نقد و بررسی لپ تاپ های 15 اینچی Asus K542UF

لپ تاپ های 15 اینچی سری Asus K542UF برای بازی های سبک و اجرای فایل های چند رسانه ای ایده آل است. اگر شما به یک دستگاه قابل حمل علاقمند هستید که نسبت به گوشی هوشمندتان فضای کاری بزرگتری را در اختیار شما قرار دهد و برای مرور وب و پخش فایل های چند رسانه ای در خانه و دفتر کارتان مناسب باشد لپ تاپ های 15 اینچی Asus K542UF برای شما ایده آل خواهد بود. K542UF ایسوس جزو لپ تاپ های میان رده ای محسوب می شود که برای سرگرمی و اجرای مالتی مدیاها ساخته شده است و همه اینها به دلیل استفاده از یک پردازنده چهار هسته ای با عملکرد خوب، صفحه نمایش کیفیت خوب و یک کارت گرافیک مناسب می باشد. شما می توانید این لپ تاپ ایسوس را در رنگ های سفید، قرمز و مشکی خریداری کنید.

گزینه های پیکربندی

لپ تاپ های 15 اینچی سری Asus K542UF دارای چند مدل مختلف می باشد که در برخی از آنها از پردازنده های نسل هشتم Intel Core i5  و در برخی دیگر از پردازنده های  Intel Core i7 استفاده شده است، پردازنده های Core i5 دارای سرعت 1.6 تا 3.4 گیگاهرتز هستند و پردازنده های Core i7 دارای سرعت 1.8 تا 4.0 گیگاهرتز می باشد. در تمامی این مدل ها از کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeFoce 130MX استفاده شده است که دارای 2 گیگابایت حافظه اختصاسی است. علاوه بر این شما می توانید از 8 تا 12 گیگابایت حافظه رم DDR4 و هارد یک ترابایتی استفاده کنید. صفحه نمایش هم در تمامی این مدل ها 15.6 اینچی بوده اما دارای دو کیفیت HD و Full HD می باشد.

 طراحی لپ تاپ ایسوس مدل K542UF

لپ تاپ های 15 اینچی Asus K542UF به طور کلی دارای بدنه پلاستیکی است و دارای طراحی بسیار قابل حمل و بسیار شیک می باشد. این لپ تاپ دارای طراحی باریک و سبک است و از پلاستیک مات با دوام و صفحه کلید کاملا راحت (با پد عددی جداگانه) و یک صفحه نمایش 15.6 اینچی استفاده می کند.

از نظر قابلیت حمل لپ تاپ ASUS X542UF حدود 2.3 کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن 2.3 سانتیمتر است. شما خیلی راحت می توانید این دستگاه ایسوس را از خانه به دفتر کاری یا هر جای دیگر حمل کنید. در داخل این لپ تاپ یک باتری لیتیوم یون 2 سلولی استفاده شده است که به شما اجازه می دهد با یک بار شارژ چند ساعت کارهای روزانه خود را انجام دهید، سیستم خنک کنندگی لپ تاپ خوب است و با وجود عملکرد پردازنده بهینه و کارت گرافیک اختصاصی درجه حرارت لپ تاپ پایین باقی می ماند و سیستم شما در طول مدت کار خنک خواهد ماند.

صفحه نمایش 15 اینچی Asus K542UF

لپ تاپ مالتی مدیای K542UF ایسوس دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی بوده و جزو رایجترین اندازه های لپ تاپ می باشد. این در حالی است که صفحه نمایش از نوع LED BACKLIGHT بوده و در دو رزولوشن HD (1366X768 پیکسل) و Full HD (1080p) ارائه می شود که کیفیت تصویر خوبی را ارائه می دهد. علاوه بر این تمام مدل های لپ تاپ 15 اینچی ویووبوک ایسوس می توانند در هر موقعیت مشاهده تقریبا زاویه دید گسترده را ارائه دهند و این به این معناست که لپ تاپ نورهای ناخواسته محیط را بازتاب نمی دهد و برای استفاده در محیط های باز و یا فضای های روشن ایده ال می باشد.

پردازنده های موجود در لپ تاپ Asus K542UF

سری لپ تاپ های 15 اینچی Asus K542UF به پردازنده های جدید Core i5 یا Core i7 نسل Kaby Lake R اینتل مجهز شده است که می توانند عملکرد بسیار خوبی را برای کارهای روزانه و مالتی مدیای شما ارائه دهند و در واقع در مقایسه با نسل قبلی خود (ASUS X542UF-DM005) انرژی بسیار کمی را ارائه می دهد.

پردازنده جدید Intel Core i7-8550U از تکنولوژی 14 نانومتری استفاده می کند و دارای 4 هسته و 8 نخ (یا رشته) می باشد که از سرعت 1.8 گیگاهرتزی و حداکثر 4 گیگاهرتزی پشتیبانی می کند. حداقل 8 گیگابایت حافظه SmartCache و فناوری های Intel Hyper-Threading, Turbo Boost 2.0, Optane Memory و غیره همه با هم منجر به عملکرد بالای این لپ تاپ می شوند. علاوه بر این پردازنده گرافیکیGeForce MX130 GDDR5  از فیلم های 4K پشتیبانی می کند.

حافظه رم حداکثر 16 گیگابایتی

جدیدترین لپ تاگ های ASUS X542UF در حالت استاندارد دارای 4 یا 8 گیگابایت رم DDR4 هستند که در حالت معمول از سرعت 2133 مگاهرتزی پشتیبانی می کنند. این مقدار رم برای انجام کارهای روزانه خانگی یا کاری شما (مانند مرور وب، مالتی مدیا، مالتی تسکینگ و غیره) مناسب است. با این حال دستگاه های ایسوس از حافظه رم 2 گیگابایتی تا 32 گیگابایتی پشتیبانی می کنند بنابراین می توانید رم خود را به راحتی ارتقاء دهید تا نیازهای آینده خود را برآورده کنید.

هاردهای ذخیره سازی HDD SATA + SSD M.2

لپ تاپ های 15 اینچی Asus K542UF را می توان با چند پلت فرم سخت افزاری پیدا کنید. همانطور که در ابتدای این بررسی اشاره شد این سری از لپ تاپ های ایسوس مجهز به هاردهای مکانیکی 500 گیگابایتی SATA  یا 128 یا 256 گیگابایت هاردهای SSD SATA در اسلات های جداگانه است. بنابراین این دستگاه های قابل حمل ایسوس می توانند به سرعت سیستم عامل لینوکس و ویندوز و تمام برنامه های نصب شده را اجرا کنند و یا تعداد زیادی از فیلم ها، موسیقی ها، عکس ها و حتی بازی های ویدیویی و یا اسناد مهم کاری شما را ذخیره کنند.

کارت گرافیک Nvidia GeForce MX130

لپ تاپ ASUS VivoBook 15 X542UF دارای یک کارت گرافیک مجتمع اینتل و کارت کرافیک اختصاصی Nvidia GeForce MX130 است که دارای 2 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 می باشد و از DirectX 12 پشتیبانی می کند در نتیجه عملکرد گرافیکی مناسبی را برای بازی های ویدیویی و حتی ویرایش های گرافیکی به همراه دارد و حتی می توان برخی از محبوبترین بازی های ویدیویی موجود در بازار که دارای وضوح 720p ، تنظیمات کم تا متوسط هستند و فریم ریت مناسبی را در هر ثانیه ارائه می دهند را به راحتی اجرا می کند. از بازی های قابل اجرا می توان به Fortnite, PUBG, BattleField 1, Rocket League, Overwatch, Tomb Raider, FIFA 18, GTA V, Call of Duty WWII و غیره اشاره کرد.

مالتی مدیا در لپ تاپ K542UF ایسوس

لپ تاپ های 15 اینچی Asus K542UF یک سیستم صوتی با کیفیت بالا را ارائه می دهد و دارای دو بلندگوی استریو است و به راحتی با استفاده از فناوری ASUS SonicMaster بهینه سازی صوتی را ارائه می دهد و کیفیت صدا را تحریف نمی کند و صدای واضح و قدرتمندی را برای کاربردهای عادی فراهم می آورد. دوربین وب کم دارای رزولوشن 0.3 مگاپیکسلی است که برای چت های ویدیویی در شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسان مناسب می باشد و یک میکروفن داخلی هم برای برقراری ارتباط وجود دارد که با استفاده از این قابلیت ها می توان به سادگی با خانواده، دوستان و سایر افراد آنلاین ارتباط برقرار کنید.

اتصالات لپ تاپ Asus K542UF

لپ تاپ های ASUS VivoBook 15 X542UF از اتصالات بیسیم و کابلی پشتیبانی می کند بنابراین شما می توانید از استاندارد وای فای Wi-Fi 802.11ac و باند 5 گیگاهرتزی برای اتصال ساده به اینترنت استفاده کنید، علاوه بر این پورت شبکه گیگابایت حداکثر سرعت 1000 مگابیت در ثانیه را ارائه می دهند و شما می توانید از نسخه 4.1 فناوری بلوتوث برای اتصال سریع لوازم جانبی کامپیوتر و یا دستگاه های هوشمند (هدفون های صوتی، اسپیکرهای بلوتوثی و غیره) استفاده کنید.

مانند هر لپ تاپ دیگر، لپ تاپ ASUS X542UF از یک سری پورت ها پشتیبانی می کند که در ادامه بدانها اشاره می کنیم. لپ تاپ ASUS X542UF از دو پورت USB 3.0، یک پورت USB 2.0 (برای اتصال موس پد و یا سایر لوازم جانبی کامپیوتر)، یک پورت USB Type-C برای انتقال سریع داده ها به / از دستگاه های سازگار پشتیبانی می کند و دارای خروجی های VGA و HDMI برای اتصال لپ تاپ به یک مانیتور اکسترنال، یا پروژکتور ویدیویی استفاده کنید. علاوه بر این کارت خوان SD، جک 3.5 میلیمتری هدفون هم برای استفاده وجود دارد.