نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Strix Hero Edition GL503VM

امروزه لپ تاپ های گیمینگ طرفداران زیادی پیدا کرده است. لپ تاپ های گیمینگ به دلیل قدرت پردازنده گرافیکی و قابلیت حملی که نسبت به کامپیوترهای گیمینگ دارند در بین گیمرها به گزینه ای برای انتخاب تبدیل شده اند. در بازار گرینه های زیادی برای خرید وجود دارد که ما امروز یکی از آنها را برای نقد و بررسی انتخاب کرده ایم. در ادامه شما می توانید نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Strix Hero Edition GL503VM را مطالعه بفرمایید.

طراحی و ساخت لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Strix Hero Edition GL503VM

کیفیت این لپ تاپ گیمینگ ایسوس مانند هر لپ تاپ دیگری که دارای این رنج قیمت است بسیار خوب است. لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Strix Hero Edition GL503VM از ترکیبی از آلومنیوم و پلاستیک ساخته شده است. همانطور که از یک لپ تاپ گیمینگ انتظار می رود GL503VM ضخیم است و پورت ها در دو طرف دستگاه تعبیه شده اند، صفحه کلید دارای نور پس زمینه RGB است و کلید های عددی قسمت ماشین حساب و کلیدهای کنترل صدا اندازه کامل خود را حفظ کرده اند.

ما تمام قابلیت هایی که برای یک لپ تاپ Gaming مهم است را بررسی کردیم و متوجه شدیم که این لپ تاپ از کیفیت خوب و مواد عالی ساخته شده است. لپ تاپ های سری Hero روی قسمت درب خود دارای یک الگوی جالب و بی نظیر هستند. صفحه نمایش درخشان و واضح است و نور پس زمینه RGB دارای کیفیت بسیار بالا است و شما شاهد روشنایی پس زمینه قوی هستید. این لپ تاپ مانند هر لپ تاپ بازی گران قیمتی به نظر می رسد که حس قدرت را در شما ایجاد می کند.

کیبورد و تراک پد لپ تاپ گیمینگ ایسوس GL503VM

صفحه کلید یکی از بهترین اجزای مورد استفاده در این لپ تاپ می باشد. کلیدها عمق خوبی دارند و به طور یکنواخت، دقیق و بدون سر و صدا واکنش نشان می دهند و هیچگونه لرزشی ندارند. شما مخصوصا نور پس زمینه RGB صفحه کلید را دوست خواهید داشت. کیفیت نور پس زمینه عالی است و طراحی آن تضمین می کند که روشنایی زیر کلیدها منحصر به فرد است و به اندازه کافی پخش می شود. تراک پد هم خوب و دقیق کار می کند و شاید شما در هنگام بازی های خود کمتر از این قسمت لپ تاپ استفاده کنید.

قابلیت های لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Strix Hero Edition GL503VM

ایسوس در این سری از لپ تاپ ها از پردازنده نسل هفتم Core i7-7700HQ اینتل، پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1060 GDDR5 ، صفحه نمایش 15.6 اینچی فول اچ دی با رزولوشن 1920×1080 پیکسل استفاده می کند و شما ممکن است ظرفیت رم و هارد SSD متفاوتی را در این سری از لپ تاپ ها شاهد باشید.

در سمت چپ جک Ethernet، پورت Mini Display، خروجی HDMI، دو پورت USB 3.0 و یک جک هدفون تعبیه شده است در حالی که در سمت راست لپ تاپ نیز اسلات کارت حافظه SD، یک پورت USB 3.0، پورت USB 2.0 و اسلات قفل Kensington دیده می شود. علاوه بر این از استاندارد وای فای 802.11 ac Wi-Fi و نسخه 4.1 بلوتوث پشتیبانی می شود. این سخت افزارها فوق العاده هستند مخصوصا کارت گرافیک 1060 که گیم پلی صاف و هموار را در صفحه نمایش فول اچ دی تضمین می کند.

صفحه نمایش ROG Strix Hero Edition GL503VM

صفحه نمایش لپ تاپ GL503VM معادل 15.6 اینچ بوده و فریم ریت 120 هرتزی و رزولوشن 1920×1080 پیکسلی را ارائه می دهد. این صفحه نمایش روشن و واضح و بسیار سریع می باشد. گزینه 120 هرتز بسیار دوست داشتنی است چونکه تاخیر و تارشدن بازی ها را کاهش می دهد. در مورد کالیبراسیون این صفحه نمایش باید بگوییم که میزان پوشش رنگی sRGB حدود 86 درصد و حداکثر روشنایی معادل 250 cd/m2 و نسبت کنتراست بعد از کالیبراسیون 825:1 است.

برای یک صفحه نمایش لپ تاپ گیمینگ این مقدار بیش از اندازه کافی است و شما می توانید هر لحظه که صفحه نمایش خود را نگاه می کنید از آن لذت ببرید. بازی های فول اچ دی 120 هرتزی بسیار بهتر از بازی های 4K با 30 هرتز می باشد.

عملکرد لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Strix Hero Edition GL503VM

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Strix Hero Edition GL503VM با پردازنده گرافیکی انویدیا 1060 که دارد عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهد و شما می توانید اکثر بازی ها را به راحتی با سرعت بیش از 60 فریم در ثانیه اجرا کنید. حتی بازی Even Rise of the Tomb Raider که یک بازی مشهور و بسیار سنگین است را می توانید با میانگین 57.5 فریم در ثانیه اجرا کنید. نکته کوچکی که در اینجا وجود دارد عملکرد پردازنده است.

عملکرد این پردازنده 10 تا 15 درصد پایین تر از دستگاه های مشابه است و این می تواند به گرم شدن لپ تاپ شود و درجه حرارت به راحتی به 91 درجه سلسیوس می رسد. توجه داشته باشید که عملکرد پردازنده نشانده عملکرد کلی لپ تاپ نیست. بازی ها تا حد زیادی متکی بر پردازنده نیستند و حتی کارهای پردازنده محور مانند انکد کردن ویدیو تنها 10 درصد کندتر از دستگاه های رقیب انجام می شود. کیفیت صدا یکی دیگر از قابلیت هایی است که در این لپ تاپ به خوبی اجرا می شود.

عمر باتری لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Strix Hero Edition

در تست باتری PCMark استاندارد عمر باتری 91 دقیقه بود. با استفاده منظم از دستگاه شما هرگز به بیش از 2 ساعت شارژ دست پیدا نمی کند.  با قابلیت NVIDIA BatteryBoost و در حالی که شما در حال بازی هستید این عمر باتری به 53 دقیقه می رسد که بالاتر از میانگین عمر باتری دستگاه های گیمینگ است. حتی برای یک دستگاه بازی این عمر باتری کم است بنابراین ممکن است برای اجرای یک بازی طولانی شما مجبور به شارژ چند باره لپ تاپ خود شوید.

رای نهایی

ASUS GL503VM به دلیل کیفیت و طراحی عالی که دارید یک لپ تاپ گیمینگ مشهور در بازار است. اما اگر شما به دنبال یک لپ تاپ قوی تر هستید می توانید MSI GE73VR 7RF Raider که یک لپ تاپ بزرگتر، گران تر و قدرتمند تر است را در نظر بگیرید.