راهنمای خرید بهترین لپ تاپ ایسوس (asus)

احتمالاً شما هم روزی چالش انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب برای خود را داشته‌اید یا شاید همین حالا درگیر این چالش هستید. باید بدانید که این مشکل فقط مختص شما نیست بلکه همۀ ما هنگام انتخاب لپ‌تاپی مناسب برای برطرف کردن نیازهای خود و با توجه به بودجه‌ای که در نظر داریم، کمی سردرگم می‌شویم. برندهای بسیاری در سراسر دنیا این دستگاه را به بهترین نحو ممکن تولید و عرضه می‌کنند.

قیمت برخی از آنها بسیار بالا است و ممکن است قدرت و توانایی خرید آنها را نداشته باشیم. بعضی دیگر به کارمان نمی‌آید یعنی کاربردی برای ما ندارند؛ زیرا برای استفاده خاصی مانند گیمینگ ساخته شده‌اند. اما برخی برندها مانند ایسوس Asus به نیازهای تمامی افراد جامعه با هر سن و سالی و با هر حرفه‌ای پاسخ می‌دهند؛ یعنی محصولات خود را با قیمت‌های مختلفی مناسب برای هر بودجه‌ای طراحی، تولید و عرضه می‌کنند. فروشگاه اینترنتی بروزکالا در ادامه بهترین لپ تاپ های asus را به شما دوستان گرامی معرفی خواهد کرد.
 
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

1. هنگام خرید لپ‌تاپ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
• اندازه مناسب صفحه نمایش و رزولوشن
• سخت‌افزار لپ‌تاپ
• رم و حافظه
2. چرا لپ‌تاپ ایسوس بخریم؟
3. پیشنهاد بروزکال
ا

هنگام خرید لپ‌تاپ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

ابتدا قبل از هر چیز باید به این سوال پاسخ دهید که چرا نیاز به یک لپ‌تاپ دارید؟ تریدر هستید؟ می‌خواهید با دستگاه خود وب‌گردی کنید؟ گیمر هستید؟ برای تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی از لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنید؟ دانشجو هستید و برای انجام امور دانشجویی به این دستگاه نیاز دارید؟ پاسخ این سوال را بدهید و سپس با توجه به نیاز خود دستگاه مورد نظر را انتخاب نمایید.

به عنوان مثال یک گیمر به لپ‌تاپ بسیار قدرتمندی نیاز خواهد داشت تا از پسِ اجرای بازی‌های سنگین به صورت روان بر بیاید. پس ابتدا هدف خود را از خرید لپ‌تاپ مشخص کنید. سپس با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، از بین بهترین لپ تاپ asus مدلی را انتخاب کنید که با توجه به نوع کاربریِ شما برایتان مناسب باشد. اما باید به نکات دیگری نیز توجه کنید که در ادامه این راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس این نکات را ذکر خواهیم کرد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون

اندازه مناسب صفحه نمایش و رزولوشن

شاید تصور شما این باشد که هر چقدر که اندازه نمایشگر لپ‌تاپ شما بزرگتر باشد، بهتر است. قبل از انتخاب اندازه صفحه نمایش به این موضوع دقت کنید که هر چقدر ابعاد این دستگاه بزرگتر باشد، وزن آن بیشتر خواهد بود و مشخص است که حمل و نقل آن سخت‌تر خواهد شد. بنابراین به این موضوع توجه نمایید.

  • دستگاه‌های 11 تا 12 اینچی سبک و کوچک هستند.
  • لپ‌تاپ‌های 13 تا 14 اینچی برای حمل و نقل مناسب هستند و فضای کافی برای کار را نیز به شما خواهند داد.
  • دستگاه‌های 15 تا 16 اینچی متداول‌ترین و پر مصرف‌ترین سایز محسوب می‌شوند و در بازار نیز بیشتر از سایر سایزها مشاهده می‌شوند. این اندازه برای گیمینگ یا تماشای فیلم مناسب خواهد بود.
  • لپ‌تاپ‌های 17 تا 18 اینچی بزرگ هستند و جذابیت خاصی برای تماشای ویدئو و البته بازی دارند. اما از بقیه انواع سنگین‌تر می‌باشند و حمل و نقل آن سخت‌تر خواهد بود.

به رزولوشن تصویر نیز دقت کنید. هر قدر که رزولوشن یا وضوح تصویر بالاتر باشد، تصویر شما شارپ‌تر خواهد بود و شما جزئیات بیشتری را مشاهده خواهید کرد. لپ‌تاپ ایسوس هم مانند سایر دستگاه‌ها در رزولوشن‌های مختلفی مانند HD، فول اچ دی FHD، QHD و البته 4K تولید می‌شود. متداول‌ترین رزولوشن FHD است و معمولاً در دستگاه‌های میان‌رده و گیمینگ دیده می‌شود.

به سخت‌افزار لپ‌تاپ توجه کنید

اگر با لپ‌تاپ خود بازی می‌کنید؛ طراحی گرافیکی انجام می‌دهید و یا با نرم‌افزارهای سه بعدی سر و کار دارید به دنبال دستگاهی باشید که کارت گرافیک مجزا داشته باشد. اگر با دستگاه خود برنامه‌های سنگین اجرا می‌کنید به CPU دقت کنید. پردازنده‌ای قدرتمند به شما در این کار کمک خواهد کرد. پردازنده‌های اینتل و AMD هر کدام دارای چندین مدل محصول هستند و نسل‌های مختلفی دارند که هر کدام از آن مدل‌ها برای کاربری خاصی، در نظر گرفته شده‌اند. هر چقدر که پردازنده شما قوی‌تر باشد، سرعت پردازش در دستگاه شما بالاتر خواهد بود. شما می‌توانید در این زمینه از کارشناسان بروزکالا مشاوره بگیرید تا انتخاب تخصصی و آگاهانه‌ای داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: برترین پردازنده لپ تاپ در 2023

رم و حافظه

رم یا حافظه دسترسی تصادفی، یکی از مهم‌ترین اجزای لپ‌تاپ شما محسوب می‌شود. اما وظیفۀ آن چیست؟ این قطعه یک حافظۀ موقت است و هنگامی که پردازنده سیستم شما در حال پردازش داده‌‌ها است، آن داده‌ها را حفظ و نگهداری می‌کند. رم در ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شود. در حالت کلی باید بدانید که هر چه میزان ظرفیت رم بیشتر باشد، بهتر است. در مورد حافظۀ داخلی نیز این قضیه صدق می‌کند؛ هر چه میزان ظرفیت حافظه بیشتر باشد بهتر است.

اما وظیفۀ حافظه داخلی لپ تاپ چیست؟ تمام اطلاعات و فایل‌های شما در لپ‌تاپ در حافظۀ داخلی ذخیره می‌شود. این قطعه معمولاً در نوع SSD تولید می‌شود. گرچه هنوز هم بسیاری از سیستم‌ها از حافظه HDD بهره می‌برند اما از آنجا که سرعت SSD بالاتر است، استفاده از آن بسیار عالی خواهد بود. لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس، سری‌های میان‌رده، پرچم‌دار و رده بالا از حافظه SSD بهره می‌برند.

چرا لپ‌تاپ ایسوس بخریم؟

برند ایسوس برند بسیار محبوبی در بین کاربران لپ‌تاپ محسوب می‌شود. اما علت این محبوبیت چیست و چرا این برند را انتخاب کنیم؟ پردازنده‌های قدرتمند، صفحه نمایش عالی که در مدل‌های جدید Screen Pad هستند. تکنولوژی نمایشگر نانو و پوشش ضد تابش مات، باتری با کیفیت بالا، حافظه SSD، صفحه نمایش LED، سیستم صوتی قوی و با کیفیت، تنوع بسیار بالا و مدل‌‌های مختلف با قیمت‌های متنوع تنها بخشی از عوامل مهمی هستند که باعث می‌شوند ما تصمیم به خرید لپ‌تاپ ایسوس نماییم. 

پیشنهاد بروزکالا برای خرید لپ تاپ ایسوس

فروشگاه اینترنتی بروزکالا در ادامه چند مدل لپ‌تاپ ایسوس را به شما معرفی خواهد کرد که در رده‌های قیمتی مختلفی قرار دارند. بدیهی است که این پیشنهاد فقط شامل تعداد محدودی از لپ‌تاپ‌ها این فروشگاه است؛ بنابراین می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این مجموعه از تمامی محصولات این برند معتبر دیدن کنید.  

1. لپ‌تاپ ایسوس مدل ASUS X515EA Core i31115G4 8GB

خرید لپ تاپ ایسوس مدل ASUS X515EA Core i3 1115G4 8GB 512GB SSD

لپ‌تاپ ایسوس مدل ASUS X515EA Core i31115G4 8GB یکی از محصولات بی‌نظیر ایسوس است که شما می‌توانید آن را پایین‌تر از 20 میلیون تومان تهیه کنید. این لپ‌تاپ 15.6 اینچی است و از نمایشگر فول اچ دی FHD یعنی رزولوشن 1920 * 1080 پیکسلی بهره می‌برد. نوع پنل این دستگاه IPS و نوخ نوسازی تصویر آن 60 هرتزی و پوشش صفحه نمایش آن مات است.

این مدل با وزن 1.8 کیلوگرمی، از پردازنده مرکزی اینتل Core i3-1115G4 استفاده می‌کند و پردازنده گرافیکی آن اینتل UHD Graphics Xe است. این لپ تاپ فاقد حافظۀ اختصاصی پردازنده گرافیکی می‌باشد. دارای رم 8 گیگابایتی از نوع DDR4 و حافظۀ ذخیره‌سازی SSD آن ظرفیت 512 گیگابایتی است. درگاه‌هایی مانند USB 2.0 Type A و USB Type C و جک هدفون در آن به چشم می‌خورد و دارای وبکم و بلندگوهای داخلی استریو است. 

2. لپ‌تاپ ایسوس ASUS VivoBook 15 X1500EP i7 1135G7 MX330 16GB

لپ تاپ ایسوس 15.6 اینچی مدل Asus VivoBook

صفحه نمایشِ لپ‌تاپ ایسوس ASUS VivoBook 15 X1500EP i7 1135G7 MX330 16GB پازنده اینچی است. این محصول 1.8 کیلوگرم وزن دارد. دارای پردازنده اینتل Core i7 1165G7 و پردازنده گرافیکی انودیا Geforce MX330 با 2 گیگابایت حافظۀ اختصاصی پردازنده گرافیکی است. نوع صفحه نمایش این دستگاه IPS با نسبت تصویر 16:9 و روشنایی 250 نیت می‌باشد.

رزولوشن آنین لپتاپ فول اچ دی FHD و دارای وبکم است. همچنین از حافظۀ داخلی 512 گیگابایتی SSD و رم 16 گیگابایتی DDR4 بهره می‌برد و پورت‌های HDMI و USB Type c در آن به چشم می‌خورند. این لپ‌تاپ ایسوس جزو دستگاه‌های پایین‌تر از 30 میلیون تومان محسوب می‌شود. 

3. لپ‌تاپ ایسوس ASUS X1500EP Core i7 1165G7 16GB

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل ASUS X1500EP

لپ‌تاپ ایسوس ASUS X1500EP Core i7 1165G7 16GB با صفحه نمایش 15.6 اینچی دارای رزولوشن فول اچ دی FHD، دارای وزن 1.8 کیلوگرم است. پردازنده اینتل Core i7 1165G7 و پردازنده انودیا GeForce MX330 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی GDDR5 دارد.

نسبت تصویر در صفحه نمایش 16:9 است. این دستگاه دارای رم 16 گیگابایتی از نوع DDR4 و حافظۀ داخلی 1 ترابایتی از نوع SSD می‌باشد. نوع پنل نمایشگر IPS LCD است. این نمایشگر با نرخ نوسازی 60 هرتزی، دارای پوشش صفحه نمایش مات می‌باشد. این دستگاه درگاه HDMI، پورت USB Type C و USB Type A و جک هدفون دارد. کیبورد آن دارای نور پس‌زمینه است.

4. لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX506HC i5 11400h 8GB 512 SSD 

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15

اگر به دنبال یک محصول خوب برای گیمینگ هستید، لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX506HC i5 11400h 8GB 512 SSD می‌تواند با قیمتی حدود 40 میلیون تومان برای شما مناسب باشد. این محصول 15.6 اینچی است و از رزولوشن 1920 * 1080 پیکسلی بهره می‌برد. این لپ‌تاپ ایسوس رم DDR4 با ظرفیت 8 گیگابایتی و حافظۀ داخلی 512 گیگابایتی از نوع SSD دارد.

پردازنده مرکزی این دستگاه اینتل Core i5-11400H از نسل Tiger Lake است. پردازنده گرافیکی مجزا انویدیا GeForce RTX 3050، حافظه اختصاصی این پردازنده گرافیکی 4 گیگابایتی می‌باشد. نوع پنل صفحه نمایش مات این دستگاه، IPS LCD و نرخ نوسازی تصویر آن 60 هرتزی می‌باشد. پورت‌هایی مانند HDMI، USB Type C، USB Type A و جک هدفون در آن تعبیه شده است. این لپ‌تاپ گیمینگ، دارای کیبورد با نور پس زمینه و وبکم است.

نتیجه‌گیری

هنگام خرید لپ تاپ ایسوس باید به این توجه کنید که شما برای چه نوع کاربری به این دستگاه نیاز دارید. سپس به اندازه صفحه نمایش مورد نیاز خود، مقدار رم و میزان حافظۀ داخلی، نوع پردازنده، پردازنده گرافیکی و سخت‌افزار این دستگاه دقت کنید.

ایسوس مدل‌های بسیاری از لپ‌تاپ‌های خود را با قیمت‌های مختلف برای هر قشری با هر بودجه‌ای تولید و عرضه می‌کند که به عنوان نمونه چند مدل از آنها را به شما معرفی کردیم. برای شناخت بهترین لپ تاپ های ایسوس با قیمت مناسب می توانید، با کارشناسان بروزکالا در این زمینه مشورت کنید و در وب‌سایت این مجموعه خرید خود را نهایی کنید.

سوالات متداول

1. چرا معمولاً به گیمرها توصیه می‌شود از لپ‌تاپ با رزولوشن 4K استفاده نکنند؟

زیرا هر چقدر که رزولوشن بالاتر باشد، نرخ نوسازی کمتر خواهد شد و میزان نرخ نوسازی تصویر برای لپ‌تاپ گیمینگ مهم‌تر است.

2. کدام سری از لپ‌تاپ‌های ایسوس برای استفاده عمومی عالی عمل می‌کند؟

سری VivoBook بسیار مهم به شمار می‌آید و برای استفاده عمومی بسیار مناسب خواهد بود.

3. چند مدل از بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس با قیمت بالا برای گیمینگ معرفی کنید.

لپ تاپROG Flow Z13 GZ301ZE DH و لپ تاپ TUF Gaming FA707 TUF767XIDI و لپ تاپ ROG Strix G513RW GH از جمله دستگاه‌های مناسب گیمینگ هستند که البته قیمت بالایی نیز دارند. همینطور پیشنهاد می‌کنیم از مقاله بهترین لپ تاپ گیمینگ دیدن کنید.