بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S20 FE 5G + راهنمایی کامل

سامسونگ  Galaxy S20 FE تمام چیزی است که شما به آن نیاز دارید. سامسونگ پرچمداران سری S20 خود را به بازار عرضه کرد که نتیجه آن یک تلفن همراه استاندارد با ارزش خرید بالا است که با قاطعیت در برابر رقیب آتی خود یعنی آیفون 12 ظاهر می شود. S20 FE 5G  با دارا بودن عملکرد سریع، دوربین های عالی و تخفیف های قابل توجه ارائه شده توسط ارائه دهندگان سیستم های مخابراتی، به عنوان پیشنهاد پیش فرض ما و همچنین ویراستاران برای خرید تلفن همراه اندرویدی در سال 2020 انتخاب می شود. در یک نگاه کلی میتوان گفت مزایا و معایب زیر را دارد:

 مزایا

  • پردازنده سریع
  • دوربین های عالی
  • عمر بالای باتری 

 معایب

  • عدم بزرگنمایی فضایی 
  • دوربین در محیط های کم نور بهترین عملکرد را ندارد

برای بررسی مشخصات و قیمت روز گوشی سامسونگ  Galaxy S20 FE کلیک کنید

Galaxy S20 FE 5G

بررسی گوشی s20 fe 5g

امسال سامسونگ تلفن های همراه زیادی را به بازار عرضه کرده است، اما جدیدترین مدل موبایل و دو گزینه ای که باید به خاطر بسپارید Galaxy S20 FE 5G و Galaxy Note 20 Ultra است. این دو مدل عملکرد واقعی یک پرچمدار و یک فوق پرچمدار را ارائه می دهند. S20 FE نظر اکثر افراد را جلب خواهد کرد، با این حال Note 20 Ultra دارای صفحه نمایش بهتر، قلم S Pen و بهترین دوربین تلفن همراهی که ما تا به حال آزمایش کرده ایم، است. سامسونگ در سال جاری استراتژی خود را تغییر داده است. قیمت بالای آن برای بخشی از جامعه بالا است. FE با صرف هزینه کمتر، ارزش خرید بالاتری دارد.

طراحی بهبود یافته

S20 FE  با ابعاد 6.29 در 2.93 در 0.33 اینچ (HWD) و 189 گرم وزن، تقریباً هم اندازه S20 + است. این به این معنی است که این گوشی کوچک نیست و در این زمینه هم رده ی دیگر پرچمداران صنعت تلفن همراه است.
این گوشی در شش رنگ لاوندر، نعناعی، سرمه ای، نارنجی، قرمز و سفید عرضه می شود. به طور کلی، در دست گرفتن این تلفن همراه حس برتری را القا نمی کند. S20 FE با دارا بودن نمای اصلی مسطح و سطوح فلزی مات خود نمی تواند همپای تلفن های همراه دارای نمایشگر خمیده، حس لوکس بودن را القاء کند. اما این طراحی کاربردی تر است و مشکلی که اغلب کاربران با لمس تصادفی صفحه نمایش خمیده دارند در این مدل وجود ندارد. علاوه بر این، دارا بودن پشت مات گوشی در جذب اثر انگشت و خراش بسیار بهتر از پشت شیشه ای S20 عمل می کند.

S20 FE دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی 2400 در 1080 و 120 هرتزی است که برای داشتن تجربه کاربری روان باید همیشه در حالت 120 هرتز استفاده شود. در واقع هیچ نکته منفی ای وجود ندارد و نرخ فریم بالا، پیمایش را بسیار روان تر می کند و من عمر باتری را در حالت 120 هرتز آزمایش کردم و نتیجه شگفت آور بود. از آنجا که نمایشگر به کار رفته در این تلفن همراه یکی از نمایشگرهای AMOLED اخیر سامسونگ است، رنگ ها در آن بسیار زیبا هستند و صفحه نمایش آن نیز روشن است. اگرچه سری S20 قادر است تا به وضوح بالاتر 2560 در 1440 برسد، اما این قابلیت فقط در 60 هرتز قابل فعالسازی است، و به نظر من پیمایش روان تر، ارزش از دست دادن وضوح بالاتر را دارد.

Galaxy S20 FE 5G

s20 fe 5g بررسی عملکرد آن

S20 FE دارای همان پردازنده اسنپدراگون 865 به کار رفته درS20  است. همچنین دارای 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، به علاوه شیار کارت  حافظه microSD است. نمره 12705 درPCMark Work 2.0  برابر با سری S20 است و امتیازات Geekbench آن در 862 تک هسته ای و 3،069 چند هسته ای کمی کمتر از سری S20 است، اما قابل توجه نیست. امتیازات معیار گرافیکی GFXBench نیز با سایر گوشی های S20 همسان است و معیار صفحه نمایش Car Chase با نرخ 45 فریم بر ثانیه همراه است.

عمر باتری بسیار عالی است.FE  دارای یک باتری بزرگ 4500 میلی آمپر ساعتی است و در ترکیب با صفحه 1080p ، 13 ساعت و 31 دقیقه پخش مداوم فیلم با روشنایی 75 درصد را به ثبت می رساند. با گشت و گذار بیشتر بین برنامه ها، عمر باتری کمتر خواهد شد، زیرا صفحه نمایش، 120 هرتز را ارسال می کند، اما با این وجود باز هم عملکرد باتری عالیست. این تلفن دارای شارژ سریع 22 وات، شارژ بی سیم و شارژ بی سیم معکوس است و تقریباً 90 دقیقه طول می کشد تا به شارژ کامل برسد.

ورژن نرم افزاری به کار رفته، نسخه سامسونگی اندروید 10 است که تمام امکانات بیشتر سامسونگ که با سری S20 ارائه می شوند را به کاربر عرضه می کند. برجسته ترین ویژگی این نسخه، یکپارچگی بسیار زیاد با تلویزیون ها و رایانه های شخصی ویندوزی است: اتصال به ویندوز به شما این امکان را می دهد که پیام کوتاه ارسال کنید، اعلان های خود را دریافت کنید و صفحه تلفن خود را در رایانه شخصی ویندوزی مشاهده کنید و DeX به شما این امکان را می دهد که به منظور ارائه مطلب یا کارهای دیگر، یک حالت چند پنجره ای مانند ویندوز ایجاد کنید.

بیشتر بدانید: بررسی Redmi Note 9T: گوشی ارزان قیمت با باتری عالی و 5G

سامسونگ این قول را داده است که نسخه اندروید FE را تا Android 13 ارتقا دهد. ما پیش بینی می کنیم که اگر برنامه زمانی طبق گذشته باشد، اندروید11 اوایل سال آینده میلادی عرضه می شود. 

پوسته اندرویدی سامسونگ از نظر ویژگی ها غنی است، اما کاربران از پوسته های عرضه شده توسط برخی رقبا رضایت بیشتری دارند. تلفن های Pixel گوگل دارای استاندارد طلایی هستند، اما امسال در زمینه پردازنده و دوربین از رقبای خود عقب تر هستند. پوسته موتورولا نسبتاً سبک است و من شخصا رابط کاربری OnePlus که دارای فونت های جذابی است و سرعت بالایی دارد را دوست دارم. اگرچه این پوسته ها فاقد ویژگی بسیار مفید و کاربردی اتصال به ویندوز هستند.

Galaxy S20 FE 5G

بررسی s20 fe 5g از نظر کیفیت تماس و شبکه

اگرچه نسخه بدون قفل Galaxy S20 FE موجود است اما در برخی کشورها باید تلفن را از شرکت های مخابراتی خریداری کنید. مدل قفل شده از تماس اینترنتی AT & T یا سیستم 5G Verizon پشتیبانی نمی کند. این نسخه فقط می تواند از ویژگی های شبکه T-Mobile استفاده کند.

Galaxy S20 FE همان سخت افزار شبکه Galaxy S20 کوچک را دارد و از لحاظ فنی با همان توانایی ها همراه است: seven-carrier aggregation 4G، زیر 6 گیگاهرتز 5G  در همه مدل ها و موج میلی متری در مدل Verizon  و Wi-Fi 6  قابل دسترسی است. تعدادی آزمایش مختلف در قیاس با Galaxy S20 + انجام شد و به موارد عجیبی مانند انتخاب باند های فرکانس کندتر در حضور باندهای فرکانسی قوی تر برخورد کردیم. این عملکرد به عنوان رفتار میان افزار و سخت افزار نامناسب تلقی می شود که فکر می ‎کنم با به روزرسانی نرم افزاری برطرف شود.

عملکرد Wi-Fi در آزمون های انجام شده بسیار خوب بود. من این دو تلفن همراه را در یک شبکه 5 گیگاهرتزی با سرعت اتصال 500 مگابیت در ثانیه بررسی و پیوند را در S20 FE و + S20 در نزدیکی روتر بیشتر کردم. در حاشیه ی منطقه اتصال،سرعت  در FE،  110 مگابیت بر ثانیه و در S20 +، 55.1 مگابیت بر ثانیه نسبت به حالت اولیه پایین تر بود که این یک تفاوت جالب است.

در ماه فوریه، تلفن های همراه را به دلیل عدم استفاده از موج میلی متری 5G متهم کردم اما اکنون تجدید نظر کرده ام، زیرا  هنوز شرکت های مخابراتی به نحو احسنت از این تکنولوژی استفاده نمی کنند و هنوز هیچ شبکه مخابراتی ای وجود ندارد که به خوبی از 5G پشتیبانی کند. بنابراین این گزینه مثبتی است که S20 FE می تواند از شبکه 4G  استفاده کامل کند در حالی که از لحاظ فنی به 5G مجهز است. پردازنده اسنپدراگون 765 مورد استفاده در Google Pixel 5 با این مشکل رو به رو است. امیدوارم که این مشکل برای طیف جدیدی از امواج هوایی موسوم به C-Band که احتمالاً AT&T و Verizon در سال آینده از آن استفاده می کنند وجود نداشته باشد، گرچه احتمالا تلفن های همراهی که تا مارس سال آینده معرفی می شوند، فاقد این ویژگی خواهند بود.

مدتی است که کیفیت تماس در گوشی های سری S سامسونگ با مشکلی رو به رو نیست. همه آن ها در هر شرایطی از بالاترین کدک های صوتی ممکن استفاده می کنند و صدای گوشی و بلندگوی FE دقیقاً مشابه S20+ است. اگر بعد از گذشت جندین سال است که تلفن همراه خود را تعویض می کنید، ممکن است به دلیل وجود کدک EVS متوجه بهبود کیفیت صدا شوید، اما اکثر گوشی های رده بالاتر چند سال اخیر از این تکنولوژی بهره می برند.

مانند اکثر گوشی های عرضه شده در مدت اخیر، در این تلفن همراه نیز جک هدفون وجود ندارد. پس باید از هدفون های USB-C یا مجهز به بلوتوث استفاده کنید .FE  از بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می کند.

زومِ زوم

S20 FE دارای سه دوربین در پشت است: یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی f / 1.8 ؛ یک دوربین دید عریض 12 مگاپیکسلی f / 2.2  و یک دوربین تله فوتو 3 مگاپیکسلیf / 2.4 . در جلوی تلفن همراه یک دوربین 32 مگاپیکسلی کار گذاشته شده است. معنی این اعداد و ارقام این است که FE در حالت اصلی و حالت دید عریض و در بزرگنمایی حداکثر 3 برابر، کیفیت تصویری مشابه سری S20 را به ثبت می رساند. FE فاقد ویژگی Space Zoom که ترکیبی از یک دوربین اصلی با وضوح بالا و یک لنز زوم اپتیکال است، می باشد. این ویژگی تصاویر با کیفیتی با بزرگنمایی 5 یا 10 برابر را ایجاد می کند، به همین دلیل می بینید که در  S20 + وضوح تصاویر ثبت شده در حالت بزرگنمایی 10 برابر بسیار واضح تر است. اگرچه این میزان بزرگنمایی کم مصرف است و در اکثر مواقع بزرگنمایی سه برابر ایده آل خواهد بود.

عکس با زوم 1 برابر

در 1 برابر، می توانید متوجه شوید که Galaxy S20 FE (سمت راست) نسبت به Galaxy S20 + (سمت چپ) عکس های جذاب تری می گیرد.

Galaxy S20 FE 5G

عکس 3 برابر

در حالت بزرگنمایی سه برابر، مقایسه Galaxy S20 FE (سمت راست) و Galaxy S20 + (سمت چپ) دشوار است.

Galaxy S20 FE 5G

عکس 10 برابر

در بزرگنمایی 10 برابر، بزرگنمایی فضایی Galaxy S20 + (سمت چپ) کاملا از Galaxy S20 FE (سمت راست) پیشی می گیرد.
در قیاس، در نور خوب، من عکس های FE را به + S20 ترجیح می دهم، چه با بزرگنمایی 3 برابر و چه بدون آن. مانند بسیاری از افراد(و برخلاف اسنوب عکاسی)، من دوست دارم تصاویرم کمی فراواقعی و همراه با رنگ های اشباع شده به ثبت برسند و FE رنگ های غنی تر و جزئیات سایه در نور مناسب را بهتر از رقیب خود به ثبت می رساند. (از آنجا که دوربین های اصلی یکسان هستند، این تفاوت ها باید نرم افزاری یا بر حسب شانس باشند.). S20 + همچنین چند انتخاب نوری انجام داد که باعث تردید در نتایج آزمایش می شود.

FE  در بزرگنمایی در نور کم به رقیبان خود یعنی S20+  و Note 20 Ultra نمی رسد، اگرچه فقط در صورتی که دو تلفن همراه را در کنار هم قرار دهید ممکن است متوجه این امر شوید. S20 FE با داشتن لنز f / 2.4 به جای لنز f / 2 ، باید ISO و "جزئیات فیلم" را کمی بیشتر کند و طبیعتا تصاویر ثبت شده در نور کم، با نویز همراه است.

حالت های ویدئویی، هم در دوربین جلو و هم در دوربین عقب، با ثبت ویئوهای HDR10 + با کیفیت 4K  و سرعت 60 فریم در ثانیه عملرکد خوبی را به نمایش می گذارند. این کیفیت قطعا مانند کیفیت 8K به کار رفته در  سری S20 یا Note 20 نیست، اما قطعاً امروزه  وجود کیفیت 8K چندان الزامی نیست. با این اوصاف، اگر می خواهید در فیلمبرداری با تلفن همراه نهایت کیفیت را تجربه کنید، باید نگاهی به LG Wing  مجهز به حالت دیوانه وار مجازی جیمبال بیاندازید.

بیشتر بدانید: بررسی Samsung Galaxy A72 + راهنمایی جامع و کامل
نقد و برسی موبایل

پایین تر اما با ارزش تر

Galaxy S20 FE 5g به جای ایجاد نوآوری، اصلاح شده است و این به نفع همه است. سه مدل S20 و دو مدل NOTE20، سامسونگ را به این فکر انداخت که در مورد ارزش سرمایه گذاری بر روی (چیپست اسنپدراگون 865 و لنز 3 برابر جامد) و یا (قاب پشت شیشه ای و دوربین های اصلی با مگاپیکسل بالا) تصمیم گیری کند. وS20 FE  حاصل این تصمیم گیری است. 

کلام آخر

Samsung Galaxy S20 FE 5G تمام آنچه را که اکثر مردم به آن نیاز دارند، با قیمتی که اکثر مردم قابلیت پرداخت آن را دارند، ارائه می دهد. شما می توانید در فروشگاه بروز کالا به بررسی بهترین قیمت موبایل پرداخته و خرید آنلاین گوشی خود را انجام دهید.

مشخصات Samsung Galaxy S20 FE 5G
اندروید 10 سیستم عامل
Qualcomm Snapdragon 865 پردازنده مرکزی
6.29 در 2.93 در 0.33 اینچ ابعاد
6.5 اینچ اندازه صفحه نمایش
2400 در 1080 وضوح صفحه نمایش
12MP ، 12MP ، 8MP ؛ 32MP وضوح دوربین (عقب، سلفی)
13 ساعت و 31 دقیقه عمر باتری گوشی (بر طبق آزمایشات)