازیابی اطلاعات درایوهای سخت متفاوت است.

  • کارت گرافیک

کارت گرافیک در کامپیوتر امکان نمایش تصاویر روی صفحه را فراهم می کند. کارت گرافیک به مادربرد متصل می شود. پس از نصب ، تصاویر را برای نمایش تولید می کند. کارت های ویدیو با مشخصات و قابلیت های مختلفی را ارائه میدهد. یک کارت گرافیک ارزان قیمت ممکن است گرافیک با کیفیت بالا در کامپیوتر تولید نکند ، در حالی که کارت گرافیک گران تر باید امکان مشاهده تصاویر در سطح بالاتر را داشته باشد. هر کسی که برای کار با عکس یا بازی از کامپیوتر استفاده کند ، به کارت ویدیوی با کیفیت بالا احتیاج دارد.

  • درایو نوری

اکثر کامپیوترهای رومیزی مجهز به حداقل یک درایو نوری هستند. درایو نوری وظیفۀ خواندن مطالب موجود در DVD و CD را دارد. درایوهای نوری این عملکرد را با دستگاه خاصی انجام می دهند که بسیار سریع می چرخد. بعضی از درایوهای نوری سریعتر از بقیه می چرخند: درایوهای نوری با سرعت کمتر نسبت به درایو های با سرعت بالاتر قیمت کمتری دارند ، هرچند که عملکرد خوبی هم ندارند.

  • مانیتور

مانیتور از یک صفحۀ تخت تشکیل شده است که دیدن داده ها یا برنامه هایی را که در کامپیوتر اجرا می شوند را امکان پذیر می کند. وضوح نمایشگر و وضوح تصویری که نمایش می دهد اشاره به این موضوع دارد. که نمایشگرها با اندازه ی بزرگتر  وضوح بالاترو  قیمت بالاتری دارند. برخی از مانیتورهای جدید حتی دارای فناوری صفحه لمسی هستند که کاربر را قادر می سازد تا صفحه را لمس کند تا انتخاب کند.

  • ماوس

ماوس وسیله ای دستی است که کاربر را قادر می سازد تا مکان نما را روی صفحه کامپیوتر حرکت دهد. با حرکت ماوس روی یک سطح صاف ، می توان اشاره گر روی صفحه را حرکت داد. یک ماوس ممکن است دارای دو یا چند دکمه باشد که از آنها برای انتخاب و فعال سازی گزینه ها در صفحه کامپیوتر استفاده می کنید. با یک کلیک از دکمه سمت چپ ، موردی انتخاب می شود ، در حالی که با دوبار کلیک می توانید پرونده یا برنامه ای را باز کنید. با فشار دادن و نگه داشتن دکمه سمت چپ شما را قادر می سازد موارد را روی صفحه کامپیوتر انتخاب و جابجا کنید.

  • صفحه کلید

صفحه کلید به کامپیوتر متصل می شود. ورود متن به کامپیوتر در درجه اول با صفحه کلید حاصل می شود. صفحه کلید همچنین شامل کلیدهای ویژه عملکردی است که دستورات خاصی را اجرا می کنند. از جمله کلیدهای عملکردی می توان به کلید Escape و کلید Print-Screen اشاره کرد. صفحه کلیدها معمولاً شبیه صفحه کلید ماشین تحریر استاندارد هستند ، اگرچه برخی از مدل های جدید دارای طراحی ارگونومیک و دکمه های اضافی هستند.

 همکاری با بروزکالا

در سایت بروزکالا حالتی وجود دارد که شما می توانید پنل کاربری خود را به پنل همکار تبدیل کنید. 
با تبدیل شدن به پنل همکار، می توانید محصولات بروزکالا را با مبلغ مناسبی خریداری کنید و با شماره های فروشگاه برای هماهنگی و تبدیل به پنل همکار تماس بگیرید.
برای انجام این کار باید حتما یک سفارش نهایی شده در سایت داشته باشید.