نقد و بررسی لپ تاپ های 15 اینچی سری Lenovo Ideapad 330

در مورد لپ تاپ IdeaPad 330 چقدر اطلاعات دارید؟ اگر شما با کمبود بودجه مواجه هستید و نیاز به یک لپ تاپ دارید تا کارهای ساده آنلاین خود را انجام دهید پس لپ تاپ Lenovo IdeaPad 330 انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این دستگاه دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی است و از یک شاسی محکم و صفحه کلید راحت بهره مند است و اینها چیزهایی هستند که در لپ تاپ هایی با این رنج قیمت به ندرت ارائه می شود. IdeaPad 330 حتی دارای DVD درایو است و این چیزی است که معمولا در لپ تاپ های مقرون به صرفه دیده نمی شود. متاسفانه صفحه نمایش ضعیف، عمر باتری لپ تاپ کوتاه و عملکرد پایین تر از حد متوسط است، بنابراین توصیه می کنیم که کمی بیشتر هزینه کنید و سیستم بهتری مانند Acer Aspire E 15 را خریداری کنید.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز انواع لپ تاپ کلیک کنید

مزایا

  • طراحی و ساخت قوی و محکم
  • صفحه کلید راحت
  • بسیار مقرون به صرفه

IdeaPad 330

معایب

  • عملکرد ضعیف تر از حد متوسط
  • طول عمر باتری کم
  • صفحه نمایش خسته کننده

گزینه های پیکربندی لپ تاپ IdeaPad 330 لنوو

بسته به نیاز کاربران مختلف در لپ تاپ IdeaPad 330 لنوو از سخت افزارهای متفاوتی استفاده شده است به طور مثال شما می توانید در برخی از مدل های این لپ تاپ پردازنده های Pentium و Celeron و در برخی دیگر پردازنده‌های نسل هفتم و هشتم Intel Core i3 و Intel Core i5 و پردازنده نسل هشتم Intel Core i7 را مشاهده کنید. این تفاوت سخت افزاری فقط به پردازنده محدود نمی شود و شما می توانید از کارت های گرافیک مختلفی مانند Intel HD Graphics، AMD Radeon و NVIDIA GeForce، مقدار رم متفاوت 4، 8 و 16 گیگابایتی، ظرفیت هارد متفاوت 500 گیگابایتی، 1 ترابایتی و 2 ترابایتی استفاده کنید. گزینه های مختلف پیکربندی لپ تاپ آیدیاپد 320 به صفحه نمایش هم راه پیدا کرده است به طوری که در مدل های پایه از صفحه نمایش HD و در مدل های حرفه ای تر از صفحه نمایش Full HD استفاده می شود.

IdeaPad 330

بررسی لپ تاپ lenovo ideapad 330 از نظر طراحی 

طراحی لپ تاپ IdeaPad 330 مانند یک لپ تاپ معمولی به نظر می رسد. طراحی این دستگاه به صورت مستطیلی با گوشه های کرد است و یک درب خاکستری دارد که لوگوی Lenovo در یکی از گوشه های آن حک شده است. علاوه بر رنگ خاکستری شما می توانید از رنگ سفید، مشکی، قهوه ای و سرمه ای این لپ تاپ استفاده کنید. شاسی آیدیاپد نه ضخیم است و نه نازک و بدنه آن از پلاستیک مقاوم ساخته شده است. در داخل لپ تاپ هم شما می توانید بازل های ضخیم که یک صفحه نمایش با رزولوشن پایین را قاب گرفته اند را مشاهده کنید. سطح براق لپ تاپ ممکن است با آلومنیوم اشتباه گرفته شود و کلید های صفحه کلید هم دارای رنگ خاکستری تیره است که روی پنل داخلی تخت و یک تکه جا گرفته اند.

 به طور خلاصه طراحی IdeaPad 330 به خوبی انجام شده است اما هیچ چیز متمایزی از سایر لپ تاپ های میان رده ندارد. IdeaPad 330 یک لپ تاپ 2 در 1 نیست و صفحه نمایش لمسی ندارد اما لولای آن قابلیت چرخش 180 درجه را دارد و شما می توانید زاویه صفحه نمایش را تنظیم کنید و صفحه نمایش را به اطرافیان خود نشان دهید.  این دستگاه دارای وزن 2.2 کیلوگرم و ابعاد 22.9 × 260 × 378 میلیمتر است. IdeaPad 330 نسبت به لپ تاپ Acer Aspire E 15 کوچکتر و سبکتر است و اندازه یکسانی با لپ تاپ Dell Inspiron 15 3000 دارد. اما لپ تاپ 14 اینچی Acer Swift 1 نسبت به IdeaPad بسیار قابل حمل تر می باشد.

پورت های لپ تاپ آیدیاپد 320

IdeaPad تمام پورت هایی که شما می خواهید را ارائه می دهد. در سمت راست یک DVD درایو قرار داده شده است.

در سمت چپ شما می توانید پورت هایی مانند یک پورت USB 3.1، یک پورت USB 2.0، یک HDMI، یک پورت اترنت RJ45 و یک جک ترکیبی هدفون / میکروفن را ارائه می دهد.

همچنین یک ریدر کارت 4×1 وجود دارد بنابراین شما می توانید از کارت SD و بدون استفاده از دانگل یا مبدل عکس های خود را آپلود کنید.

بررسی لپ تاپ lenovo ideapad 330 از نظر صفحه نمایش 15.6 اینچی 

 Idea Pad 330 دارای صفحه نمایش مات 15.6 اینچی است و بسته به گزینه پیکربندی که انتخاب می کنید این صفحه نمایش می تواند HD یا Full HD باشد.  در مدل هایی که از پردازنده های Intel Pentium، Intel Celeron و Intel Core i3 (و برخی مدل‌های پردازنده Intel Core i5) استفاده شده است صفحه نمایش HD است و رزولوشن 1366×768 پیکسل است و در مدل هایی که از پردازنده های Intel Core i5 و Intel Core i7 استفاده شده از کیفیت صفحه نمایش Full HD است و رزولوشن برابر 1920×1080 پیکسل است. در مدل های HD از پنل TFT استفاده شده و در مدل های Full HD از پنل IPS استفاده شده که تصاویر دقیقتری را به شما نشان می دهد.

IdeaPad 330

کیبورد و تاچ پد IdeaPad 330 لنوو

لنوو همیشه صفحه کلیدهای مناسبی را ارائه می دهد و مطمئن باشید که از تایپ کردن با صفحه کلید IdeaPad 330 لذت خواهید برد. کلیدهای منحنی و کلاسیک دارای اندازه مناسبی است. برای فشر دادن کلید ها به 70 گرم نیرو نیاز است و کلیدها دارای ضخامن 1.4 میلیمتر است اما هنوز هم بهتر از صفحه کلید لپ تاپ های رقیب می باشد. متاسفانه صفحه کلید مجهز به نور پس زمینه نمی باشد. ما در تست سرعت تایپ 10fastfingers توانستیم با دقت 95 درصدی حدود 114 کلمه را تایپ کنیم. تاچ پد هم که دارای ابعاد 4.1×2.6 اینچ است نسبتا پاسخگو است و هیچ مشکلی در اجرای ژست های ویندوز 10 (مانند زوم کردن، ژست های سه انگشتی برای تغییر پنجره ها) نخواهید داشت.

عمر باتری، وبکم و حرارت لپ تاپ لنوو مدل آیدیاپد 320

در تست باتری که ما انجام دادیم روشنایی صفحه نمایش را به 150nit تنظیم کردیم و شروع به گشت و گذار در اینترنت کردیم و متوجه شدیم که لپ تاپ عمر باتری 5 ساعت و 52 دقیقه ای را ارائه می دهد که نسبت به لپ تاپ هایی مانند Aspire E 15 (8:48) و Swift 1 (10:14) عمر باتری کمتری می باشد. IdeaPad 330 دارای عمر باتری کمتر از حد متوسط می باشد و نمی تواند شما را برای یک روز کاری کامل همراهی کند.

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که چت ویدیویی از کارهای مورد علاقه شما می باشد بهتر است از وبکم IdeaPad 330 استفاده نکنید. این دوربین وبکم دارای لنزهای 640×480 پیکسلی است و تصاویر بسیار واضحی را ارائه نمی دهد و ممکن است رنگ ها را هم تغییر دهد. با پخش 15 دقیقه فیلم استریم IdeaPad 330 تقریبا خنک باقی ماند. تاپ پد و صفحه کلید به ترتیب 81 و 83 درجه فارنهایت گرما داشت و قسمت زیر لپ تاپ 94 درجه فارنهایت گرما داشت که پایین تر از حد آستانه 95 درجه ای بود. برای خرید لپ تاپ و جانبی به فروشگاه ما مراجعه کنید.