کارت گرافیک های مناسب برای گیم و طراحی و ادیت فیلم - بخش دوم

برای خرید کارت گرافیک مناسب برای ادیت فیلم و گیمینگ چقدر اطلاعات دارید؟ از آن جای که تقاضا برای دسترسی به اپلیکیشن هایی که کارتان را در مدت کوتاه و به آسان ترین روش انجام می دهند بالاست؛ اگر یک انیماتور ویدئو، انیماتور ۳ بعدی یا گیمر هستید باید کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ تان را آپگرید کنید. از آن جایی که پروسه انتخاب پردازندهای گرافیکی (CPU) برای سیستم تان یک کار دشوار است، ما در این مقاله بازار را بررسی کردیم و بهترین کارت های گرافیک را برای گیم و طراحی و ادیت فیلم معرفی کرده ایم.

لیستی از بهترین کارت های گرافیک برای گیم و طراحی و ادیت فیلم 

۷- کارت گرافیک ASUS AMD Radeon RX 5700 XT– بهترین کارت گرافیک زیر ۵۰۰:

۸ گیگابایت حافظه GDDR6
 ۲۵۶ پهنای بیت حافظه
 ۲۵۶۰ پردازشگر استریم 
1605GHz فرکانس پایه
1905GHz فرکانس بوست  
۴۰ واحد محاسبه    
448Gbps پهنای باند حافظه 
دیسپلی پورت HDMI    1.4x3 x 1
اسکات PCIe 4.0
ترافلاپ TFLOPs )    ۹.۷۵)

 کارت گرافیک ASUS AMD Radeon RX 5700 XT نسل سوم کارت های گرافیک با ۸ گیگ حافظه و سرعت حافظه 14Gbps است و برای اجرای برنامه های پیشرفته مناسب است. حین اجرای بازی بتلفیلد ۵ یا ویچر ۳ (Witcher 3) به طور میانگین 105FPs خواهید داشت.

بهترین قسمت این است که این کارت گرافیک به جای تطبیق با ۴ مانیتور می تواند با ۶ مانیتور مطابقت پیدا کند، که پلی کردن بازی ها در رزولوشن 8k تا 60Hz و در رزولوشن 5k تا 120Hz اتفاق می افتد و برای گیمرها تاثیرگذار است. وقتی صحبت از یک کارت گرافیک خوب برای ادیت می شود، این کارت گرافیک گزینه مناسبی برای ادیت ویدئو با AMD در نظر گرفته می شود.

پردازشگرهای استریم قدرتمند قابلیت پردازش و رندر کردن اطلاعات را دارند و این کار را بدون هدر دادن وقت گرانبهای شما انجام می دهند و در چند ثانیه می توانید از یک قسمت به قسمت دیگر بروید. به علاوه، پهنای باند حافظه آن دو برابر PCIe 3.0 در کامپیوتر شخصی یا دسکتاپ است. PCIe 4.0 این کارت گرافیک قوی ترین و قدرتمندترین پردازشگر است.

اگر گیمر یا انیماتور هستید، گنجایش حافظه ۴۲% سریع تر را تجربه خواهید کرد. با این حال مصرف انرژی این کارت حافظه در مقایسه با Radeon VII حدود ۲۵% کمتر و در مقایسه با Nvidia GeForce RTX 2070 Super حدود ۱۰% کمتر است.

جدای از این موارد، این کارت گرافیک از 1905 مگا هرتز  با افتی حدود 1700 مگا هرتز  مواجه شد که خیلی خوشایند نیست و سیستم خنک کننده آن خیلی سر و صدا تولید می کند. به طور خلاصه، Radeon RX 5700 XT  بهترین کارت ویدئو برای ادیت کردن و یک کارت گرافیک مناسب برای گیمینگ 1080p است.

دلایل خرید:
•    تکنولوژی پیشرفته ۷ نانومتری
•    پشتیبانی همزمان از ۶ مانیتور
•    پشتیبانی از صفحه نمایش فشرده
•    بهترین کارت گرافیک برای ادیت ویدئوهای 4k
•    پشتیبانی از بازی هایی با رزولوشن 4k, 5k و 8k
•    پشتیبانی تا 100FPS توسط این کارت ویدئو، برای گیمینگ و ادیت ویدئو ساده است

دلایل عدم خرید:
•    عدم رهگیری پرتوی

بیشتر بخوانید: کارت گرافیک های گیمینگ

۸- کارت گرافیک Gigabyte Radeon RX 570– بهترین کارت گرافیک لپ تاپ برای ادیت ویدئو:

4 گیگابایت حافظه GDDR6
 ۲۵۶ پهنای بیت حافظه
 2048 پردازشگر استریم 
1168GHz فرکانس پایه
1244GHz فرکانس بوست  
32 واحد محاسبه    
256Gbps پهنای باند حافظه 
دیسپلی پورت HDMI     1.4 x 2 x 2
سرعت حافظه    ۹.۷۵
 پی سی ای اکسپرس x 16    7Gbps

کارت گرافیک Gigabyte Radeon RX 570 یک gpu مقرون به صرفه برای گیمینگ 1080p است، که مجهز به تکنولوژی تصویربرداری دامنه دینامیک بالا (HDR) و فری سینک (FreeSync) است. این کارت حافظه محتوای انیمیشن و گیمینگ با کیفیتی تولید می کند.

به علاوه یک کارت گرافیک 1080p ارزان قیمت است که با هیجانی بالاتر از حد انتظار به رقابت با رقبای خود می پردازد. حین بازی کردن Battlefield I، Call Of Duty: Infinite Warfare, For Honor, Dolm و Resident Evil 7 به ترتیب نسبت فریم ۶۵، ۶۲، ۶۷ و ۷۴ و ۷۵ خواهید داشت. رنگ های غنی و شیدینگ، شما را به جهانی دیگر می برند و قابلیت VR آن به شما این امکان را می دهد که در بازی ها موقعیت های واقعی ای را تجربه کنید و محیط خلاقانه ای را برای گیمر فراهم می کند.

این کارت گرافیک مجهز به تکنولوژی AMD FreeSync است که تصاویری بدون لگ را به شما ارائه می دهد و برای ادیت ویدئو و مالتی تسکینگ خیلی موثر است. به علاوه قابلیت اورکلاک کردن آن پروسه کار کردن را راحت کرده است. فن های خنک کننده آن عاری از نویز هستند که به ندرت صدای آن ها را خواهید شنید و در هر زمان عملکرد بدون وقفه ای به شما ارائه می دهند.

دلایل خرید:
•    تکنولوژی پردازش ۴ نانومتری از نسل سه بعدی
•    نسل چهارم معماری GNC
•    پشتیبانی از DirectX 12، Vulkan API، OpenCL 2.0، OpenGL 4.5
•    قابلیت VR
•    تسریع اپ AMD
•    اجرای بازی های پیشرفته

دلایل عدم خرید:
•    نبود رهگیری پرتوی
•    نبود درگاه DVU و نبود VGA

۹- کارت گرافیک MSI GeForce GTX 1060– مقرون به صرفه ترین GPU 1080p

6 گیگابایت حافظه GDDR5X
 192 پهنای بیت حافظه
 2048 پردازشگر استریم 
1506GHz فرکانس پایه
1770GHz فرکانس بوست  
32 واحد محاسبه    
    ۱۲۸۰ هسته پردازش جریانی CUDA 
256Gbps پهنای باند حافظه 
دیسپلی پورت HDMI 1.4 x 3، DL-DVI، HDCP 2.2
سرعت حافظه    8Gbps
پی سی ای اکسپرس x 16 3.0

     اگر می خواهید از یک کارت گرافیک مقرون به صرفه برای آپگرید کردن کامپیوتر شخصی تان استفاده کنید، GeForce GTX 1060 گزینه مناسبی است. با این کارت گرافیک می توانید بازی هایی که در دامنه متوسط قرار دارند را به طور میانگین با 60-65 FPS اجرا کنید.

باید به خاطر بسپارید که این کارت گرافیک ارزان قیمت برای ادیت ویدئو، تنها برای انیمیشن سازی و مدل سازی سه بعدی مناسب است و نباید از آن انتظار داشته باشید که بازی های Battlefield V یا Hitman 2 را اجرا کند چون این بازی ها به نسبت فریم بالا نیاز دارند تا شما را وارد عرصه گیمینگ کنند.

اما GeForce GTX 1060 بهترین گزینه برای رندرینگ ویدئو است و هدف آن نه تنها ادیت ویدئوها بلکه کمک به شما برای عمل کردن مثل یک حرفه ای در هر جنبه ای است. با ماکزیمم رزولوشن 7680×4329 در 60Hz، این کارت گرافیک کیفیت تصویر بالایی دارد.

خرید فن دوگانه TORX 2.0 به شما قابلیت خنک سازی بدون نویز را می دهد، پروسه خنک سازی آن موثر است و به شما امکان مالتی تسکینگ بدون داغ شدن سخت افزار را می دهد. به علاوه، جدای از عملکرد این کارت گرافیک، باید گفت که وزن سبکی دارد و استفاده از مادربورد آن راحت است، بدون این که مشکل اتصال داشته باشد.

لامپ های LED این کارت گرافیک  با نوسانات صدا، روشن و خاموش می شوند، اگر طرفدار این گزینه نیستید می توانید آن ها را خاموش کنید.

دلایل خرید:
•    بهترین انویدیا برای ادیت ویدئو با واقعیت مجازی
•    طراحی شده برای گیمینگ
•    عملکردی ۳ برابر سریع تر
•    مالتی تسکینگ بدون لگ
•    ساختار پاسکال قدرتمند
•    تضمین گیمینگ همه جانبه

دلایل عدم خرید:
•    عدم پشتیبانی از SLI و قابلیت اورکلاک کردن
•    مناسب نبودن برای بازی های پیشرفته
•    نبود رهگیری پرتوی

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک

۱۰- کارت گرافیک MSI GeForce 1660 Ti– بهترین کارت گرافیک گیمینگ 

6 گیگابایت حافظه GDDR6
1536    هسته پردازش جریانی CUDA
192 پهنای بیت حافظه
 2048 پردازشگر استریم 
 1500GHz فرکانس پایه
 1770GHz فرکانس بوست  
32 واحد محاسبه    
288Gbps پهنای باند حافظه 
دیسپلی پورت 1.4 x 3 HDMI x 1، DI-DVL 
سرعت حافظه    12Gbps
پی سی ای اکسپرس x 8

کارت گرافیک GeForce 1660 Ti یکی از بهترین کارت گرافیک ها برای ادیت ویدئو و رندرینگ است. این کارت گرافیک یک CPU  قوی برای گیمینگ است که بر اساس معماری انویدیا تورینگ طراحی شده است که شما را از عملکرد خوب آن مطمئن می کند.

این کارت گرافیک رده متوسط، برای مالتی تسکینگ طراحی شده که استفاده از آن برای انیمیشن سازی و گیمینگ آسان است. اگر چه سرعت حافظه این کارت گرافیک ۶ گیگابایتی از بقیه کمتر است اما عملکرد خوبی دارد و بدون لگ زدن نتایج دلخواهی ایجاد می کند.

عملکرد این کارت گرافیک مطلوب است و برای بهبود عملکرد، می توان آن را اورکلاک کرد تا نهایت استفاده را از آن برد. به اشتراک گذاشتن ویدئوها، اسکرین شات ها و تصاویر با دوستان و هم بازی ها آسان و هیجان انگیز است، خصوصا زمانی که می خواهید کیفیت تصویری که هنگام بازی روی کامپیوتر شخصی تان اجرا می شود را به آن ها نشان دهید.

این کارت گرافیک برای گیمینگ 1080p گزینه مناسبی است و می توانید در 60FPS بازی های نظیر Tomb Raider, Call Of Duty Black OPS یا Wolfenstein II را پلی کنید. علاوه بر این موارد پروسه خنک سازی در آن موثر و بدون نویز است که نشان می دهد فن های باکیفیت آن عملکردی فوق العاده دارند. اگر چه این کارت حافظه مجهز به رهگیری پرتو نیست اما قادر به پلی کردن بازی های پیشرفته بدون هیچ اشکالی در تصویر است.

دلایل خرید:
•    کیفیت تصویر فوق العاده که برای تمام نیازهای گیمینگ مناسب است
•    کارت ویدئوی VR برای کامپیوتر شخصی
•    پشتیبانی بیش از ۴ مانیتور
•    پشتیبانی از Microsoft DirectX 12، Vulkan API، OpenGL
•    قابلیت انیمیشن سازی سه بعدی
•    عملکرد مناسب در رزولوشن 1080p و 1440p

دلایل عدم خرید:
•    عدم رهگیری پرتوی
•    عدم پشتیبانی از USB تایپ سی و virtualLink

۱۱- کارت گرافیک EVGA GeForce RTX 2080Ti XC Ultra– بهترین کارت گرافیک برای طراحی به کمک رایانه (CAD):

 

11 گیگابایت حافظه GDDR6
۴۳۵۲ هسته پردازش جریانی CUDA
352 پهنای بیت حافظه
 2048 پردازشگر استریم 
1350GHz فرکانس پایه
1650GHz فرکانس بوست  
32 واحد محاسبه    
616GB/s پهنای باند حافظه 
دیسپلی پورت 1.4 x 2 
سرعت حافظه    14Gbps
PCIe 3.0 x 16

اگر از خرید MSI RTX 2080 مطمئن نیستید، EVGA GeForce RTX 2080Ti یک قدم فراتر است چون برای ادیت ویدئو و رندرینگ گزینه مناسبی است. این GPU عملکرد خوبی دارد و با حافظه GDDR6 ۱۱ گیگابایتی قابلیت اورکلاک کردن را دارد.

این کارت گرافیک بر اساس معماری انویدیا تورینگ است که باعث رهگیری پرتو می شود و با شیدینگ و رفلکشن دقیق برای گیمینگ 4k پیشنهاد می شود. این کارت گرافیک 4k همچنین از SLI، G-Sync ready, Nvidia Boost 4.0 و Nvidia Ansel پشتیبانی می کند.

دقت EVGA این کارت گرافیک X1 است و به گیمر امکان تغییر تنظیماتی نظیر اورکلاک کردن، شیدینگ، روشنایی، ولتاژ مصرف، کنترل فن، لامپ RGB و سایر موارد را تا حد زیادی می دهد.

وقتی دنبال سطح پیشرفته ای از عملکرد گیمینگ باشید، این CPU گیمینگ قادر است که به شما تجربه مطلوبی بدهد و برای بازی های پیشرفته با نسبت فریم بالا مناسب باشد. با در نظر گرفتن سایر خصوصیات، این کارت گرافیک مجهز به فن های دوگانه HDB است که تکنولوژی خنک کننده دارند و ضد گرد و غبار IPX5 است که باعث می شود فن ها عملکرد خوبی داشته باشند. طراحی اسلات ۲.۷ این کارت گرافیک برای تقویت عملکرد آن و فراهم کردن زمینه مناسب برای خنک سازی خیلی موثر است.

دلایل خرید:
•    بیش از ۴ مانیتور
•    تکنولوژی RGB lighting Sync
•    تکنولوژی Auto Extreme and Max Contact
•    پشتیبانی از Xsplit gamecaster، گیم بوستر (game booster) و کوانتوم کلود
•    عملکرد ۶ برابر سریع تر
•    رهگیری پرتو و قابلیت VR و SLI

دلایل عدم خرید:
•    عملکرد پایین تر از حد انتظار برای ادیت ویدئو و عکس
•    قیمت بالا

۱۲- کارت گرافیک XFX RX 5600 XT  یک کارت گرافیک ارزان 

6 گیگابایت حافظه GDDR6
192 پهنای بیت حافظه
 ۲۳۰۴ پردازشگر استریم 
 1560GHz فرکانس پایه
 1620GHz فرکانس بوست  
32 واحد محاسبه    
256Gbps پهنای باند حافظه 
 دیسپلی پورت 1.4 x 2 HDMI 2.0b x 2, USB تایپ سی
سرعت حافظه    12Gbps
 PCIe 4.0 x 16    

 کارت گرافیک XFX RX 5600 XT جزو کارت گرافیک های مقرون به صرفه محسوب می شود. اما دلیل این که این CPU را در دسته بندی موردی که در بالا به آن اشاره شد قرار ندادیم این است که در مقایسه با آن، معایب زیادی دارد. اما هنوز دلایل مثبتی وجود دارند که این کارت گرافیک را در بین بهترین کارت های گرافیک برای ادیت ویدئو قرار دهیم.

با هدف ادیت ویدئو و عکس، XFX RX 5600 XT در زمان مطلوب نتایج دلخواه تان را به شما می دهد. با VRAM ۶ گیگابایتی و پهنای باند حافظه GDDR6، یک کارت گرافیک 1080p مناسب برای ادیت کردن است. به علاوه با کمک آن می توانید نتیجه بهتری برای گیمینگ 1080p دریافت کنید.

این کارت گرافیک بر اساس معماری RDNA پیشرفته و نرم افزار AMD Radeon Adrenalin Edition 2020 است که به کاربر این امکان را می دهد که به طور موثر کنترل عملکرد را در دست بگیرد. اگر چه این CPU مجهز به سیستم خنک کننده XFX Thicc II Pro است اما علیرغم ادعای شرکت سازنده آن، متوجه گرم شدن این کارت گرافیک هستیم.

قسمت خوب قضیه این است که کاربر قادر به تجربه محتوای 1080p و 1440p در نسبت رفرش 240Hz است. به علاوه فرد، اولترا واید 1440p ، محتوای 4k و 8k را به ترتیب در 190Hz, 120Hz و 60Hz تجربه می کند. این امر برای استریم کردن، ادیت کردن و رندرینگ صدق می کند اما از آن جایی که تمرکز ما روی گیمینگ است، این کارت گرافیک تنها برای بازی هایی مناسب است که تقاضای کمی دارند.

دلایل خرید:
•    اورکلاک کردن خوب
•    تجربه واقعیت مجازی مناسب
•    هزینه پایین و کیفیت مطلوب
•    سیستم خنک کننده پیشرفته
•    پشتیبانی Ultra HD
•    پشتیبانی از PCI e 4.0

دلایل عدم خرید:
•    ایجاد نویز هنگام اورکلاک کردن
•    تولید گرما و سطح پایین خنک کنندگی


موارد ذکر شده در بالا، برای گیمینگ سه بعدی و ادیت بی نقص و روان ویدیو، آپشن های بسیار خوبی هستند که امسال توسط شرکتهای انویدیا وAMD  در اختیار مشتری ها قرار داده شده اند. این کارت های گرافیک، ارتقا یافته و آخرین نسخه موجود هستند که برای هر اپلیکیشنی از قبیل انیمیشن ها، طرح های ۳ بعدی، فوتوشاپ و بازی های پیشرفته مناسب و عملی می باشند.

برای مطالعه بخش اول لیست ما می توانید به مقاله کارت گرافیک های مناسب برای گیم و طراحی و ادیت فیلم - بخش اول مراجعه کنید. در سایت بروز کالا می توانید به بررسی قیمت کارت گرافیک مناسب ادیت فیلم و گیمینگ پرداخته و بهترین خرید خود را انجام دهید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.