Mobvoi و معرفی ایربادز جدید و پیشرفته

در چند سال اخیر شاهد ظهور پرقدرت انواع ایربادها در بازارهای تکنولوژی بوده‌ایم و انتظار می‌رود این محصولات بی‌سیم کم کم جایگزین هندزفری‌ها و هدفون‌ها شوند. شرکت چینی Mobvoi که یکی از توسعه‌دهندگان و فروشندگان لوازم الکترونیکی و به‌خصوص محصولات پوشیدنی است، اخیراً از جدیدترین ایربادهای خود رونمایی کرد.

ایربادهای جدید Mobvoi قادر است با استفاده از فناوری TicMotion خود این شرکت با حرکت‌های سر دستورات مختلفی را اجرا کند. این ایربادها Mobvoi Earbuds Gesture نام گرفته و طراحی مشابه با محصول قبلی این شرکت که TicPods Free نام دارد، خواهد داشت. اما ایربادهای جدید از یک باتری بزرگتر بهره برده و قسمت سیلیکونی آنها نیز نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر است.

شرکت Mobvoi در کنار معرفی Earbuds Gesture، در وب‌سایت Indiegogo یک کمپین سرمایه‌گذاری مردمی (Crowdfunding) برای این ایربادها و محصولات آینده‌ی خود راه‌اندازی کرد. هم‌اکنون یک جفت از این ایربادها با قیمت 67 دلار فروخته می‌شود، اما این قیمت فقط تا فردا پابرجاست. همچنین مشتریان تا فردا می‌توانند دو جفت Earbuds Gesture را به قیمت 130 دلار خریداری کنند.

کمپانی Mobvoi افزون بر این‌ها یک باندل ویژه هم با قیمت 280 دلار به‌فروش می‌رساند که شامل یک جفت Earbuds Gesture و یک ساعت هوشمند TicWatch است. Earbuds Gesture علاوه بر قابلیت TicMotion، از یک قابلیت حذف نویز هم بهره می‌برد که تجربه‌ی بسیار بهتری از برقراری تماس در محیط‌های شلوغ برای کاربر به ارمغان می‌آورد. ایربادهای جدید Mobvoi با دوبار تکان دادن سر در جهت عمودی به تماس ورودی پاسخ می‌دهد و اگر سر را در جهت افقی تکان دهید تماس را رد می‌کند.

طبق گفته‌های این شرکت، Earbuds Gesture با باتری 90 میلی‌آمپرساعتی خود می‌تواند تا 10 ساعت قابل استفاده باشد و جعبه‌ی آن نیز با استفاده از یک باتری 600 میلی‌آمپرساعتی قادر است ایربادها را تا 5 بار شارژ کند قبل از اینکه خود نیاز به شارژ داشته باشد.

یک ویژگی بسیار مهم Earbuds Gesture قابلیت استفاده‌ی مستقل از هر ایرباد است؛ کاربر می‌تواند هر کدام از این ایربادها را به‌صورت مجزا استفاده کند و هر کدام از آنها از دستورات لمسی نیز پشتیبانی می‌کنند. با دستورات لمسی (تاچ) می‌توان به تماس‌ها پاسخ داده یا آنها را رد کرد، موسیقی اجرا کرد و دستیارهای صوتی را نیز فعال نمود. قابل توجه است که Earbuds Gesture از دستیارهای هوشمند Alexa، Google Assistant و Siri پشتیبانی می‌کند.