نقد و بررسی کنسول بازی ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X)

ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) یکی دیگر از محصولات مایکروسافت است که دارای عملکردی قابل ملاحظه است. هر دو کنسول بازی سونی و مایکروسافت می توانند از وضوح تصویر 4K و HDR استفاده کنند اما از لحاظ فنی ایکس باکس وان ایکس (Xbox One x) از کنسول PS4 Pro بهتر است چونکه دستگاه های قدرتمندتر است و وضوح بازی 4K را به طور ساده تری در اختیار کاربران قرار می دهد. با این حال کنسول پی اس 4 پرو می تواند از طریق برخی از فناوری های هوشمندسازی، گیم پلی 4K و HDR را مدیریت کند. بنابراین انتخاب یک کنسول بازی برای خرید به بودجه شما بستگی دارد.

خرید ایکس باکس وان ایکس

در نقد و بررسی xbox one x به قسمت مهم پخش تصویر می رسیم. کنسول بازی Xbox One X به دلیل داشتن قدرت محاسباتی بیشتر (50 درصد نسبت به پرو قدرت محاسباتی بالاتری دارد)، همچنین پشتیبانی از HDR و سازگاری با Dolby Atoms و یک پخش کننده بلورری Ultra HD 4K و همچنین کیفیت عالی، به عنوان پرکاربردترین و قدرتمندترین کنسول بازی شناخته شده است.

همچنین بخوانید: مقایسه فنی ۴ مدل کنسول بازی ایکس باکس (XBOX)

چه انتظاری از xbox one باید داشته باشیم؟

با بیرون آوردن ایکس باکس وان ایکس از جعبه، شکل و طراحی کنسول بازی پلی استیشن 2 سونی در ذهنتان تداعی خواهد شد. این کنسول از الگوی کم رنگی بهره برده است که برای اولین بار در کناره های بدنه Xbox One S  استفاده شد. شما می توانید پورت های HDMI، USB 3,0، خروجی IR، خروجی صدای دیجیتال و کانکتور کابل شبکه را در پشت Xbox One X پیدا کنید. شما باید در هنگام خرید Xbox One X کنترلر ایکس باکس ایکس با یک جفت باتری، کابل HDMI، کابل برق، دفترجه راهنما و کدهای اشتراک Xbox Live Gold و Xbox Game Pass را دریافت کنید. موارد مذکور، دارای اهمیت بالایی در بررسی xbox one x می باشند. 

خصوصیات کنسول بازی ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X)

در مسیر بررسی کنسول xbox one x هستیم و به بخش های سخت افزاری می رسیم. از نظر سخت افزاری ایکس باکس وان ایکس دارای یک پردازنده 2.3 گیگاهرتزی، 6 ترافلاپس پردازنده گرافیکی است که تقریبا معادل یک پردازنده گرافیکی میان رده تا رده بالای کامپیوتر گیمینگ با کیفیت است که امروزه در بازار تقریبا به اندازه خود کنسول قیمت دارد. علاوه براین، کنسول دارای 12 گیگابایت رم GDDR5 و یک موتور GPU است که با سرعت 1172 مگاهرتز کار می کند. در واقع برای ایجاد یک سیستم بازی رایانه ای که قدرت مشابه با ایکس باکس وان ایکس را ارائه دهد حداقل دو برابر قیمت را در بر می گیرد. در واقع PS4 Pro دارای 4 ترافلاپس اسب بخار است و این باعث می شود که Xbox One X پنجاه درصد قدرتمدتر ظاهر شود. 

ایکس باکس وان ایکس قیمت مناسبXbox One X نسبت به کنسول Xbox One S ابعاد کوچکتری دارد و نسبت به PS4 Pro می توانید 8 میلیون پیکسل را تولید کند، بزرگترین مزیت این کنسول این است که می تواند بازی ها و فیلم های 4K را به راحتی اجرا کنید. با چهار برابر پیکسل بیشتر حتی کوچکترین جزئیات به وضوح کامل مشاهده است. Xbox One X نه تنها دارای رزولوشن 4K می باشد بلکه برای دریافت قابلیت های HDR بهینه شده است و می تواند انواع فیلم های 4K را در دستگاه پلیر بلوری Ultra HD ایکس باکس وان ایکس اجرا کرد. شفافیت تصاویر و کنتراست عالی ظاهر شدند و اگر یک تلویزیون با کیفیت بالا را داشته باشید جزئیات کاملا برجسته هستند. به همین دلیل گفته می شود کیفیت ایکس باکس وان ایکس بسیار بالاست.

همچنین بخوانید: مانیتور گیمینگ بنکیو مدل RL2755HM سایز 27 اینچ

درست مثل کنسول One s می توانید این کنسول را به صورت عمودی و افقی روی استند خود قرار دهید. این دستگاه نسبت به کنسول های قبلی بسیار بدون سر و صداتر شده است و به اندازه زیادی گرما تولید نمی کند و در نتیجه استهلاک قطعات بسیار کاهش پیدا کرده است. حال که مواردی را در موضوع نقد و بررسی ایکس باکس وان ایکس ذکر کردیم در ادامه روش های خرید xbox one را بررسی می کنیم.

نحوه خرید کنسول xbox one

امروزه، راه های متفاوتی برای خرید هر محصول وجود دارد. با وجود فروشگاه های اینترنتی که هر کدام به طور تخصصی در حال فعالیت در یکحوزه مشخص هستند، راحت تر از همیشه می توان اقدام به خرید کرد. خرید xbox one نیز از این مورد مستثنی نیست. کافی ست سری به فروشگاه های اینترنتی لوازم الکترونیکی بزنید تا با انواع مدل های کنسول بازی مواجه شوید. پس این سوال مطرح می شود که به کدام فروشگاه می توان اعتماد کرد؟ کیفیت کدام محصول مناسب است؟ قیمت xbox one چقدر است؟ 

پیشنهاد ما با تجربه ای که در طول زمان بدست آورده ایم خرید xbox one از فروشگاه اینترنتی با سابقه بالا و خدمات گسترده است. فروشگاهی که علاوه بر خدمات پس از فروش، دارای مشاوره خرید پیش از اقدام نیز باشد. به این شکل خیال شما بابت خرید xbox one با کیفیت و اورجینال راحت می شود.  

برای خرید کنسول بازیایکس باکس وان ایکس کلیک کنید.

در این مطلب به بررسی xbox one به طور دقیق پرداختیم. این کنسول بازی از محصولات بسیار پرطرفدار سامسونگ است که نظر طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است. در فرایند بررسی ایکس باکس وان ایکس به مواردی مانند رم و گرافیک و قدرت محاسباتی سیستم این کنسول پرداختیم. بنابراین با توجه به نکات ذکر شده، می توان کیفیت ایکس باکس وان x را فوق العاده نامید.