نقد و بررسی کنسول بازی Xbox One S مایکروسافت

ایکس باکس وان اس (Xbox One S) درست سه سال بعد از کنسول بازی اصلی ایکس باکس وان (Xbox One) به بازار آمد. کنسول جدیدتر یک دستگاه کوچک‌تر، بدون سر و صدا تر و با کیفیت تر است. از نظر فنی پیشرفت های فنی زیادی در ایکس باکس وان اس ایجاد شده است که از این بین می توان به قابلیت های 4K، منبع تغذیه داخلی و طراحی زیبای و مینیمالیستی آن اشاره کرد. رقبای اصلی این دستگاه را می توان کنسول بازی پلی استیشن 4 و کنسول نینتندو سوئیچ دانست. ما در این قسمت به نقد و بررسی xbox one s می پردازیم و به تمامی قابلبیت ها و نقاط مثبت و منفی این دستگاه اشاره می کنیم.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز کنسول مایکروسافت مدل Xbox One S ظرفیت 1 ترابایت همراه با بازی کلیک کنید

بیشتر بخوانید: دسته بازی Xbox Series X و S
برخی ها معتقدند که کنسول Xbox One S در واقع بین دو محصول پس و پیش خود قرار می گیرد و برخی ها هم معتقدند که One S در واقع همان چیزی است که باید در نسخه اصلی یافت می شد. در هر صورت کنسول بازی One S مایکروسافت یک نسخه برتر از نسخه قبلی خود است که بدنه آن 40 درصد از بدنه کنسول اصلی کوچکتر است. با وجود منبع تغذیه داخلی، One S اکنون فضای کمتری را اشغال می کند.

نقد و بررسی کنسول بازی Xbox One S مایکروسافت

بررسی کنسول xbox one s

بسته به بازی هایی که می خواهید اجرا کنید می توانید کنسول ایکس باکس وان اس را در ظرفیت های 500 گیگابایتی، 1 ترابایتی یا 2 ترابایتی خریداری کنید. مسلما انتخاب ظرفیت ذخیره سازی بالاتر به شما کمک خواهد کرد تا بازی های بیشتری را در اختیار داشته باشید. اگر شما نمی توانید کپی فیزیکی از جدیدترین بازی ها را پیدا کنید، ظرفیت بزرگ هارد می تواند در اینجا به شما اجازه دانلود تعداد زیادی از بازی ها را بدهد.
قابلیت های HDR و 4K کنسول بازی One s به شما امکان استفاده از بازی های ویدیویی سنگین را می دهد. با پلی بک 4K Ultra HD Blu-ray و امکان پخش محتوای 4K Ultra HD شما می توانید از سرویس های رسانه ای آنلاین مانند Netflix و فیلم های با کیفیت بالای خود در خانه لذت ببرید. کنسول های بازی پلی استیشن از 8 گیگابایت رم DDR3 استفاده می کند این در حالی است که کنسول های PS4 از حافظه GDDR5 استفاده می کنند.

بررسی کنسول از لحاظ طراحی

ظاهر این کنسول بازی کوچک تر از نسخه اصلی آن می باشد و بیشتر قطعات آن به شکل ریز تر در داخل آن قرار گرفته اند به طور مثال وان اس دارای منبع تغذیه خیلی بزرگ و خارجی نمی باشد بلکه منبع تغذیه در داخل دستگاه قرار گرفته است. در حالت کلی این مدل کنسول ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارد و با توجه به این که سایز کوچکی دارد شما می توانید به راحتی آن را حمل کرده و در مکان های مختلف از آن استفاده کنید. بدون شک یکی از دلایل محبوبیت ایکس باکس وان اس همین طراحی زیبا است.

بررسی کنسول از لحاظ طراحی

بررسی ایکس باکس وان اس از لحاظ عملکرد

اگر بخواهیم این مدل را با مدل قبلی یا اصلی خود مقایسه کنیم باید بگوییم که تفاوت چندانی بین این دو وجود ندارد ولی one s کمی قوی تر می باشد. همان طور که گفته شد این مدل قابلیت استریم محتواهای ویدیویی با رزولوشن 4k را دارد از این رو اگر تلویزیون شما 4k می باشد وان اس بهترین گزینه برای شما خواهد بود. طبق بررسی های انجام شده می توان به این نتیجه رسید که شما با هر دو این مدل ها بازی ها را با یک شکل اجرا می کنند با این تفاوت که توان پردازشی one s افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: خالق مورتال کامبت به تحسین کنسول Xbox Series S پرداخت

بررسی کنترلر xbox one s

در کنترلر ایکس باکس وان اس نیز تغییراتی ایجاد شده که باعث بالا رفتن عملکرد و بهبود کارایی آن شده است از جمله این تغییرات می توان به اضافه شدن بلوتوث به آن اشاره کرد. قبلاً افراد برای اتصال دستگاه به سیستم های مختلف باید از پورت های usb استفاده می کردند ولی اکنون شما به راحتی می توانید با استفاده از بلوتوث آن را به لپ تاپ خود وصل کنید و بازی های مختلفی انجام دهید. همچنین کنترلر های وان اس دارای جک هدفون هستند که نسخه های قبلی این قابلیت را نداشتند. یکی از نقاط ضعفی که تمامی کنترلر های مایکروسافت دارند استفاده از باطری های قلمی می باشد که همه انتظار داشتند این قسمت نیز بروز رسانی شود ولی متاسفانه در کنترلر های نسل جدید نیز از باطری های قلمی استفاده شده است.

بررسی کنترلر xbox one s
بارزترین بروزرسانی که در کنسول بازی ایکس باکس وان اس اتفاق افتاده است طراحی جدید و براق آن است. تمام سمت راست کنسول Xbox One S توسط حفره های دایره ای شکل کوچکی پوشش داده شده است. در قسمت جلوی دستگاه دکمه پاور، رسیور IR و بلستر، دکمه اجکت و یک پورت USB 3.0 قرار گرفته است. در قسمت پشت دستگاه هم پورت شارژ، HDMI، دو پورت USB 3.0، پورت خروجی IR، پورت شبکه اترنت و یک پورت قفل برای اتصال ایمن لپ تاپ تان قرار گرفته است.
یکی از مهمترین مشکلات این سیستم ایکس باکس این است که در حال حاضر هیچ گزینه واقعیت مجازی (VR) موجود نیست. پلی استیشن مدتی از که از هدفون VR به نام PSVR استفاده می کند. شما می توانید اکثر بازی ها را با این کنسول انجام دهید و از سرویس های آنلاینی مانند ouTube, Netflix, HBO, Hulu, Crunchyroll Amazon استفاده کنید. برای گوش دادن به موسیقی می توانید از برنامه هایی مانند Pandora, VEVO یا iHeartRadio استفاده کنید. دوستداران ورزش باید بدانند از برنامه هایی مانند ESPN, Nascar, NBA, NBC Sports, NFL, NHL و غیره می توانند استفاده کنند. Xbox One S یک کنسول عالی برای استفاده از فایل های چندرسانه ای است که دارای ابعاد کوچکتر و زیبایی بیشتر می باشد.

کلام آخر

ما در این قسمت به بررسی xbox one s پرداختیم و به نتیجه های مختلفی دست پیدا کردیم. در این دستگاه تغییرات اندکی نسبت به مدل قبلی خود دیده می شود به طوری که می توان گفت اگر نسخه قبل ایکس باکس را دارید نیازی به تعویض و یا خرید وان اس ندارید زیرا تفاوت های زیادی بین این دو نیست. با مطالعه مطالبی که ما در این قسمت در اختیار شما قرار دادیم می توانید از جنبه های مختلف این کنسول را بررسی کنید و تصمیم درستی در خرید بگیرید. برای بررسی دیگر کنسول های خانگی بروز کالا به فروشگاه ما سری بزنید.