بهترین برندهای کارت گرافیک کدام اند؟

پیش از خرید یک کارت گرافیک جدید، تحقیق در مورد بهترین برندهای کارت گرافیک موجود و انتخاب مناسب­‌ترین گزینه از میان آن‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این شرایط می­‌توان تضمین کرد که با گذشت زمان، از خرید کارت گرافیک مورد نظر پشیمان نمی­‌شوید و کارت گرافیکی که انتخاب کرده‌­اید، تا سال­‌‌ها برایتان مناسب خواهد بود. به همین جهت بروز کالا این مقاله­ خود را اختصاص داده است به اینکه بهترین مارک کارت گرافیک را به شما معرفی نماید. برندهایی که در ادامه­ این مطلب به معرفی آن­‌ها می‌پردازیم به ترتیب رتبه‌­بندی جهانی از نظر کیفیت و عملکرد فهرست می‌­شوند. البته اگر اطلاعات زیادی درباره کاربرد این قطعه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از ادامه، مقاله نقش کارت گرافیک در کامپیوتر را هم مطالعه کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  1. برند Asus
  2. برند MSI
  3. برند Gigabyte
  4. برند EVGA
  5. برند ZOTAC
  6. برند Nvidia
  7. برند AMD

بروزکالا شما را دعوت می‌کند تا از ویدئوی متخصصین ما در انتهای مقاله نیز دیدن کنید

 

۱. برند Asus با امتیاز 9.2

وقتی صحبت از کارت‌های گرافیکی به میان می­‌آید، بدون تردید می‌­توان گفت که کارت گرافیک  برند Asus، این غول الکترونیکی تایوانی، بهترین برند تولیدکننده­ کارت گرافیک جهان است. شرکت بزرگ ایسوس با ۱۴,۷۰۰ کارمند، علاوه بر کارت گرافیک، در تولید کامپیوترهای رومیزی، انواع لپ تاپ، نوت ­بوک، گوشی تلفن همراه و بسیاری دیگر از تجهیزات الکترونیکی نیز پیشرو است.

موارد زیر از بهترین سری­‌های کارت گرافیک ایسوس هستند:

ایسوس بهترین برند کارت گرافیک

کارت­‌های گرافیک سری ROGStrix به دلیل سیستم خنک‌­کننده­ قوی و در عین حال کم مصرف و همچنین طراحی ظاهری خاص خود، بسیار شناخته‌ ­شده است. این سری با توجه به قابلیت‌­ها و کارایی خود در مقایسه با کارت گرافیک­‌های هم­‌رده از برندهای دیگر، قیمت مناسب­تری هم دارند. با این وجود چند سری دیگر از کارت گرافیک­‌های ایسوس وجود دارند که قیمت بسیار مقرون‌­به‌­صرفه‌­تری دارند و برای افرادی که نمی­‌خواهند زیاد هزینه کنند مناسب هستند.

۲. برند MSI با امتیاز 9.1

دومین مارک برتر کارت گرافیک جهان، یک شرکت تایوانی دیگر، یعنی کارت گرافیک MSI است که از زمانی که کار خود را در زمینه­ تولید تجهیزات الکترونیکی آغاز کرده تا به امروز، همواره از شناخته­‌شده‌­ترین نام­‌های بازار بوده است. از مادربرد گرفته تا پردازنده‌­های گرافیکی، کیس­‌ها و کامپیوترهای بدون کیس، همه­‌جا نام MSI در بین بهترین مارک کارت گرافیک و سایر محصولات به چشم می­‌خورد.

برند MSI کارت گرافیک‌­هایی با رده­‌های قیمتی متفاوت عرضه می­‌کند تا نیازهای همه­ اقشار جامعه را پوشش دهد. در عین حال چند نوع کارت گرافیک بسیار پیشرفته هم تولید می‌­کند که دارای ظرفیت حافظه‌ بالا، قابلیت اورکلاک فوق‌العاده (به معنای افزایش تدریجی سرعت کلاک کارت گرافیک برای گسترش عملکرد آن است که در مقاله نحوه اورکلاک کارت گرافیک به آن پرداخته‌ایم) و سیستم خنک‌­کننده‌ بسیار قوی هستند.

با این حال گزینه‌­های اقتصادی­‌تری مانند پردازنده‌­های گرافیکی VENTUS هم در بین محصولات MSI دیده می­‌شود. به علاوه یکی از محبوب‌­ترین کارت­‌های گرافیکی تولیدی این شرکت، سری گیمینگ MSI 2070 super GAMING X است که قابلیت نورپردازی RGB فوق‌­العاده در کنار یک سیستم خنک‌­کننده­‌ قدرتمند در این کارت گرافیک­‌های نسبتا ارزان ‌قیمت با هم ترکیب شده است.

جدا از این، کارت‌های سری GAMING X معمولا با طراحی زیبا و چشم‌­نواز و قابلیت اورکلاک قابل قبولی ارائه می­‌شوند که از این طریق می‌توان آن­‌ها را بهینه­‌سازی کرد تا عملکرد مناسبی از خود نشان دهند. درباره اینکه کارت گرافیک گیمینگ چیست هم قبلا در مجله بروز کالا توضیح داده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

۳. برند Gigabyte با امتیاز 9.0

شرکت Gigabyte بیش از یک دهه است که جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین مارک‌های کارت گرافیک حفظ کرده. این شرکت تایوانی بیشتر تلاش می­‌کند تا به ویژه در مورد کارت‌های گرافیک پایین­‌رده و میان­‌رده‌­ خود قابلیت­‌هایی را ارائه دهد که نسبت به قیمت آن‌­ها ارزنده‌­تر باشد.

برای اینکه ارزش خرید بالای محصولات گیگابایت را نسبت به رده­ قیمتی آن‌ها درک کنید، می­‌توانید کارت گرافیک Gigabyte Gaming OC2070 Super را مورد بررسی قرار دهید. اگرچه این محصول از خنک‌­کننده­‌هایی که سایر کارت­‌های گرافیکی دارند، بهره نمی­‌برد؛ اما قیمت آن در مقایسه با محصولات هم­رده‌­اش ارزان­‌تر است. و این ویژگی همواره برای گیمرهایی که با هزینه­‌های محدود سیستم خود را جمع می­‌کنند، بسیار حائز اهمیت است.

مشاهده محصولات: کارت گرافیک برند گیگابایت

بهترین مارک کارت گرافیک

با این حال اگر به دنبال یک کارت گرافیک رده‌­بالای پیشرفته باشید هم گیگابایت با مواردی مثل Gigabyte AORUS 2070 super به شما نشان می­‌دهد که چگونه می‌­توان در طراحی، حتی از مرزهای زیبایی هم فراتر رفت.

۴. برند EVGA با امتیاز 9.0

EVGA یک شرکت آمریکایی است که به یکی از بهترین برندهای کارت گرافیک دنیا تبدیل شده. کارت­‌های گرافیک تولید این شرکت از قیمت مناسبی برخوردار هستند، ارزش خرید بالایی دارند و خوش‌­ساخت و قابل اعتمادند. اگرچه در محصولات این شرکت خبری از طراحی­‌های پر زرق و برق نیست، اما از نظر کیفیت توانایی رقابت با بهترین برندهای دنیا را دارند.

یکی از جدیدترین تولیدات EVGA، مدل EVGA 1660 Super SC Ultra Gaming است که یکی از بهترین برند کارت گرافیک برای گیم به شمار می­‌رود. این محصول با وجود طراحی ظاهری نسبتا ساده، خنک‌­کننده­ باکیفیتی دارد و نسبت به رقبای هم­رده­ خود نیز ارزان­‌تر است. علاوه بر آن، گارانتی خیلی خوبی هم دارد که می­‌توان تا مدت ۱۰ سال آن را تمدید نمود.

پیشنهاد مطالعه: آیا کارت گرافیک کامپیوتر و لپ تاپ قابل ارتقا است؟

۵. برند ZOTAC با امتیاز 8.8

ZOTAC یک شرکت هنگ‌ کنگی نسبتا جوان است که در حوزه‌ تولید کامپیوتر، مینی کامپیوتر، کارت گرافیک و سخت­‌افزارهای دیگری از این دست فعالیت می­‌کند و به عنوان پنجمین برند محبوب سازنده کارت گرافیک شناخته شده است. اگرچه محصولات آن‌ها در مقایسه با سایر تولیدکنندگان که در اینجا از آن‌­ها اسم بردیم، چندان متنوع نیست؛ اما باز هم این شرکت برای پاسخ­گویی به نیازهای هر یک از افراد جامعه چیزی برای ارائه دارد. از کارت­‌های گرافیک سری AMP که کاملا پیشرفته هستند و قابلیت نورپردازی RGB قدرتمندی دارند گرفته تا مدل­‌های فشرده‌­تر و مقرون­‌به‌­صرفه‌­تری که در طراحی آن­‌ها تمرکز بیشتر روی قیمت است.

به طور کلی تولیدات ZOTAC به خصوص برای کارت گرافیک­‌های سطح‌­پایین، قیمت­‌های بسیار قانع­‌کننده­‌ای را ارائه می­‌دهند. اگر در حال جمع کردن یک کامپیوتر گیمینگ کوچک هستید، انواع کارت گرافیک‌­ ZOTAC بهترین انتخاب برای شما هستند، چراکه که مدل­‌های Mini آن کاملا فشرده و جمع و جور بوده و ضمنا خنک­‌کننده­ خوبی هم دارند. البته می‌توانید در صفحه اسمبل آنلاین سیستم بروز کالا، کامپیوتر خود به راحتی و با تنوع بسیار بالا، اسمبل کنید.

۶. برند Nvidia با امتیاز 8.8

حالا نوبت به یکی از بهترین برندهای کارت گرافیک رسید که همه با اسم آن آشنایی داریم؛ شرکت آمریکایی Nvidia همواره در زمینه­ گرافیک کامپیوتری، طراحی و تولید کارت­‌های ویدئویی برای انواع برنامه‌­های کاربردی پیشرفته، پیشرو بوده است. برجسته­‌ترین دستاورد این برند قرار گرفتن در جایگاه رهبری جهانی در زمینه­ گرافیک بازی­‌های کامپیوتری است.

انویدیا از بهترین برندهای کارت گرافیک

پردازنده‌­های گرافیکی Nvidia در بهترین سیستم‌های کامپیوتری شخصی و ایستگاه­‌های کاری سراسر جهان به چشم می­‌خورد. در صنعت بازی­‌های کامپیوتری نیز فناوری فراتر از انتظار GeForce این برند که در همه­‌جا به چشم می­‌خورد، نمادی فراگیر از موقعیت این شرکت در بازار جهانی است. مدل‌های GeForce RTX 2080 Ti و GeForce RTX 2070 Super دو مورد از پرطرفدارترین محصولات این برند هستند.

۷. برند AMD با امتیاز 8.7

AMD Corporation نیز یکی دیگر از نام­‌های مشهور در تولید کارت­‌های گرافیکی با کیفیت بوده است. این شرکت آمریکایی علاوه بر اینکه در بازار کارت گرافیک به شهرت رسیده، در حوزه­ تولید کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ، سیستم­‌های ایستگاه کاری (سیستم­‌های بسیار قدرتمندی که برای کارهای سنگین تجاری مورد استفاده قرار می­‌گیرند) و سرور نیز فعالیت می­‌کند.

مشهورترین کارت گرافیک‌­های AMD، محصولات سری Radeon هستند و پردازنده­ گرافیکی ۷ نانومتری RADEON VII، محصولات سری RADEON RX5700، مدل‌های سری RADEON RX Vega و همچنین سری RADEON RX 500 از بهترین تولیدات AMD هستند که اگر قصد خرید کارت گرافیک را دارید، به شما پیشنهاد می­‌شود.

بهترین مارک کارت گرافیک

بیشتر بخوانید: بررسی ۴ دسته کارت گرافیک

جمع بندی

کامپیوتر بدون کارت گرافیک همانند انسانی بدون قدرت خلاقیت است. به همین دلیل است که به همگان توصیه می­‌شود تا رایانه­ خود را با کارت گرافیکی مناسب تجهیز نمایند و هیچگاه به منظور صرف هزینه­ کمتر از کارت گرافیکی با عملکرد مورد نیاز صرف نظر نکنند. کارت گرافیک سخت افزاری ضروری برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوای گرافیکی است.

در این مطلب تلاش کردیم با مقایسه­ بهترین مارک کارت گرافیک در بازار و ارزیابی عملکرد آن­‌ها، به این سوال شما که کدام برند کارت گرافیک بهتر است پاسخ دهیم و کمک کنیم تا مناسب­‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره و راهنمایی بیشتر، می‌توانید با کارشناسان بروزکالا در تماس باشید.

سوالات متداول

  1. بهترین برند کارت گرافیک برای اجرای بازی­‌های کامپیوتری جدید کدام است؟

هر بازی کامپیوتری طراحی و ساختار خاص خود را دارد. بنابراین سخت افزار و کارت گرافیک واحدی وجود ندارد که بتوان ادعا کرد تمامی بازی­‌ها را به خوبی اجرا می‌­کند. برای اینکه ببینید کدام برند برای شما بهترین گزینه است، باید در مورد بازی‌­هایی که قصد اجرایش را دارید، تحقیق کنید و ببینید که کدام مدل از کدام برند برای آن بازی مناسب­‌تر است.

  1. برای مقایسه­ کارت گرافیک­‌های برندهای مختلف، باید چه چیزهایی را مورد بررسی قرار داد؟

معماری کارت گرافیک، TDP یا قدرت طراحی پایانه، منبع تغذیه­ مورد نیاز، نرخ انتقال داده، ظرفیت حافظه، سرعت هسته، پهنای باند حافظه و نرخ فریم از ویژگی­‌هایی هستند که باید در کارت‌های گرافیک با هم مورد مقایسه قرار گیرند تا قدرت آن­‌ها تعیین شود.

  1. هنگام خرید کارت گرافیک باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قبل از هر چیز به میزان بودجه­ خود توجه کنید. همچنین به تاریخ عرضه­ کارت گرافیک دقت کنید که قدیمی نباشد. از اصل بودن آن اطمینان یابید. در نهایت توجه کنید که میزان حافظه و قدرت خنک­‌کنندگی آن مناسب باشد.