نقد و بررسی جامع کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB 

ASUS  برندی است که جای پای خود را در بین برندهای مطرح مرتبط با کامپیوترهای شخصی، محکم کرده است و قطعا شناخته شده ترین برند در بین غیر حرفه ای ها نیز می‌باشد. ما همیشه از قیمت بالای محصولات این شرکت ناراضی بودیم. در یک چرخش استراتژی شگفت انگیز، ASUS سری GPU PHOENIX را با هدف قرار دادن سازندگان رایانه شخصی با بودجه اقتصادی ارائه کرده است و دارای یک خنک کننده متوسط ​​است اما همچنان کیفیت ساخت درجه یک ASUS  را حفظ می‌کند. به راحتی می‌توان گفت که این مدل کارآمدترین GTX 1050 Ti ای است که تاکنون آزمایش کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB  ادامه مطلب را مطالعه کنید.

خرید کارت گرافیک  ASUS Phoenix GTX 1050 Ti 4 GB

NVIDIA GTX 1050 Ti  یک رقیب سر سخت برای همه برندها می‌باشد و این امر به دلیل ایجاد تعادل قابل قبولی بین عملکرد و قیمت می‌باشد و ارزش خرید بیشتری را بدون اینکه عملکرد قدرتمند یک کارت گرافیک گیمینگ را تضعیف کند، به کاربران ارائه می‌دهد. همانطور که گفته شد، بسیاری از برندها سعی می‌کنند تا مدل های خود را از نظر قیمت یا ظاهر، تا حد ممکن برای مشتریان جذاب کنند و در مورد ASUS ، کیفیت همیشه حرف اول را می‌زند، زیرا این شرکت با ارائه چند ویژگی مختلف در کارت گرافیک ایسوس مدل GTX 1050 Ti از جمله خنک کاری تک فن که امروز نگاهی به آن خواهیم انداخت و می‌بینیم که نویدبخش سازگاری بسیار خوبی در کنار عملکرد منطقی است، پا به عرصه گذاشته است. امروز کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB را برای بررسی قرار داده ایم.

خرید انواع کارت گرافیک

درباره کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB

NVIDIA GTX 1050  از 640 هسته CUDA و 2 گیگابایت حافظه GDDR5 بهره می‌برد. GTX 1050 Ti  دارای مجموعه بزرگتری حاوی 768 هسته CUDA با 4 گیگابایت حافظه GDDR5 خواهد بود. قیمت GTX 1050 از 109 دلار و GTX 1050 Ti از 139 دلار آغاز می‌شود. برای هر دو کارت نسخه پایه ای وجود نخواهد داشت.

راهنمای خرید کارت گرافیک  ASUS Phoenix GTX 1050 Ti 4 GB

کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB دارای کلاک پایه 1290 مگاهرتز است و طبق مشخصات ادعا شده توسط NVIDIA  می‌تواند تا 1392 مگاهرتز افزایش یابد. کلاک حافظه با سرعت 3504 مگاهرتز کار می‌کند. GTX 1050 با کلاک پایه 1354 مگاهرتز کار می‌کند و دارای کلاک تقویت شده ی 1455 مگاهرتز است. کلاک حافظه نیز 3504 مگاهرتز است.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB کلیک کنید

دقیقاً مانند EXPEDITION 1050 Ti، کلاک های کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB  با یک کلاک پایه 1290 مگاهرتز و یک فرکانس افزایش کلاک 1392 مگاهرتز به عنوان مرجع ساخته شده است. حافظه هنوز 4 گیگابایت است و گزینه های خروجی نمایشگر نیز همچنان ثابت است: DVI-D ، HDMI 2.0b و DisplayPort 1.4.  PHOENIX GTX 1050 Ti به اتصال دهنده برق PCIe نیازی ندارد و مستقیما از شیار PCIe تغذیه می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی انواع کارت گرافیک های گیمینگ

مشخصات اصلی کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB

  • 768 هسته CUDA
  • حافظه 4 گیگابایتی128 بیتی GDDR5
  • سرعت کلاک پایه: 1290 مگاهرتز
  • افزایش سرعت کلاک: 1392 مگاهرتز
  • DisplayPort 1.4 ، HDMI 2.0 ، DVI
  • 75W TDP (از طریق اسلات PCI-E تأمین می‌شود)
  • PCI Express 3.0

قیمت کارت گرافیک  ASUS Phoenix GTX 1050 Ti 4 GB

بررسی عملکرد کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB

تنظیمات آزمون

  • پردازنده: Intel Core i7 7700K
  • مادربرد: ASUS ROG Maximus IX APEX
  • حافظه:  G.Skill Trident Z DDR4-3200GB 16 GB
  • ذخیره سازی:  Intel SSD 750 NVME U.2 SSD
  • PSU: Seasonic P1000
  • خنک کننده: Thermaltake Water 3.0 Riings 360mm
  • مانیتور:  ASUS ROG PG27AQ
  • VGA:  ASUS Phoenix GTX 1050 Ti

نرخ فریم و زمان فریم یک بازی 60 ثانیه ای با استفاده از FRAPS v3.5.99 ضبط شد. نتایج آزمون به طور متوسط ​​3 بار اجرا شد. از آنجا که این قسمت مربوط به بررسی GPU است، ما بخشی از بازی را که بار سنگینی بر GPU وارد می‌کند، محک زدیم.

بازی های بررسی شده:

  • Crysis 3 – Post Human
  • Grand Theft Auto V – Palomino Highlands
  • The Witcher 3 – Woesong Bridge
  • Rise of the Tomb Raider – Valley Farmstead
  • DOTA2 – Shanghai Major Finals, Game 2, Team Secret vs Team Liquid (23:45 – 24:45)

بازی ها و تنظیمات مربوط به کیفیت تصویر در هر بازی در ادامه معرفی می‌شوند.

توجه: برخی از فناوری های انحصاری NVIDIA مانند PCSS ، HBAO + و HairWorks روی GPU هایAMD  کار می‌کنند، اما ما تصمیم گرفتیم از آنها استفاده نکنیم.

از کجا کارت گرافیک بایوستار مدل آر ایکس ۵۵۰ با حافظه ۴ گیگابایت بخریم؟

Rise of the Tomb Raider

این بازی با گرافیک ارتقا یافته، پشتیبانی از DX12 و بهبود کیفیت تصویر بالا، سخت افزار جدید ما را با ارائه گرافیکی بالا به چالش می‌کشد.

DirectX11

  • Anti-aliasing: FXAA
  • تنظیمات: بسیار بالا
  • انسداد محیط: روشن
  • Pure Hair: روشن
  • Vignette Blur: خاموش
  • تاری حرکت: خاموش
  • بلوم: روشن
  • Tessellation: روشن
  • بازتاب های فضای نمایشگر: روشن
  • روشنایی لنز: روشن
  • Film Grain: خاموش

کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050 Ti 4 GB

کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050 Ti 4 GB

دما و مصرف برق

برای اندازه گیری میزان مصرف برق و دما، کارت گرافیک را تحت فشار قرار می‌دهیم و مقادیر اوج دما و توان را ثبت می‌کنیم. ما از مقادیر پیش فرض بر روی کارت های گرافیک استفاده می‌کنیم و آن ها را با استفاده از DMark FireStrike Ultra 3 در 20 حلقه شبیه سازی بارگذاری های بازی تست می‌کنیم. کشش برق سیستم از سوکت اندازه گیری می‌شود.

همانطور که در آزمایش اولیه مشخص شد، کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB میزان کم مصرف بودن کارت را فقط تاw 83.9 میانگین اوج بار حفظ می‌کند. دما در GTX 1050 Ti که فقط با یک فن و هیت سینک آلومینیومی کار می‌کند، بطور قابل توجهی کمی بیشتر از کارت هایی با دو فن خنک کننده است اما با توجه به خنک کننده موجود، کارت هیچگاه تحت فشار قرار نمی‌گیرد و به خوبی در منطقه حرارتی تعیین شده باقی می‌ماند.

نتیجه گیری

  • عملکرد. ما آزمایشات را بر روی GTX 1050 Ti به عنوان کارت گرافیکی p1080  انجام دادیم و کمی سخت گیری را بیشتر کردیم و کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB را در آزمون استانداردهای پردازنده گرافیکی رده بالای خود قرار دادیم، اما در نهایت حتی به خصوص در DOTA2 که هم نرخ فریم و هم عملکرد فریم بسیار بالا بود، عملکرد بسیار خوبی را ارائه داد. قرار دادن تنظیمات جزئیات در GFE نیازمند قدرت گرافیکی بالایی است اما GTX 1050 Ti از پس اکثر بازی های با کیفیت p 1080 بر می‌آید.
  • کیفیت ساخت. کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB تقریباً همان چیزی است که انویدیا باید برای نمایش  قدرت GTX 1050 Ti به سبک FE ، به نمایش می‌گذاشت. PCB و قطعات با کیفیت بالا همگی برتری ASUS را به رخ می‌کشند و اگرچه سیستم خنک کننده به هیچ وجه چشمگیر نیست، اما برای این کارت کافی است.
  • کارآیی. اگر از IGP یا APU استفاده می‌کنید، GTX 1050 Ti  کارت گرافیک ارتقاء یافته مناسبی است و قطعاً افزایش کارآیی سیستم را احساس خواهید کرد. برای سیستم های قدیمی که 3 تا 4 نسل عقب تر هستند و با این شرط که پردازنده مرکزی شما بتواند از عهده اجرای بازی های جدید برآید، سیستم به صورت مناسبی ارتقا خواهد یافت.

خرید اینترنتی کارت گرافیک  ASUS Phoenix GTX 1050 Ti 4 GB

NVIDIA GTX 1050 Ti  به صورت ورودی اسلات و بدون نیاز به ارتقا PSU و اتصال دهنده برق به روزرسانی می‌شود، بنابراین حتی اگر از سیستمی مربوط به 3 سال پیش استفاده می‌کنید، می‌توانید کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB جدید را به آن متصل کرده و پیشرفت را احساس کنید. تجربه کلی گیمینگ عالی به لطف فناوری Pascal اتفاق می‌افتد و به معنای اجرای بسیار خوب بازی های مدرن به ویژه eSports که به مرجعی برای انواع سازندگان سیستم تازه کار و علاقه مندان به بازی های رایانه ای که می‌خواهند عملکرد واقعی سیستم خود را متوجه شوند، تبدیل شده است، می‌باشد. GTX 1050 Ti و GTX 1050  جز آخرین تولیدات انویدیا می‌باشد که برای افرادی که بودجه کمی دارند و فقط به رایانه ای روان و سریع با پشتیبانی از بازی های 1080p نیاز دارند، مناسب می‌باشد.

ASUS PHOENIX  مدل کامل GTX 1050 Ti را تولید کرده است و در حالی که فن تک گانه آن به تنهایی کافی است، اما ASUS  انواع سری کارت های گرافیک را با نام هایEXPEDITION ، DUAL و ROG STRIX تعریف و روانه بازار کرده است که هر کدام هدف مشخص خود را برای طیف های مختلف کاربران دنبال می‌کنند. کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB به عنوان راه حلی برای گیمرهایی که به کیفیتی که ASUS روی میز آن ها می‌آورد اعتماد دارند و به طور خاص به یک کارت گرافیک اقتصادی و ارتقاء بی در سر که بتواند تا سالیان آینده عملکرد سیستم آن ها را تضمین کند، نیاز دارند،  معرفی شده است. عملکرد تقریباً در مقایسه با مدل های اورکلاک شده در رقابت تنگاتنگی قرار دارد و این یک رقابت صرفاً مبتنی بر قیمت گذاری است و ایسوس با برتری سیستم خنک کاری خود که تقریباً مدل های اورکلاک شده فاقد آن هستند، در بازار به رقابت می‌پردازد. در واقع متناسب با میزان دما در این کارت گرافیک، تجهیزات عالی برای بهره وری انرژی بهتر ارائه شده است زیرا بهره وری بهتر در راستای بهینه سازی و بازدهی بالاتر است که این مدل، سریعتر از سایر مدل ها بازدهی کافی را ارائه می‌دهد.

 اگر به دنبال ارتقا سیستم گیمینگ قدیمی خود با پردازنده گرافیکی قدیمی یا گرافیک داخلی هستید، کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB گزینه بسیار خوبی به عنوان کارت گرافیک برای بازی است. برای افراد مبتدی، PHOENIX نمایانگر قدرت ASUS در بازار رده پایینی است که محصولات آن برای طیف وسیعی از کاربران در دسترس تر است و همچنین این مدل برای کسانی که در سرهم بندی رایانه شخصی حرفه ای نیستند اما می‌دانند که ASUS در همه ی تجهیزات خود چه عملکردی دارد، عالی است و این مدل هنوز هم کاملاً نماینده محصولات استاندارد این شرکت می‌باشد و دارای کیفیت ساخت و عملکرد بالا و آماده برآورده کردن انتظارات شما است. همچنین، فن یگانه آن می‌تواند به اندازه کافی کارت را خنک کند و همچنان بازدهی عالی را ارائه دهد و در این زمینه این مدل در بهترین جایگاه نمودار ما قرار می‌گیرد و بنابراین ROI در مصرف برق هر FPS بسیار بالا است. مسلما قیمت کارت گرافیک گیمینگ نسبت به قیمت کارت گرافیک معمولی گران تر است.

مزایا:

  • همه بازی ها را با کیفیت Full HD اجرا می‌کند.
  • مصرف پایین انرژی.
  • طراحی مناسب.

معایب:

  • برخی از بازی ها باید با تنظیمات متوسط ​​اجرا شوند.

کلام آخر

Nvidia GTX 1050 Ti کارت گرافیکی است که شاید به بهترین شکل پیشرفتی که Nvidia در سال جاری با معماری Pascal خود به دست آورده است را نمایش دهد. این مدل یک کارت گرافیک فوق العاده کارآمد و در عین حال با کیفیت Full HD و با قیمتی کمتر از 150 پوند است و تقریباً در هر سیستمی که به افزایش عملکرد گیمینگ به صورت اقتصادی نیاز دارد، قابل کارگزاری است. اگرچه ممکن است قدرت جذاب کارت های GTX هیجان انگیز معرفی شده در سال 2016 را نداشته باشد، اما ارزش خرید آن با توجه به قیمت گذاری انویدیا، غیرقابل انکار است.

شاید باید بگوییم که کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB کاملاً مناسب گیمرهایی است که از رایانه رومیزی بدون کارت گرافیک استفاده می‌کنند و اگر درگاه PCI-E در مادربرد وجود داشته باشد، می‌توانید از این کارت گرافیک استفاده کنید.

نقد و بررسی کارت گرافیک  ASUS Phoenix GTX 1050 Ti 4 GB

تراشه کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB بر اساس Nvidia’s GPU Pascal GPU ساخته شده است. این ساختار در حال حاضر یک ترکیب قدرتمند برای انویدیا ایجاد کرده است که در مدل های GTX 1080 ، 1070 و 1060  نیز به کار رفته است. این اولین کارت 2016 انویدیا است که از گیم پلی VR پشتیبانی نمی‌کند؛ برای پشتیبانی از VR به GTX 1060 نیاز خواهید داشت.

شما با نصب این کارت، 768 هسته CUDA را در کنار سرعت پایه 1290 مگاهرتز و حداکثر کلاک تقویت کننده 1392 مگاهرتز خواهید داشت. یک حافظه 4 گیگابایتی GDDR5  با سرعت 7000 مگاهرتز و یک باس حافظه 128 بیتی نیز در این کارت گرفیک وجود دارد.

کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB از تراشه GP107 مشابه GTX 1050 در سطح پایه استفاده می‌کند، اما پیکربندی این دو متفاوت است. 1050 هسته CUDA کمتری دارد اما با سرعت کلاک بیشتری تنظیم شده است. 1050 همچنین به 2 گیگابایت حافظه محدود شده و با قیمت 115 پوند عرضه می‌شود.

کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB حداکثر قدرت طراحی حرارتی(TDP) 75W را دارد. در این کارت، جایی برای هیچ چیز اضافی وجود نخواهد داشت، زیرا اتصال کارت PCI-E روی کارت گرافیک از طریق PSU وجود ندارد. تمام توان مورد نیاز GTX 1050 Ti را می‌توان مستقیماً از شکاف PCI-E دریافت کرد.

در فضای فعلی GPU ،Ti 1050 فاصله زیادی با رقیب اصلی خود یعنی AMD، هم از نظر قیمت گذاری و هم از نظر عملکرد مورد انتظار دارد.

قیمت آن بین 30 تا 40 پوند بیشتر از مدل پایه AMD Radeon RX 470 است. این قیمت بین 30 تا 40 پوند بیشتر از RX 460 که هدف اصلی آن بازی های پایین رده ای مانند Overwatch و DoTA با وضوح Full HD است، می‌باشد.

کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050Ti 4GB در حال حاظر رقیبی ندارد و بهترین گزینه اقتصادی برای بازی های Full HD است. اینکه آیا می‌توانید از حداکثر تنظیمات گرافیکی بازی ها استفاده کنید یا خیر، به میزان نرخ فریم بازی بستگی دارد، اما در حال حاضر هیچ بازی ای در بازار وجود ندارد که  Ti1050 پاسخگوی آن نباشد.

بیشتر بخوانید: