بروزرسان نرم افزاری جالبی بزودی برای ویندوز 10 منتشر می شود

شرکت مایکروسافت هنگامی که ویندوز 10 را منتشر کرد، اعلام نمود نسخه بعدی در کنار نیست و قرار بوده در قالب آپدیت های بزرگ بروزرسانی های قابل توجهی را برای ویندوز 10 شاهد باشیم. 

مدت‌هاست بروزرسانی سیستم‌عامل ویندوز 10 به یکی از دلهره‌آورترین اتفاق های روزمره‌ کاربران تبدیل شده است. اگر خبرهای سیستم‌عامل را دنبال کرده باشید، احتمالاً می‌دانید جدیدترین آپدیت ویندوز 10 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و کاربران را با مشکلات عجیبی چون بلو اسکرین مواجه می‌کند. اما طبق خبرهای جدید، آپدیت بعدی ویندوز یک قابلیت بسیار کاربردی را به این سیستم‌عامل اضافه می‌کند.

هفته‌ی اخیر تیم سیستم‌عامل ویندوز 10 شرکت مایکروسافت، یک پیش‌نمایشی از بروزرسانی بیلد 20190 ویندوز را در اختیار برخی از توسعه‌دهندگان قرار دادند. مایکروسافت با تغییراتی که در این بروزرسانی انجام داده، به کاربران اجازه می‌دهد روی پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) سیستم خود کنترل بیشتری داشته باشند. این آپدیت برای گیمرها و به‌خصوص سیستم‌هایی که از چند پردازنده‌ی گرافیکی بهره می برند، بسیار کاربردی و کارآمد خواهد بود.

پس از این بروزرسانی ویندوز قادر به تفکیک پردازنده‌های گرافیکی سیستم بوده و می‌تواند پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع را افزون بر کارت گرافیک مستقل سیستم بشناسد. سپس با استفاده از این تنظیمات جدید کاربر می‌تواند برای هر نرم‌افزاری بسته به نیاز GPU دلخواه خود را مورد استفاده قرار دهد. برای مثال در حین بازی ویندوز از کارت گرافیک مجزا سیستم بهره گرفت، در حالی که برای وب‌گردی و تماشای ویدیو از پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع دستگاه استفاده کرد.

همچنین با این آپدیت تنظیمات جدیدی برای حالت‌های کاهش مصرف انرژی (Power Saving) و عملکرد بالا (High Performance) به ویندوز اضافه می‌شود. با این تنظیمات می‌توان برای هر اپلیکیشن تعیین کرد در هر یک از حالت‌های مدیریت مصرف انرژی، از GPU دلخواه شما استفاده شود. البته می‌توان انتخاب GPU برای هر اپلیکیشن را بر عهده‌ی خود ویندوز نیز گذاشت.

هم‌اکنون اکثر لپ‌تاپ‌هایی که به دو پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع و مستقل مجهز هستند، با استفاده از برنامه‌ی انحصاری کارت گرافیک خود می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند؛ مثلا برای کارت‌های گرافیک انویدیا می‌توان با کلیک راست روی صفحه دسکتاپ و ورود به NVIDIA Control Panel؛ به قسمت Manage 3D Settings رفته و این تنظیمات را تغییر داد. اما مجهز شدن ویندوز 10 به این قابلیت باعث بهتر شدن تجربه‌ی کاربری این سیستم‌عامل می‌شود.
به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه مایکروسافت چیست.